Net jei paroda nukelta, jai ruoštis reikia jau dabar

Publikuota: 2020-06-14
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nors dėl COVID-19 pandemijos visos tarptautinės verslo parodos yra atšauktos arba nukeltos, tačiau ateityje norint pasiekti geriausių rezultatų, pasiruošimo joms atidėlioti nevertėtų.

Dvejus metus trukusios eksporto lyderių programos „Sparnai“ dalyviai aplankė 24 tarptautines verslo parodas ir dalinasi 4 patarimais, kokius namų darbus svarbu atlikti prieš parodą.

„Burdami įmones į nacionalinį stendą, pastebime, kad jų pasiruošimo lygis būna skirtingas: vienos pasiruošia stropiau, kitoms, kurios dažniausiai vyksta į tarptautinę parodą pirmą kartą, trūksta pasiruošimo. Sėkmė parodoje priklauso nuo turimos patirties ir rinkodaros žinių, bendravimo su klientu ir tinklaveikos įgūdžių, tad džiaugiamės, kad programos „Sparnai“ dalyviai sukaupė nemažai šios patirties ir ją sėkmingai toliau taikys praktikoje tęsdami karjerą Lietuvos įmonėse, kuriose įsidarbins“, – teigia Rasa Uždavinytė, VšĮ „Versli Lietuva“ eksporto departamento vadovė.

Parodos stendo planavimas

Parodos stendas yra bene pagrindinis dalyvavimo parodoje elementas, kuris gali atkreipti dėmesį ir pritraukti su įmone dar nesusipažinusius partnerius. Planuojant stendą yra svarbu įvertinti jo vizualinį išpildymą, kad jis atitiktų įmonės pozicionavimo kryptį, įmonės prekės ženklo gaires bei būtų kokybiškas. „Stendo dizainas atkreipia lankytojų dėmesį, tad profesionaliai paruoštas, išmontuojamas stendas bus vertinga investicija, kurią galima naudoti ir kitose parodose“, – teigia Vilma Purlytė, programos „Sparnai“ dalyvė.

Ji pastebi, kad žmonių srautai didesnėse parodose pasiskirsto nevienodai, ir pataria įvertinti stendo vietą bendrame parodos žemėlapyje.

„Jei stendas stovės tolimiausioje salėje, didelė lankytojų dalis jos nepasieks ir parodos rezultatai nebus tokie, kokių dažnai tikimasi prieš parodą,“– pasakoja pašnekovė.

Stendo vietos efektyvumą galima įvertinti pagal jo kainą, nes brangesnis stendai yra dažnai geresnėje vietoje. Tai galima įvertinti ir pasitarus su parodos organizatoriais, kurie žino geriausias vietas. Taip pat, jeigu parodoje dalyvaujama ne pirmą kartą, galima analizuoti realius žmonių srautus patiems, vertinti, kuriems stendams sekasi geriausiai, ir suskubti rezervuoti stendo vietą kuo ankščiau, kadangi konkurencija dėl geresnės vietos yra didelė.

Susitikimų organizavimas

Didžioji dalis parodų naudoja įvairias susitikimų organizavimo platformas bei turi atskiras erdves susitikimų su potencialiais partneriais organizavimui. Šiuos susitikimus patariama planuoti dar prieš parodą, išanalizuoti viešai skelbiamus verslo parodos dalyvių, t. y. įmonių, sąrašus bei rasti tikslingiausius verslo pašnekovus.

Dalyvaujant parodoje svarbu nepamiršti į susitikimus pakviesti jau esamus partnerius, kurie įsikūrę netoli vykstančios parodos vietos ar į ją atvykstančius iš kitų šalių. Tai puiki proga jiems parodyti dėmesį, pristatyti naujus produktus bei „atšildyti“ kontaktą.

Susitikimai gali būti organizuojami ne tik parodos erdvėse, bet ir netoli jos vietos esančiose įmonėse. Taip pat dienas prieš ir po parodos galima skirti susitikimams su potencialiais ar esamais partneriais.

„Svarbu išnaudoti visą kelionei ir parodai skirtą laiką. Jei paroda vyksta nuo ketvirtadienio iki šeštadienio, pirmąją savaitės pusę galima skirti susitikimams su esamais ar potencialiais klientais, partneriais, esančiais pakeliui į parodą ar tame pačiame regione. O parodos metu verta susikoncentruoti į susitikimus parodos erdvėse, pasinaudoti siūlomomis susitikimų planavimo platformomis“, – pataria Lukas Tabulevičius, programos „Sparnai“ dalyvis.

Dienos pabaigoje, kai baigiasi parodos darbo valandos, verta skirti dėmesį potencialiems klientams ir neformaliai praleisti laiką pakviečiant juos vakarienės ar kitaip drauge praleisti laisvalaikį. Tai gali sustiprinti pasitikėjimą, padėti rasti bendrų interesų bei prisidėti prie sėkmingo bendradarbiavimo vystymo. Šiuos susitikimus taip pat reikėtų planuoti iš anksto.

Viešinimas parodos kanaluose

Parodos organizatoriai, stengdamiesi suteikti kuo daugiau naudų dalyviams, kuria įvairias iniciatyvas. Dalyvavimas jose yra dar vienas viešinimo kanalas, galintis pritraukti potencialių partnerių.

„Svarbu pasidomėti apie parodą ir jos organizuojamus renginius, produktų ar paslaugų konkursus ir nominacijas. Dalyvaujant įvairiuose naujų produktų ar paslaugų rinkimuose yra tikimybė gauti papildomos reklamos savo įmonei, jos produktui ar paslaugai ir taip padidinti ne tik savo žinomumą, bet ir pritraukti į stendą potencialių partnerių“, – savo įžvalga dalinasi Karolis Dubinskas, programos „Sparnai“ dalyvis.

Taip pat dažnai šalia parodos būna organizuojamos konferencijos, seminarai ar kitokie renginiai, į kuriuos kviečiami parodos dalyviai, galintys pristatyti savo patirtį, pasidalinti žiniomis ar dalyvauti ekspertinėse diskusijose. Tad pasidomėjus apie planuojamas konferencijos temas, įmonė gali pasiūlyti savo pašnekovą aktualia tema.

Šablonai ir dalijamoji medžiaga

Nors parodoje reikia parodyti personalizuotą dėmesį lankytojui, potencialiam partneriui ar klientui, tam tikrų šablonų ir standartizuotos informacijos pasiruošimas gali palengvinti informacijos sisteminimą bei išlaikyti vienodą įmonės pozicionavimą.

„Vienas iš įrankių yra pasiruošti „kliento kortelę“ – lapą, prie kurio būtų galima prisegti lankytojo vizitinę kortelę ir trumpai aprašyti, apie ką kalbėjote, kas sudomino pašnekovą, kas buvo pažadėta“, — patarimu dalinasi Jurgita Medutytė, programos „Sparnai“ dalyvė. Ši kortelė padeda identifikuoti tikslinius klientus bei personalizuoti po parodos siunčiamą laišką.

Taip pat svarbu pasiruošti tipinius įmonės, prekių pristatymus, kaip užkalbinti stendo lankytoją, kokius esminius klausimus reikia užduoti norint išsiaiškinti jo suinteresuotumą. Reikia apgalvoti ir įvertinti, kokia dalinamąja medžiaga reikia pasirūpinti, kad būtų galima papildyti savo pristatymą vizualine medžiaga. Dalinamosios medžiagos pobūdis priklauso nuo sektoriaus ir parodos specifikos. Rengiant prekių katalogus, svarbu galvoti apie tai, ko ieško potencialus klientas, kokia informacija jam yra svarbi, kaip pabrėžti įmonės kuriamą vertę ir ieškoti kūrybiškų, netradicinių sprendimų tam perteikti. Net nestandartinis spaudos formatas ar popieriaus pasirinkimas gali būti išskirtinumo sukūrimas, rašoma „Verslios Lietuvos“ pranešime.

Vizualinė medžiaga gali būti ne tiks spausdinta, bet ir skaitmeninė. Įmonės filmukai, produktų pristatymai patraukia lankytojų dėmesį ir gali pasitarnauti bendraujant su į stendą užsukusiais lankytojais. Savo stende įmonė taip pat gali vykdyti sprendimų demonstracijas, kurios leidžia lankytojams realiai pamatyti produktus ir įvertinti jų kokybę.

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Transportininkų realybė: vieni taikosi su praradimais, kiti vos spėja skaičiuoti pelną Premium 1

Per karantiną vilkikai nestovėjo įmonių kiemuose, bet kai kurių bendrovių apyvarta ypač krito. Labiausiai...

Gazelė
05:45
„Sapore d‘Italia“ patirtis: „Akropolyje“ atidarė parduotuvę dėl užsienio klientų ir jų neteko – bet laikinai Premium

Kai naujai atidarytą parduotuvę po mėnesio „ištinka“ karantinas, visi plėtros planai lieka sujaukti. Tačiau...

Gazelė
2020.07.01
Keičiasi kai kurios didžiausios ir mažiausios „Sodros“ išmokos 1

Nuo liepos 1 d. keičiasi maksimalių ir minimalių ligos, maksimalių tėvystės, vaiko priežiūros, nedarbo ...

Gazelė
2020.07.01
Verslo liudijimai nuo liepos išduodami ne visiems

Nuo liepos su vienu verslo liudijimu bus galima užsiimti tik vieno buto nuoma, o būstų ir automobilių...

Gazelė
2020.07.01
Rado išeičių, kaip taupyti įkuriant darbo vietas Premium

Daugelis įmonių stengiasi kuo mažiau įsigyti nuosavo turto ir jį nuomotis. Dabartinėmis sąlygomis, kai...

Gazelė
2020.07.01
Smulkioji verslininkė: gyvename XXI amžiuje, o elektros galios padidinti neprisiprašome Premium 7

Kai kurie smulkieji verslininkai, dirbantys kaimo vietovėse, tvirtina, jog negali plėsti verslo dėl to, kad...

Gazelė
2020.06.30
Kuriamas įrankis, kuris padės paskolą gauti ir jaunam verslui

IT bendrovė „Fintegry“ kartu su startuoliu „Abalt“ kuria įmonių kredito rizikos vertinimo sistemą pagal...

Gazelė
2020.06.29
E. parduotuves atrado net mėsininkai ar bitininkai 

Per karantiną stipriai suintensyvėjo e. prekyba: kai kurios įmonės e. parduotuvę susikūrė vos per kelias...

Gazelė
2020.06.29
Biure šuo? Kodėl gi ne 12

Darbdaviai, norėdami pakelti ūpą darbuotojams, prigalvoja įvairiausių motyvacinių priemonių. Vienos jos...

Gazelė
2020.06.28
Bilietų į renginius platintojai jau įkvepia deguonies – išgyvens Premium

Tiek renginių organizatoriai, tiek bilietų pardavimo platformos nuostolius skaičiuos dar ilgai – kol bus...

Gazelė
2020.06.27
Lietuvių startuolis užėmė antrąją vietą „PowerUp!“ superfinale 1

Lietuvių startuolis „Viezo“ laimėjo antrąją vietą didžiausiame Centrinės ir Rytų Europos tvariosios...

Gazelė
2020.06.26
5 atvejai, kai sunku gauti nuomos subsidiją: kaip elgtis

Valstybės valdoma UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) išskiria 5 kliuvinius, dėl kurių vis dar...

Statyba ir NT
2020.06.26
Karantinas sujaukė plėtros planus: kaip elgėsi verslininkai Premium

Plėtra nebūtinai būna sėkminga net tuomet, kai išorinės aplinkybės nepakiša kojos. Karantinas daugelio...

Gazelė
2020.06.25
„Swedbank“ didina nuo COVID-19 nukentėjusio verslo finansavimą iki 1 mln. Eur

„Swedbank“ padidino maksimalią finansuojamą valstybės paskolos sumą nuo COVID-19 nukentėjusiam šalies...

Gazelė
2020.06.25
Dar viena kliūtis gauti subsidiją mikroįmonėms – šįkart MB vadovams Premium

Dalis mikroįmonių negali gauti subsidijos, nes gyventojų pajamų mokestį (GPM) sumokėjo iš asmeninės...

Gazelė
2020.06.25
Nuo pandemijos nukentėjęs verslas įmokas „Sodrai“ galės sumokėti per 5 metus

„Sodra“ jau laukia verslo prašymų supaprastinta tvarka atidėti dėl karantino ir ekstremalios situacijos...

Gazelė
2020.06.23
Turgaus prekeivių kompensacijoms – 6 mln. Eur valstybės paramos

Vyriausybė perskirstė nekilnojamojo turto (NT) nuomos subsidijoms skirtus 100.000 Eur – joms skirta suma...

Gazelė
2020.06.22
Karantinas jaunimą paveikė labiausiai   

„Žmogaus studijų centras“ ir „Baltijos tyrimai“ baigė Lietuvos emocinio klimato tyrimą. Rezultatai rodo, kad...

Gazelė
2020.06.22
Nesėkmė – ne kontrolinis šūvis: „Vanilinis dangus“ įsitvirtinti Vilniuje bando vėl Premium

Prieš keletą metų, uždarę kavinę Vilniuje, uteniškiai Povilas ir Vaida Jankauskai su palengvėjimu atsiduso:...

Gazelė
2020.06.22
E. prekybos pamokos: be SMS aprašymų ir „darbuotojai išsiaiškins patys“ Premium

Karantinas pakeitė verslų lūkesčius, susijusius su e. prekyba, kai kuriems – apskritai suteikė progą su ja...

Gazelė
2020.06.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus