„Tilde IT“ kuria sprendimą padėsiantį taupyti posėdžių laiką

Vis daugiau susitikimų ir posėdžių dėl epidemijos perkeliant į internetą, Lietuvoje kuriamas virtualus susitikimų asistentas. Dirbtinio intelekto elementais grįstas bendrovės Tilde IT kuriamas įrankis, planuojama, gerokai supaprastins susitikimų ir posėdžių organizavimą.
Skaitmeninis asistentas, anot bendrovės, apims visą susitikimo ciklą nuo datos suderinimo iki protokolo parengimo. Į sprendimą numatyta investuoti per 800.000 Eur.
12 val. per savaitę
Tilde IT atstovai teigia, kad įvairių tyrimų duomenimis, susitikimai vidutiniškai užima apie 15% bendro darbuotojų laiko, o vidutiniškai organizacijose dirbantis žmogus skiria apie 12 val. per savaitę susitikimams jiems ruoštis ir dalyvauti.
Dauguma dirbančiųjų organizacijose susiduria su problema, kiek laiko ir resursų prireikia pasiruošti susitikimui: suderinti tinkamą visiems dalyviams laiką, surasti laisvą salę ar erdvę, laikytis taisyklių ir tvarkos susitikimo metu, tuomet parengti protokolą ar santrauką, išsiųsti dalyviams bei fiksuoti susitarimus ir stebėti, kaip jų laikomasi. Visa tai yra sutelkta į šią mūsų inovaciją, komentuoja Renata Špukienė, Tilde IT vadovė.
Pasak jos, nors lietuviškų tyrimų susitikimo sąnaudų tema beveik nėra, pvz., JAV duomenys rodo, kad dėl neefektyvių susitikimų kasmet prarandama iki 283 mlrd. USD. Dėl to nemažai technologinių bendrovių siūlo įvairius sprendimus, didinančius susitikimų efektyvumą.
Rinkoje yra įvairių sprendimų pavieniams aspektams planavimui, dokumentavimui, vertimui, susitarimų fiksavimui, tačiau nėra vieno įrankio, kuris sujungtų visą susitikimo ciklą: nuo salės rezervavimo, susitikimo datos automatinio suderinimo iki jo protokolo bei automatinės atliktinų darbų suvestinės, tvirtina R. Špukienė.
Balso atpažinimas ir vertimas
Sprendimas bus pritaikytas veikti keturiomis kalbomis, kurios yra morfologiškai sudėtingos ir dar neturi rinkoje veikiančių analogų: lietuvių, estų, latvių ir rusų.
Į virtualų susitikimo asistentą integruosime ir kitus Tilde IT sprendimus, pvz., dirbtiniu intelektu grįstą automatinę vertyklę ir automatinį kalbančių žmonių šnekos atpažinimą ir pavertimą tekstu. Todėl toks asistentas galės ne tik parengti išsamius protokolus, bet ir jų glaustus reziumė, fiksuos komandų ar atskirų žmonių įsipareigojimus, sugebės išskirti svarbiausius darbus ir atsakingus asmenis bei automatiškai išsiųsti informaciją renginio dalyviams, planuojamas funkcijas apžvelgia Tilde IT vadovė.
Asistentas taip pat turės integruotą automatinio vertimo modulį, kuris, kaip tikina bendrovė, gebės realiu laiku versti pokalbį į kitą kalbą, gyvai rodyti šnekamos kalbos subtitrus. Maža to, bus apmokytas atpažinti balsus net tuomet, kai kalbantieji kalba vienu metu arba pokalbis vyksta triukšmingoje aplinkoje.
Virtualus pagalbininkas taip pat galės suskaičiuoti, kiek organizacija skiria laiko susitikimams, koks jų efektyvumas, kurie dalyviai buvo aktyviausi. Taip pat esą padės laikytis bent dviejų iš trijų efektyvių susitikimo organizavimo taisyklių, mat dažna susitikimo problema yra nukrypimas nuo temos, viršyta numatyta trukmė arba pasikartojantys susitikimai.
Visa tai padės taupyti laiką, skiriamą susitikimams, didinti jų efektyvumą ir vykdyti jų metų sutartus įsipareigojimus, bei mažins susitikimų vadybos ir protokolavimo sąnaudas. Sprendimas labiausiai pravers įmonėms, kuriose vyksta daug susitikimų ar posėdžių, taip pat viešojo sektoriaus institucijoms Seimui, Vyriausybei, savivaldybėms, įvairioms ministerijoms bei teismams, apibendrina R. Špukienė.
Iš dalies ES paramos ir Lietuvos biudžeto lėšomis finansuojamas projektas startuoja šį rudenį. Jį planuojama baigti per dvejus metus.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti