Prie skaidraus verslo iniciatyvos jungiasi pirmieji maitintojai

Publikuota: 2020-01-20
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Viešojo maitinimo sektorius išlieka viena iš 4 sričių, kuriame didelė šešėlio rizika. Prie skaidraus verslo iniciatyvos „Baltoji banga“ prisijungę pirmieji maitintojai sako, kad skaidrumas susijęs su vertybiniu verslo sprendimu dirbti „brangiau“, bet sąžiningai.

Skaidraus verslo iniciatyva „Baltoji banga“ pateikia VMI duomenis, kad sąlyginai aukšto rizikingumo maitinimo sektoriuje per dvejus metus nustatyta apie 800 pažeidimų, rasta apie 1,7 mln. Eur papildomų pajamų, 0,8 mln. Eur papildomų mokesčių.

Ievos Lapeikienės, „Baltosios bangos“ vadovės, teigimu, iniciatyvai priklauso apie 60 skirtingų sektorių įmonių, 3 iš jų – maitinimo: „Huracan Coffee“ ir naujausi dalyviai – UAB „Burokėlis ir krapas“, valdanti šeimos restoranus „Jurgis ir Drakonas“ ir picos barus „Brooklyn Brothers“, taip pat – UAB „Bariukas“, valdanti barus „Local Pub“.

„Tiek restoranuose „Jurgis ir drakonas“, tiek „Brooklyn Brothers“ turime griežtą, bet labai naudingą ir veikiančią naujokų įvedimo procedūrą. Absoliučiai visi darbuotojai, vos pradėję dirbti, žino, kad jie yra priimti ne tik į mūsų restoraną, bet ir į mūsų šeimą. Šeimą, kuri sukūrė šį verslą. Taip pat žino, kokiomis vertybėmis vadovaujamės, kas mums svarbu, kaip dirbame. Kiekviena darbo pozicija yra kruopščiai ir išsamiai aprašyta, ji aptariama ir kiekvienas naujokas yra apmokomas vyresnio kolegos. Neskaidriai veiklai, „užmiršimui įmušti čekį“ galimybės paprasčiausiai nėra“, – pranešime spaudai cituojama Odeta Bložienė, „Burokėlio ir krapo“ vadovė.

Ji nurodo, kad kai kurie ima ieškoti „išeičių“ nesąžiningai, nes restoranų versle dirbti pelningai – sudėtinga: dirbti skaidriai, atsiskaityti su darbuotojais ir uždirbti pelno brangiau nei nemokant „Sodros“ įmokų, gyventojų pajamų ir pelno mokesčio.

„Kaip mums pavyksta dirbti ir sąžiningai, ir pelningai? Reikia tikrai labai daug dirbti, strateguoti, analizuoti, rizikuoti, improvizuoti ir mylėti tai, ką darai. Nesame didelis tinklinis restoranas, tačiau 2019 m. esame net 12 vietoje pagal maitinimo įstaigų sumokėtus mokesčius. Jei atsidurtume 30 ar 50 vietoje, galėtume manyti, kad maitinimo verslas tampa skaidresnis“, – sako O. Bložienė.

Vyrauja grynieji

„Burokėlio ir krapo“ vadovė skaičiuoja, kad 40% atsiskaitymų vis dar atliekama grynaisiais. Pirmojo prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungusio baro „Local Pub“ vadovas Vidmantas Čičelis siūlo taikyti mokestinę lengvatą barams, restoranams ir kavinėms, kurie apskritai nepriima grynųjų pinigų. Antrame „Local Pub“ bare atsiskaityti galima tik kortelėmis.

„Kodėl VMI nenori susirinkti mokesčių nuo arbatpinigių? Kiek matėte vietų, kurios priima arbatpinigius kortelėmis? „Local pub“ priima, tačiau tai papildoma administracinė našta, o nuo darbuotojams pervedamos sumos yra sumokami tokie pat mokesčiai, kaip ir išmokant atlyginimą. Nuo arbatpinigių grynaisiais sumokama lygiai 0 mokesčių“, – sako „Local Pub“ vadovas.

„Bariuko“, valdančio barus „Local Pub“, vadovas, nurodo, kad „rizikingų“ barų indikatoriai yra santykis tarp pajamų, gautų iš klientų grynaisiais ir kortelėmis, apyvartos skirtumas nuo netoliese esančių barų, galimybė atsiskaityti tik grynaisiais pinigais, taip pat – mokamų atlyginimų skirtumai.

„Barų verslas ypatingas tuo, kad konkurencija čia yra labai didelė. Ir ji vis dar auga. Nenustebinsiu pasakęs, kad didžiausias iššūkis yra darbuotojai. Bet gal nustebinsiu, kad daugumai darbuotojų nesvarbu, kaip mokamas atlyginimas – oficialiai ar ne, – atskleidžia pašnekovas. – Vadinasi, „geram“ barui išmokėti darbuotojui atlyginimą kainuoja apie 1,7 karto daugiau nei „blogam“ barui. Kažkada netyčia pastebėjau vieno populiaraus baro atlyginimų vidurkį – 443 Eur. Čia prieš nuskaitant mokesčius“, – pranešime spaudai cituojamas V. Čičelis.

800 pažeidimų

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenimis, 2019 m. per patikrinimus restoranuose ir kavinėse rasta 1,7 mln. Eur neapskaitytų pajamų, dėl nuskalstamos veikos pradėti 5 ikiteisminiai tyrimai.

Skaidraus verslo iniciatyva „Baltoji banga“ pateikia „Sprinter tyrimų“ duomenis, pagal kuriuos šešėlinė ekonomika Lietuvoje vis dar sudaro iki 24% BVP. VMI duomenimis, maitinimo sektoriuje, kuriame, mokesčių inspektorių vertinimu, rizikingumas sąlyginai aukštas, per dvejus metus nustatyta apie 800 pažeidimų, rasta apie 1,7 mln. Eur papildomų pajamų, 0,8 mln. Eur papildomų mokesčių.

„Analizuojant šio sektoriaus veiklos rezultatus, fiksuojami nepagrįsti skirtumai tarp deklaruotų pardavimų ir pirkimų santykio vidutinės reikšmės, taip pat nukrypimai nuo vidutinio darbo užmokesčio medianos – tai požymiai, kurie išduoda galimą pajamų neapskaitymą, darbo užmokesčio „vokeliuose“ mokėjimą ar kitus nusižengimus“, – pranešime spaudai cituojama Diana Šalomskienė, VMI Kontrolės departamento vyresnioji patarėja.

Trečdaliu atvejų aptikta neatitikimų dėl piniginių lėšų sumų elektroniniame kasos aparate, klientams buvo neišduodami kasos kvitai. Beveik penktadaliu atvejų buvo pažeista kasos operacijų tvarka. 7% patikrinimų metu inspektoriai užfiksavo nelegalų darbą.

Jeigu VMI administratoriams kavinės ar restorano veikla kelia įtarimų, mokesčių mokėtojai pirmiausia įspėjami arba kviečiami į inspekciją pokalbio – jiems suteikiama galimybė pakeisti savo elgesį, papildyti mokesčių deklaracijas.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kaziuko mugės neatšaukia, bet atsisako dalies renginių uždarose patalpose

Kovo 6 – 8 dienomis Vilniuje vyksiančioje Kaziuko mugėje Vilniuje dėl koronaviruso grėsmės ketinama...

Gazelė
2020.02.28
„Gulbelė“ investuoja į parduotuvių statybą, rengiasi viešbučio atidarymui

Vieno didžiausių regiono prekybininkų, Šakių UAB „Gulbelės“, turinčios 62 parduotuves, apyvarta 2019 m.

Gazelė
2020.02.28
Smulkiojo verslo scenarijus: kebabai – gerai, picerija - geriau Premium

Net ir nedideliame mieste maitinimo paslaugos reikalingos, ypač jei nepabijoma laužyti stereotipų. Neseniai...

Gazelė
2020.02.27
Smulkiųjų pranašumas – greitas pristatymas, e. parduotuvė tam nebūtina

Kuo mažos e. parduotuvės gali suvilioti pirkėją, kad šis nesirinktų e. komercijos milžinių ar didesnių...

Gazelė
2020.02.27
Daryti gera išgali ir smulkieji, bet jei tikimasi naudos – geriau nė nepradėti Premium

Verslo socialinė atsakomybė, teikiama labdara iš didžiųjų verslo lyderių leidžiasi ir plinta po smulkesnes,...

Gazelė
2020.02.27
Ūkininkai receptus dalija ir restorano svečiams, ir pirkėjams

Namų restoranas greta ūkio – pridėtinė vertė visam šeimos verslui, taip pat – vieta realizuoti ekologiniame...

Gazelė
2020.02.26
Sukūrė verslą iš regiono – tebevaldo iš ten

Pigesnės patalpos, mažesni atlyginimai, geresnis susisiekimas, greičiau pasiekiamos paslaugos, mažesnė...

Gazelė
2020.02.26
Verslo planas auksarankiams, turintiems savo kiemą Premium

Kuo mažesnės sąnaudos, tuo greičiau galima vers­lą pastatyti ant ko­jų: vers­li­nin­kams, užsi­iman­tiems...

Gazelė
2020.02.26
Nuotolinio darbo priešai – kolegos

Darbas nuotoliniu būdu – viena iš galimybių perspektyviems specialistams pritraukti. Tačiau net jei...

Gazelė
2020.02.26
Per savo rizikos sietą VMI perleidžia kiekvieną Lietuvos gyventoją Premium 14

VMI vertina kiekvieno Lietuvos gyventojo pajamas, išlaidas ir metinį pinigų pokytį bankų sąskaitose ir...

Finansai
2020.02.26
E. parduotuvę pradėjo nuo prekių suaugusiems – dabar valdo kelias ir nuosavą prekės ženklą Premium

Nuosavas prekės ženklas pre­kybininkui leidžia pla­nuo­ti geresnį uždarbį ir suteikia daugiau laisvės...

Gazelė
2020.02.26
Restoraną atidarė pasaulio pakrašty – šalia Rietavo, bet reklamos nereikėjo Premium 1

Kai baiminamasi imtis verslo, o dar ir jo idėjos naujumas baugina, atrodo, įprasta apgalvoti geriausią ir...

Gazelė
2020.02.25
Kodėl konkurento bankrotu kitos įmonės nebūtinai džiaugiasi

Kai įmonei nesiseka, konkurentai džiaugiasi, nes gali atsiriekti didesnę rinkos dalį. Vis dėlto kiekvienas...

Gazelė
2020.02.25
Viena parduotuvė – keli savininkai: kada tai pasiteisina

Vis daugiau smulkiųjų kooperuojasi ir krautuvėlę atidaro kartu su kolegomis, prekiaujančiais kitokiais...

Gazelė
2020.02.25
Po 40-ies, kai prasideda antrasis kvėpavimas, vis dažniau pradedama dirbti sau Premium 5

Siekiant karjeros, be mokymų neapsieinama, tačiau po 40-ies ateina laikotarpis, kai pergalvojama, kas...

Gazelė
2020.02.25
Klientų išklausyti nebeužtenka: telkia į bendruomenes

Gebėjimas suburti apie save aktyvius ir vieningus vartotojus – bendruomenę – netrukus gali tapti kone...

Gazelė
2020.02.24
Nepriklausomų valdybos narių samda: valstybė lenkia verslą

Pusė – 52% – verslo savininkų sako, kad svarstytų samdyti nepriklausomą valdybos narį. 24% jų jau yra samdę.

Gazelė
2020.02.24
Influencerių rinkodara: nuo ko pradėti

E. komercijos prekių ženklai naudoja influencerių rinkodarą, o 92% rinkodaros agentūrų patvirtina tokio būdo...

Gazelė
2020.02.24
Startuolis „BitDegree“ turi naują vadovą

Kauno startuoliui „BitDegree“ pradėjo vadovauti Danielius Stasiulis. Vadovybės pokyčiai susiję su nauju...

Gazelė
2020.02.24
Kaip sustyguoti tandemą su žinomu prekės ženklu Premium

„Dvigubi“ prekių ženklai – dviejų prekės ženklų bendri projektai (angl. co-branding) leidžia padidinti...

Gazelė
2020.02.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau