Bėdos dėl netinkamo prekės ženklo pasiveja ir po kelių metų veiklos

Publikuota: 2021-01-03
Ramūno Terlecko (VŽ) nuotr.
svg svg
Ramūno Terlecko (VŽ) nuotr.

Dažnas verslą pradeda nuo prekės ženklo kūrimo, tačiau pasitaiko, kad jam įsibėgėjus ar net augant jau ne pirmus metus sužinoma, kad jo naudoti negalima. Vadinasi, arba mesti visą įdirbį ir pradėti su nauju, arba sutelkti ir laiko, ir pinigų kainuojančias pajėgas ieškoti sprendimų.

Šiemet bent keli smulkieji pasidalino istorijomis, kaip nustebo sužinoję, kad prekės ženklo, kurį kūrė ir pritaikė verslui, naudoti negali. Priežastys – skirtingos, bet pagrįstos ir suprantamos, tik smulkieji prasitaria nežinantys, ką daryti ir kur rasti lėšų įrodinėjimui, kai šiemet ir taip reikia galvoti, kaip verslą išlaikyti.

Sviestas klaidina vartotoją

Įvairių rūšių riešutų ir saulėgrąžų kremus gaminanti MB „Sviestas sviestuotas“ prieš Kūčias gavo Valstybinės maisto ir veterinarinės tarnybos (VMVT) pranešimą, kad jų prekės ženklas klaidina vartotojus, todėl nuo sausio 8 d. jį draudžiama naudoti.
„Per 6 metus „Sviestas sviestuotas“ jau tapo gana žinomu prekės ženklu. Su kolege kūrėme jį palengva, vis kažką patobulindamos, pakeisdamos. Dabar turime mėnesį laiko ir privalome viską pradėti nuo nulio. Pinigų tam toks smulkus verslas kaip mūsų neturi. Todėl nežinome, kaip elgtis toliau – ar laikinai verslą stabdyti, ar pasitelkti teisininkus ir bandyti ginti savo prekės ženklą“, – VŽ sakė Dovilė Stonė, įmonės bendraturtė.

nuotrauka:: 1

Kiek kainuotų sukurti naują prekės ženklą, ji sakė bijanti net pagalvoti – kalba eina apie ne vieną tūkstantį eurų, nes tai – ne tik naujas pavadinimas, bet ir pakuočių dizainas, etikečių gamyba, produkcijos perpakavimas, reklama.
Kaip paaiškina VMVT, sprendimas neleisti naudoti prekės ženklo „Sviestas sviestuotas“ priimtas dėl to, kad jis neatitinka Europos Sąjungos reglamento, kuris nurodo neklaidinti vartotojų.

„2017 m. Europos Teisingumo Teismas priėmė sprendimą, draudžiantį augalinius maisto produktus vadinti atitinkamais pieno produktų terminais. Šis teisinis reglamentavimas galioja jau beveik treji metai ir maisto produktų gamintojams ši nuostata nėra naujiena, jie turėjo pakankamai laiko peržiūrėti savo gaminamų gaminių asortimentą ir pakoreguoti augalinės kilmės maisto produktų ženklinimą naudojant kitokius teisės aktuose siūlomus atitikmenis, kaip kremas, gėrimas, užtepas ar pan.“, – VŽ aiškina Rita Sadūnaitė, VMVT Maisto skyriaus vyriausioji specialistė.

Ji nurodo, kad gaminio pavadinimas neprieštarauja teisės aktams, nes produktas pavadintas riešutų kremu, tačiau maisto produkto ženklinimo informacija yra laikoma ne tik pavadinimas, bet visa ant maisto produkto pakuotės ar etiketėje teikiama informacija – tai su maisto produktu susiję žodžiai, duomenys, prekės ženklai, registruotas prekės pavadinimas, vaizduojamoji medžiaga arba simbolis ir kiti.

Daugiau apie šią istoriją skaitykite čia.

Kad prasikalto, sužinojo iš feisbuko

Kiek anksčiau, spalį, Vilniaus MB Makiažo studija sužinojo, kad negali naudoti užrašo „Špaklius“. Tiesa – iš feisbuko ir po kelerių metų veiklos, tad ir tokio užrašo naudojimo.

VKI paskyroje feisbuke buvo paskelbta grožio salono durų su užrašu „Špaklius“ fotografija, šalia – VKI komentaras, kad toks viešasis užrašas yra nelegalus, nesuderintas su savivaldybe, ir įmonės vadovams nurodyta pažeidimą pašalinti.

„Kadangi žodis – mūsų abiejų kūrybos vaisius, norėjome jį apsaugoti – atsakingai žiūrime į smulkųjį verslą, tad bandėme registruoti prekės ženklą. Kadangi paraiška buvo atmesta, bet nuobaudų ar sankcijų, jei naudotume tokią vaizdinę medžiagą, nebuvo, kreipėmės į savivaldybę dėl taisyklių. Gavome atsakymą, kad jei tokia reklama klijuojama iš vidaus – neturime iškabos ant sienų ar markizių „Špaklius“, tik lipdukus, klijuojamus ant langų ar durų stiklo iš vidaus, įstatymo nepažeidžiame“, – tąkart VŽ pasakojo Polina Ruginienė, kartu su Monika Blaveščiūnaite įkūrusi MB Makiažo studiją.

Verslininkės pasirinko kartu su teisininkais ieškoti sprendimų, kaip išsaugoti savo idėją, galbūt – vaizdiniu prekės ženklu.

„Prekės ženklą „Špaklius“ norėjome registruoti 2017 m., tada paraiška buvo atmesta. Kadangi įstatymai nepasikeitė, vaizdinio ženklo su šiuo žodžiu ir dabar negalėtume įregistruoti, kartu su teisininkais nusprendėme vartoti „Paklius“ ir kaip vaizdinį ženklą logotipe pavaizduoti mažą „š“ raidę“, – pasakojo M. Blaveščiūnaitė.

nuotrauka:: 2 right

Audrius Valotka, Valstybinės kalbos inspekcijos (VKI) vadovas, VŽ tada paaiškino, kad praktika, jog pirmiausia VKI paskelbė įrašą feisbuke, o tik vėliau pranešė tiesiogiai įmonei, nėra įprasta – taip nutiko dėl atsitiktinumo.

„Tai buvo gryniausias techninis dalykas. Kadangi dabar neaiškus COVID-19 laikotarpis, visiems darbuotojams esu nurodęs, kiek galima dirbti nuotoliniu būdu, – sako A. Valotka. – Tokie raštai visada siunčiami su mano parašu, – dar šlapiu rašalu ant popieriaus nuskenuojami. Tą raštą paruošė, pasirašiau jį ir padėjau. Feisbuką tvarkantis žmogus tą raštą nuskenavo ir parašė tą žinutę – techninis dalykas, paruošti raštai įprastai neguli savaitėmis. Taip nutiko dėl organizacinių dalykų, nėra tvarkos, kad, kaip koks Trumpas, valdytume pasaulį per tviterį. Procedūros valstybės institucijose sutvarkytos.“

Kalbėdamas apie konkrečią situaciją, jis nurodė, kad kalbos inspektoriai, tikrinimo metu radę netaisyklingų užrašų, visada patikrina, ar jie – registruotas prekės ženklas. Inspektorė pamatė, kad Patentų biuras yra atmetęs paraišką būtent todėl, kad yra žargoninis žodis. Kadangi reklama vertinama savivaldybėje, inspekcijos  žiniomis, užrašas patvirtintas nebuvo.

A. Valotka tada patarė, kad verslas, turintis abejonių dėl pavadinimo, iškabos, kreiptųsi pasikonsultuoti į VKI ar Valstybinę lietuvių kalbos komisiją.

Daugiau apie šią istoriją skaitykite čia.

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Prievaizdai susiprato, kad smulkiuosius gamintojus reikia vertinti kitaip Premium

Nesvarbu, kad nedidelėje alkoholio įmonėje yra vos keli darbuotojai – kone vieno žmogaus reikia vien tik...

Gazelė
2021.01.26
Dėl diskriminacijos smulkieji kreipėsi į Konkurencijos tarybą 1

Dėl karantino įvesti įmonių veiklos apribojimai turi būti proporcingi ir nesuteikti nepagrįstų privilegijų...

Gazelė
2021.01.25
Dviejų restoranų savininkas: uždariau juos, kad nerizikuočiau savo vardu Premium

Per karantiną maitinimo įstaigos gali tiekti maistą išsinešti ar pristatyti jį pagal užsakymą, tačiau tokia...

Gazelė
2021.01.25
Bendruomenės rinkodaros idėja pasitvirtino: antra investicija per metus

Paprastesnį vaizdo reklamų kūrimą JAV e. komercijos verslams siūlantis startuolis „Billo“ 2020 m. užbaigė...

Gazelė
2021.01.25
2020 m. iššūkiai: kurios įmonės nukraujavo labiausiai Premium

Pandemijos iššūkių metai labiausiai paveikė smulkų ir vidutinį verslą (SVV) – apibendrintai įmones iki 250...

Gazelė
2021.01.25
Kur pradingsta laikas dirbant iš namų Premium 8

Kai kurie vadovai džiaugiasi, kad, darbuotojams pradėjus dirbti ir namų, rezultatai nenukentėjo. Tačiau...

Gazelė
2021.01.24
Per 3 dienas – beveik 7.500 subsidijų prašymų 1

Nuo 2020 metų lapkričio iki sausio vidurio, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, maždaug trečdaliu...

Gazelė
2021.01.22
MITA: paskutinė galimybė gauti „Inostarto“ ir „Inočekių“ finansavimą

Įmonės paraiškas pagal „Inostarto“ ir „Inočekių“ priemones gali pateikti iki kovo 31 d., bet Mokslo,...

Gazelė
2021.01.22
Kol Pakruojy įkūrė spirito varyklą, turėjo nueiti kryžiaus kelius Premium 1

Verslininkų, norinčių gaminti stiprųjį alkoholį, veikiausiai atsirastų, tačiau atbaido daugybė reikalavimų,...

Gazelė
2021.01.22
Verslininkai sunerimę: subsidijų gali tekti laukti kone du mėnesius Premium

Nukentėję verslai jau gali kreiptis subsidijų iš naujo 180 mln. Eur pagalbos paketo. Tačiau dalį verslininkų...

Paslaugos
2021.01.22
E. prekyba: kaip nepakliūti į mokesčių vilkduobes Premium

Su COVID-19 susiję ribojimai įmones ir pavienius verslininkus pastūmėjo skubiai kelti prekybą į e. erdvę, o...

Finansai
2021.01.22
STT analizė: kompensacijos už patalpų nuomą atitekdavo ir giminių įmonėms 2

Dalinio nuomos mokesčio kompensavimo priemonės kriterijai nebuvo pakankamai aiškūs, todėl dalis COVID-19...

Finansai
2021.01.21
Į gelbėjimo ratą verslas įsikabino: dar neišplaukė, tačiau nenuskendo Premium 4

Verslas kartais norėtų didesnės ir spartesnės valstybės pagalbos, bet tai, ką gauna dabar, irgi vertina.

Gazelė
2021.01.21
Prekybininkai siūlo pamažu naikinti suvaržymus

Dėl karantino veiklą sustabdžiusios prekybos įmonės yra itin nepalankioje situacijoje, tačiau viliasi, kad...

Prekyba
2021.01.20
Pirmoji pagalba: įmonės jau gali kreiptis subsidijų ir paskolų 7

Nuo trečiadienio, sausio 20 d., verslas jau gali teikti paraiškas gauti subsidijas ir lengvatines paskolas.

Gazelė
2021.01.20
Sunkumų patiriančios įmonės jau gali kreiptis mokestinės pagalbos

Įmonės, kurios nėra įtrauktos į nukentėjusių nuo pandemijos sąrašą, tačiau dėl COVID-19 taip pat patyrė...

Gazelė
2021.01.19
LVPA apie paramos galimybes informuos ir podkastais

Lietuvos verslo paramos agentūra (LVPA) praneša, kad apie paramos galimybes informuos ir tinklalaidėmis...

Gazelė
2021.01.19
Trumpalaikės nuomos atsarginis planas prigijo: paslauga – ne tik apgyvendinimo Premium 1

Trumpalaikės nuomos administratoriai, pernakt praradę svečių srautą, netruko nuomojamus objektus pritaikyti...

Gazelė
2021.01.19
Ministrė: paraiškos subsidijoms – trečiadienį, nuomos kompensacijos nebus 2

Paraiškas paramai iš naujo 150 mln. Eur vertės subsidijų paketo verslas galės teikti jau trečiadienį, sako...

Gazelė
2021.01.18
„Invega“: lengvatinių paskolų dėl pirmojo karantino mokėjimą galima atidėti

Verslai, kurie per pirmąją pandemijos bangą gavo lengvatines paskolas, dabar gali atidėti įmokų mokėjimus dar...

Gazelė
2021.01.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus