Netradicinis produktas: kur slypi didžiausia rizika

Publikuota: 2019-12-24
Janis Žekanis, prekės ženklo „Wet Weim“ įkūrėjas. Rasos Dževeckytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Janis Žekanis, prekės ženklo „Wet Weim“ įkūrėjas. Rasos Dževeckytės (VŽ) nuotr.

Kas geriau – imtis tradicinio verslo ir tapti dar vienu žaidėju rinkoje, ar sugalvoti išskirtinį produktą ar paslaugą ir būti vieninteliais bent jau kurį laiką?

Vienareikšmio atsakymo nėra, nes verslininkų patirtis skirtinga, o kiekvienas kelias turi savų pliusų ir minusų.

Tie, kurie imasi įprastos veiklos, privalo sugalvoti, kuo jie bus pranašesni už rinkos senbuvius. Tai nėra lengva, nes kuo didesnė pasiūla, tuo sudėtingiau atrasti savo išskirtinumą. Todėl daugelis naujokų vėl ir vėl užlipa ant grėblio bandydami konkuruoti mažiausia kaina. O tai reiškia, kad toks verslas pelningas nebus.

Kitokios kanojos

Tie, kas imasi netradicinio produkto, sunkiai įsivaizduoja, ar jis bus paklausus, nes paprasčiausiai neturi su kuo pasilyginti.

„Kai sugalvoji gaminti tai, ko niekas kitas nesiūlo, tavęs laukia du variantai. Arba tu išloši, nes būsi pirmas ir nusigriebsi visus klientus. Arba savo gaminį galėsi pasilaikyti sau, nes pasirodys, kad jis niekam nereikalingas“, – kalbėdamas apie savo verslą yra sakęs Janis Žekanis, prekės ženklo „Wet Weim“ įkūrėjas.

Kažkada kilęs sumanymas pasigaminti kanoją klaipėdiškiui jau tapo pagrindine veikla. Jis neslepia, kad įsukti stambaus verslo net neketina – kanojos reikalauja daug rankų darbo. Be to, dažnai jos gaminamos pagal kliento pageidavimą, nes standartiniai modeliai įtinka ne visiems.

„Šis verslas tikrai ne sprinteriams, o maratono bėgikams. Ir žinau, kad milijono niekada neįsuksiu, bet darau tai, kas pačiam įdomu. Vasarą organizuoju žygius kanojomis, žiemą jas gaminu. Kiek užsidirbu, tiek ir užtenka. O ko daugiau reikia?“ – sako J. Žekanis.

Nepasiteisino

Taigi jam rizika gaminti netradicinį gaminį, kuris tikrai yra ne pirmo būtinumo ir pakankamai brangus – kanojos, gamintos pagal užsakymą, kaina yra apie 3.500 Eur – pasiteisino. O štai Almantas Gedminas, sostinės bendrovės „Vaisiai ir šokoladas“, dirbusios su prekės ženklu „Laiminga braškė“, bendraturtis, direktorius, pasakoja kitokią istoriją.

Netradicinio verslo – prekiauti valgomomis puokštėmis, pagamintomis iš vaisių bei uogų ir šokolado, – vyriškis su dviem bendraminčiais ėmėsi pernai spalį. Idėją gaminti valgomas puokštes jis parsivežė iš JAV.

Tačiau dabar jis pripažįsta, kad tai, kas gana populiaru JAV, Lietuvoje nepasitvirtino.

„Manau, kad verslo ėmėmės labiau iš emocijų, tačiau nepasitikrinome jo skaičiais. Tikriausiai reikėjo įdėmiau patyrinėti rinką, pažiūrėti, kaip sekasi tiems, kas prekiauja kitokiais nišiniais produktais. Mes to nepadarėme, tik išsiaiškinome, kad tokių gaminių Lietuvoje nėra, todėl manėme, kad būsime pirmieji, tad laimėsime ir dėl to. Tačiau nors susidomėjimas buvo, gerų atsiliepimų irgi, bet pirkėjų per mažai, kad verslą pavyktų išlaikyti“, – atvirai pasakoja A. Gedminas.

Taigi į konsultantų raginimą ieškoti netradicinių produktų ir pasiūlyti tai, ko rinkoje nėra, atsižvelgti galima, tačiau tai tikrai nėra receptas verslo sėkmei.

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Sprendimai iš bėdos priešinga kryptimi: įkūrė du fizinės prekybos taškus Premium

Daugeliui prekybininkų karantinų praradimus bandant kompensuoti bent kokiomis pajamomis iš e. komercijos,...

Gazelė
13:33
V. Butkevičius. Kas liko nepasakyta Vyriausybės posėdyje 2

Atstovaudamas prekybai Lietuvos turguose, balandžio 15 d. dalyvavau Vyriausybės posėdyje. Deja, tai buvo...

Pirmoji įmonė bankrutavo, antroji klesti: jauni verslininkai pasimokė iš savo klaidų Premium

Vien noro kurti verslą ir geros idėjos neužtenka – reikia žinoti, kaip tai daryti. O nežinojimas kainuoja...

Gazelė
05:45
Trys esminiai patarimai, kaip startuoliams paskleisti žinią apie save  

Pažinti tikslinę auditoriją, pasirinkti tinkamus kanalus jai pasiekti ir sulauktą dėmesį paversti pardavimais...

Gazelė
2021.04.18
E. komercijos pradmenys, arba 10 svarbių dalykų į internetą besikraustantiems smulkiesiems 1

Kadangi interneto svetainių kūrimas – mano oras ir vanduo, jau keletą metų kiekvieną dieną vis girdžiu tuos...

Verslo aplinka
2021.04.17
Pirmasis restoranų susitikimas su klientais: pataria, ką prisiminti Premium

Gastronomijos verslo konsultantai restoranams, spendžiantiems pandemijos sukeltus iššūkius, primena pamatines...

Gazelė
2021.04.17
Kurortai traukia skiepų kozirį ir prašo greičiau leisti dirbti

Kurortinės Birštono ir Druskininkų savivaldybės, kuriose atitinkamai paskiepyta jau apie trečdalis ir apie...

Gazelė
2021.04.17
Taikėsi į skandinavus, bet dirbtinio intelekto nauda klientų pritraukė ir Lietuvoje Premium

Dirbtiniu intelektu (DI) pagrįstų produktų reikia vis daugiau įmonių – specialistams netaupanti UAB „Alantic“...

Gazelė
2021.04.16
Kada verta verslą „išbarstyti“ per kelias įmones: o gal tai gresia nemalonumais Premium

Kas naudingiau – kiekvienai veiklai kurti atskirą įmonę ar veikti po vienos bendrovės vėliava? Pasirinkus...

Gazelė
2021.04.15
Turgaus prekiautojams Vyriausybė suteikė vilties, bet anksčiau atsidaryti neleis

Ketvirtadienį vykusiame Vyriausybės posėdyje išklausyti turgaus prekiautojų prašymai skirti jiems daugiau...

Gazelė
2021.04.15
Išpakavo naująsias subsidijas: kam 50% kritimo nebeužteks Premium

Vyriausybė šiandien patvirtino subsidijų labiausiai nukentėjusioms įmonėms tvarkos aprašą. Ši priemonė yra...

Gazelė
2021.04.15
Pamiršo padidinti PVM ribą iki 55.000 Eur, nors Briuselio leidimą gavo  Premium 3

Tarpuvaldžiu po Seimo rinkimų pasivėlinus gauti Europos Komisijos (EK) leidimą įmonėms nuo šių metų taip ir...

Finansai
2021.04.15
Turgaus prekiautojai ir vėl nusivylę: dirbti dar neleidžia 2

Vyriausybei planuojant jau kitą savaitę leisti veikti prekybos centrų parduotuvėms, o uždarų turgaviečių...

Gazelė
2021.04.14
Nauji savininkai atgaivino merdinčius Alytaus langų gamintojus, investuos dar apie 10 mln. Eur Premium

Vilniaus verslininkai, įsigiję sunkumų patiriančią langų gamybos įmonę Alytuje bei pakeitę jos prekės ženklą,...

Gazelė
2021.04.14
Siūloma mažinti remiamų savarankiškai dirbančiųjų skaičių

Valdžia ketina tikslinti paramos nukentėjusiems savarankiškai dirbantiesiems taisykles. 

Gazelė
2021.04.14
Padvigubino subsidijas: jau gavusios įmonės gaus antrą tokią pat, laukiančios sprendimo – dvigubą iškart 1

Vyriausybė trečiadienį pritarė dabar mokamų subsidijų padvigubinimui. Antrą tokio pat dydžio subsidiją, galės...

Gazelė
2021.04.14
Tiesioginė prekyba pernai paaugo dešimtadaliu  

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių mažmeniniai pardavimai praėjusiais metais išaugo...

Gazelė
2021.04.14
Restoranai ir barai grįžta į darbą: vieni laukia terasose, kiti – žinių dėl Gineso rekordų knygos Premium 4

Lauko kavinių savininkai pasirengę dirbti, vos leis karantino atlaisvinimai. Kai kurie – jau ne pirmą...

Gazelė
2021.04.14
Estiškas pelno mokestis Lietuvoje: didesnėms įmonėms atgaiva, mažosios purtosi Premium 38

Trečiadienį vykstančiame mokestinių lengvatų peržiūros tarpinstitucinės darbo grupės susitikime bus...

Finansai
2021.04.14
Seimas spręs dėl didesnės paramos susikurti darbo vietą 1

Savarankiškai dirbantiesiems žmonėms siūloma leisti dažniau gauti valstybės finansinę paramą darbo vietai...

Gazelė
2021.04.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku