E. prekybos tendencijos: reikės išmokti parduoti platformose, siekiant išgyventi – sukurti emocijas

Publikuota: 2020-01-01
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Geras kainos ir kokybės santykis – esą tiek vartotojų, tiek pardavėjų siekiamybė. Tačiau tokia frazė jau kurį laiką pykdo prekybininkus, juolab kad gero produkto, kaip ir geros kainos, seniai nebeužtenka.

Tą patvirtina ir Simas Šarmavičius, e. prekybos konsultantas, „Geros dovanos“ e. prekybos vadovas. „Gazelės“ konferencijoje jis sakė, kad vartotojams reikia emocijų ir patirčių. Ir tos, ir kitos telpa į prekių ženklą, bet ne į prekę ar kainą.

„Mitas ar realybė, kad 2019 m. daugiau kaip pusė visų B2C pardavimų pasaulyje įvyks platformose, tokiose kaip „Amazon“?, – klausia S. Šarmavičius. – Realybė.“

Todėl priduria, kad verslas turi išmokti, kaip tokiose platformose išgyventi.

Apie išgyvenimo galimybes susimąstyti verčia ir S. Šarmavičiaus pateikiamas pavyzdys: pagal vieno produkto – muilo – užklausą, pirkėjas, įrašęs raktažodį „soap“, „Amazon.co.uk“, gauna daugiau kaip 100.000 paieškos rezultatų – produktų, – sako jis. – Taigi, ar norint parduoti internetu užtenka gero produkto ir kainos? Turbūt jau visi suprantame, kad tai – mitas. Norint išgyventi reikės kurti emocijas.“

E. komercijos specialistas pabrėžia, kad emocijų kūrimas – prekės ženklo kūrimas. Prekės ženkle telpa daugiau nei kaina ar produktas. S. Šarmavičius kaip pavyzdį pateikia JAV skutimosi priemonių ir susijusių produktų prekių ženklą „Dollar Shave Club“, kuris „įdėjo emocijų“ ir vėliau buvo nupirktas „Unilever“ už 1 mlrd. USD.

Taip pat labai svarbu tinkamai pateikti produktus. Patrauklių fotografijų pavyzdys – „McDonald‘s“ ar interjero fotografijos „Airbnb“, kur vieta realybėje dažnai atrodo dar geriau nei fotografijose.

„Ir tai nėra brangu, nes yra įvairiausių platformų, pradedant „UpWork“ laisvai samdomų specialistų paslaugų platforma, baigiant feisbuko grupėmis, kur galima rasti ekspertų, padėsiančių tai padaryti. Žinoma, nereikia persistengti, fotografija ir produktai turi būti realūs ir atitikti tai, ko pirkėjas tikisi“, – aiškina S. Šarmavičius.

Svarbu ne tik vizualus prekių pateikimas, bet ir jų aprašymai. E. prekybos ekspertas rekomenduoja apgalvoti kiekvieną žodį ir mokytis iš didžiųjų prekės ženklų. Pavyzdžiui, kaip „Samsung“ pavadina telefonų spalvas: „vidurnakčio juoda“, „orchidėjų pilka“ ar „arkties sidabrinė“.

Reikšminga ir prekių pakuotė, nes fizinis pojūtis net e. prekyboje suteikia pirkėjui emocijų. „Dotcom Distribution“ tyrimo „eCommerce Packaging Study“ duomenimis, 61% pirkėjų teigė, kad matydami originalią produkto pakuotę, jie buvo dar labiau sužavėti gautu produktu.

Plačiau apie e. prekybos tendencijas skaitykite VŽ Premium.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kuria pradžiamokslį, kaip stiprinti kibernetinį saugumą

„Kurk Lietuvai“ projekto dalyviai Krašto apsaugos ministerijoje (KAM) kuria Kibernetinio saugumo vadovą...

Gazelė
2020.01.18
Prie „Baltosios bangos“ iniciatyvos prisijungė pirmasis baras

Viešojo maitinimo sektoriaus įmonės dažnai pakliūva į mokesčių inspektorių akiratį. Sostinės baras „Local...

Gazelė
2020.01.17
Algų aritmetika: šiais laikais jų nekelti išdrįsta tik retas darbdavys Premium 1

Vidutinis darbo užmokestis kasmet kyla apie 9%, bet jis neprivalo būti atspirties taškas darbdaviams tiek...

Gazelė
2020.01.17
Medieną internetu pirko vangiai, todėl rado kur kas pelningesnį būdą Premium

Kuo pasiūla mažesnė, tuo yra daugiau galimybių įsitvirtinti toje nišoje. Svarbu neišsigąsti pamačius, jog...

Gazelė
2020.01.16
Į pensijų kaupimą naujai įtraukta 43.500 gyventojų

Į pensijų kaupimą šiemet naujai įtraukiami 43.500 gyventojų, kuriems „Sodra“ atsitiktine tvarka priskyrė...

Finansai
2020.01.16
Šiemet pajamų deklaravimo startas bus skelbiamas anksčiau

Iki šių metų vasario 17 d. mokesčius išskaičiuojantys asmenys mokesčių administratoriui turi pateikti...

Finansai
2020.01.16
Kaip pigiau atlikti rinkos tyrimą

Pradedantiesiems verslą ekspertai pataria pirmiausiai pasitikrinti, ar jų idėja yra įdomi ir reikalinga. Tam...

Gazelė
2020.01.16
Sugrįžę iš „mokesčių atostogų“, smulkieji skaičiuoja tarifus Premium 1

Mokesčių „atostogos“ smulkiesiems – „poilsis“ nuo „Sodros“ įmokų pirmuosius metus ir 0% pelno mokestis – buvo...

Gazelė
2020.01.16
Kibernetinėms atakoms per mažų ar neįdomių nėra: kaip apsisaugoti Premium 1

Pusė smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) – 44% bendrovių – nemano, kad galėtų tapti kibernetinių atakų...

Gazelė
2020.01.15
Vieni restoranai jau bumbtelėjo ant žemės, kiti nusileidimui dar tik ruošiasi Premium

Maitinimo įstaigos, gruodį skaičiavusios gerokai išaugusias apyvartas, sausį ieško būdų, kaip prisikviesti...

Gazelė
2020.01.15
„Sodra“ primena naujus įmokų tarifus dirbantiems savarankiškai 1

Savarankiškai dirbantieji, gavę pirmąkart atsiradusias „mokesčių atostogas“ – teisę nemokėti socialinio...

Gazelė
2020.01.15
Atsargiai deklaruojant: pasirinktas būdas lemia „Sodros“ išmokų dydį Premium 1

Individualia veikla užsiimančiam gyventojui paskirtų ligos ir kai kurių kitų „Sodros“ išmokų dydį lemia ne...

Finansai
2020.01.14
Pasitikėjimas avansu: maitintojus tikrins jau pradėjus veiklą Premium

Kuriant naują maitinimo įstaigą – kavinę, užkandinę ar kitą viešojo maitinimo vietą – nereikės maisto...

Gazelė
2020.01.14
Ką daryti, jei bankas neduoda paskolos Premium

Retos įmonės savininkas gali didžiuodamasis pasakyti, kad jis niekad nėra naudojęsis banko paskola arba jos...

Gazelė
2020.01.13
Auga, nes užuot visi darę, kada gali, pasidalijo atskomybę ir procesus Premium

Savitarnos krautuvėlių „12 Eat“, kuriose darbo vietoje išsirinkęs prekes darbuotojas atsiskaito savitarnos...

Gazelė
2020.01.13
Nesėkmė su laiminga pabaiga: uždarius parduotuvę – kaip akmuo nuo širdies Premium

Verslas turi dirbti pelningai, tačiau ne kiekvienam įkūrėjui to pavyksta pasiekti. Dažnam atrodo, kad...

Gazelė
2020.01.13
Maitintojai gauti leidimą pradėti veiklą gali be tikrintojų vizito

Kavinės, užkandinės, mokyklų virtuvės, taip pat – kiti maitintojai, vaisių, uogų, daržovių ar mėsos...

Gazelė
2020.01.12
Kaip įtikti klientui šiandien

Anksčiau buvo teigiama, kad užtenka sukurti gerą produktą ar paslaugą, šiek tiek pasireklamuoti, ir verslą...

Gazelė
2020.01.12
Verslui pradėti prastų vietų nėra, svarbiau – teisinga kryptis

Anksčiau prekiauti turguje buvo anokia čia garbė. Sąlygos sudėtingos – tenka dirbti per lietų, darganą ar...

Gazelė
2020.01.11
Kibernetinis saugumas SVV svarbus, bet investuoti neskuba

3 iš 4 smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) įmonių nėra pasiruošusios arba nežino, ar yra pasiruošusios...

Gazelė
2020.01.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau