Ką daryti, jei klientas vėluoja atsiskaityti

Beveik pusė smulkių ir vidutinių įmonių susiduria su vėluojančiais atsiskaityti klientais: vos vienas vėlavimas gali sukurti vadinamąjį grandinėlės efektą ir taip sukelti nesklandumų net keliose įmonėse.
Neseniai atlikto šių įmonių vadovų nuomonės tyrimo duomenimis, 48% smulkių ir vidutinių įmonių susiduria su vėluojančiais atsiskaityti už paslaugas ar prekes klientais. Dar 28% pastebi, kad klientai reikalauja ilgesnių atsiskaitymų atidėjimo terminų.
Nors maždaug keturi iš dešimties smulkiųjų ir vidutinių verslų teigia neturintys apyvartinių lėšų valdymo iššūkių, likusios dalies atsakymai signalizuoja apie būtinybę įmonėms susirūpinti finansine sveikata. Neapmokėtose sąskaitose įšaldytų lėšų dalis gali nulemti rimtas rizikas verslas augs, tačiau resursų reikalingiems procesams užtikrinti einamojoje sąskaitoje nebus, sako Mindaugas Stasionis, PayRay direktoriaus pavaduotojas.
Kaip rašė VŽ, naujausi Creditinfo įmonių kredito rizikos reitingų pokyčiai rodo, kad Lietuvoje daugėjo žemos ir vidutinės rizikos įmonių ir atitinkamai mažėjo aukštos ir aukščiausios rizikos įmonių, t. y. tokių, kurioms tikimybė tapti nemokioms, skelbti bankrotą yra didžiausia. Analizuojant įvairių sektorių duomenis, tendencijos išsiskyrė: bankroto rizika pirmąjį pusmetį didėjo transporto ir žemės ūkio sektoriuose. Rizikingiausių sektorių trejetas išliko nepakitęs: tai restoranai, statyba ir transportas.
Vėlavimo atsiskaityti rizika per 2019 m. pirmąjį pusmetį labiausiai augo išgaunamojoje pramonėje, statybos, transporto, viešbučių ir žemės ūkio sektoriuose, sako Rasa Ruseckaitė, Creditinfo Lietuvos kredito rizikos vertinimo vadovė.
Laukti neverta
Tarp dažniausių priežasčių, kodėl klientai vėluoja atsiskaityti, net trečdalis įmonių įvardijo jų pačių klientų vėlavimus, o daugiau nei ketvirtadalis prastą finansinę padėtį ir sukauptas skolas. Dar 17% minėjo neatsakingą darbą su klientais ir partneriais.
Kaip rodo smulkiojo ir vidutinio verslo vadovų apklausa, beveik trečdalis įmonių už paslaugas ar prekes vėluojančius atsiskaityti klientus imasi raginti po 30 dienų. Ketvirtadalis laukia per pusę trumpesnį laiko tarpą 15 dienų, o penktadalis savaitę.
Dirbdami su smulkiosiomis ir vidutinėmis šalies įmonėmis pastebime, kad vėlavimus atsiskaityti kartais nulemia tiesiog smulkūs nesusipratimai: neteisingai išrašyta sąskaita, pasimetę dokumentai ar nedideli neatitikimai prekių pateikime. Susisiekus su klientu išsiaiškinti ir išspręsti tokius nesklandumus galima iš tiesų operatyviai. Kur kas didesnius iššūkius reiškia išties rimti ir užsitęsę vėlavimai ar netgi nemokiais staiga tapę klientai, pranešime spaudai cituojamas M. Stasionis.
Ekspertas, nagrinėdamas tyrimo duomenis, pastebi, kad įmonėms, siekiančioms užsitikrinti stabilius finansinius srautus, svarbu efektyviai suplanuoti procesus, pažinti savo klientus ir suvaldyti pastebėtas rizikas. Šią atsakomybę jos vis dažniau patiki specialiai suformuotoms komandoms. Tai gali būti tiek vidiniai įmonės darbuotojai, tiek ir išoriniai partneriai, galintys pasirūpinti sąskaitų finansavimu bei jų draudimu nuo klientų nemokumo.
Reprezentatyvią Lietuvos smulkiųjų ir vidutinių verslo įmonių apklausą atliko Vilmorus. Jos metu telefonu buvo apklausti 403 įmonių vadovai/savininkai ar finansininkai.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Gazelė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti