Dirbtinis protas, kuris pats išmoko būti agresyvus ir kūrybiškas

Publikuota: 2018-12-16
„Matton“ nuotr.
„Matton“ nuotr.

Kūrybiškas ir agresyvus. Galbūt tai nėra apibūdinimai, kuriuos norėtumėte išgirsti kalbant apie dirbtinį intelektą. Bet būtent tokia programa yra „AlphaZero“, kuri šias savybes kol kas demonstruoja žaisdama šachmatais. Kol kas.

Garis Kasparovas yra ne tik vienas geriausių šachmatų žaidėjų per visą istoriją, bet ir daugiausiai kartų prieš kompiuterį šachmatų partiją laimėjęs žmogus. Su kompanijos IBM sukurtu kompiuteriu „Deep Blue“ p. Kasparovas varžėsi du kartus 1996-aisiais ir 1997-aisiais – pirmąjį kartą partijų seriją laimėjo, antrąjį pralaimėjo, tapdamas pirmuoju pasaulio čempionu nusileidusiu kompiuteriui.

Taigi p. Kasparovas puikiai žino, ką reiškia varžytis su dirbtiniu intelektu. Tačiau ir jis yra sužavėtas to, ką gali bendrovės „Deep Mind“ sukurtas „AlphaZero“, rašo „The Guardian“.

„Jis elgiasi labai kūrybiškai“

„Man, aštriam ir atakuoti mėgstančiam žaidėjui, yra vienas malonumas stebėti, kaip žaidžia „AlphaZero“. Mes iš kompiuterio tikimės solidaus ir lėto žaidimo, bet „AlphaZero“ elgiasi priešingai. Tikrai stebina matyti kompiuterį žaidžiantį taip agresyviai. Be to, jis elgiasi labai kūrybiškai“, – kalba p. Kasparovas.

Demis Hassabis, kompanijos „Deep Mind“ generalinis direktorius ir „AlphaZero“ kūrėjas, sako, kad tai tik pradžia to, ką „AlphaZero“ galės ateityje. Kitas žingsnis – pasitelkti šį dirbtinį intelektą tikro pasaulio problemoms spręsti. Pavyzdžiui, kovoti su Alzheimerio, Parkinsono ir kitomis ligomis keičiant baltymų struktūras, kurti lengvesnes ir stipresnes medžiagas, išrasti geresnius vaistus.

„IBM sukurtas „Deep Blue“ gerai žaidžia šachmatais, bet tai viskas. Kitaip tariant, jis neturi dviejų komponentų, apibrėžiančių dirbtinį intelektą – lankstumo ir gebėjimo mokytis“, – aiškina p. Hassabis.

„AlphaZero“ mokytis sugeba ir daro tai labai sparčiai. Išmokti žaisti šachmatais jam prireikė vos 4 valandų. Po jų „AlphaZero“ sužaidė 1000 partijų su „Stockfish“ – nuolatiniu pastarųjų metų kompiuterių šachmatų čempionatų nugalėtoju. „AlphaZero“ laimėjo 155 partijas, pralaimėjo 5, kitos baigėsi lygiosiomis.

Per kelias valandas „AlphaZero“ išmoksta žaisti bet kurį žaidimą su aiškiai apibrėžtomis taisyklėmis, be to, tam nereikia žmogaus įsikišimo. Šis dirbtinis intelektas mokosi žaisdamas pats prieš save.

Ponas Hassabis sako, kad kitas logiškas žingsnis – išmokyti „AlphaZero“ žaisti žaidimus, kurių taisyklės nėra itin aiškiai apibrėžtos ir kuriuose netrūksta improvizacijos, pavyzdžiui, pokerį.

„Tai didelis iššūkis, bet per artimiausius 12 mėnesių šioje srityje tikrai turėsime įdomių naujienų. Būtų labai įdomu, jei „AlphaZero“ žaistų pokerį su visais žaidimo elementais, įskaitant blefavimą. Iki šiol to nepavyko nė vienam kompiuteriui, bet, manau, „AlphaZero“ tai sugebėtų, jei nuspręstume jam tai leisti“, – „The Guardian“ su neslepiamu pasididžiavimu aiškina p. Hassabis.

Du keliai žmonijai

O kiek gi galime leisti? Tai natūralus klausimas, kaskart iškylantis kalbant apie dirbtinį intelektą. Ar p. Hassabis nesibaimina, kad vieną dieną kompiuteriai pavirs žmonijos valdovais?

„Visos technologijos, taip pat ir dirbtinis intelektas, savaime yra neutralios. Manau, kad žmonija turi pakankamai laiko ir proto, kad išspręstų šituos klausimus. Mes ir daugelis kitų komandų ties tuo dirba. Po penkerių metų turėsime įrankius, leidžiančius pažvelgti į šią juodą dėžutę ir tikrai suprasti, ką ji gali ir ką daro“, – tikina „Deep Mind“ vadovas.

Ponas Hassabis sako, kad jam niūresnė perspektyva atrodo pasaulis be tikrai gero dirbtinio intelekto, kuris galėtų padėti rasti naujų medžiagų, naujų vaistų ar atrasti geresnius būdus kovoti su klimato kaitos iššūkiais.

„Arba mums patiems reikės pagerinti savo elgseną, kad taptume labiau bendradarbiaujantys, mažiau savanaudiški ir orientuoti į trumpalaikius tikslus, arba privalome turėti technologijas, kurios spręstų mūsų sukeliamas problemas. Nematau daug pagrindo išsipildyti pirmajam variantui“, – sako p. Hassabis.

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Lietuviškas sporto startuolis patraukė „Samsung“ dėmesį 1

Šią savaitę „Samsung“ „blockchain“ piniginė pasipildė naujomis programėlėmis. Tarp dvylikos atrinktų...

Gazelė
09:48
Prekių pristatymo versle apstu nišų Premium

Besiplečianti e. prekyba rodo, kad pristatymo ir su juo susijusių paslaugų poreikis auga, o partnerių, kurie...

Prekyba
05:45
Problemiški IT viešieji pirkimai: konkursų mažiau, išleista daugiau Premium 1

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) išanalizavo ir palygino IT paslaugų pirkimų tendencijas 2016–2018 ir...

Paslaugos
05:45
Prekių pristatymo kaštų valdymas: skirtingų e. parduotuvių patirtys Premium

Sąnaudoms vis labiau spaudžiant, estų e. prekybininkai, tarp jų ir mažmenininkas „Selver“, skelbia nuo rudens...

Prekyba
2019.07.22
Kaip „Libra“ taps pasauline valiuta, arba Kodėl „Libra“ nepatinka centriniams bankams Premium 4

Pasaulio investuotojus ir kriptovaliutų bendruomenę žinios apie „Facebook“ planus išleisti savo kriptovaliutą...

Rinkos
2019.07.22
Pirmieji „GovTech“ iššūkiai: viešasis sektorius trokšta sprendimų duomenims 7

Neseniai oficialiai startavusi „GovTech“ laboratorija paskelbė pirmuosius bandomuosius viešojo sektoriaus...

Paslaugos
2019.07.21
Startuoliai nebeišsitenka, o vietų plėtrai sostinėje nėra  25

Startuolių parko „Vilnius tech park“ valdytojai, nebetilpdami dabartinėse patalpose Sapiegų parke, ieško...

Technologijos
2019.07.20
TOP 5 Lietuvoje plintantys skaitmeniniai kenkėjai 2

Slovakijos kibernetinio saugumo kompanija ESET sako, kad vasarą suaktyvėjo pavojingų kompiuterinių virusų...

Paslaugos
2019.07.20
Prieš 50 metų žmonės išsilaipino Mėnulyje 92

Lygiai prieš pusę amžiaus pirmą kartą žmogus žengė Mėnulio paviršiumi. Tai pirmasis ir kol kas vienintelis...

Technologijos
2019.07.20
Didžiausią žuvį „Deeper“ pagavo šiemet pirmą pusmetį 5

Išmaniąsias technologijas žvejams kurianti UAB „Deeper“ pirmąjį 2019 m. pusmetį pradėjo fiksuodama...

Paslaugos
2019.07.19
Autonominių automobilių kūrėjai Europoje – be pinigų, bet ambicingi Premium 8

Toli nuo plačių ir saulėtų JAV Kalifornijos ir Arizonos valstijų kelių, kuriuose jau pradedami bandyti...

Problema ne „FaceApp“, o mūsų įprotis dalinti informaciją bet kam 5

Šią savaitę socialinių tinklų erdvėje per pasaulį nuvilnijo net dvi ryškios bangos: kelias dienas „Facebook“...

Paslaugos
2019.07.19
Kai viskas popieriuje, „Outlook“ ir „Excel“ taip pat yra inovacija Premium 9

Vidaus reikalų ministerija (VRM), regis, bando kuopti biurokratiją iš savo arklidžių ir ieško pigių, greitų...

Paslaugos
2019.07.18
Viceministras: sendinimo programėlė „FaceApp“ kelia rizikų dėl asmens duomenų 8

Sparčiai išpopuliarėjusi programėlė „FaceApp“, leidžianti vartotojams pasendinti savo atvaizdą, kelia rizikų...

Technologijos
2019.07.18
Finansų įstaigos labiausiai bijo kibernetinių atakų ir NT burbulų

Lietuvos finansų įstaigos mano, kad per artimiausią pusmetį didžiausią riziką šalies finansiniam stabilumui...

Paslaugos
2019.07.18
„Telia Lietuvos“ pajamos ir pelnas smuktelėjo 18

„Telia Lietuva“ per pirmąjį šių metų pusmetį uždirbo 24,6 mln. Eur grynojo pelno – 4,4% mažiau nei per tą...

Technologijos
2019.07.18
Tuščių konteinerių kaina – beveik 18 mlrd. Eur per metus  Premium 2

Konteineriais gabenama 95% pasaulio prekių, tačiau trečdalis jų keliauja tušti. Specialistai komentuoja, kad...

„Paysera“ atidarė padalinį Rumunijoje 1

Lietuvos bendrovė „Paysera LT“, valdanti elektroninių mokėjimų sistemą „Paysera“, atidarė klientų aptarnavimo...

Paslaugos
2019.07.17
Britų „Velocity Black“ steigia technologijų centrą Lietuvoje 6

Jungtinės Karalystės įmonė „Velocity Mobile“ Ltd. siūlanti prabangaus gyvenimo būdo programėlę „Velocity...

Paslaugos
2019.07.17
Registrų centro sistemų veikla atstatyta 4

Trečiadienį Registrų centro (RC) sistemos sutriko, dalis paslaugų laikinai buvo neprieinamos. Popiet RC...

Paslaugos
2019.07.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau