Kaip kurti išskirtinumą, kad pirktų vėl ir vėl

Publikuota: 2020-01-29
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Konkurencingos verslo varžybos verslą atvedė į dar aukštesnius vartotojų lūkesčius. Pasiūlyti geresnės nei vidutinės kokybės produktą nebeužtenka. Visur reikia rasti papildomos vertės, kuri klientams virsta priežastimi pirkti darkart.

„Entrepreneur“ ragina pamiršti, kad skirtumai nuo konkurentų matuojami pagal procesą, pakuotę, pristatymą, rinkodarą. Svarbiau yra tai, ką klientas gauna iš produkto – didesnę naudą, geresnes savybes, mažesnę kainą ar kitus reikšmingus pranašumus.

Konkurencinį išskirtinumą, pasak „Entrepreneur“, galima pristatyti Jeffo Bezoso apibūdinimu – pirkėjų pripratinimas, prieraišumas, kai dėl gaunamos naudos ir kitų pranašumų jie yra laimingi ir skatinami ten pat pirkti vėl ir vėl.

Negalima nuvertinti kokybės

Kokybę vertinti reikia iš pirkėjo, ne tiekėjo perspektyvos. Kitaip tariant, kalbant apie patikimumą, patvarumą, saugumą, efektyvumą, kitą patirtį ir klientų aptarnavimą, verslas turi ne įgyvendinti, bet viršyti kliento lūkesčius. Pavyzdžiui, prekės ženklo „Tael“ kovos su klastotėmis, padirbinėjimu technologija leidžia vartotojams patikrinti produktų autentiškumą telefonu. Kompanija sukūrė ištisą kokybės užtikrinimo sistemą vartotojams, jie gali gauti apdovanojimų – žetonų, kurie panaudojami atrinktoms kokybiškoms prekėms ir paslaugoms įsigyti.

O „Macy‘s“ sukūrė patogią mobiliąją programėlę ir suderino ją su fizine prekyba. Tinklo parduotuvės buvo atnaujintos, iškart prie įėjimo įrengta po atskirą kasą. Ji skirta perkantiems internetu – atsiimti ar grąžinti pirkinius – nereikia laukti bendroje eilėje, aiškinti, ko jie atėjo. Klientų atsiliepimai gali būti vertingi tobulinant verslą.

Pirkėjai nori greičio

Būti greitam nebe tai, ką reiškė anksčiau. „Apple“, „Google“ ar „Amazon“ pripratino prie virtualių paslaugų realiuoju laiku, todėl pirkėjų lengvai nepriblokš greitas pristatymas. Greitis galioja viskam – reikia užtikrinti atsiskaitymą akimirksniu, klientų aptarnavimą nelaukiant, kaip ir prekių pristatymą tą pačią ar kitą dieną, žinoma, iki pat pirkėjo durų.

„Entrepreneur“ pažymi, kad skirtingų tyrimų duomenimis, viena iš sričių, kur vartotojai tikisi kuo greitesnio pristatymo – maitinimas, nes laukiantys maisto ilgiau kaip 20 minučių darosi vis piktesni.

53% pirkėjų tikisi sulaukti atsakymo į savo skundą per artimiausią valandą. Todėl atsakyti nereikia delsti, o reaguoti svarbu tiek į neigiamus, tiek į teigiamus komentarus. Atsakymai turi būti kiek įmanoma labiau asmeniški, operatyvūs ir empatiški. Neretai geriausia reakcija, siekiant sušvelninti nemalonią kliento patirtį, yra nuoširdus atsiprašymas.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Registrų centras nebaus vėluojančių pateikti ataskaitas

Šiais metais Registrų centras finansinių ataskaitų teikimo procesą vertins lanksčiai ir atsižvelgs į...

Finansai
10:28
„Gulbelė“ prekių užsakymus priima internetu ir telefonu 2

Mažmeninės prekybos tinklas UAB „Gulbelė“, reaguodamas į Lietuvoje ir pasaulyje susidariusią situaciją dėl...

Prekyba
10:20
Ataskaitose įmonės turi atskleisti bankroto riziką Premium 1

Įmonės, kurios dar nepatvirtino ir nepaskelbė savo finansinių ataskaitų už 2019 m., turi įvertinti ekonomikos...

Finansai
05:45
Verslas kuria ir juodžiausius scenarijus, bet pozityvumo vis tiek įžvelgia Premium

Jei šiandien nieko nedarysi ar priimsi neapgalvotą spren­dimą, sunkmečiui pa­sibaigus, bus sunku atsitiesti.

Gazelė
05:45
Kaip atsivesti pirkėjų į e. parduotuvę Premium

Karantinui sustabdžius daugelį verslų, šie karštligiškai keliasi į virtualią erdvę. Tai padaryti nėra nei...

Gazelė
2020.03.31
FM atsako į klausimus apie įmonių nemokumą 1

Dėl COVID-19 plėtros sukeltų ekonominių ir finansinių iššūkių įmonėms tenka priimti įvairius sudėtingus...

Finansai
2020.03.31
Kaip sutaupyti, kai taupyti nebeliko iš ko 1

Net ir sumažėjus pajamoms galima taikyti 50-30-20 taisyklę. Tiesa, ją reikėtų kiek adaptuoti.

Gazelė
2020.03.31
Mėsos yra ir bus: norintiems netgi ją atveža tiesiai į namus Premium

Prekybos centruose mėsos vitrinos ištuštėja greičiausiai, tačiau specializuotos parduotuvės produkcijos žada...

Gazelė
2020.03.30
Smulkiajam verslui skolins paprasčiau 4

Dėl ypač sudėtingos dabartinės padėties „Invega“ smulkiam ir vidutiniam verslui (SVV) suteikia galimybių...

Gazelė
2020.03.30
Į Europos ūkius nebeatvyksta sezoniniai darbuotojai – ragina gyventojus vykti į kaimus 6

Europos šalys tūkstančius darbuotojų, negalinčių dirbti karantino metu, ragina padėti vietiniams ūkininkams –...

Pramonė
2020.03.29
Ką daro tie, kurie sugebėjo augti ir per sukrėtimus 2

Regionuose dirbantys maitinimo įstaigų įkūrėjai – ieško receptų. Tik dabar – ne apie klientų skonių...

Gazelė
2020.03.28
Rinkodaros plano žingsniai: pirmiausia įvertinti esamą padėtį

Kad reikia verslo plano, klausimų nekyla, bet ir rinkodaros planas yra gyvybiškai svarbus. Būtent jis padeda...

Gazelė
2020.03.28
Šį kartą gelbėkime mažuosius verslus Premium 10

Per anksčiau kilusią krizę Vašingtonas valstybės lėšomis gelbėjo bankus. Šiandien visi kalba, kad reikia...

Verslo aplinka
2020.03.28
Atveria nuotolinį pedagoginį e. knygyną – kviečia jungtis leidėjus 1

Pirmadienį visoms Lietuvos švietimo įstaigoms pradėsiant nuotolinį ugdymą, UAB „Tamo grupė“ perkelia...

Gazelė
2020.03.27
E. parduotuvių kūrėjai: užklausų augimas kosminis – kur prekiauti internete neturi ne tik mažieji Premium 23

Verslams keliantis į virtualiąją erdvę, e. parduotuvių kūrėjai skaičiuoja užklausų bangą, kiti – patys...

Gazelė
2020.03.27
NT fondas smulkiems nuomininkams pasiūlė pagalbą Premium 7

Talino biržos fondų sąraše listinguojamas komercinio nekilnojamojo turto (NT) fondas „Baltic Horizon Fund“...

Statyba ir NT
2020.03.27
Gyvybės mokslų inovatorius kviečia į konkursą

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) kuria Lietuvos stendą gyvybės mokslų industrijos...

Gazelė
2020.03.27
Rizikos kapitalo investuotojai pasidalino į dvi stovyklas: vieni sustabdė, kiti didina investicijas

Kartu su verslo angelais į startuolius Lietuvoje investuojantis „Koinvesticinis fondas“ neketina sudėtingu...

Rinkos
2020.03.26
„Varlė.lt“ kviečia prekiauti uždariusius fizines parduotuves 1

Dar viena lietuviška e. prekybos platforma – e. parduotuvė „Varlė.lt“ – kviečia prekiauti uždariusius savo...

Gazelė
2020.03.26
Pažeidžiamiausia verslo grandis: kokios gelbėjimo priemonės padės išlikti bent daliai įmonių Premium 1

Dar prieš gerą mėnesį, kai atrodė, kad koronavirusas savo juodus darbus daro kažkur toli, o į Lietuvą galbūt...

Gazelė
2020.03.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus