Kada verslą reikia kelti į internetą ir kokių klaidų nedaryti

Publikuota: 2020-05-31
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Karatinui švelnėjant, verslas gali apsvarstyti į virtualią erdvę iškelti dalį verslo, o kada laikas „skaitmenizuotis“ – parodo sąnaudos ir lankytojai. Specialistai pataria, kad bet kuriuo atveju reikia pradėti nuo analizės, o ne pulti kurti e. parduotuvę.

Didesnės operacinės ir administracinės sąnaudos, bet mažesni lankytojų srautai. Taip pat – jų pastabos apie geresnes internete jau veikiančių konkurentų kainas, – tokie gali būti pirmieji požymiai, kad laikas kelti koją į virtualią erdvę, teigiama „Verslios Lietuvos“ pranešime spaudai.

E. prekybos specialistas Aurimas Junčis, „Verslios Lietuvos“ iniciatyvos „Internete karantino nėra“ mentorius, teigia, kad poreikį žengti į internetą gali padiktuoti ir plėtra svetur, kai pradėti nuo e. prekybos pigiau ir paprasčiau.

„Tradicinio verslo atveju, siekiant išbandyti jėgas kitoje rinkoje, pradinės investicijos būtų gerokai didesnės. Be to, internete viskas vyksta daug greičiau: galima pasibandyti ir įsivertinti, ar sprendimas pasiteisina. Pavyzdžiui, internete galima lengvai testuoti pasirinkus konkrečias skirtingas vietoves norimoje šalyje ir matuoti jų efektyvumą, o kur pasiteisina – plėstis. Norint tai padaryti tradiciniu būdu, tektų kurti lokaliuose taškuose fizines parduotuves, samdyti konkrečiose vietovėse personalą – tai būtų gerokai didesnis galvos skausmas“, – pažymi A. Junčis, „Pineca Group“ verslo vystymo ir operacijų vadovas.

Pirmas žingsnis – analizė

A. Junčio teigimu, prieš priimant sprendimą verslą vystyti internete, būtina atlikti analizę ir objektyviai įsitikinti, ar produktas yra aktualus ir juo domimasi elektroninėje erdvėje. Tam tikslui atliekama raktinių žodžių paieškų analizė, paieškų apimtis, konkurencingumas, potenciali lankytojo kaina. Analizuojami rinkoje egzistuojantys konkurentai, įvertinamas jų įdirbis ir kainodara.

„Jeigu analizės duomenys rodo, jog jūsų produktas yra ieškomas, juo domimasi, konkurentai yra aktyvūs internete, tai yra požymiai, jog šis kanalas – vertas dėmesio ir šia linkme reiktų pradėti dirbti“, – pažymi specialistas.

nuotrauka:: 1 left

Anot A. Junčio, laisvėjant karantino suvaržymams, derėtų tinkamai pasverti, ar tikrai reikėtų visą verslą iškelti į internetą.

„Sinergija tarp elektroninėje erdvėje vystomo ir tradicinio verslo išties yra labai naudinga. Jie vienas kitą papildo, ypač, jeigu procesai tarp jų yra tinkamai suorganizuoti. Turint stiprų elektroninį kanalą, tradicinio kaštus galima ženkliai susimažinti. Pavyzdžiui, vietoj didelio ploto prekybos centre galima įsirengti tik demonstracinę salytę, kurioje apie jūsų produktą internete sužinojęs lankytojas galėtų jį pačiupinėti, o pirkimą atlikti internetu. Tai taip pat suteikia papildomo patikimumo“, – atkreipia dėmesį A. Junčis.

Pagrindinės pradžios e. prekyboje klaidos

Specialisto teigimu, galima išskirti keletą esminių elektroninės komercijos starte dažniausiai daromų klaidų. Pirmoji – pradedama iškart nuo elektroninės parduotuvės įrankio kūrimo, ne nuo verslo studijos. Pradėjus nuo kito galo ir susikoncentravus į įrankius, galima praleisti esminius, verslo idėją patvirtinančius ir „griaučius“ pastatančius dalykus.

Taip pat – dažnai bijoma skirti reikalingą biudžetą skaitmeninei rinkodarai. Nepakanka turėti tik įrankį, reikalinga ir strategija, kaip srautas bus atvedamas. Baimė atsiranda dėl nežinomybės, kaip tiksliai pamatuoti ir įvertinti grąžą.

„Ir dar viena klaida – nematuojami arba nepilnai matuojami interneto verslui vystyti svarbūs duomenys, veiklos rodikliai. Taip nepilnai išnaudojamas internetinio verslo privalumas, kuomet beveik viską galima susekti, pamatuoti, kelti hipotezes, atlikti pakeitimus ir taip išsigryninti aiškesnį vaizdą“, – dėsto A. Junčis.

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Dauguma per pusvalandį pateiktų savarankiškai dirbančiųjų paraiškų – sėkmingos 1

Užimtumo tarnyba (UT) praneša, kad savarankiškai dirbantieji, kurie nori keisti ekonominę veiklą, buvo...

Gazelė
2020.08.12
Aptarė scenarijus, kaip skirstytų paramą verslui antrosios bangos atveju

Kilus antrajai COVID-19 pandemijos bangai, pagal verslo poreikius galėtų būti atnaujintos ir adaptuotos...

Gazelė
2020.08.12
„HBH Vilnius“ vadovė: kartais restoranai iš ūkininkų reikalauja neįtikėtinų dalykų Premium

Restoranų šefai mielai svečiams patiektų iš vietos produktų gamintą maistą, tačiau ūkininkai vis dar...

Gazelė
2020.08.12
Virtualios realybės pramogoms pritaikė „Uber“ modelį – jei ne karantinas, turėtų bent 50 arenų Premium 2

Plėtrą franšizės pagrindu dažnam pailgina modelio sukūrimas, „know-how“ aprašymas, nerimas, kad partneris...

Gazelė
2020.08.11
Nesėkmės istorijos: koks velnias nešė į tą e. prekybą Premium 3

Per karantiną daugeliui prekybininkų vienintelė išeitis buvo žaibiškai persikelti į internetą. Tačiau vien...

Gazelė
2020.08.11
Parama savarankiškai dirbantiems išgraibstyta beveik per pusvalandį 8

Užimtumo tarnybai pirmadienį pradėjus priimti paraiškas savarankiškai dirbančiųjų paramai keičiant veiklą,...

Gazelė
2020.08.10
Kaip atsitraukti nuo verslo ir jo nesugriauti

Per artimiausią dešimtmetį Europoje verslus įpėdiniams turės perduoti daugiau kaip trečdalis bendrovių.

Gazelė
2020.08.08
Paraiškas vertina sparčiau: liepą verslui paskirstyta 130 mln. Eur

Per pusmetį – nuo vasario 1 d. – verslui išmokėta 346 mln. Eur, daugiau kaip trečdalis šios sumos įmones...

Gazelė
2020.08.07
Pirmoji medicininių kaukių gamintoja didina apsukas, bet antrosios bangos nelaukia Premium 6

Šiaulių UAB „Litdent“ didina medicininių vienkartinių kaukių gamybos apsukas ir skaičiuoja dienas, iki gaus...

Gazelė
2020.08.07
Kauniečiai patys atsisveikino su 15% klientų – naudos jau matyti Premium

Prasidėjus karantinui, įmonės skubiai tikrino užsakymus ir mokėjimus – ar turės iš ko gaminti, ar klientai...

Gazelė
2020.08.05
Prašo verslo atsakingumo: negrąžinti paramos lėšų, jei finansavimas paskirtas 3

Teikiantieji prašymus paramai gauti raginami pagalbos lėšų prašyti atsakingiau: apsispręsti, ar pinigus...

Gazelė
2020.08.04
Nuomos kompensacijų tvarka, kurios negali paaiškinti net teisininkai, gali būti keičiama Premium

Įmonėms, kurios per karantiną veiklos nevykdė, bet negali gauti nuomos mokesčio kompensacijos, nes pagal...

Gazelė
2020.08.03
Baigiamos teikti paskolos labiausiai nukentėjusiems nuo COVID-19

Penktadienį „Invega“ baigia teikti paskolas labiausiai nukentėjusiems verslams. Per finansų tarpininkus...

Gazelė
2020.07.31
Kad gautų nuomos kompensaciją, bando įrodyti, kad ne viskas, kas valgoma, yra maistas Premium

Siekiantys gauti nuomos kompensacijas devyniems pragaro ratams prilygino nuomos sutarčių tikslinimą,...

Gazelė
2020.07.29
300 Eur subsidijas gavo per 2.000 turgaviečių prekiautojų 3

Turgaviečių prekiautojams paskirstyta per 650.000 Eur išmokų. 300 Eur vienkartines subsidijas gavo 2.177...

Gazelė
2020.07.28
Rezerviniame „Dizainas LT“ sąraše buvusioms įmonėms paskirstys 2 mln. Eur

96 įmonės, pakliuvusios į „Dizainas LT“ priemonės rezervinį sąrašą, gaus 2,08 mln. Eur papildomą finansavimą.

Gazelė
2020.07.27
Finansinių technologijų startuolis „Bankera“ pradeda teikti paskolas SVV 6

Lietuvių įkurtas finansinių technologijų (fintech) startuolis „Bankera“ skelbia užbaigusi įgyvendinti Europos...

Gazelė
2020.07.27
Statistikos departamento apgultis: pilasi prašymai pakeisti veiklą, kad gautų valstybės pagalbą Premium 1

Statistikos departamentą užgulė įmonių skambučiai ir prašymai pakeisti pagrindinę vykdomą veiklą...

Gazelė
2020.07.27
Krizė labiausiai smogė dirbantiems savarankiškai Premium 2

Pandemijos metu du trečdaliai, arba 66%, savarankiškai dirbančių vokiečių fiksavo smukusias pajamas.

Finansai
2020.07.27
Skaidrumo įrodymas nereiškia patikrinimų lavinos Premium 1

Mokesčių nemokėjimą Lietuvos gyventojai laiko kur kas mažesne yda negu padarytą žalą gamtai. Vis dėlto nė...

Gazelė
2020.07.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus