„Google“ keičia paieškos algoritmą - sistema pajėgs suprasti ne tik žodžius, bet ir kontekstą

JAV milžinė nutarė patobulinti savo paieškos sistemą, pridėdama naują kalbos analizės būdą. Kompanija šiuo metu vykdomus pokyčius apibūdina kaip bene didžiausią svetainių reitingavimo algoritmo pakeitimą per pastaruosius penkerius metus.
Pandu Nayak, Google viceprezidentas atsakingas už interneto paieškos veiklą, sako, kad patobulinimai atliekami siekiant, kad sistema geriau suprastų vartotojų užklausas.
Anot jo, pakeitimas, apimantis naują kalbos analizės metodą, turėtų paveikti maždaug vieną iš 10 paieškų.
Financial Times žiniomis, Google pradėjo atnaujinti programinę įrangą savo duomenų centruose prieš kiek daugiau nei savaitę. Pradėta nuo pakeitimų, kurie daro įtaką paieškai, vykdomai anglų kalba. Dabar nauja analizės technologija po truputį pritaikomi ir kitoms kalboms.
Šiam paieškos sistemos atnaujinimui Google pirmą kartą panaudojo kompanijos mokslininkų pernai atlikto natūralios kalbos apdorojimo tyrimo rezultatus. Šis tyrimas, beje, iškart po jo paskelbimo, atkreipė visos dirbtinio intelekto (DI) bendruomenės dėmesį, mat JAV milžinės mokslininkai pirmą kartą parodė, kaip kompiuterinė sistema gali suprasti ne tik pavienius žodžius, bet ir kontekstą.
Google BERT
Iki šiol Google algoritmas išskirdavo svarbiausius žodžius paieškos užklausoje, ir nepaisė daugelio mažesnių ar bendrų žodžių arba pridėdavo juos tik kaip papildomą parametrą. Tai leido paieškos varikliui susitelkti į užklausos esmę, bet vartotojai paprastai gaudavo atsakymą, sudarytą pagal daugybę kitų panašių užklausų. Jeigu vartotojo užklausa būdavo netipinė, jis dažnai likdavo nesuprastas ir gaudavo tik krūvą nuorodų, kuriose galbūt slypi atsakymas.
Naujasis kalbos analizės metodas, pavadintas BERT, užuot skaitęs užklausos žodžius paeiliui ir atskirai, analizuoja juos visus tuo pačiu metu įskaitant jungtukus ir kitus mažiau reikšmingus žodžius, kurių sistema anksčiau nepaisė.
Iš esmės tai reiškia, kad Google paieška dabar supranta (bent jau angliškai pateikiamas) daugiapakopes užklausas.
Google pateikia pavyzdį: Kiek metų buvo Taylor Swift, kai Kanye užšoko ant scenos?.
Išties, pateikus šią užklausą anglų kalba, Google pateikia tikslų atsakymą lentelėje paieškos puslapio viršuje. O pateikus ją lietuviškai, gaunamas tik nuorodų sąrašas, iš kurių pirma yra į dienraščio Klaipėda straipsnius apie MTV apdovanojimus, nes šiuose straipsniuose minimi abu atlikėjai.
SEO klausimai
JAV milžinei pranešus apie paieškos ir puslapių reitingavimo algoritmo pokyčius, internete, kaip ir anksčiau tokiais atvejais, kilo nemaža diskusija apie šio žingsnio įtaką interneto svetainių lankomumui, rašo portalas Search engine journal. Daugiausia aistrų kelia klausimas, ar reikia peržiūrėti ir ką nors keisti savo paieškos variklių optimizavimo (angl. Search engine optimization, SEO) strategijoje.
Danny Sullivanas, Google patarėjas paieškos skyriuje tikina, kad nereikia.
BERT dėka nereikia nieko optimizuoti, keisti ar pergalvoti, rašo jis savo Twitter paskyroje.
Tiesa, vienas pokytis, anot FT, visgi yra tikėtinas. Tik ne dėl algoritmo, o dėl bendros Google politikos kuo geriau ir tiksliau kompanijos sistema gebės atsakyti į vartotojų užklausas (ir pateiks atsakymus lentelėse savo puslapyje), tuo mažiau žmonių atsakymų ieškos tiesiogai, įskaitant kitus tinklapius, naujienų portalus, įvairias duomenų bazes. Wikipediją ir kt.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti