Įsilaužta į „Marriott“ valdomo tinklo „Starwood“ duomenų bazę

Maždaug 500 mln. asmenų duomenys galėjo nutekėti, programišiams įsilaužus į bendrovės Marriott International kambarių rezervavimo duomenų bazę. Marriott atstovai Lietuvoje ramina, kad mūsų rinkoje problemų nėra, o grėsmė kyla tik klientams, kurie buvo apsistoję Starwood tinklo viešbučiuose.
Viešbučių tinklas penktadienį pripažino, kad į jo valdomo Starwood prekės ženklo viešbučių kambarių rezervavimo sistemą išties buvo įsilaužta. Marriott atstovai nesako, kada įvyko incidentas. Bet vidinis tyrimas esą rodo, kad programišiai tokią galimybę turėjo nuo 2014 m., skelbia BBC.
Marriott pažadėjo kuo greičiau informuoti visus klientus, kurių įrašai buvo minimoje duomenų bazėje.
Viešbučių tinklo atstovai Lietuvoje akcentuoja, kad problemos susijusios tik su Starwood tinklu. Marriott prekės ženklo viešbučiuose apsistoję klientai saugūs.
Šis incidentas susijęs tik su Starwood viešbučių tinklo rezervacijos sistema ir liečia tik klientus, kurie buvo apsistoję šiam tinklui priklausančiuose viešbučiuose iki šių metų rugsėjo 10 d. Nors Starwood ir Marriott prieš keletą mėnesių susijungė, Marriott viešbučiai kol kas naudoja atskirą rezervacijos sistemą. Todėl jų klientų šis incidentas, kaip rodo tyrimas, nepalietė, jų duomenys buvo ir yra saugūs. Jiems nereikia imtis jokių papildomų atsargumo priemonių, sako Sigita Rudzevičienė, viešbučio Courtyard by Marriott Vilnius direktorė.
Atsargumo priemonių esą turėtų imtis tik tie klientai, kurie iki šių metų rugsėjo 10 d. (imtinai) buvo apsistoję ar atlikę rezervaciją su Starwood tinklu susijusiuose viešbučiuose. Tarp jų šie prekės ženklai: W Hotels, St. Regis, Sheraton Hotels & Resorts, Westin Hotels & Resorts, Element Hotels, Aloft Hotels, The Luxury Collection, Tribute Portfolio, Le Meridien Hotels & Resorts, Four Points by Sheraton and Design Hotels.
Courtyard by Marriott Vilnius atstovai priduria, kad nuo lapkričio 30 d. visiems Starwood klientams, kurių duomenys galėjo būti paveikti, pradėti siųsti elektroniniai laiškai. Taip pat sukurtas specialus tinklalapis, kuriame galima rasti daugiau informacijos apie įvykusį incidentą, klientams konsultacijos teikiamos ir telefonu.
Starwood klientams taip pat rekomenduojama imtis proaktyvių atsargumo priemonių:
Registruotiems Starwood Preferred Guest (SPG) programos dalyviams siūloma peržiūrėti ir sekti savo SPG paskyrą dėl bet kokių įtartinų veiksmų. Taip pat teguliariai keisti prisijungimo slaptažodį, naudoti sudėtingus slaptažodžius. Siūloma patikrinti ir mokėjimo kortelių operacijų išrašus, o užfiksavus įtartinų operacijų nedelsiant kreiptis į kortelę išdavusią finansinę įstaigą.
Viešbučių tinklas sako, kad verta pasisaugoti ir sukčių, kurie gali bandyti pasinaudoti paskelbta žinia ir siųsti melagingus laiškus viešbučių klientams. Marriott pabrėžia, kad nei telefonu, nei el. paštu neprašo pateikti slaptažodžių. O e. laiškus klientams siunčia tik iš šio e. pašto adreso: starwoodhotels@email-marriott.com.
Įtariantiems, kad jų asmeniniai duomenys galėjo būti pavogti ar neteisėtai panaudoti, taip pat patariama kreiptis į nacionalinę duomenų apsaugos instituciją ar teisėsaugą.
Rašyti komentarą