Netradicinis produktas: kur slypi didžiausia rizika

Publikuota: 2019-12-24
Janis Žekanis, prekės ženklo „Wet Weim“ įkūrėjas. Rasos Dževeckytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Janis Žekanis, prekės ženklo „Wet Weim“ įkūrėjas. Rasos Dževeckytės (VŽ) nuotr.

Kas geriau – imtis tradicinio verslo ir tapti dar vienu žaidėju rinkoje, ar sugalvoti išskirtinį produktą ar paslaugą ir būti vieninteliais bent jau kurį laiką?

Vienareikšmio atsakymo nėra, nes verslininkų patirtis skirtinga, o kiekvienas kelias turi savų pliusų ir minusų.

Tie, kurie imasi įprastos veiklos, privalo sugalvoti, kuo jie bus pranašesni už rinkos senbuvius. Tai nėra lengva, nes kuo didesnė pasiūla, tuo sudėtingiau atrasti savo išskirtinumą. Todėl daugelis naujokų vėl ir vėl užlipa ant grėblio bandydami konkuruoti mažiausia kaina. O tai reiškia, kad toks verslas pelningas nebus.

Kitokios kanojos

Tie, kas imasi netradicinio produkto, sunkiai įsivaizduoja, ar jis bus paklausus, nes paprasčiausiai neturi su kuo pasilyginti.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Kai sugalvoji gaminti tai, ko niekas kitas nesiūlo, tavęs laukia du variantai. Arba tu išloši, nes būsi pirmas ir nusigriebsi visus klientus. Arba savo gaminį galėsi pasilaikyti sau, nes pasirodys, kad jis niekam nereikalingas“, – kalbėdamas apie savo verslą yra sakęs Janis Žekanis, prekės ženklo „Wet Weim“ įkūrėjas.

Kažkada kilęs sumanymas pasigaminti kanoją klaipėdiškiui jau tapo pagrindine veikla. Jis neslepia, kad įsukti stambaus verslo net neketina – kanojos reikalauja daug rankų darbo. Be to, dažnai jos gaminamos pagal kliento pageidavimą, nes standartiniai modeliai įtinka ne visiems.

„Šis verslas tikrai ne sprinteriams, o maratono bėgikams. Ir žinau, kad milijono niekada neįsuksiu, bet darau tai, kas pačiam įdomu. Vasarą organizuoju žygius kanojomis, žiemą jas gaminu. Kiek užsidirbu, tiek ir užtenka. O ko daugiau reikia?“ – sako J. Žekanis.

Nepasiteisino

Taigi jam rizika gaminti netradicinį gaminį, kuris tikrai yra ne pirmo būtinumo ir pakankamai brangus – kanojos, gamintos pagal užsakymą, kaina yra apie 3.500 Eur – pasiteisino. O štai Almantas Gedminas, sostinės bendrovės „Vaisiai ir šokoladas“, dirbusios su prekės ženklu „Laiminga braškė“, bendraturtis, direktorius, pasakoja kitokią istoriją.

Netradicinio verslo – prekiauti valgomomis puokštėmis, pagamintomis iš vaisių bei uogų ir šokolado, – vyriškis su dviem bendraminčiais ėmėsi pernai spalį. Idėją gaminti valgomas puokštes jis parsivežė iš JAV.

Tačiau dabar jis pripažįsta, kad tai, kas gana populiaru JAV, Lietuvoje nepasitvirtino.

„Manau, kad verslo ėmėmės labiau iš emocijų, tačiau nepasitikrinome jo skaičiais. Tikriausiai reikėjo įdėmiau patyrinėti rinką, pažiūrėti, kaip sekasi tiems, kas prekiauja kitokiais nišiniais produktais. Mes to nepadarėme, tik išsiaiškinome, kad tokių gaminių Lietuvoje nėra, todėl manėme, kad būsime pirmieji, tad laimėsime ir dėl to. Tačiau nors susidomėjimas buvo, gerų atsiliepimų irgi, bet pirkėjų per mažai, kad verslą pavyktų išlaikyti“, – atvirai pasakoja A. Gedminas.

Taigi į konsultantų raginimą ieškoti netradicinių produktų ir pasiūlyti tai, ko rinkoje nėra, atsižvelgti galima, tačiau tai tikrai nėra receptas verslo sėkmei.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Gazelė“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Kaip „Mobile.de“ nenusipirkti katės maiše ir pašokdinti pajamas nuo 3 iki 13 mln. Eur Premium

Naudoti automobiliai, bet patikimi – tokią automobilių pagal užsakymą paslaugą siūlanti UAB „Kokybiški auto“...

Gazelė
2022.08.10
Moteriški ir vyriški kolektyvai: lyčių įvairovė – būtina, bet komandos stiprybė – iš asmenybių įvairovės Premium

Kolektyvai, kuriuose dominuoja viena iš lyčių, pasak VŽ kalbintų vadovų ir psichologės, vis dar gali...

Vadyba
2022.08.09
Sprendimas pradėti veiklą JAV pasiteisino: lietuvės sukurtą startuolį jau įsigijo investuotojai Premium

UAB „Neorus“, veikiančią 6 metus, už neatskleidžiamą sumą įsigijo kita lietuviška UAB „Orbio World“. Abi jas...

Gazelė
2022.08.09
Kaip sudaryti saugią verslo sutartį, kai į akis žvelgia recesija Premium

Gausėjant ūkio nuosmukio ženklų, verslas turi ruoštis gyvenimui kur kas rizikingesnėmis sąlygomis. Sutartyse...

Finansai
2022.08.08
Kaip skolinasi verslas: atidumas, kitoks sėkmės vertinimas ir rudeninė pagalvė Premium

Verslas atidžiau planuoja investicijas ir atsisako tų projektų, dėl kurių sėkmės suabejoja. Mažėja...

Gazelė
2022.08.08
Nepateikusiems duomenų JANGIS – ne viskas taip baisu, be bankų paslaugų jie kol kas nelieka Premium 1

Apie 110.000 juridinių asmenų – du trečdaliai turėjusių tai padaryti – dar nėra pateikę duomenų apie savo...

Finansai
2022.08.08
Kaip išlaikyti balansą tarp stipraus augimo ir rizikos

Nors verslo plėtra yra kiekvieno įkūrėjo tikslas, tačiau kartais ji gali būti pražūtinga, nes nevaldomas...

Gazelė
2022.08.07
Nereikalingi rūbai pametėjo verslo idėją

Tekstilės atliekos yra vienos taršiausių. Tačiau mada gali būti – tuo neabejoja „Copie“ prekės ženklo kūrėja,...

Gazelė
2022.08.06
„Invega“ verslui per pusmetį skyrė 2.500 įmonių beveik 160 mln. Eur finansavimą 1

Nacionalinė plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) pirmąjį 2022 metų pusmetį skyrė...

Verslo aplinka
2022.08.05
Kaip restoranai kovoja su kainomis: žinomo prekės ženklo pardavimas, lūkesčiai dėl lengvatos Premium

2022-ieji nuo pat metų pradžios pažėrė iššūkių restoranų verslui – šie buvo priversti ieškoti sprendimų, kaip...

Gazelė
2022.08.05
VMI įmonių rizikos šviesoforas: žali įvertinimai negarantuoja ramybės Premium 2

Ketvirčiui milijono mokesčių mokėtojų VMI atvėrė jų profilius – leido pamatyti, ar mokesčių administratoriui...

Finansai
2022.08.05
„Kotletukai“ šunims išgelbėjo verslą, nesvarbu, kad jie brangesni už mėsą Premium

Šalutinė veikla gali tapti ne tik pagrindinė, bet ir vienintelė, rodo UAB „Rogių šunys“ pavyzdys. Gaminti...

Gazelė
2022.08.04
Ekspertai apie „Ziticity“ veiklos stabdymą: geras IT sprendimas, bet per maža rinka Premium 7

UAB „Miesto logistika“, valdanti greitojo siuntų pristatymo platformą „Ziticity“, pranešė apie savo veiklos...

Logistika
2022.08.04
Ilgamečiai vadovai – kodėl jie labiau naudingi nei žalingi Premium 3

Pasigirstant diskusijoms, kiek dažna turi būti rotacija tarp vadovų, ekspertai, kalbėdami apie ilgamečius...

Vadyba
2022.08.04
Paslaugos unikalios, poreikis didelis, bet vis dar painiojamas: socialinis, bet verslas Premium

Sprendžia švietimo ir neformalaus ugdymo, aplinkosaugos ir tvarumo problemas – taip prisistato didžioji dalis...

Gazelė
2022.08.04
9 kartus JAV pernai augęs startuolis „Billo“ ruošia naują „TikTok“ produktą ir lėtina augimo tempą Premium

Bendruomenės rinkodaros platforma „Billo“ (UAB „Billo.app“), siūlanti vaizdo įrašų turinį JAV e. komercijos...

Inovacijos
2022.08.03
Kad nebūtų kaltų „reklama gera, produktas blogas“: kaip pasirinkti reklamos agentūrą e. parduotuvėms Premium

Augančios e. parduotuvės svarsto kreiptis į specialistus, skaitmeninės rinkodaros ir reklamos agentūras, tik...

Gazelė
2022.08.03
Reprezentacinės sąnaudos: jomis neturi tapti įmonės vadovo dukters vestuvių išlaidos Premium 2

Vasarai įsibėgėjus įmonės dažniau organizuoja renginius ar išvykas, pasikviesdamos verslo partnerių, o...

Finansai
2022.08.02
Džiovintų malkų verslas pagal anykštėnus: nuo bankroto prieslenksčio iki milijoninių apyvartų Premium

Verslo plėtra gali šiam suteikti sparnus, bet lygiai taip pat – jį sužlugdyti. UAB „Vli Timber“ žino, ką...

Gazelė
2022.08.02
Pirmojo namų restorano įkūrėja: mums atsikėlus į sostinę, pagaliau Vilniuje yra kur pavalgyti Premium 6

Kai esi namie, pats nusistatai savo taisykles, o kiti prie jų turi taikytis, o jei nepatinka – nebesilankyti.

Gazelė
2022.08.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku