„Google“ rezultatai: naujo pajamų šaltinio bendrovė dar nerado

Interneto reklamos ir paieškos milžinę Google bei kelias kitas bendroves valdanti kompanija Alphabet šiąnakt paskelbė trečiojo fiskalinio ketvirčio rezultatus. Trumpai tariant, pelnas, tenkantis vienai akcijai yra didesnis nei prognozuota, o pajamos mažesnės.
Pelnas, tenkantis vienai akcijai ataskaitiniu laikotarpiu siekė 13,06 USD. Analitikai tikėjosi mažiau 10,42 USD.
Kompanijos trečiojo ketvirčio pajamos siekė 33,7 mlrd. USD ir buvo 21% didesnės nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Nepaisant augimo, analitikai neliko patenkinti, nes tikėjosi dar daugiau. Prognozių vidurkis buvo 34,04 mlrd. USD, skelbia bendrovė Refinitiv.
Ruth Porat, Alphabet finansų vadovė pareiškė, kad įplaukoms didelę įtaką turėjo JAV dolerio kursas.
Kaip įprasta, beveik visas Alphabet pajamas ir pelną sugeneravo Google reklamos verslas. Jis sudarė apie 86% pačios Google ir valdančiosios bendrovės (Alphabet) pajamų, t.y. 28,95 mlrd. USD iš 34,04 mlrd. USD.
Pati didžiausia Alphabet sąnaudų eilutė išlieka vadinamosios srauto įsigijimo išlaidos. Tarp kitų dalykų, jos apima ir sumas, kurias Google moka telefonų gamintojams už tai, kad jie diegtų Google paieškos langelį ir naudotųsi kitomis kompanijos paslaugomis. Trečiąjį ketvirtį srauto įsigijimo išlaidos siekė 6,58 mlrd. USD (tai sudaro 23% reklamos pajamų). Turto valdymo kompanija Bernstein skaičiuoja, kad nemaža šių sąnaudų dalis nukeliauja į Apple kišenę. Ketvirtiniai duomenys nėra žinomi, bet pernai paieškos milžinė Apple atseikėjo iš viso apie 3 mlrd. USD už tai, kad Google išliktų pagrindiniu paieškos varikliu iPhone telefonuose.
Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad palyginamuoju laikotarpiu reklamos pajamos augo kiek lėčiau nei bendros pajamos 20%. Tai reiškia, kad ir šį ketvirtį užfiksuotas šuolis kitų pajamų kategorijoje, apimančioje debesų kompiuterijos paslaugų ir įrenginių, tokių kaip telefonai Pixel, pardavimą. Šios pajamos trečiąjį ketvirtį sudarė 4,64 mlrd. USD ir buvo 29% didesnės nei prieš metus. Augimas solidus, bet mažesnis nei antrąjį ketvirtį, kai kitos pajamas augo net 37%, skelbia CNBC.
Alphabet jau keletą metų aktyviai siekia diversifikuoti pajamų šaltinius. Vadovai supranta, kad priklausomybė nuo vieno pajamų šaltinio, nėra sveikas dalykas. Bet kol kas jiems tai sekasi sunkiai. Google debesų kompiuterijos verslo rodikliai (tiek pajamos, tiek klientų skaičius ir kt.) gerokai atsilieka nuo pirmoje ir antroje vietoje esančių Amazon ir Microsoft. O Google įrenginiai teužima apie 1-2% pasaulinės rinkos.
Alphabet vadovai taip pat pateikė kitų savo valdomų įmonių skaičius. Tiesa, visų šių kompanijų rodikliai pateikiami bendrai, vienoje eilutėje, pavadintoje kiti statymai. Šios kompanijos daug metų generuoja nuostolį, nes tai daugiausia yra mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros bendrovės. Bet analitikai to nelaiko neigiamu aspektu, nes sumos, palyginti su Google generuojamais skaičiais, nėra itin didelės, užtat potencialas didžiulis.
Taigi, trečiąjį šių metų ketvirtį eilutėje kiti statymai Alphabet fiksuoja pajamų augimą (nuo 117 mln. USD pernai iki 146 mln. USD šiemet) ir didėjantį veiklos nuostolį (nuo 650 mln. USD pernai iki 727 mln. USD šiemet).
Ponia Porat priduria, kad didžiausią pajamų dalį sugeneravo dvi įmonės interneto tiekimo kompanija Fiber ir sveikatos ir sveikatas apsaugos technologijų bendrovė Verily.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti