SVV kitąmet tikisi išlaikyti pajamų ir darbuotojų skaičius, ketvirtadalis prognozuoti nedrįsta

Publikuota: 2020-11-10
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

41% smulkių ir vidutinių (SVV) įmonių prognozuoja, kad kitąmet jų pajamų ir darbuotojų skaičiai arba sumažės, arba liks tokie pat. Kas ketvirta įmonė projekcijų 2021 m. nedėlioja – dėl COVID-19 pandemijos neapibrėžtumo prognozuoti nedrįsta.

Optimistiškai nusitekusių įmonių, prognozuojančių, kad kitąmet jų pajamos augs, kaip ir darbuotojų skaičius, yra maždaug dešimtadalis – 13%. 41% SVV vadovų tikisi išlaikyti šiųmečius darbuotojų ir pajamų skaičius, ketvirtadalis – neprognozuoja dėl apibrėžtumo, – tokias tendencijas rodo Medicinos banko užsakymu atlikta „Spinter tyrimų“ apklausa.

Ji atspindi nuotaikas prieš paskelbiant antrąjį karantiną: apklausa atlikta rugsėjo 21 – spalio 9 d. Joje dalyvavo 2.013 įmonių vadovai.

„Panašu, kad verslas nusiteikia galimam sunkmečiui. Nacionalinis karantinas pavasarį buvo tarsi šaltas dušas, dabar situacija kartojasi vėl ir neaišku, ar gyvenimo sustabdymo trims savaitėms rudenį pakaks. Pandemija kelia kritinius iššūkius, todėl labai svarbu, kad verslui netrūktų aiškumo ir jis neprarastų galimybių tęsti savo veiklą“, – pranešime spaudai cituojamas Julius Ivaška, Medicinos banko komercijos departamento direktorius.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kaip nurodoma pranešime spaudai, daugiausia neapibrėžtumo jaučia mikroįmonės – turinčios iki 9 darbuotojų, taip pat – gaunančios iki 0,5 mln. Eur metinių pajamų, prognozių dėlioti nesiryžta.

„Neapibrėžtumo daug ir tarp teikiančiųjų fizines paslaugas – 28%, nes vienu svarbiausių COVID-19 infekcijos plėtros valdymo principų išlieka siekis riboti ir mažinti fizinius, socialinius kontaktus“, – nurodoma pranešime spaudai.

„Žvelgiant į optimistiškiau nusiteikusių pusę, augti kitais metais yra nusiteikę daugiausiai prekybos, taip pat intelektualines paslaugas teikiančios bendrovės – atitinkamai 16% ir 15%. Vis dėlto, tenka pastebėti, kad nerimo ir neapibrėžtumo pakanka visuose sektoriuose ir visokiausio dydžio įmonėse. Kad ir kaip būtų sunku numatyti nenumatomą, vis tiek reikėtų apgalvoti bent porą skirtingų scenarijų ir galimą savo atsaką. Tai padėtų suvaldyti situaciją ir neprarasti brangaus laiko tada, kai paprastai jo labiausiai ir reikia“, – pastebi J. Ivaška.

Pažymima, kad su apribojimais susiduriančios įmonės dvejoja dėl darbo vietų: 56% apklaustųjų rinkosi atsakymų variantus, kuriuose numatomas darbo vietų išsaugojimas su mažinimo perspektyva.

Kad 2021 m. turės daugiau darbuotojų tikisi 17% respondentų.

30% užsienio kapitalo SVV įmonių 2021 m. tikisi pajamų ir darbuotojų augimo, o 26% neįsivaizduoja, kas jų laukia kitąmet.

J. Ivaškos teigimu, tai gali būti susiję su tuo, kad dalies įmonių akcininkai dėl pandemijos ribojimų negali „prisiliesti“ prie savo verslo Lietuvoje, todėl jiems nėra paprasta įvertinti jo perspektyvas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Gazelė“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Kaip sudaryti saugią verslo sutartį, kai į akis žvelgia recesija Premium

Gausėjant ūkio nuosmukio ženklų, verslas turi ruoštis gyvenimui kur kas rizikingesnėmis sąlygomis. Sutartyse...

Finansai
2022.08.08
Kaip skolinasi verslas: atidumas, kitoks sėkmės vertinimas ir rudeninė pagalvė Premium

Verslas atidžiau planuoja investicijas ir atsisako tų projektų, dėl kurių sėkmės suabejoja. Mažėja...

Gazelė
2022.08.08
Nepateikusiems duomenų JANGIS – ne viskas taip baisu, be bankų paslaugų jie kol kas nelieka Premium 1

Apie 110.000 juridinių asmenų – du trečdaliai turėjusių tai padaryti – dar nėra pateikę duomenų apie savo...

Finansai
2022.08.08
Kaip išlaikyti balansą tarp stipraus augimo ir rizikos

Nors verslo plėtra yra kiekvieno įkūrėjo tikslas, tačiau kartais ji gali būti pražūtinga, nes nevaldomas...

Gazelė
2022.08.07
Nereikalingi rūbai pametėjo verslo idėją

Tekstilės atliekos yra vienos taršiausių. Tačiau mada gali būti – tuo neabejoja „Copie“ prekės ženklo kūrėja,...

Gazelė
2022.08.06
„Invega“ verslui per pusmetį skyrė 2.500 įmonių beveik 160 mln. Eur finansavimą 1

Nacionalinė plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) pirmąjį 2022 metų pusmetį skyrė...

Verslo aplinka
2022.08.05
Kaip restoranai kovoja su kainomis: žinomo prekės ženklo pardavimas, lūkesčiai dėl lengvatos Premium

2022-ieji nuo pat metų pradžios pažėrė iššūkių restoranų verslui – šie buvo priversti ieškoti sprendimų, kaip...

Gazelė
2022.08.05
VMI įmonių rizikos šviesoforas: žali įvertinimai negarantuoja ramybės Premium 2

Ketvirčiui milijono mokesčių mokėtojų VMI atvėrė jų profilius – leido pamatyti, ar mokesčių administratoriui...

Finansai
2022.08.05
„Kotletukai“ šunims išgelbėjo verslą, nesvarbu, kad jie brangesni už mėsą Premium

Šalutinė veikla gali tapti ne tik pagrindinė, bet ir vienintelė, rodo UAB „Rogių šunys“ pavyzdys. Gaminti...

Gazelė
2022.08.04
Ekspertai apie „Ziticity“ veiklos stabdymą: geras IT sprendimas, bet per maža rinka Premium 7

UAB „Miesto logistika“, valdanti greitojo siuntų pristatymo platformą „Ziticity“, pranešė apie savo veiklos...

Logistika
2022.08.04
Ilgamečiai vadovai – kodėl jie labiau naudingi nei žalingi Premium 3

Pasigirstant diskusijoms, kiek dažna turi būti rotacija tarp vadovų, ekspertai, kalbėdami apie ilgamečius...

Vadyba
2022.08.04
Paslaugos unikalios, poreikis didelis, bet vis dar painiojamas: socialinis, bet verslas Premium

Sprendžia švietimo ir neformalaus ugdymo, aplinkosaugos ir tvarumo problemas – taip prisistato didžioji dalis...

Gazelė
2022.08.04
9 kartus JAV pernai augęs startuolis „Billo“ ruošia naują „TikTok“ produktą ir lėtina augimo tempą Premium

Bendruomenės rinkodaros platforma „Billo“ (UAB „Billo.app“), siūlanti vaizdo įrašų turinį JAV e. komercijos...

Inovacijos
2022.08.03
Kad nebūtų kaltų „reklama gera, produktas blogas“: kaip pasirinkti reklamos agentūrą e. parduotuvėms Premium

Augančios e. parduotuvės svarsto kreiptis į specialistus, skaitmeninės rinkodaros ir reklamos agentūras, tik...

Gazelė
2022.08.03
Reprezentacinės sąnaudos: jomis neturi tapti įmonės vadovo dukters vestuvių išlaidos Premium 2

Vasarai įsibėgėjus įmonės dažniau organizuoja renginius ar išvykas, pasikviesdamos verslo partnerių, o...

Finansai
2022.08.02
Džiovintų malkų verslas pagal anykštėnus: nuo bankroto prieslenksčio iki milijoninių apyvartų Premium

Verslo plėtra gali šiam suteikti sparnus, bet lygiai taip pat – jį sužlugdyti. UAB „Vli Timber“ žino, ką...

Gazelė
2022.08.02
Pirmojo namų restorano įkūrėja: mums atsikėlus į sostinę, pagaliau Vilniuje yra kur pavalgyti Premium 6

Kai esi namie, pats nusistatai savo taisykles, o kiti prie jų turi taikytis, o jei nepatinka – nebesilankyti.

Gazelė
2022.08.01
Logistikos įmonės už tiesiogines COVID-19 paskolas galės įsigyti vilkikų ir jų priekabų

Smulkios ir vidutinės logistikos bendrovės gali kreiptis iki 3 mln. Eur vertės lengvatinių paskolų iš...

Gazelė
2022.08.01
Prasidėjo registracija į nemokamas e. komercijos dirbtuves „E.comGO“ 13-oje miestų

Verslininkai jau gali registruotis į 13-oje miestų antrą kartą vyksiančias e. komercijos dirbtuves „E.comGO“.

Gazelė
2022.08.01
Naujas kvietimas įmonėms, ieškančioms energijos efektyvumo sprendimų

Energetikos ministerija informuoja, kad šiandien skelbiamas kvietimas įmonėms paramai gauti, diegiant...

Pramonė
2022.08.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku