„Apple“ sprendimas nebeskelbti parduotų įrenginių skaičiaus kainavo 70 mlrd. USD

Per pastarojo ketvirčio rezultatų aptarimą su investuotojais, Apple vadovai pareiškė, kad nuo šiol nebeviešins, kiek įrenginių įmonė parduoda.
Paslėpusi skaičius, Apple vienu šūviu atėmė galimybę išorės analitikams apskaičiuoti vidutinę iPhone pardavimo kainą ir atsikratė nepatogių antraščių, skelbiančių apie be ekonominių priežasčių didėjančią šių telefonų vidutinę kainą, ir apie JAV milžinę pagal pardavimus jau lenkiančią Huawei.
Investuotojai tuo nebuvo labai patenkinti. Po šios žinios, Apple akcijų kursas nuvažiavo žemyn apie 7%, o kompanijos vertė sumažėjo apie 70 mlrd. USD. Apple rinkos kapitalizacija kurį laiką buvo mažesnė nei trilijonas dolerių. Priminsime, šią kartelę kompanija peržengė šiemet rugpjūtį.
Daug metų įrenginių pardavimai vienetais yra vienas svarbiausių elektronikos industrijos rodiklių. Analitikams šie duomenys padeda suskaičiuoti įrenginių savikainą, vidutinę pardavimo kainą, rinkos prisotinimą, vieno įrenginio pardavimo pelno maržą ir prognozuoti kompanijų rezultatus bei visos rinkos perspektyvas.
Investuotojams šie duomenys buvo tarsi kelrodis.
Tačiau, Luca Maestri, Apple finansų vadovas, sako, kad pardavimai vienetais šiandien yra mažiau aktualus rodiklis nei praeityje. Pasak jo, bendrovė tiekia į rinką labai platų iPhone ir iPad modelių asortimentą skirtingomis kainomis, todėl akcininkai turėtų sutelkti dėmesį į pajamas ir pelną.
Nepatogus rodiklis
Klasikiniai rodikliai, tokie kaip pajamos, EBITD ir pelno marža, be abejo, yra svarbūs. Tačiau pardavimai vienetais yra daug pasakantis papildomas rodiklis, kuris pastaraisiais metais tapo nepalankus Apple, nes Huawei ją pralenkė, o Xiaomi po truputį vejasi.
Be to, IDC duomenys rodo, kad išmaniųjų telefonų rinka jau yra prisotinta ir traukiasi maždaug po 1-1,5% kas ketvirtį. O tai rodo, kad Apple, kaip ir kitiems rinkos dalyviams, didinti pardavimus ir pajamas darosi sunkiau ir reikia vis labiau sukti galvas, kaip įkalbėti vartotojus atnaujinti telefonus dažniau arba pirkti brangesnius.
Wayne'as Lamas, IHS Markit analitikas, sako, kad Apple augimą jau daugiau nei metus išlaiko tik didindama savo įrenginių kainas.
Akivaizdu, kad tai sukels klausimų, ar Apple kada nors sugebės grįžti prie tokių pardavimų, kokie buvo 2015 m, sako Waltas Piecykas, BTIG Research analitikas. Jis priduria, kad Apple ketvirto ketvirčio pardavimų prognozės (jos pateiktos paskutinį kartą) yra mažesnės nei tikėtasi. Kita vertus, jis taip pat užsimena, kad anksčiau, kai Apple pateikdavo mažesnes pardavimų prognozes, nei tikėdavosi analitikai, įmonės akcijų kursui tai įtakos neturėdavo, nes pajamos ir pelnas toliau augdavo.
Šis sprendimas tikriausiai sukels daug pasipriešinimo. Kai kurie žmonės gali šį žingsnį palaikyti ženklu, kad iPhone pardavimai ima mažėti. Lengviau kalbėti apie puikius dalykus ir nekalbėti apie tuos, kurie sekasi ne taip gerai, komentuoja Jimas Suva, Citi grupės analitikas.
Financial Times teigia, kad didžioji dalis Volstrito analitikų skundžiasi, kad Apple ką tik labai apsunkino jų darbą. Bet vienas kitas esą palaiko kompanijos sprendimą.
Štai Horaceas Dediu, Asymco analitikas sako, kad Apple jau seniai reikėjo paslėpti pardavimų vienetais duomenis, nes jie atskleidžia per daug informacijos konkurentams ir atitraukia analitikų dėmesį nuo kitų rodiklių.
FOTOGALERIJA WEB_Apple naujovės (8 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti