Restoranų ir viešbučių finansinių ataskaitų analizė: 70% didino pajamas, pelningai dirbo pusė viešbučių

Publikuota: 2022-07-26
VŽ koliažas.
svg svg
VŽ koliažas.

70% viešbučių ir restoranų 2021-aisiais, po karantino ribojimų, didino pajamas, tačiau ne visi sektoriaus verslai išbrido iš nuostolių, rodo Registrų centro analitikų atlikta sektoriaus įmonių finansinių ataskaitų analizė už 2021 m.

Bendra restoranų veiklą deklaruojančių ir finansines ataskaitas pateikusių įmonių apyvarta 2021 m. sudarė beveik 460 mln. Eur – ketvirtadaliu didesnė negu 2020 m.

„2020 m. viešbučių ir restoranų veiklą buvo visiškai paralyžiavę įvesti karantino ribojimai, gerokai apkarpę lankytojų srautus ir privertę ieškoti veiklos alternatyvų, pavyzdžiui, išpopuliarėjusi maisto į namus ar biurą pristatymo paslauga. Tačiau jau 2021 m. pavasarį ribojimų neliko ir įmonės pradėjo pamažu sugrįžti į įprastą ritmą. Nepaisant to, COVID-19 pandemija nepraėjo be pasekmių – dalis verslo galbūt užsidarė, nemaža dalis įmonių dar ir praėjusiais metais dirbo nuostolingai“, – pranešime spaudai cituojamas Adrijus Jusas, Registrų centro strateginio vystymo direktorius.

Adrijus Jusas, Registrų centro Strateginio vystymo direktorius. Bendrovės nuotr.
Adrijus Jusas, Registrų centro strateginio vystymo direktorius. Bendrovės nuotr.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Jis nurodo, kad pernai augusios restoranų ir viešbučių pajamos, didesnis pelnas ir mažesni nuostoliai rodo šio sektoriaus atsigavimą, kurio rezultatai, tikėtina, matysis pasibaigus 2022-iesiems. 

Pirmoje restoranų pagal pajamas TOP10 vietoje – greitojo maisto restoranų „McDonald‘s“ valdytoja UAB „Premier restaurants“. 2021 m. jos pajamos sudarė 40,720 mln. Eur, pelnas iki mokesčių – 4,691 mln. Eur. Antroje vietoje – kitas greitojo maisto restoranų tinklas „Hesburger“ – UAB „Hes-Pro Vilnius“ apyvarta pernai sudarė per 29,155 mln. Eur, pelnas iki mokesčių – 0,964 mln. Eur. Trečioje vietoje pagal pajamas – UAB „Amber Food“, pernai, gavusi 17,961 mln. Eur pajamų, dirbo nuostolingai.

[infogram id="fb45195a-4ad6-49e1-9422-c9847a8e9494" prefix="vWo" format="interactive" title="Didžiausi restoranai pagal 2021 m. pajamas"]

Viešbučių veikla užsiimančių įmonių apyvarta 2021 m. sudarė 120 mln. Eur – ji taip pat buvo ketvirtadaliu didesnė nei užpernai.

Registrų cento analitikų sudarytų restoranų dešimtuko pirmoje vietoje pagal pajamas – Vilniaus viešbutis „Radisson Blu Hotel Lietuva“ (UAB Viešbutis „Lietuva“), jo apyvarta sudarė 5.2 mln. Eur. UAB „Klaipėdos“ viešbutis – „Amberton Hotel Klaipėda“ apyvarta sudarė 4,586 mln. Eur, UAB „Villon“ – „Vilnius Grand Resort“ viešbučio pajamos sudarė 4,384 mln. Eur. Iš šio trejetuko 0,659 mln. Eur pelno uždirbo „Klaipėdos“ viešbutis.

[infogram id="78afc886-4563-4768-b06e-593cfdd3a294" prefix="kQX" format="interactive" title="Viešbučiai pagal 2021 m. pajamas"]

Pelningai dirbo pusė viešbučių, du trečdaliai restoranų

Registrų centrui pateiktų finansinių ataskaitų duomenimis, 2021 m. pelningai dirbo (uždirbo ikimokestinio pelno) 54% ataskaitas pateikusių viešbučių, 46% įmonių veikla buvo nuostolinga. Palyginti, 2020 m. pelningai ir nuostolingai veikė atitinkamai 44% ir 56% bendrovių.

Statistikos departamento duomenimis, apgyvendinimo įstaigos sulaukė 17% daugiau turistų nei 2020 m., viešbučių, svečių namų ir motelių kambarių užimtumas augo.

„Šis augimas atsispindi ir įmonių pajamų eilutėse. Nepaisant to, tikėtina, kad dėl išaugusių sąnaudų kone pusė viešbučių pernai dirbo nuostolingai“, – nurodo A. Jusas.

[infogram id="dc1202b1-bbe6-42e7-8ad6-e9678c0ed410" prefix="By4" format="interactive" title="Viešbučių veikla 2021 m."]

Pelningai dirbusių viešbučių bendras ikimokestinis pelnas 2021 m. siekė 11,5 mln. Eur (2020 m. – 6 mln. Eur). Nuostolingai dirbusių įmonių bendri ikimokestiniai nuostoliai 2021 m. siekė 17 mln. Eur (2020 m. – 22 mln. Eur).

Pernai pelną fiksavo du trečdaliai ataskaitas pateikusių restoranų, kurių bendras ikimokestinis pelnas siekė 34 mln. Eur (2020 m. – 22 mln. Eur), o likusio trečdalio nuostolingai veikusių restoranų bendri ikimokestiniai nuostoliai sudarė 11,5 mln. Eur (2020 m. – 12 mln. Eur).

[infogram id="a8536b69-8dd1-4a08-9143-b7367987fa54" prefix="zK6" format="interactive" title="Restoranų veikla 2021 m."]

Trečdalis padidino darbuotojų skaičių

Remiantis atvirais „Sodros“ duomenimis, vidutinis darbuotojų skaičius augo trečdalyje ataskaitas pateikusių restoranų, taip pat trečdalis jų mažino darbuotojų skaičių, o likusiame trečdalyje įmonių darbuotojų skaičius nepakito.

Kiek kitokia situacija tarp viešbučių – čia per metus darbuotojų padaugėjo tik kas ketvirtoje įmonėje, o 40% viešbučių mažino savo personalą, dar 35% įmonių jis nepasikeitė.

Restoranų ir viešbučių sektoriaus įmonių finansinių rezultatų analizė atlikta remiantis bendrovių Registrų centrui iki liepos 22 d. pateiktomis finansinėmis ataskaitomis. Į analizę įtrauktos bendrovės, kurios pagrindine savo veikla yra nurodžiusios restoranų ir pagaminto valgio teikimo veiklą arba viešbučių ir panašių laikinų buveinių veiklą. Iš viso analizei pasitelkta apie 840 restoranų ir 175 viešbučių įmonių finansinių ataskaitų.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Gazelė“
Rašyti komentarą 0
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Nepateikusiems duomenų JANGIS – ne viskas taip baisu, be bankų paslaugų jie kol kas nelieka Premium

Apie 110.000 juridinių asmenų – du trečdaliai turėjusių tai padaryti – dar nėra pateikę duomenų apie savo...

Finansai
05:45
Kaip išlaikyti balansą tarp stipraus augimo ir rizikos

Nors verslo plėtra yra kiekvieno įkūrėjo tikslas, tačiau kartais ji gali būti pražūtinga, nes nevaldomas...

Gazelė
2022.08.07
Nereikalingi rūbai pametėjo verslo idėją

Tekstilės atliekos yra vienos taršiausių. Tačiau mada gali būti – tuo neabejoja „Copie“ prekės ženklo kūrėja,...

Gazelė
2022.08.06
„Invega“ verslui per pusmetį skyrė 2.500 įmonių beveik 160 mln. Eur finansavimą 1

Nacionalinė plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) pirmąjį 2022 metų pusmetį skyrė...

Verslo aplinka
2022.08.05
Kaip restoranai kovoja su kainomis: žinomo prekės ženklo pardavimas, lūkesčiai dėl lengvatos Premium

2022-ieji nuo pat metų pradžios pažėrė iššūkių restoranų verslui – šie buvo priversti ieškoti sprendimų, kaip...

Gazelė
2022.08.05
VMI įmonių rizikos šviesoforas: žali įvertinimai negarantuoja ramybės Premium 2

Ketvirčiui milijono mokesčių mokėtojų VMI atvėrė jų profilius – leido pamatyti, ar mokesčių administratoriui...

Finansai
2022.08.05
„Kotletukai“ šunims išgelbėjo verslą, nesvarbu, kad jie brangesni už mėsą Premium

Šalutinė veikla gali tapti ne tik pagrindinė, bet ir vienintelė, rodo UAB „Rogių šunys“ pavyzdys. Gaminti...

Gazelė
2022.08.04
Ekspertai apie „Ziticity“ veiklos stabdymą: geras IT sprendimas, bet per maža rinka Premium 7

UAB „Miesto logistika“, valdanti greitojo siuntų pristatymo platformą „Ziticity“, pranešė apie savo veiklos...

Logistika
2022.08.04
Ilgamečiai vadovai – kodėl jie labiau naudingi nei žalingi Premium 3

Pasigirstant diskusijoms, kiek dažna turi būti rotacija tarp vadovų, ekspertai, kalbėdami apie ilgamečius...

Vadyba
2022.08.04
Paslaugos unikalios, poreikis didelis, bet vis dar painiojamas: socialinis, bet verslas Premium

Sprendžia švietimo ir neformalaus ugdymo, aplinkosaugos ir tvarumo problemas – taip prisistato didžioji dalis...

Gazelė
2022.08.04
9 kartus JAV pernai augęs startuolis „Billo“ ruošia naują „TikTok“ produktą ir lėtina augimo tempą Premium

Bendruomenės rinkodaros platforma „Billo“ (UAB „Billo.app“), siūlanti vaizdo įrašų turinį JAV e. komercijos...

Inovacijos
2022.08.03
Kad nebūtų kaltų „reklama gera, produktas blogas“: kaip pasirinkti reklamos agentūrą e. parduotuvėms Premium

Augančios e. parduotuvės svarsto kreiptis į specialistus, skaitmeninės rinkodaros ir reklamos agentūras, tik...

Gazelė
2022.08.03
Reprezentacinės sąnaudos: jomis neturi tapti įmonės vadovo dukters vestuvių išlaidos Premium 2

Vasarai įsibėgėjus įmonės dažniau organizuoja renginius ar išvykas, pasikviesdamos verslo partnerių, o...

Finansai
2022.08.02
Džiovintų malkų verslas pagal anykštėnus: nuo bankroto prieslenksčio iki milijoninių apyvartų Premium

Verslo plėtra gali šiam suteikti sparnus, bet lygiai taip pat – jį sužlugdyti. UAB „Vli Timber“ žino, ką...

Gazelė
2022.08.02
Pirmojo namų restorano įkūrėja: mums atsikėlus į sostinę, pagaliau Vilniuje yra kur pavalgyti Premium 6

Kai esi namie, pats nusistatai savo taisykles, o kiti prie jų turi taikytis, o jei nepatinka – nebesilankyti.

Gazelė
2022.08.01
Logistikos įmonės už tiesiogines COVID-19 paskolas galės įsigyti vilkikų ir jų priekabų

Smulkios ir vidutinės logistikos bendrovės gali kreiptis iki 3 mln. Eur vertės lengvatinių paskolų iš...

Gazelė
2022.08.01
Prasidėjo registracija į nemokamas e. komercijos dirbtuves „E.comGO“ 13-oje miestų

Verslininkai jau gali registruotis į 13-oje miestų antrą kartą vyksiančias e. komercijos dirbtuves „E.comGO“.

Gazelė
2022.08.01
Naujas kvietimas įmonėms, ieškančioms energijos efektyvumo sprendimų

Energetikos ministerija informuoja, kad šiandien skelbiamas kvietimas įmonėms paramai gauti, diegiant...

Pramonė
2022.08.01
Maistas į namus: kas pasitvirtino tiems, kurie buvo pirmieji mieste

Kad mieste neveikia „Bolt Food“, „Wolt“ ar „Lėkštė.lt“, regionų verslininkams netrukdo: kai kurie maistą į...

Gazelė
2022.07.31
Santechnikas melomanas iš aistros sukūrė verslą Premium

Pomėgis gali pasufleruoti idėją naujam verslui, tačiau net jei šis sekasi, ankstesnės patirties nereikėtų...

Gazelė
2022.07.31

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku