Bėdos dėl netinkamo prekės ženklo pasiveja ir po kelių metų veiklos

Publikuota: 2021-01-03
Ramūno Terlecko (VŽ) nuotr.
svg svg
Ramūno Terlecko (VŽ) nuotr.

Dažnas verslą pradeda nuo prekės ženklo kūrimo, tačiau pasitaiko, kad jam įsibėgėjus ar net augant jau ne pirmus metus sužinoma, kad jo naudoti negalima. Vadinasi, arba mesti visą įdirbį ir pradėti su nauju, arba sutelkti ir laiko, ir pinigų kainuojančias pajėgas ieškoti sprendimų.

Šiemet bent keli smulkieji pasidalino istorijomis, kaip nustebo sužinoję, kad prekės ženklo, kurį kūrė ir pritaikė verslui, naudoti negali. Priežastys – skirtingos, bet pagrįstos ir suprantamos, tik smulkieji prasitaria nežinantys, ką daryti ir kur rasti lėšų įrodinėjimui, kai šiemet ir taip reikia galvoti, kaip verslą išlaikyti.

Sviestas klaidina vartotoją

Įvairių rūšių riešutų ir saulėgrąžų kremus gaminanti MB „Sviestas sviestuotas“ prieš Kūčias gavo Valstybinės maisto ir veterinarinės tarnybos (VMVT) pranešimą, kad jų prekės ženklas klaidina vartotojus, todėl nuo sausio 8 d. jį draudžiama naudoti. „Per 6 metus „Sviestas sviestuotas“ jau tapo gana žinomu prekės ženklu. Su kolege kūrėme jį palengva, vis kažką patobulindamos, pakeisdamos. Dabar turime mėnesį laiko ir privalome viską pradėti nuo nulio. Pinigų tam toks smulkus verslas kaip mūsų neturi. Todėl nežinome, kaip elgtis toliau – ar laikinai verslą stabdyti, ar pasitelkti teisininkus ir bandyti ginti savo prekės ženklą“, – VŽ sakė Dovilė Stonė, įmonės bendraturtė.

nuotrauka:: 1

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kiek kainuotų sukurti naują prekės ženklą, ji sakė bijanti net pagalvoti – kalba eina apie ne vieną tūkstantį eurų, nes tai – ne tik naujas pavadinimas, bet ir pakuočių dizainas, etikečių gamyba, produkcijos perpakavimas, reklama. Kaip paaiškina VMVT, sprendimas neleisti naudoti prekės ženklo „Sviestas sviestuotas“ priimtas dėl to, kad jis neatitinka Europos Sąjungos reglamento, kuris nurodo neklaidinti vartotojų.

„2017 m. Europos Teisingumo Teismas priėmė sprendimą, draudžiantį augalinius maisto produktus vadinti atitinkamais pieno produktų terminais. Šis teisinis reglamentavimas galioja jau beveik treji metai ir maisto produktų gamintojams ši nuostata nėra naujiena, jie turėjo pakankamai laiko peržiūrėti savo gaminamų gaminių asortimentą ir pakoreguoti augalinės kilmės maisto produktų ženklinimą naudojant kitokius teisės aktuose siūlomus atitikmenis, kaip kremas, gėrimas, užtepas ar pan.“, – VŽ aiškina Rita Sadūnaitė, VMVT Maisto skyriaus vyriausioji specialistė.

Ji nurodo, kad gaminio pavadinimas neprieštarauja teisės aktams, nes produktas pavadintas riešutų kremu, tačiau maisto produkto ženklinimo informacija yra laikoma ne tik pavadinimas, bet visa ant maisto produkto pakuotės ar etiketėje teikiama informacija – tai su maisto produktu susiję žodžiai, duomenys, prekės ženklai, registruotas prekės pavadinimas, vaizduojamoji medžiaga arba simbolis ir kiti.

Daugiau apie šią istoriją skaitykite čia.

Kad prasikalto, sužinojo iš feisbuko

Kiek anksčiau, spalį, Vilniaus MB Makiažo studija sužinojo, kad negali naudoti užrašo „Špaklius“. Tiesa – iš feisbuko ir po kelerių metų veiklos, tad ir tokio užrašo naudojimo.

VKI paskyroje feisbuke buvo paskelbta grožio salono durų su užrašu „Špaklius“ fotografija, šalia – VKI komentaras, kad toks viešasis užrašas yra nelegalus, nesuderintas su savivaldybe, ir įmonės vadovams nurodyta pažeidimą pašalinti.

„Kadangi žodis – mūsų abiejų kūrybos vaisius, norėjome jį apsaugoti – atsakingai žiūrime į smulkųjį verslą, tad bandėme registruoti prekės ženklą. Kadangi paraiška buvo atmesta, bet nuobaudų ar sankcijų, jei naudotume tokią vaizdinę medžiagą, nebuvo, kreipėmės į savivaldybę dėl taisyklių. Gavome atsakymą, kad jei tokia reklama klijuojama iš vidaus – neturime iškabos ant sienų ar markizių „Špaklius“, tik lipdukus, klijuojamus ant langų ar durų stiklo iš vidaus, įstatymo nepažeidžiame“, – tąkart VŽ pasakojo Polina Ruginienė, kartu su Monika Blaveščiūnaite įkūrusi MB Makiažo studiją.

Verslininkės pasirinko kartu su teisininkais ieškoti sprendimų, kaip išsaugoti savo idėją, galbūt – vaizdiniu prekės ženklu.

„Prekės ženklą „Špaklius“ norėjome registruoti 2017 m., tada paraiška buvo atmesta. Kadangi įstatymai nepasikeitė, vaizdinio ženklo su šiuo žodžiu ir dabar negalėtume įregistruoti, kartu su teisininkais nusprendėme vartoti „Paklius“ ir kaip vaizdinį ženklą logotipe pavaizduoti mažą „š“ raidę“, – pasakojo M. Blaveščiūnaitė.

nuotrauka:: 2 right

Audrius Valotka, Valstybinės kalbos inspekcijos (VKI) vadovas, VŽ tada paaiškino, kad praktika, jog pirmiausia VKI paskelbė įrašą feisbuke, o tik vėliau pranešė tiesiogiai įmonei, nėra įprasta – taip nutiko dėl atsitiktinumo.

„Tai buvo gryniausias techninis dalykas. Kadangi dabar neaiškus COVID-19 laikotarpis, visiems darbuotojams esu nurodęs, kiek galima dirbti nuotoliniu būdu, – sako A. Valotka. – Tokie raštai visada siunčiami su mano parašu, – dar šlapiu rašalu ant popieriaus nuskenuojami. Tą raštą paruošė, pasirašiau jį ir padėjau. Feisbuką tvarkantis žmogus tą raštą nuskenavo ir parašė tą žinutę – techninis dalykas, paruošti raštai įprastai neguli savaitėmis. Taip nutiko dėl organizacinių dalykų, nėra tvarkos, kad, kaip koks Trumpas, valdytume pasaulį per tviterį. Procedūros valstybės institucijose sutvarkytos.“

Kalbėdamas apie konkrečią situaciją, jis nurodė, kad kalbos inspektoriai, tikrinimo metu radę netaisyklingų užrašų, visada patikrina, ar jie – registruotas prekės ženklas. Inspektorė pamatė, kad Patentų biuras yra atmetęs paraišką būtent todėl, kad yra žargoninis žodis. Kadangi reklama vertinama savivaldybėje, inspekcijos  žiniomis, užrašas patvirtintas nebuvo.

A. Valotka tada patarė, kad verslas, turintis abejonių dėl pavadinimo, iškabos, kreiptųsi pasikonsultuoti į VKI ar Valstybinę lietuvių kalbos komisiją.

Daugiau apie šią istoriją skaitykite čia.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Gazelė“
„Invega“ pratęsė „Alternatyvos“ skolinimosi terminą iki 2023-ųjų pabaigos

„Invega“ pratęsė skolinimosi terminą per alternatyvius finansuotojus pagal priemonę „Alternatyva“ iki 2023 m.

Gazelė
2022.06.27
Trijų Kauno restoranų autorius: kaip sukurti restoraną, kur kiti kojos nekeltų Premium 1

Vienas po kito trys skirtingi restoranai Kaune per ketverius metus, bet tik tada, kai atsiranda erdvės...

Gazelė
2022.06.27
„Liepajas Kafijas fabrika“: per mėnesį pagaminame 200 tonų kavos 1

Prieš penkis dešimtmečius Latvijoje įkurta tirpios ir maltos kavos gamykla „Liepajas Kafijas fabrika“...

Pramonė
2022.06.26
Bandomasis laikotarpis – klausimai, į kuriuos vadovas turėtų galėti atsakyti po 3 mėnesių Premium 5

Trys mėnesiai bandomojo laikotarpio – puikus metas geriau pažinti nauja darbuotoją, jei šis laikas...

Vadyba
2022.06.25
Eksporto rinkų paieškos: 400 įmonių, 250 renginių

Įmonių naujų užsienio rinkų paieškai ir esamų eksporto rinkų plėtrai pagal priemonę „Naujos galimybės LT“,...

Gazelė
2022.06.25
Verslas Palangoje: kokių taisyklių išmoko naujokai Premium 1

Nuo Joninių Palangoje verslui prasideda darbymetis, o poilsiautojams – atostogų sezonas pajūryje. Tokią vieną...

Gazelė
2022.06.24
„Modus Mobility“ žengia į Europą, ruošiasi devynženklėms investicijoms Premium 1

Automobilių nuomos ir prenumeratos paslaugas teikiantis „Modus Group“ padalinys ieško galimybių pritraukti...

Logistika
2022.06.24
Lietuvos kurortuose Joninių savaitgalį užimta 85% apgyvendinimo vietų

Ilgąjį Joninių savaitgalį Lietuvos kurortuose – poilsiautojų gausa. Kai kur apsistoti vietų nelikę, o...

Laisvalaikis
2022.06.24
Tyrimas: SVV dėl karo perorientuoja eksportą, telkiasi į Lietuvą

64% mažų ir vidutinių Lietuvos įmonių prognozuoja, kad karas Ukrainoje turės neigiamą įtaką jų apyvartai,...

Finansai
2022.06.23
Verslas ieško burtų lazdelės: kaip suvešėjus infliacijai neprarasti pelno Premium 4

Įmonių vadovai, kurių dauguma apie infliaciją yra skaitę tik ekonomikos vadovėliuose, šiandien turi padaryti...

Finansai
2022.06.23
Vyriausybė pritarė turistų apsaugos stiprinimui: draudimo reikėtų visiems kelionių organizatoriams

Vyriausybė trečiadienį pritarė turistų apsaugos stiprinimui – Ekonomikos inovacijų ministerijos siūlymu...

Gazelė
2022.06.22
Bręsta smulkiam verslui naudingi PVM įstatymo pakeitimai Premium 1

Rizika, kad bendrą 45.000 Eur apyvartą pasiekusios susijusios įmonės taps PVM mokėtojomis, niekur nedingo,...

Finansai
2022.06.22
Vasara be suvaržymų: restoranai keičia rūbą ir investuoja į plėtrą Premium

Vasaros sezono pradžią atidėliojant nebent orams, maitinimo įstaigos ruošiasi sutikti svečius atnaujintose...

Gazelė
2022.06.21
Lietuvoje besikuriantis Ukrainos verslas jau gali kreiptis subsidijų

Po vasario 24 d. veiklą Lietuvoje pradėjęs Ukrainos verslas jau gali kreiptis subsidijų – už įmonės ar darbo...

Gazelė
2022.06.21
VMI palengvinimai dėl PVM mokėtojo registracijos – jokie ne palengvinimai Premium 8

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pagaliau paskelbė klausimynus, į kuriuos turi atsakyti verslas, norintis...

Finansai
2022.06.20
Kaip pradėti statybų verslą po paskaitų ir nuridenti sniego gniūžtę Premium

Statybos sektoriaus neapleidžiantys pastarųjų metų iššūkiai virto nemaža sniego gniūžte jaunoms įmonėms,...

Gazelė
2022.06.20
Kaip įvertinti partnerių riziką: sankcijų paieškos įrankiai

Įmonėms tikrinant partnerius dėl taikomų tarptautinių sankcijų, verslas sukūrė paieškos įrankių, kuriais...

Gazelė
2022.06.18
Dviženklė grąža iš „saugios investicijos“: ar platformų klientai ūkininkai yra „finansiniame krache“ Premium 2

Žemės ūkio technikos pardavėjai ir alternatyvūs finansuotojai susikirto dėl sutelktinio finansavimo...

Rinkos
2022.06.17
Metų verslumo pedagogė: mokome susikurti pagalvę ir skaudžiai nekristi Premium

Poreikiai yra neriboti, o ištekliai – riboti, – toks vienas iš principų ir sąvokų, kurių siekta mokiniams...

Gazelė
2022.06.16
Pradeda teikti paskolas dėl Kinijos: reikės bent trijų „ne“ iš finansų įstaigų

„Invega“ pradeda teikti paskolas nuo Kinijos veiksmų nukentėjusiam verslui. Tiesiogines paskolas galės gauti...

Gazelė
2022.06.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku