Kas tai? Eksperto įžvalgos

Įmonė pavargo ieškoti kaltų dėl neveikiančių IT paslaugų

Publikuota: 2018-11-20

Pirmaujanti inžinerinių įrenginių tiekimo ir aptarnavimo įmonė „Vilpra“, pernai pradėjusi naudotis debesijos paslaugomis, tikėjosi padidinti efektyvumą, tačiau pirmąjį blyną prisvilino gedimai. Pasirodo, kai internetą ir debesijos paslaugas teikia skirtingos įmonės, ir nesklandumai kelia dukart daugiau problemų.

Jau nuo rugsėjo „Vilproje“ – pats darbų įkarštis: artėjant šaltajam sezonui žmonės ir įmonės skuba pasirūpinti šildymo įranga, užsako jos montavimo ir remonto paslaugas. Sklandų šias paslaugas teikiančios bendrovės darbą užtikrina IT sistemos ir debesija, kur laikomi visi duomenys ir dokumentai, o bet kokie sutrikimai atsiliepia labai skaudžiai – vienos dienos tiesioginiai nuostoliai dėl ryšio sutrikimų sezono metu įmonei gali kainuoti virš 70 tūkst. eurų.

„Pernai rimti gedimai pasikartojo kelis kartus. Kaskart sutrikus paslaugų tiekimui kildavo nesusipratimas, kuri įmonė turi spręsti problemą – interneto ar debesijos paslaugų tiekėjas? Gedimų šalinimas užtrukdavo, o mums kiekviena minutė tiesiogine šių žodžių prasme kainavo pinigus, nes negalėjome aptarnauti klientų, pateikti komercinių pasiūlymų ar paruošti pardavimo dokumentų. Netekę kantrybės žmonės tiesiog apsisukdavo ir išeidavo“, – prisimena „Vilpros“ generalinis direktorius Martynas Vėgėlė.

videoklipas::1

Galiausiai jis nusprendė: užteks, reikia ieškoti patikimesnio būdo, kol klientai neišsiskirstė. Kadangi įmonė jau buvo atlikusi IT auditą ir įvertinusi sistemų apkrovas ir prognozuojamus ateities poreikius, beliko nuspręsti, kur perkelti paslaugas. Šįkart buvo paskelbtas konkursas, o vertinant pasiūlymus atsižvelgta ne tik į siūlomas kainas, bet ir į reakcijos laiką sprendžiant problemas, operatyvumą, bendravimo kultūrą ir kitus aspektus.

Debesijos paslaugų tiekėju įmonė išsirinko „Telia“, įžvelgdama ir dar vieną privalumą: dabar tiek IT, tiek ryšio paslaugas ji gauna iš vienų rankų.

„Manau, tai buvo teisingas sprendimas. Visus klausimus sprendžia viena komanda, kuri žino mūsų IT ūkį, todėl tai vyksta greičiau, o už paslaugas gauname vieną sąskaitą. Be to, išvengėme su paslaugų perjungimu susijusių rūpesčių ir kaštų“, – sako M. Vėgėlė.

„Telia“ įmonei taip pat teikia telefonijos paslaugas ir duomenų perdavimo sprendimą tarp 8 jos padalinių visoje Lietuvoje. Tai didina darbo našumą ir aptarnavimo greitį, kadangi darbuotojai gali saugiai dalintis failais bendrame tinkle – ne tik prekių aprašymais, nuotraukomis, instrukcijomis ir įvairia technine informacija, bet ir finansiniais dokumentais, ataskaitomis.

Nišą rado atsitiktinai

Šiuo metu „Vilpra“ yra viena didžiausių Lietuvoje šildymo, vėdinimo, santechnikos, inžinerinių tinklų ir kita įranga prekiaujančių, ją montuojančių ir prižiūrinčių įmonių, tačiau verslo aukštumas ji pasiekė ne pernakt. Pamatus jai dar 1992 metais paklojo M. Vėgėlės tėvas Algirdas, kartu su verslo partneriu savo buto svetainėje įsteigę bendrą komercinę-gamybinę įmonę ir pirmieji Lietuvoje pradėję gaminti savidažius antspaudus.

Sprendimą pasukti į patalpų vidaus inžineriją lėmė atsitiktinumas: A. Vėgėlei lankantis tuometinėje Čekoslovakijoje, vietos verslininkai parodė pastatą, kurį šildė ir jam karštą vandenį ruošė dujinių katilų kaskada. Lietuvį šis nematytas inžinerinis sprendimas sudomino, todėl grįžęs į Lietuvą jis ėmėsi naujos verslo nišos.

Įmonė pirmoji Lietuvoje pasiūlė plieno radiatorius, modernų automatizuotą katilinių valdymą, o vėliau įsteigta „Vilpros pramonė“ pradėjo gaminti ir prekiauti dūmtraukiais ir kitais gaminiais iš nerūdijančio plieno. Šiuo metu čia pagaminama apie 70 kilometrų dūmtraukių ir kitų gaminių per metus.

„Vilpra“ bendradarbiauja su statybos montavimo, statybos organizacijomis, architektais, projektuotojais, dizaineriais ir daugiau nei 200 užsienio gamintojų, tarp jų – „Vaillant“, „Toshiba“, „Spartherm“, „Irsap“, „Cheminees Diffusion“, „Sime“, „Gree“, „Seguin“ ir kt.

IT sutrikimų kaina

„Telia“ verslo ir produktų plėtros vadovas Daniel Karpovič pastebi, kad anaiptol ne visi verslininkai įvertina, kiek jų įmonėms kainuotų IT sistemų gedimai, jų šalinimas ar duomenų praradimas. O vertinti reikėtų ne tik pataisymų kainą, bet ir sugaištą laiką laukiant, kol sistemos bus atstatytos, kadangi tuomet dalis darbuotojų negali atlikti savo pareigų ir jos veikla stoja.

Debesija įmonėms suteikia papildomo lankstumo, kadangi reikiamus išteklius galima užsakyti ir jais naudotis pagal tuo metu esantį poreikį, o jam pasikeitus – didinti ar mažinti pajėgumus. Taigi verslininkai moka tik už tai, kuo naudojasi, jiems nereikia didelių investicijų įsigyjant ir atnaujinant įrangą.

„Debesijos paslaugas teikiančios įmonės taip pat gali pasiūlyti verslo analitikos priemones, daiktų interneto sprendimus, klientų aptarnavimo skaitmeninės transformacijos  sprendimus, integraciją su tarptautiniais paslaugų teikėjais, kad įmonė pasiektų potencialius klientus kitose valstybėse, ir dar daug kitų specializuotų sprendimų“, – sako D. Karpovič.

Jis atkreipia dėmesį į dar vieną ydingą praktiką, būdingą smulkiose ir vidutinėse įmonėse: svarbūs dokumentai, sutartys ir kiti duomenys laikomi popierinėse laikmenose. Šįmet rudenį „Telia“ užsakymu atlikta apklausa parodė, kad popierinius archyvus ir užrašų knygas tam naudoja 58 proc. smulkių Lietuvos bendrovių.

„Popierinius dokumentus akimirksniu gali sunaikinti vanduo ar ugnis, todėl svarbu suprasti, kad tokiu atveju būtina turėti atsargines kopijas. Biure laikomas serveris ar jo funkciją atliekantis kompiuteris taip pat nėra itin patikima alternatyva, geriausia tokius duomenis saugoti debesyje“, – teigia D. Karpovič.

Gebėdamos teisingai valdyti savo IT ūkį ir išnaudodamos visą jo potencialą bendrovės gali pasiekti didesnį veiklos efektyvumą ir užsitikrinti stipresnius veiklos rezultatus.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TECHNOLOGIJŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Įsilaužta į „Marriott“ valdomo tinklo „Starwood“ duomenų bazę

Maždaug 500 mln. asmenų duomenys galėjo nutekėti, programišiams įsilaužus į bendrovės „Marriott...

Kol konkurentai tyli, „Lėkštė.lt“ investuoja Premium

UAB „Maistas į namus“, valdanti maisto užsakymo platformą „Lėkštė.lt“, ir šios įmonės dalininkė Danijos...

Pasikeitė „Baltic Amadeus“ akcininkai ir valdybos nariai 11

Informacinių technologijų (IT) bendrovė „Baltic Amadeus“ praneša, kad pasikeitė įmonės pagrindiniai...

Kandidatų mažėjant, personalo paieška išmanėja: laukiama botų Premium

Padėtis darbo rinkoje ir laikas spaudžia personalo atrankos bendroves. Ieškančios geriausio specialisto per...

Vokietijos konkurencijos prievaizdai imasi „Amazon“ 4

Vokietijos konkurencijos sargai pradėjo tirti JAV e. komercijos milžinės „Amazon“ veiklą. Vokiečiai įtaria,...

Technologijos
2018.11.29
Iš skaitmeninio mokesčio ES planuoja surinkti apie 5 mlrd. Eur Premium

Artėjant „Brexit“ politikai tikisi bent dalį biudžeto praradimų, kuriuos lems britų pasitraukimas iš ES,...

Technologijos
2018.11.29
„Tele2“ pristato naują prekės ženklą 5

Telekomunikacijų bendrovei „Tele2“ priklausantis prekės ženklas „Telefonų priežiūros centras“ keičia...

Rinkodara
2018.11.29
Kinijos „fintech“ bendrovė Lietuvoje atidaro Europos būstinę 3

Kinijos bendrovė „Paytend Technology“, kurianti ir parduodanti finansinių paslaugų programinę įrangą,...

Technologijos
2018.11.29
Pasiteisinęs sprendimas: sporto klubuose visi naudojasi raktais, kurių pamesti neįmanoma Premium

Sveikos gyvensenos banga ir drąsios investicijos į IT padėjo UAB „VS Fitness“ sparčiai plėsti sporto klubų...

„YouTube“ keičia strategiją – bus daugiau nemokamo turinio 1

„YouTube“ planuoja visą čia patenkantį turinį vartotojams siūlyti nemokamai su reklama.

Rinkodara
2018.11.29
„Revolut“ žengia už Europos ribų 8

JK finansinių paslaugų startuolis „Revolut“ užbaigė licencijavimosi procesą Japonijoje ir Singapūre,...

Rinkos
2018.11.29
Plėtrą užsienyje ir naujas paslaugas planuojanti „CityBee“ ieško darbuotojų 11

Dalijimosi automobiliais paslaugas teikianti bendrovė „CityBee“ praneša besiruošianti plėtros šuoliui:...

Transportas
2018.11.28
Atkurtas tarptinklinis ryšys Prancūzijoje

Trečiadienį apie 15 val. tarptautinis pokalbių bei duomenų srautas, sutrikęs antradienį po pietų,...

Technologijos
2018.11.28
„Visma Group“ vadovas: darbuotojai į darbą ateina dėl 4 priežasčių Premium

Šiandienos vadovas turi sugebėti nuolat keistis, išmokti dirbti neapibrėžtumo sąlygomis, tačiau ir neprarasti...

Vadyba
2018.11.28
Kaip buvo įkurtas vienas pirmųjų debesijos duomenų centrų Lietuvoje? Rėmėjo turinys 3

Vienas svarbiausių IT pokyčių per pastarąjį dešimtmetį, palietusių ir daugumą organizacijų Lietuvoje –...

Išmani visuomenė
2018.11.27
EK leido „Tele2“ ir „T-Mobile“ jungtis Nyderlanduose

Europos Komisija pritarė „Tele2“ ir „Deutsche Telekom?“ valdomos telekomunikacijų bendrovės „T-Mobile“...

Rinkos
2018.11.27
Startuolio „PulseTip“ apklausų sprendimas – tarp 40-ies geriausių pasaulyje Premium 1

Darbuotojų apklausų startuolis „PulseTip“, kuris šių metų konkurse „Naujasis knygnešys 2018“ iškovojo...

Technologijos
2018.11.27
Danijos milžinė NKT buria daiktų interneto komandą Kaune 4

Kaune įsikūrusi Danijos kabelių gamybos milžinė NKT ir šios bendrovės remiamas inovacijų centras „THINKT“...

Technologijos
2018.11.27
NASA zondas „Insight“ sėkmingai nusileido Marse 5

Pirmadienį NASA zondas „Insight“ po pusmečio kelionės sėkmingai nusileido Marse ir iš ten atsiuntė nuotrauką.

Mokslas
2018.11.27
Kviečia sukurti elektrinį motociklą ir jutiklius kariuomenei 7

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA), bendradarbiaudama su ministerijomis, paskelbė naują...

Technologijos
2018.11.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau