Interneto reklamų laukia transformacija

Interneto žiniasklaidos bendrovės, skelbimų portalai ir reklamos tinklai pernai skaičiavo didesnes pajamas, o šiemet pirmąjį pusmetį kai kurių portalų pajamos krito, nes įvedus eurą sumažėjo vartojimas.
Estijos Ekspress Grupp valdomos UAB Delfi pajamos per 2014 m. ūgtelėjo 7,4%, iki 8,2 mln. Eur, pelnas 24%, iki 0,96 mln. Eur. Nepaskirstytasis bendrovės pelnas laikotarpio pabaigoje siekė net 2,1 mln. Eur. Paklaustas, ar Lietuvoje likę pinigai reiškia, kad grupė planuoja investicijas ar įsigijimus, Gunnaras Kobinas, Ekspress Grupp vadovas, pabrėžia: Kol kas nematome poreikio paskirstyti pelną, galime pasitelkti sukauptus rezervus minėtoms veikloms arba kitiems poreikiams.
Pirmąjį šių metų pusmetį Delfi apyvarta traukėsi 4%, o EBITDA mažėjo 30%, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2014 m. Tokius rezultatus Lietuvoje, rašoma per Nasdaq Vilniaus biržą išplatintose finansinėse ataskaitose, lėmė dėl euro įvedimo
sumažėjęs vartojimas. Tačiau birželį, palyginti su tuo pačiu mėnesiu pernai, bendrovė fiksavo 15% augimą ir tikina, kad tokios tendencijos išsilaikys antrąjį metų pusmetį. Plačiau p. Kobinas rezultatų nekomentuoja.
Esame biržoje kotiruojama bendrovė, tad daugiau finansinių aspektų, nei nurodoma ketvirtinėse ataskaitose, negalime pateikti, teigia p. Kobinas.
Šiuo metu Delfi žiniasklaidos grupė Lietuvoje valdo 6 žurnalus ir 16 internetinių prekių ženklų, pagrindinis jų naujienų portalas delfi.lt.
Spalio pradžioje planuojame pristatyti sporto aistruoliams skirtą portalą krepšinis.lt, teigia Vytautas Benokraitis, Delfi vadovas. Be to, sekdami pasaulines tendencijas, metų pradžioje numatėme kelis strateginius veiksmus, kuriuos stipriai pajaus vaizdo turinio ir mobiliųjų prietaisų vartotojai.
VĮ Registrų centro pateiktose ataskaitose rašoma, kad 70% visų grupės pajamų Lietuvoje sudaro reklama internete, likusi dalis tenka žurnalams.
Pirmasis pelnas
Pernai 15min.lt valdanti UAB 15min pirmą kartą dirbo pelningai. Labiausiai prie to prisidėjo veiklos išgryninimas, koncentravimasis vien į internetą. Šiemet taip pat augame reklamos pajamų per pirmus 8 mėnesius gavome 27% daugiau, skaičiuoja Tomas Balžekas, bendrovės 15min generalinis direktorius.
Tiesa, bendrovės nuosavas kapitalas pernai išliko neigiamas, rodo įmonės ataskaita. 2013 m. akcininkai padidino kapitalą, o 2014 m. anksčiau sukaupti nuostoliai buvo padengti atsiradusiais akcijų priedais, tad per 2014 m. nepaskirstytieji nuostoliai sumažėjo nuo 2,5 mln. Eur iki 0,2 mln. Eur.
Bendrovė išlieka skolinga akcininkams per vienus metus grąžintina skola siekia 1,3 mln. Eur.
Paklaustas, kiek bendrovės pajamų sudaro reklamos pajamos, p. Balžekas neatskleidžia. Jų nepateikia ir pernykščius rodiklius auginusi UAB Lrytas.
Tokių duomenų neteikiame ir Registrų centrui, tad nenorėčiau to viešinti, tačiau, akivaizdu, gyvename iš reklamos, kalba Ričardas Baltaduonis, UAB Lrytas direktorius. Dalį reklamos pozicijų portalas yra atidavęs Google. Nors rinkoje gajus įsitikinimas, kad taip tenka susitaikyti su mažesnėmis pajamomis, p. Baltaduonis atkerta, jog jie Google traktuoja kaip bet kurį kitą klientą.
Radome abiem pusėms priimtiną sprendimą, tad natūralu, kad dirbame ir su jais, o finansinius aspektus geriausiai atspindi metiniai rodikliai, kalba p. Baltaduonis.
Anot jo, šiemet viskas pagal planą, o didžiausio pakilimo bendrovė tikisi ketvirtąjį metų ketvirtį.
Ketvirtoje lankomiausių naujienų portalų pozicijoje rikiuojasi tv3.lt (po to, kai susijungė su balsas.lt portalų šeima).
Mūsų visos grupės viena prioritetinių krypčių tiek pasaulyje, tiek Lietuvoje internetas, todėl per pastaruosius metus įsigytas ne vienas stambus naujas pirkinys tarptautiniu mastu. Dabar matome, kad investicijos pasiteisina pajamos stabiliai auga. Rinkoje yra poreikis pirkti reklamą iš karto keliuose skirtinguose žiniasklaidos kanaluose, kalba Laura Blaževičiūtė, TV3 generalinė direktorė.
Gryta Balserytė, interneto tyrimų bendrovės Gemius regiono vadovė Baltijos šalims, pabrėžia, kad po rokiruočių portalų lankomumo lentelėse prognozuoti, kas metų pabaigoje bus pirmajame trejetuke, nelengva.
Žiniasklaidos grupės kuria naujus teminius projektus, specializuotas svetaines. Daugiausia investicijų rinkos dalyviai skiria vaizdo turiniui, o tai gali kilstelėti pajamas, pabrėžia p. Balserytė.
infogr.am::infogram_0_lankomiausi_naujienu_portalai
Potencialo yra
Ugnius Jankauskas, UAB Verslo žinios generalinis direktorius, skaičiuoja, kad portalo pajamos iš reklamos internete pernai siekė 474.000 Eur, šiemet planuojamas daugiau nei 22% augimas.
Bendra Verslo žinių apyvarta 2014 m. ūgtelėjo beveik dešimtadaliu iki 4,7 mln. Eur, grynasis pelnas išaugo tris kartus iki 0,36 mln. Eur.
Šią vasarą atsinaujinome, tikimės, kad tai 2030% padidins atverstų puslapių skaičių, tad turime nemenką augimo potencialą ir šiemet, ir kitąmet, kalba p. Jankauskas. Sparčiausiai šiandien augantis skaitytojų praleistas laikas ir atverstų puslapių skaičius fiksuojamas mobiliuosiuose telefonuose, tačiau čia matome mažesnes atversto puslapio pajamas nei interneto portaluose. Dar vienas iššūkis žiniasklaidos verslui.
Didžiausių interneto žiniasklaidos bendrovių, skelbimo portalų ir reklamos tinklų 2014 m. pardavimo pajamos pateikiamos lentelėje vz.lt.
infogr.am::infogram_0_ziniasklaida-1947
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti