Teatras ir verslas: ko iš režisierių gali išmokti vadovai?

Publikuota: 2019-04-11
Aktorė, lektorė ir viešojo kalbėjimo mokytoja Adrija Čepaitė.
Aktorė, lektorė ir viešojo kalbėjimo mokytoja Adrija Čepaitė.

Teatras ir verslas yra panašūs tuo, kad tiek spektaklio premjerą, tiek verslo projektų sėkmę nulemia stipri idėja, vieninga komanda ir kruopštus pasiruošimas. Režisieriams to pasiekti padeda griežtos taisyklės, kuriomis pasinaudoti verta ir įmonių vadovams.

Taip renginyje „Tele2 Verslo Akseleratorius: Lyderio komunikacija“ teigė aktorė, lektorė ir viešojo kalbėjimo mokytoja Adrija Čepaitė.

„Spektaklio premjera nuo kino filmo ar laidos transliacijos televizijoje pradžios skiriasi tuo, kad jos nebenudailinsi, nepermontuosi, veiksmas vyksta gyvai, čia ir dabar, o pradėti iš naujo negali. Versle panašiai – konkurencija didelė, rinkos dinamiškos ir labai dažnai šansas būna tik vienas“, – sakė Adrija Čepaitė.

Anot aktorės, scenoje nutinka pačių įvairiausių dalykų: kas nors vėluoja, dekoracijos atsiranda netinkamose vietose arba partneris pamiršta tekstą, bet spektaklis turi tęstis, o svarbiausia – žiūrovas negali pastebėti, kad kažkas ne taip.

„Tai dar viena paralelė tarp teatro ir verslo pasaulių –  klientai ir partneriai yra tokie patys sceną stebintys žiūrovai, kuriems klaidos turi likti nepastebėtos. Geri režisieriai laikosi griežtų ir nerašytų taisyklių, dėl kurių procesams iš anksto yra pasiruošiama taip, kad jie vyktų sklandžiai arba bent taip atrodytų. Jas savo veikloje pritaikyti gali ir įmonių vadovai“, – įsitikinusi A. Čepaitė.

Lyderiauja ne vadovas, bet jo vizija

Pasak A. Čepaitės, režisierius savo aktorių kolektyvą suburia, įkvepia ir motyvuoja ne kuo kitu, bet idėja ir sava pjesės vizija. Būtent tai nulėmė vieną iš svarbiausių teatro taisyklių – aiškiai apsibrėžti santykius ir pasiskirstyti atsakomybėmis.

„Stiprios komandos iš tiesų seka ne savo lyderį, bet jo idėjas. Būtent stiprios vizijos sukūrimas ir perteikimas kitiems yra bet kurios srities vadovo pagrindinis uždavinys, o kitų komandos narių atsakomybė – ją paversti kūnu. Tik tokiu būdu svarbiausia siekiamybe taps bendras tikslas, o ne asmeninės ambicijos“, – sakė A. Čepaitė.

Kita lyderiui tenkanti atsakomybė – kruopšti komandos narių atranka.

„Tiek režisieriai, tiek vadovai yra idėjų autoriai, todėl būtent jie ir turi suburti joms įgyvendinti tinkamiausią komandą. Ir kalbu ne apie talentingiausią, nes – beje, tai kita teatro taisyklė – sėkmę 99 procentais nulemia darbas, o ne talentas. Tai turi būti vizija taip pat nuoširdžiai tikintys ir dėl jos išpildymo susikalbėti bei susitarti pasiryžę žmonės“, –  teigė lektorė.

Anot A. Čepaitės, idėja tikrai tikinti komanda niekuomet neklausia kodėl, bet aiškinasi, kaip įgyvendinti užduotis.

„Teatre sakome, jog idėja visuomet lieka režisieriaus paslaptimi, kurios geras aktorius nesistengia atskleisti. Tačiau, kad taip nutiktų, režisierius prieš tai turi padėti atsiskleisti kiekvienam komandos nariui: priversti kurti, rizikuoti, atsikratyti didžiausios talento žudikės – baimės. Tik savimi patikėjęs aktorius ar darbuotojas pradeda tikėti ir vadovu“, – sakė A. Čepaitė.

Pastabas sako tik režisierius

Spektaklio repeticijų metu aptarti bendras scenas, siūlyti savas idėjas yra būtina aktorių darbo dalis, tačiau kritikuoti kolegų vaidinimą, pasak A. Čepaitės, negalima.

„Kiekvienas aktorius turi savo vaidmenį, todėl jis ir visą spektalį suvokia tik iš tos rolės pozicijos. Juk visi žinome tą jausmą, kai sudėtingiausia atrodo paties užduotis, o kitų atrodo tokios paprastos, tačiau pastabos iš siaurios perspektyvos – visuomet bevertės. Spręsti, o tai reiškia ir kritikuoti, apie visumą gali ir teisę turi tik režisierius. Tai yra stiprių komandų paslaptis“, – teigė A. Čepaitė.

Kalbėdama apie kritiką, lektorė atskleidė dar vieną užkulisių paslaptį  – jei režisierius nesako pastabų, aktorius turėtų susirūpinti.

„Teatre galioja nerašyta taisyklė, kad jei negauni pastabų, vadinasi, tu režisieriui tiesiog neįdomus. Versle taip pat,  vadovo reikalavimas padaryti dar daugiau, dar geriau – dažniausiai reiškia pasitikėjimą. Geras lyderis yra tas, kuris galvoja ne apie tai, kaip pačiam būti geru, bet kaip geresniais profesionaliais paversti savo komandos narius“, – sakė A. Čepaitė.

Be A. Čepaitės, Klaipėdos verslo bendruomenei skirtame renginyje „Tele2 Verslo Akseleratorius: Lyderio komunikacija“ savo pranešimus taip pat skaitė mokslų daktaras, buvęs profesionalus karys, operacijų Afganistane bei Irake dalyvis Kęstutis Kilinskas ir Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims.

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Digitas“ plečia pasaulinį tinklą ir žengia į Baltijos šalis

Integruotos rinkodaros agentūra „Digitas“ pradeda veiklą Baltijos šalyse. Klientams siūlomos visos rinkodaros...

Rinkodara
13:21
D. Dundulis: televizijoje tradicinės reklamos nebeturime, nes gaunama grąža mūsų netenkina Premium 21

Vienas didžiausių mažmeninės prekybos tinklų „Norfa“ atsisako įprastos reklamos televizijoje ir daugiau...

Prekyba
2019.06.27
„Kanų liūtų“ reklamų krepšelis: empatiška ir inovatyvi drąsa su žiupsneliu konkurencijos 1

Kur visu stiprumu gali pajusti šiuolaikinę frustracinę būseną FOMO (Fear Of Missing Out) – tai „Kanų Liūtų...

Rinkodara
2019.06.26
Kaip taikyti nuolaidas, bet nepripratinti prie akcijų

Nuolaidų kuponai, savaitiniai kodai, gaunami su naujienlaiškiu, ir kitos akcijos pirkėjus išmokė palaukti...

Gazelė
2019.06.25
Komunikacijos verslo pamokos Dubajuje: vien maksimalizmo neužtenka Premium 3

Verslo galimybės Jungtiniuose Arabų Emyratuose – didžiulės, tačiau žengiant čia, tenka prisitaikyti prie...

Rinkodara
2019.06.24
Su influenceriais dirba mainų principu: parduoda ne kiekvienas 1

Naujo prekės ženklo žinomumui didinti reikia ne tik investicijų, bet ir išmonės. Naujų prekių ženklų kūrėjai...

Gazelė
2019.06.24
Prekės ženklo kūrimas: nuo ko pradėti 2

Prekės ženklo kūrimo procesą sudaro keli etapai, tačiau verslo naujokai nelinkę jo sureikšminti, nes...

Gazelė
2019.06.22
„Adidas“ bandymas apginti registruotą prekės ženklą baigėsi nesėkme Premium

Vokietijos sportinės aprangos gamintojai „Adidas“ nepavyko apginti savo įregistruoto trijų brūkšnelių prekės...

Rinkodara
2019.06.21
„Media bitės“ dalį pelno skirs dividendams Premium

UAB „Media bitės“, leidžiančios žurnalą „Žmonės“, pardavimo pajamos praėjusiais metais sudarė 5,45 mln. Eur.

Rinkodara
2019.06.20
Lietuviškas prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje pelnė įvertinimą

Prekės ženklas „Gentle Day“ Lenkijoje rengiamuose apdovanojimuose „Rinkos perlas“ pelnė sidabro medalį.

Rinkodara
2019.06.19
SEB ir „Danske Bank“ patirtys, kaip didinti klientų pasitenkinimą Premium 2

Kelerius metus eksperimentavęs, SEB bankas šiemet visus savo klientų konsultavimo skyrius vertina ne pagal...

Rinkodara
2019.06.18
„Pigu“ taikytos nuolaidos – vėl priežiūros tarnybos akiratyje Premium 2

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, gavusi vartotojų nusiskundimus, atliko tyrimą dėl UAB „Pigu“...

Rinkodara
2019.06.18
„Maxima“ turi naują atstovę spaudai 13

Didžiausio Lietuvoje prekybos tinklo „Maxima LT“ atstovo ryšiams su visuomene pareigas pradėjo eiti Rima...

Vadyba
2019.06.18
„Headline“ veiklos pajamos išaugo trečdaliu

Komunikacijos agentūros „Headline“ tiesioginės veiklos pajamos (be trečiųjų šalių) per praėjusius metus,...

Rinkodara
2019.06.17
„Kanų liūtuose“ varžosi 11 reklamos darbų iš Lietuvos 2

Šiandien prasideda 66-asis „Kanų liūtų“ festivalis – didžiausias ir svarbiausias kūrybiškumo renginys...

Rinkodara
2019.06.17
„Lidl“ gerbėjų neprarado, bet „Maxima“ sugebėjo jų pritraukti daugiau Premium 2

Tarp Baltijos šalių tik estai mėgstamiausio prekės ženklo titulą skiria vietiniam „Kalev“, Latvijoje laurai...

Rinkodara
2019.06.17
Vilniaus reputacija socialiniuose tinkluose – viena pozityviausių Europoje 8

Vilnius – vienas iš penkių Europos miestų, kurių reputacija skaitmeninėje erdvėje yra pozityviausia, rodo...

Rinkodara
2019.06.16
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Dėl persekiojimo už kritiką prašo pradėti ikiteisminį tyrimą žemės ūkio ministro atžvilgiu 2

Penktadienį agroverslo naujienų portalas „Agroeta“ kreipėsi į Evaldą Pašilį, generalinį prokurorą, dėl...

Rinkodara
2019.06.14
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau