Teatras ir verslas: ko iš režisierių gali išmokti vadovai?

Publikuota: 2019-04-11
Aktorė, lektorė ir viešojo kalbėjimo mokytoja Adrija Čepaitė.
Aktorė, lektorė ir viešojo kalbėjimo mokytoja Adrija Čepaitė.

Teatras ir verslas yra panašūs tuo, kad tiek spektaklio premjerą, tiek verslo projektų sėkmę nulemia stipri idėja, vieninga komanda ir kruopštus pasiruošimas. Režisieriams to pasiekti padeda griežtos taisyklės, kuriomis pasinaudoti verta ir įmonių vadovams.

Taip renginyje „Tele2 Verslo Akseleratorius: Lyderio komunikacija“ teigė aktorė, lektorė ir viešojo kalbėjimo mokytoja Adrija Čepaitė.

„Spektaklio premjera nuo kino filmo ar laidos transliacijos televizijoje pradžios skiriasi tuo, kad jos nebenudailinsi, nepermontuosi, veiksmas vyksta gyvai, čia ir dabar, o pradėti iš naujo negali. Versle panašiai – konkurencija didelė, rinkos dinamiškos ir labai dažnai šansas būna tik vienas“, – sakė Adrija Čepaitė.

Anot aktorės, scenoje nutinka pačių įvairiausių dalykų: kas nors vėluoja, dekoracijos atsiranda netinkamose vietose arba partneris pamiršta tekstą, bet spektaklis turi tęstis, o svarbiausia – žiūrovas negali pastebėti, kad kažkas ne taip.

„Tai dar viena paralelė tarp teatro ir verslo pasaulių –  klientai ir partneriai yra tokie patys sceną stebintys žiūrovai, kuriems klaidos turi likti nepastebėtos. Geri režisieriai laikosi griežtų ir nerašytų taisyklių, dėl kurių procesams iš anksto yra pasiruošiama taip, kad jie vyktų sklandžiai arba bent taip atrodytų. Jas savo veikloje pritaikyti gali ir įmonių vadovai“, – įsitikinusi A. Čepaitė.

Lyderiauja ne vadovas, bet jo vizija

Pasak A. Čepaitės, režisierius savo aktorių kolektyvą suburia, įkvepia ir motyvuoja ne kuo kitu, bet idėja ir sava pjesės vizija. Būtent tai nulėmė vieną iš svarbiausių teatro taisyklių – aiškiai apsibrėžti santykius ir pasiskirstyti atsakomybėmis.

„Stiprios komandos iš tiesų seka ne savo lyderį, bet jo idėjas. Būtent stiprios vizijos sukūrimas ir perteikimas kitiems yra bet kurios srities vadovo pagrindinis uždavinys, o kitų komandos narių atsakomybė – ją paversti kūnu. Tik tokiu būdu svarbiausia siekiamybe taps bendras tikslas, o ne asmeninės ambicijos“, – sakė A. Čepaitė.

Kita lyderiui tenkanti atsakomybė – kruopšti komandos narių atranka.

„Tiek režisieriai, tiek vadovai yra idėjų autoriai, todėl būtent jie ir turi suburti joms įgyvendinti tinkamiausią komandą. Ir kalbu ne apie talentingiausią, nes – beje, tai kita teatro taisyklė – sėkmę 99 procentais nulemia darbas, o ne talentas. Tai turi būti vizija taip pat nuoširdžiai tikintys ir dėl jos išpildymo susikalbėti bei susitarti pasiryžę žmonės“, –  teigė lektorė.

Anot A. Čepaitės, idėja tikrai tikinti komanda niekuomet neklausia kodėl, bet aiškinasi, kaip įgyvendinti užduotis.

„Teatre sakome, jog idėja visuomet lieka režisieriaus paslaptimi, kurios geras aktorius nesistengia atskleisti. Tačiau, kad taip nutiktų, režisierius prieš tai turi padėti atsiskleisti kiekvienam komandos nariui: priversti kurti, rizikuoti, atsikratyti didžiausios talento žudikės – baimės. Tik savimi patikėjęs aktorius ar darbuotojas pradeda tikėti ir vadovu“, – sakė A. Čepaitė.

Pastabas sako tik režisierius

Spektaklio repeticijų metu aptarti bendras scenas, siūlyti savas idėjas yra būtina aktorių darbo dalis, tačiau kritikuoti kolegų vaidinimą, pasak A. Čepaitės, negalima.

„Kiekvienas aktorius turi savo vaidmenį, todėl jis ir visą spektalį suvokia tik iš tos rolės pozicijos. Juk visi žinome tą jausmą, kai sudėtingiausia atrodo paties užduotis, o kitų atrodo tokios paprastos, tačiau pastabos iš siaurios perspektyvos – visuomet bevertės. Spręsti, o tai reiškia ir kritikuoti, apie visumą gali ir teisę turi tik režisierius. Tai yra stiprių komandų paslaptis“, – teigė A. Čepaitė.

Kalbėdama apie kritiką, lektorė atskleidė dar vieną užkulisių paslaptį  – jei režisierius nesako pastabų, aktorius turėtų susirūpinti.

„Teatre galioja nerašyta taisyklė, kad jei negauni pastabų, vadinasi, tu režisieriui tiesiog neįdomus. Versle taip pat,  vadovo reikalavimas padaryti dar daugiau, dar geriau – dažniausiai reiškia pasitikėjimą. Geras lyderis yra tas, kuris galvoja ne apie tai, kaip pačiam būti geru, bet kaip geresniais profesionaliais paversti savo komandos narius“, – sakė A. Čepaitė.

Be A. Čepaitės, Klaipėdos verslo bendruomenei skirtame renginyje „Tele2 Verslo Akseleratorius: Lyderio komunikacija“ savo pranešimus taip pat skaitė mokslų daktaras, buvęs profesionalus karys, operacijų Afganistane bei Irake dalyvis Kęstutis Kilinskas ir Andrius Baranauskas, „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Aprangos“ grupė turi naują komunikacijos vadovą 3

Tadas Marčiukaitis, buvęs naujienų portalo „Alfa.lt“ vyriausiasis redaktorius, pastaruoju metu dirbęs „MG...

Prekyba
10:23
„Mars“ korporacijos istorija: kodėl keičiasi didieji prekių ženklai Premium 2

„Mars, Incorporated“, labiausiai pasaulyje žinoma kaip populiariausių šokoladinių batonėlių ir gyvūnų maisto...

Rinkodara
05:45
NTAKD riboja tarptautinių „Vyno dienų“ reklamą Premium 8

Didžiausią Baltijos ir Šiaurės Europos šalių vyno parodą „Vyno dienos“ rengiantis „Vyno klubas“ pranešė, jog...

Laisvalaikis
2019.04.16
Populiariausi socialinės inžinerijos būdai ir kaip nuo jų apsisaugoti? Verslo tribūna 1

Per pastarąjį dešimtmetį kibernetinio saugumo kontekste vis daugiau dėmesio sulaukianti socialinė inžinerija...

Išmani Lietuva
2019.04.16
„Iki“ savininkės „Rewe“ grupės valdybos narys: asmeniškai kuruoju „Iki“, nes čia kelio pradžia Premium 4

Januszo Kuliko, Vokietijos mažmeninės prekybos tinklo „Rewe“, valdančio beveik 94% prekybos tinklo „Iki“...

Prekyba
2019.04.16
„Bitė Lietuva“ pirmoji Lietuvoje bando įregistruoti garsinį ženklą

Telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“, neseniai pristačiusi atnaujintą savo pagrindinį prekės ženklą ir...

Rinkodara
2019.04.16
Kakė Makė eina į „Akropolius“ 8

„Alma littera“ pranešė plečianti savo valdomo „Kakės Makės“ prekės ženklo pasaulį – rugpjūtį Vilniaus ir...

Laisvalaikis
2019.04.15
ES Taryba patvirtino Autorių teisų direktyvą 1

Europos Sąjungos Taryba pirmadienį pritarė Autorių teisių direktyvai internete. Žalia šviesa šiai direktyvai...

Rinkodara
2019.04.15
„LinkedIn“ galimybėmis vejasi „Facebook“, patrauklia auditorija – pralenkia Premium 8

Per pastaruosius metus socialinis tinklas „LinkedIn“ skaičiuoja šuolį į viršų, o labiausiai prie to prisidėjo...

Rinkodara
2019.04.15
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
„Vikonda“ svarsto, ar reaguoti atsiradus dar vienam „Mini Market“ Premium

Vilniuje smulkiam prekybininkui atidarius vieną „Mini Market“ parduotuvę tokiu pačiu pavadinimu kaip jau...

Prekyba
2019.04.15
H&M nebepristato prekių nemokamai perkantiems nedaug

Švedijos mados milžinė „Hennes&Mauritz“ atnaujino internetu užsakytų prekių pristatymo sąlygas lojalumo klubo...

Prekyba
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
„Akvilė“ apgynė savo teises į registruotą ženklą 1

Net jei registruotą prekės ženklą ginčija tarptautiniai verslai, savo poziciją galima atstovėti.

Rinkodara
2019.04.14
Rungiasi efektyviausi komunikacijos projektai

Prasideda paraiškų teikimas į šeštą kartą organizuojamą ryšių su visuomene ir komunikacijos renginį „PR...

Rinkodara
2019.04.13
Už puodelį su Mumių slėnio gyventojų atvaizdais – per 6.000 Eur

Unikalus puodelis su Filifjonkos ir jos draugių – garsiųjų knygų apie trolius Mumius autorės suomių rašytojos...

Verslo aplinka
2019.04.13
„Huawei Technologies“ aktyviau dirbs su nuomonės formuotojais  8

Telekomunikacijų bendrovė „Huawei Technologies“ pradeda bendradarbiavimą su nuomonės formuotojų rinkodaros...

Rinkodara
2019.04.12
Teatras ir verslas: ko iš režisierių gali išmokti vadovai? Verslo tribūna

Teatras ir verslas yra panašūs tuo, kad tiek spektaklio premjerą, tiek verslo projektų sėkmę nulemia stipri...

Rinkodara
2019.04.11
Reklamdavių žinutė „Facebook“: stabdome paskyras ir remsimės influenceriais Premium

Pasaulinis Jungtinės Karalystės (JK) rankų darbo kosmetikos prekės ženklas „Lush“ praneša išjungiantis...

Gazelė
2019.04.11
Prestižiniame Paryžiaus prekybos centre įkurta „About“ ekspozicija

Prabangiausiame Paryžiaus prekybos centre „Le Bon Marche“ savo produkcija pradėjęs prekiauti „Utenos...

Rinkodara
2019.04.11
Parse Error line 0, character 0
Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau