A. Liubinas apie plėtrą užsienio rinkose: „Ruoštis reikia, tačiau delsti – rizikinga“

Norint verslą plėsti į užsienį, ruoštis privaloma, tačiau užsibūti planavimo stadijoje nereikėtų. Pasaulinė rinka yra dinamiškesnė ir konkurencingesnė nei lokali, todėl joje per vėlai pristatytas produktas gali tapti tiesiog nebeaktualus.
Taip mano Aurelijus Liubinas, vienas iš išmaniuosius sonarus žvejams kuriančios ir juos daugiau nei 50-yje šalių pardavinėjančios bendrovės Deeper įkūrėjų.
Žinoma, pirmiausia reikia stipraus produkto ar paslaugos, tinkamos varžytis globaliu mastu, taip pat įsigilinti į kiekvienos rinkos specifiką ir konkurencinę aplinką. Tačiau lemtingu neretai tampa gebėjimas greitai priimti sprendimus. Delsiant, galima tiesiog pavėluoti, sakė A. Liubinas.
Naujam produktui kitos taisyklės
A. Liubino teigimu, išmanusis Deeper sonaras buvo visiškai naujas produktas, todėl įmonei reikėjo ne tik skubėti įgyvendinti unikalią idėją, bet ir laikytis kitokių produkto įvedimo į rinką dėsnių.
Tokio produkto anksčiau tiesiog nebuvo, todėl mums reikėjo pradėti ne nuo konkurencinės analizės, o nuo rinkos poreikio tyrimo, aiškinantis, ar šios prekės vartotojams apskritai reikia. Tam pasitelkėme minios finansavimo platformą, pasakojo A. Liubinas.
Pasak A. Liubino, tik tuomet, kai finansavimo platformoje Indiegogo jų startuolis surinko pirmuosius tūkstantį užsakymų, buvo nuspręsta, kad produktas yra reikalingas.
Minios finansavimo platformos yra ne tik puiki galimybė patikrinti naujo produkto paklausą, bet ir sužinoti potencialių pirkėjų nuomonę. Iš savo būsimų vartotojų sulaukėme pastebėjimų ir pasiūlymų, kurių patys anksčiau nebuvome apgalvoję, sakė Deeper įkūrėjas.
Skirtingai rinkai skirtinga strategija
Šiuo metu Deeper yra viena sparčiausiai augančių technologijų įmonių Europos, Artimųjų Rytų bei Afrikos regionuose. Anot A. Liubino, kiekvienai rinkai buvo ruoštas atskiras veiksmų planas bei numatyti skirtingi tikslai.
Kiekvienas regionas yra skirtingas, todėl kiekvieno rinkai reikia pritaikyti ir pardavimų bei rinkodaros strategijas. Pavyzdžiui, nors Deeper echolotą Aliaskos ir Rusijos rinkose pristatome kaip skirtą poledinei žūklei, toks pozicionavimas nebetinka Australijoje, kurioje nėra mums įprastos žiemos, sakė A. Liubinas.
Todėl prieš žengiant į užsienio rinkas, būtina ne tik numatyti jas atversiančius veiksmus, bet ir pasiruošti lokalizuotą turinį apie produktą ar paslaugą, padėsiantį jose įsitvirtinti, teigė A. Liubinas.
Vartotojai perka ne produktą, o vertę
Lyderiauti siekiantys verslai, A. Liubino nuomone, iš sėkmingų startuolių galėtų mokytis greičio, lankstumo, gebėjimo prisitaikyti prie pokyčių, o svarbiausia drąsos diegti naujausias technologijas.
Įmonės, kurios neskiria dėmesio inovacijoms, yra tiesiog pasmerktos žlugti, nes anksčiau ar vėliau technologinis progresas palies kiekvieną verslą. Nesugebėjusiems prisitaikyti, vietą teks užleisti kitiems, kurie geriau atlieps vartotojų lūkesčius, sakė A. Liubinas.
Anot A. Liubino, pirmosios Deeper sonarų kopijos atsirado praėjus vos porai mėnesių nuo prekybos pradžios ir būtent bendrovės susitelkimas ties technologinių sprendimų tobulinimu išliko jų pranašumu.
Žinoma, kopijos buvo panašios tik forma ir dizainu, todėl mes susikoncentravome į technologinį produkto tobulinimą, jam skirtų priedų kūrimą, nuolatinį aplikacijos atnaujinimą į tai, kas suteikia daugiau galimybių vartotojui. Juk šiuolaikinis pirkėjas įsigyja ne produktą, o jo vertę, teigė A. Liubinas.
Daugiau apie lyderystę konkuruojant globaliai A. Liubinas atskleis konferencijos Tele2 Verslo Akseleratorius: Lyderystė metu. Jos dalyviai taip pat išgirs Tele2 generalinio direktoriaus P. Masiulio bei žurnalisto, Laisvės TV įkūrėjo A. Tapino pranešimus. Lapkričio 21 d. sostinėje vyksiantis renginys yra skirtas šalies verslo bendruomenei.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti