Netradicinis produktas: kur slypi didžiausia rizika

Publikuota: 2019-12-24
Janis Žekanis, prekės ženklo „Wet Weim“ įkūrėjas. Rasos Dževeckytės (VŽ) nuotr.
Janis Žekanis, prekės ženklo „Wet Weim“ įkūrėjas. Rasos Dževeckytės (VŽ) nuotr.

Kas geriau – imtis tradicinio verslo ir tapti dar vienu žaidėju rinkoje, ar sugalvoti išskirtinį produktą ar paslaugą ir būti vieninteliais bent jau kurį laiką?

Vienareikšmio atsakymo nėra, nes verslininkų patirtis skirtinga, o kiekvienas kelias turi savų pliusų ir minusų.

Tie, kurie imasi įprastos veiklos, privalo sugalvoti, kuo jie bus pranašesni už rinkos senbuvius. Tai nėra lengva, nes kuo didesnė pasiūla, tuo sudėtingiau atrasti savo išskirtinumą. Todėl daugelis naujokų vėl ir vėl užlipa ant grėblio bandydami konkuruoti mažiausia kaina. O tai reiškia, kad toks verslas pelningas nebus.

Kitokios kanojos

Tie, kas imasi netradicinio produkto, sunkiai įsivaizduoja, ar jis bus paklausus, nes paprasčiausiai neturi su kuo pasilyginti.

„Kai sugalvoji gaminti tai, ko niekas kitas nesiūlo, tavęs laukia du variantai. Arba tu išloši, nes būsi pirmas ir nusigriebsi visus klientus. Arba savo gaminį galėsi pasilaikyti sau, nes pasirodys, kad jis niekam nereikalingas“, – kalbėdamas apie savo verslą yra sakęs Janis Žekanis, prekės ženklo „Wet Weim“ įkūrėjas.

Kažkada kilęs sumanymas pasigaminti kanoją klaipėdiškiui jau tapo pagrindine veikla. Jis neslepia, kad įsukti stambaus verslo net neketina – kanojos reikalauja daug rankų darbo. Be to, dažnai jos gaminamos pagal kliento pageidavimą, nes standartiniai modeliai įtinka ne visiems.

„Šis verslas tikrai ne sprinteriams, o maratono bėgikams. Ir žinau, kad milijono niekada neįsuksiu, bet darau tai, kas pačiam įdomu. Vasarą organizuoju žygius kanojomis, žiemą jas gaminu. Kiek užsidirbu, tiek ir užtenka. O ko daugiau reikia?“ – sako J. Žekanis.

Nepasiteisino

Taigi jam rizika gaminti netradicinį gaminį, kuris tikrai yra ne pirmo būtinumo ir pakankamai brangus – kanojos, gamintos pagal užsakymą, kaina yra apie 3.500 Eur – pasiteisino. O štai Almantas Gedminas, sostinės bendrovės „Vaisiai ir šokoladas“, dirbusios su prekės ženklu „Laiminga braškė“, bendraturtis, direktorius, pasakoja kitokią istoriją.

Netradicinio verslo – prekiauti valgomomis puokštėmis, pagamintomis iš vaisių bei uogų ir šokolado, – vyriškis su dviem bendraminčiais ėmėsi pernai spalį. Idėją gaminti valgomas puokštes jis parsivežė iš JAV.

Tačiau dabar jis pripažįsta, kad tai, kas gana populiaru JAV, Lietuvoje nepasitvirtino.

„Manau, kad verslo ėmėmės labiau iš emocijų, tačiau nepasitikrinome jo skaičiais. Tikriausiai reikėjo įdėmiau patyrinėti rinką, pažiūrėti, kaip sekasi tiems, kas prekiauja kitokiais nišiniais produktais. Mes to nepadarėme, tik išsiaiškinome, kad tokių gaminių Lietuvoje nėra, todėl manėme, kad būsime pirmieji, tad laimėsime ir dėl to. Tačiau nors susidomėjimas buvo, gerų atsiliepimų irgi, bet pirkėjų per mažai, kad verslą pavyktų išlaikyti“, – atvirai pasakoja A. Gedminas.

Taigi į konsultantų raginimą ieškoti netradicinių produktų ir pasiūlyti tai, ko rinkoje nėra, atsižvelgti galima, tačiau tai tikrai nėra receptas verslo sėkmei.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Ūkininkai receptus dalija ir restorano svečiams, ir pirkėjams

Namų restoranas greta ūkio – pridėtinė vertė visam šeimos verslui, taip pat – vieta realizuoti ekologiniame...

Gazelė
2020.02.26
Sukūrė verslą iš regiono – tebevaldo iš ten

Pigesnės patalpos, mažesni atlyginimai, geresnis susisiekimas, greičiau pasiekiamos paslaugos, mažesnė...

Gazelė
2020.02.26
Verslo planas auksarankiams, turintiems savo kiemą Premium

Kuo mažesnės sąnaudos, tuo greičiau galima vers­lą pastatyti ant ko­jų: vers­li­nin­kams, užsi­iman­tiems...

Gazelė
2020.02.26
Nuotolinio darbo priešai – kolegos

Darbas nuotoliniu būdu – viena iš galimybių perspektyviems specialistams pritraukti. Tačiau net jei...

Gazelė
2020.02.26
Per savo rizikos sietą VMI perleidžia kiekvieną Lietuvos gyventoją Premium 11

VMI vertina kiekvieno Lietuvos gyventojo pajamas, išlaidas ir metinį pinigų pokytį bankų sąskaitose ir...

Finansai
2020.02.26
E. parduotuvę pradėjo nuo prekių suaugusiems – dabar valdo kelias ir nuosavą prekės ženklą Premium

Nuosavas prekės ženklas pre­kybininkui leidžia pla­nuo­ti geresnį uždarbį ir suteikia daugiau laisvės...

Gazelė
2020.02.26
Restoraną atidarė pasaulio pakrašty – šalia Rietavo, bet reklamos nereikėjo Premium 1

Kai baiminamasi imtis verslo, o dar ir jo idėjos naujumas baugina, atrodo, įprasta apgalvoti geriausią ir...

Gazelė
2020.02.25
Kodėl konkurento bankrotu kitos įmonės nebūtinai džiaugiasi

Kai įmonei nesiseka, konkurentai džiaugiasi, nes gali atsiriekti didesnę rinkos dalį. Vis dėlto kiekvienas...

Gazelė
2020.02.25
Viena parduotuvė – keli savininkai: kada tai pasiteisina

Vis daugiau smulkiųjų kooperuojasi ir krautuvėlę atidaro kartu su kolegomis, prekiaujančiais kitokiais...

Gazelė
2020.02.25
Po 40-ies, kai prasideda antrasis kvėpavimas, vis dažniau pradedama dirbti sau Premium 5

Siekiant karjeros, be mokymų neapsieinama, tačiau po 40-ies ateina laikotarpis, kai pergalvojama, kas...

Gazelė
2020.02.25
Klientų išklausyti nebeužtenka: telkia į bendruomenes

Gebėjimas suburti apie save aktyvius ir vieningus vartotojus – bendruomenę – netrukus gali tapti kone...

Gazelė
2020.02.24
Nepriklausomų valdybos narių samda: valstybė lenkia verslą

Pusė – 52% – verslo savininkų sako, kad svarstytų samdyti nepriklausomą valdybos narį. 24% jų jau yra samdę.

Gazelė
2020.02.24
Influencerių rinkodara: nuo ko pradėti

E. komercijos prekių ženklai naudoja influencerių rinkodarą, o 92% rinkodaros agentūrų patvirtina tokio būdo...

Gazelė
2020.02.24
Startuolis „BitDegree“ turi naują vadovą

Kauno startuoliui „BitDegree“ pradėjo vadovauti Danielius Stasiulis. Vadovybės pokyčiai susiję su nauju...

Gazelė
2020.02.24
Kaip sustyguoti tandemą su žinomu prekės ženklu Premium

„Dvigubi“ prekių ženklai – dviejų prekės ženklų bendri projektai (angl. co-branding) leidžia padidinti...

Gazelė
2020.02.23
Kas skatina lojalumą: darbuotojai pelną nori pajusti sava pinigine 2

Darbuotojų stygius – vienas didžiausių šiandienių iššūkių verslui. Tačiau personalo paieškos specialistai...

Gazelė
2020.02.23
Savininkui įtinka trečiasis samdomas vadovas Premium

Daugiau kaip pusė verslo savininkų norėtų samdyti vadovą. Tačiau tie 57% akcininkų turėtų nusiteikti, kad...

Gazelė
2020.02.22
Kokių investuotojų ieško smulkieji

Apie investuotoją, kurio finansinė injekcija padėtų kuo greičiau pastatyti įmonę ant kojų, svajoja daugelis...

Gazelė
2020.02.22
Klientus suburia prasmė ir įsipareigojimas Premium

Kai prekės ženklai turi padaryti daugiau nei vien parduoti prekę ar paslaugą, jie randa būdų išsiskirti –...

Gazelė
2020.02.21
Metinis deklaravimas: vietoj permokos daugiau gyventojų gali išvysti mokesčio nepriemoką Premium

Šiemet pateikus gyventojų pajamų mokesčio deklaracijas už 2019 m. didesniam asmenų skaičiui gali tekti...

Finansai
2020.02.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau