Verslas mokyklos suole: dar 1.600 moksleivių kurs mokomąsias bendroves

Trečius metus tęsiamoje praktinio verslumo ugdymo programoje accelerator_x šiemet nuosavo verslo kūrimą Lietuvos mokyklose išbandys dar 1.600 moksleivių.
Antreprenerystės ugdymo programa accelerator_x skirta 912 klasių moksleiviams, kurie įgyja realios verslo kūrimo patirties, patys pereidami visus verslo valdymo etapus: nuo įmonės steigimo, pradinio kapitalo kaupimo, iki produktų ar paslaugų pardavimo.
Kai kurie jų virsta verslu. Šiemet mokomoji mokinių bendrovė Brailliant iš Mažeikių užėmė 2-ąją vietą didžiausiame antreprenerystės renginyje Europoje Gen-E 2023.
Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijos moksleivių Eligijaus Girdenio ir Damiro Samarino komanda sukūrė stalo žaidimą Brailliant, kurį gali žaisti neregintys su matančiaisiais. Inovacijų agentūra nurodo, kad jaunieji verslininkai jau derina žaidimų partijos gamybos detales ir, tikėtina, tokį žaidimą įsigyti Lietuvoje bus galima dar iki Kalėdų.
Accelerator_x programą įgyvendina jaunimo verslumo ugdymo organizacija Lietuvos Junior Achievement, o programos plėtrą šalies mokyklose nuo 2021 m. remia Inovacijų agentūra. Kaip nurodo Inovacijų agentūra, mokomųjų mokinių bendrovių programa jau tampa formaliojo ugdymo dalimi mokyklose, visi 1012 klasių mokiniai turi galimybę mokytis praktinio verslumo.
Moksleiviai galės geromis sąlygomis išbandyti savo verslo idėjas saugioje ir verslo įgūdžiams ugdyti palankioje aplinkoje. Per pastaruosius trejus metus tą jau padarė daugiau nei 6.000 moksleivių iš beveik 50-ies Lietuvos savivaldybių. Svarbu verslumo įgūdžius pradėti stiprinti kuo anksčiau tai investicija į Lietuvos ateitį, pranešime cituojama Aušrinė Armonaitė, ekonomikos ir inovacijų ministrė.

Andželika Rusteikienė, Lietuvos Junior Achievement vadovė, nurodo, kad neseniai sulaukė tarptautinio tyrimo duomenų, kurie įrodo, kad 1 Eur, investuotas į mokinių verslumo ugdymą, vėliau valstybei sugrįžta 45 Eur grąža.
Tai yra pirmieji moksleivių žingsniai startuolių ekosistemoje, darbo rinkoje. Ši programa išmoko esminių darbo aplinkoje reikalingų įgūdžių: iniciatyvumo, drąsos, kūrybiškumo, darbo komandoje, gebėjimo prisiimti atsakomybę, nurodo A. Rusteikienė.
Baigę programą moksleiviai toliau plėtoja savo verslo idėjas. Pavyzdžiui, prieš kelerius metus koncentruotų arbatų kubelius rinkai pasiūliusi Arbatukų komanda šiandien jau skaičiuoja paskutines dienas iki jų prekė atsiras prekybos lentynose.

Patricija Reut, Inovacijų agentūros Pažangos departamento direktorė, nurodo, kad Pasaulio verslumo stebėsenos tyrimo duomenimis, jaunimas aktyviau įsitraukia į verslą. Palyginti 2014 m. ir 2022 m. duomenis, sparčiausiai auga jaunų, 18-24 m. amžiaus į verslą įsitraukusių žmonių skaičius.
Todėl svarbu kuo ankstyvesniame amžiuje pradėti ugdyti verslumą ir dar labiau įgalinti jaunimo potencialą. Be to, verslumo ugdymas neapsiriboja tik žinių suteikimu: verslumas apima problemų sprendimo įgūdžius, moko prisiimti atsakomybę, rizikuoti, lyderystės bei pasitikėjimo savimi. Šias savybes svarbu ugdyti ne tik verslininkams, bet ir kitų specialybių atstovams, nurodo P. Reut.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Mano verslas
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti