Logika, suvyniota į sviestinį popierių

Publikuota: 2021-01-06
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“ Redakcijos nuomonė

Norėtųsi, kad bet kuri valstybinė institucija, priimdama sprendimą, liečiantį verslą ar šiaip piliečius, vadovautųsi ir ekonomine logika, ir sveiku protu. Stebint Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) pradėtą kovą su mažo verslo savininkais, noromis nenoromis imi abejoti tokiais gebėjimais. Negana to, į absurdo dramą primenantį spektaklį teko įsitraukti ir taip daug reikalų turinčiai Ekonomikos ir inovacijų ministerijai bei Seimui.

Verslas, ypač smulkiausias, Lietuvoje kenčia ne tik dėl pandemijos ir su ja susieto karantino – užsukti deguonį pasistengė ir VMVT. Ši tarnyba įmonei, gaminančiai riešutų kremą, uždraudė vadintis „Sviestas sviestuotas“, nes tai esą klaidina vartotojus.

Tokiu vardu pasivadinusi mažoji bendrija (MB) jau daugiau nei šešerius metus gamina riešutų kremą ir chalvą. Ir dabar VMVT, arba iki šiol snaudusi, arba neturinti daugiau reikalų, aptiko „vartotojų klaidinimą“. Kaip pasakoja MB atstovai, VMVT gavo skundą, kad el. parduotuvėje naudojamas užrašas „riešutų sviestas“. Ant pakuočių verslininkai jau seniai užrašą pakeitė riešutų kremu, tačiau internete kai kur dar buvo likęs „sviestas“.

Tačiau net ir tai ištaisius tarnyba nenurimo – nusprendusi dar pataršyti smulkiuosius verslininkus, per Kūčias pareiškė, kad ir pats prekės ženklas „Sviestas sviestuotas“ klaidina klientus. Mat šie, pamatę riešutų kremą, gali pagalvoti, kad tai... karvės pieno sviestas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Patikėti tuo sunku, tačiau verslininkams gali tekti keisti pavadinimą, logotipą ir kt. — riešutų kremo gamintojai yra įpareigoti iki sausio 8 dienos nebeklaidinti vartotojų, pakeisti jiems jau pažįstamą prekės ženklą. Minėtai tarnybai nenurimus, gali tekti stabdyti įmonės veiklą, o tai reikštų bankrotą: keisti prekės ženklą kainuoja ir laiko, ir pinigų etc.

VMVT meta „kozirį“: jos atstovai aiškina, kad 2017 m. Europos Teisingumo Teismas priėmė sprendimą, draudžiantį augalinius maisto produktus vadinti atitinkamais pieno produktų terminais. Taip pat pabrėžiama, kad negalima naudoti pieno produktų terminų su augaliniais maisto produktais, t. y. prekės ženklas „Sviestas sviestuotas“ netinkamas augalinės kilmės produktų grupei ženklinti.

Nebrendant giliau į biurokratines gražbylystes, norisi paklausti: kur VMVT žiūrėjo kelerius metus ir ką bendro įmonės logotipas turi su „vartotojų klaidinimu“?

Į šį VMVT suraizgytą rebusą vakar teko įsitraukti Ekonomikos ir inovacijų ministerijai. Jos vadovė Aušrinė Armonaitė rašte minėtai tarnybai priminė, kad perteklinė reguliacinė našta riboja šalies įmonių veiklą, mažina prekių ir paslaugų konkurencingumą. „Už verslo priežiūrą atsakingos institucijos privalo dėti visas pastangas, kad ūkio subjektams keliami reikalavimai (tarp jų ir prekės ženklų naudojimo) būtų motyvuoti, aiškūs, logiški, nuoseklūs ir nedviprasmiški. Todėl atsižvelgdami į toliau išdėstytus faktus prašome VMVT užtikrinti reguliacinės aplinkos aiškumą ir pasiūlyti tam būtinus teisės aktų pakeitimus“, — kreipiasi ministrė.

Ji prašo imtis skubių priemonių, siekiant pagerinti ūkio subjektų veiklos priežiūrą: VMVT papildyti savo interneto svetainę informacija apie prekės ženklams, ypač augalinės kilmės maisto produktų prekės ženklams, taikomus teisės aktų reikalavimus ir atnaujinti kontrolinį klausimyną. Problema dėl uždrausto prekės ženklo jau persikėlė ir į Seimą – šiandien ji bus nagrinėjama Kaimo reikalų komiteto posėdyje.

„VMTV sprendimas dėl MB „Sviestas sviestuotas“ prekės ženklo nustebino ir parodė visiškai nejautrų ir biurokratišką valstybinės institucijos požiūrį į jauno verslo veiklą. Blogiausia, kad tokie sprendimai yra daromi prisidengiant ES direktyvomis“, – sako svarstymą inicijavęs parlamentaras Andrius Vyšniauskas.

Jo nuomone, neteisingai interpretuodama direktyvą, tarnyba tai, kas taikoma produkto pavadinimui, pritaiko ir prekės ženklui.

„Kita vertus, tarnyba kartu pasako, kad įmonės pavadinimą „Sviestas sviestuotas“ galima naudoti ir netgi jį rašyti ant produkto pakuotės. Tokiu būdu pati VMVT įneša daug sumaišties dėl galimų tolesnių precedentų, nes yra gausybė įmonių ir prekės ženklų, kurie turi panašias pavadinimų konstrukcijas“, – stebisi parlamentaras.

Skirmanta Balsevičienė, advokatų kontoros „iLAW“ vyresnioji teisininkė, mano, kad prekės ženklą išsaugoti pavyks.

„Buvo tik pareikšta, kad „Sviestas sviestuotas“ klaidina visuomenę, bet nepateikta įrodymų, kad visuomenė buvo suklaidinta, neatlikta jokių apklausų, ar tas prekės ženklas vartotojus klaidintų“, – teigia ji. Pasak teisininkės, ir pačiame ES reglamente nurodoma, kad gali būti taikomos išimtys, jei produkto pavadinimas yra tradiciškai susiklostęs. O čia net ne pavadinimas, o prekės ženklas.

VŽ primena, kaip prieš kurį laiką, kovojant su tabaku, jau buvo prieita iki visiško absurdo, uždraudžiant prekiauti kosmetika ar drabužiais su „Marlboro“ ar „Camel“ prekių ženklais. Tada pasižymėjo Tabako ir alkoholio kontrolės departamentas. Panašu, kad dabar VMVT yra pasirengusi paleisti džiną iš butelio – po kirvuku turėtų gulti obuolių sūris, sviestinis popierius, gilių kava etc. Iš tikrųjų ne vartotojai yra klaidinami – verslo prievaizdai persistengia, nesiliaudami smagintis kaišiodami pagalius į ir taip sunkiai judančio verslo ratus.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Gazelė“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Įmonės kredito rizikos paveikslas: kada jis netikslus ir kokius naujus duomenis analizuoja vertintojai Premium

Įmonių istorijos šiandien – kaip ant delno. Verslo kredito rizikos vertintojai naudoja vis daugiau ir...

Finansai
2022.08.19
Kai dirbti per brangu: „Paliūčio“ sprendimai, kaip sutaupyti elektros Premium

Darbo pamainų planavimas ir keitimas, apšvietimo pritemdymas ar išjungimas, saulės elektrinės įrengimas ar...

Gazelė
2022.08.19
Nesijauskite kaip namie: vis daugiau Lietuvos viešbučių neįsileidžia turistų iš Rusijos Premium 29

Vis daugiau Europos šalių užsimena apie galimus suvaržymus turistams iš Rusijos, o dar prasidedant vasaros...

Gazelė
2022.08.18
Ilgi susitikimai, kurie turėjo būti e. laiškais: kaip juos produktyviai rengti? Premium 1

Skirtingi skaičiavimai rodo, kad įvairaus lygio vadovai susitikimuose per savaitę gali praleisti nuo paros...

Vadyba
2022.08.17
Drabužių siuvimo įmonės smulkėja, pajamos smunka

Drabužių gamintojų pajamos nuo 2019 m. toliau smunka, rodo kredito biuro „Creditinfo Lietuva“ atlikta...

Pramonė
2022.08.17
D. Rudokas: nauja pavežėjų platforma „Forus“ keičia rinką Premium 1

„Naujas žaidėjas įneša papildomą konkurenciją. Įmonė norėdama atsikovoti sau dalį rinkos ir prisivilioti...

Logistika
2022.08.17
Kaip dirbti su geriausiais JAV: Šilutės vežėjų maršrutai – nuo Sietlo iki Majamio Premium

Logistikos bendrovė Šilutėje – o logistika nuo Sietlo iki Majamio, nuo Niujorko iki Los Andželo JAV. Per...

Gazelė
2022.08.17
Loginės užduotys kandidatams: protu širdies nesuprasi, o ši atrankoje darosi svarbesnė Premium

Prašymas išspręsti lygtį, nesinaudojant skaičiuotuvu pasakyti, kiek yra 99 padauginus iš 99 ir panašios...

Vadyba
2022.08.16
Sukūrė restoranų platformą regionui: kaip žemaičiai, patys sau pasidarėme Premium 1

Darbuotojus paveikus prasidėjusiai pandemijai ir karantinui, dalis jų netruko pamatyti galimybę ir dar...

Gazelė
2022.08.16
Verslas ir vadovavimas Italijoje, JAV ir kitur – ką derėtų importuoti į Lietuvą? Premium

Verslo organizavimas ir vadovavimo principai dažnai yra nulemti aplinkos, kurioje organizacija veikia. Pirštu...

Vadyba
2022.08.15
„Invega“ pristato naujas garantijų priemones: 700 mln. Eur leis skolinti aktyviau

Naujos valstybės teikiamų garantijų priemonės, pasak „Invegos“, skatins finansuotojus aktyviau skolinti...

Gazelė
2022.08.15
Kaip sugalvoti idėją verslui: dažniausiai ji tūno pašonėje Premium

Verslas mėgsta tikslius apskaičiavimus, tačiau pradedantieji, nors ir dėliojasi būsimos veiklos planą, nėra...

Gazelė
2022.08.15
Daugiausia darbo ginčų kilo transporto ir statybos sektoriuose

Pirmąjį šių metų pusmetį Darbo ginčų komisijos gavo beveik 3.000 prašymų išnagrinėti darbo ginčus tarp...

Gazelė
2022.08.14
Dėstytojų patarimai yra gerai, bet verslo realybė – visai kitokia Premium

Vien idėjos verslui sukurti neužtenka – reikia ir plano. Kai kurie jį susidėlioja dar studijų laikais,...

Gazelė
2022.08.14
Nauji ūkio subjektai: kokių veiklų renkamasi mažiau

Šių metų antrąjį ketvirtį įregistruoti 3.659 nauji ūkio subjektai, kai tuo pačiu laikotarpiu 2021-aisiais –...

Gazelė
2022.08.13
Kai prekės ženklas ant prekystalio, bet jau aišku, kas atsiras vietoje jo Premium

Kai įkuri populiarų, gerai apgalvotos koncepcijos, gražų ir dar skanų restoraną, bet paskaičiuoji, kad jo...

Gazelė
2022.08.13
M. Mozūras apie IT specialistų stresą: programuotojo darbas gali būti vienišas Premium

„EqualEngineers“ tyrimas atskleidė, kad informacinių technologijų (IT) srities darbuotojai, kurie dažniau...

Vadyba
2022.08.12
Kaip nepaklysti buhalterijos džiunglėse, kad paskui nereikėtų sumokėti savo turtu Premium

Pradedantieji verslą, ypač tie, kurie nėra sukaupę jam daug pinigų, dažniausiai renkasi dirbti pagal...

Gazelė
2022.08.12
Milžino dominavimas biotechnologijose: leidžia kvėpuoti mažesnėms įmonėms ar jas smaugia? Premium

Didžiosios Lietuvos biotechnologijų įmonės pernai ir vėl didino apsukas, vienvaldžiu lyderiu išliko „Thermo...

Inovacijos
2022.08.11
Verslas lašinius keičia raumenimis 3

Dar nesibaigia vasara, bet dažnas gyventojas jau suka galvą, kaip reikės išgyventi žiemą. O ši žada būti ypač...

Nuomonės
2022.08.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku