Ką daryti, jei klientas vėluoja atsiskaityti

Publikuota: 2019-10-24
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Beveik pusė smulkių ir vidutinių įmonių susiduria su vėluojančiais atsiskaityti klientais: vos vienas vėlavimas gali sukurti vadinamąjį grandinėlės efektą ir taip sukelti nesklandumų net keliose įmonėse.

Neseniai atlikto šių įmonių vadovų nuomonės tyrimo duomenimis, 48% smulkių ir vidutinių įmonių susiduria su vėluojančiais atsiskaityti už paslaugas ar prekes klientais. Dar 28% pastebi, kad klientai reikalauja ilgesnių atsiskaitymų atidėjimo terminų.

„Nors maždaug keturi iš dešimties smulkiųjų ir vidutinių verslų teigia neturintys apyvartinių lėšų valdymo iššūkių, likusios dalies atsakymai signalizuoja apie būtinybę įmonėms susirūpinti finansine sveikata. Neapmokėtose sąskaitose įšaldytų lėšų dalis gali nulemti rimtas rizikas – verslas augs, tačiau resursų reikalingiems procesams užtikrinti einamojoje sąskaitoje nebus“, – sako Mindaugas Stasionis, „PayRay“ direktoriaus pavaduotojas.

Kaip rašė VŽ, naujausi „Creditinfo“ įmonių kredito rizikos reitingų pokyčiai rodo, kad Lietuvoje daugėjo žemos ir vidutinės rizikos įmonių ir atitinkamai mažėjo aukštos ir aukščiausios rizikos įmonių, t. y. tokių, kurioms tikimybė tapti nemokioms, skelbti bankrotą yra didžiausia. Analizuojant įvairių sektorių duomenis, tendencijos išsiskyrė: bankroto rizika pirmąjį pusmetį didėjo transporto ir žemės ūkio sektoriuose. Rizikingiausių sektorių trejetas išliko nepakitęs: tai restoranai, statyba ir transportas.

„Vėlavimo atsiskaityti rizika per 2019 m. pirmąjį pusmetį labiausiai augo išgaunamojoje pramonėje, statybos, transporto, viešbučių ir žemės ūkio sektoriuose“, – sako Rasa Ruseckaitė, „Creditinfo Lietuvos“ kredito rizikos vertinimo vadovė.

Laukti neverta

Tarp dažniausių priežasčių, kodėl klientai vėluoja atsiskaityti, net trečdalis įmonių įvardijo jų pačių klientų vėlavimus, o daugiau nei ketvirtadalis – prastą finansinę padėtį ir sukauptas skolas. Dar 17% minėjo neatsakingą darbą su klientais ir partneriais.

Kaip rodo smulkiojo ir vidutinio verslo vadovų apklausa, beveik trečdalis įmonių už paslaugas ar prekes vėluojančius atsiskaityti klientus imasi raginti po 30 dienų. Ketvirtadalis laukia per pusę trumpesnį laiko tarpą – 15 dienų, o penktadalis – savaitę.

„Dirbdami su smulkiosiomis ir vidutinėmis šalies įmonėmis pastebime, kad vėlavimus atsiskaityti kartais nulemia tiesiog smulkūs nesusipratimai: neteisingai išrašyta sąskaita, pasimetę dokumentai ar nedideli neatitikimai prekių pateikime. Susisiekus su klientu išsiaiškinti ir išspręsti tokius nesklandumus galima iš tiesų operatyviai. Kur kas didesnius iššūkius reiškia išties rimti ir užsitęsę vėlavimai ar netgi nemokiais staiga tapę klientai“, – pranešime spaudai cituojamas M. Stasionis.

Ekspertas, nagrinėdamas tyrimo duomenis, pastebi, kad įmonėms, siekiančioms užsitikrinti stabilius finansinius srautus, svarbu efektyviai suplanuoti procesus, pažinti savo klientus ir suvaldyti pastebėtas rizikas. Šią atsakomybę jos vis dažniau patiki specialiai suformuotoms komandoms. Tai gali būti tiek vidiniai įmonės darbuotojai, tiek ir išoriniai partneriai, galintys pasirūpinti sąskaitų finansavimu bei jų draudimu nuo klientų nemokumo.

Reprezentatyvią Lietuvos smulkiųjų ir vidutinių verslo įmonių apklausą atliko „Vilmorus“. Jos metu telefonu buvo apklausti 403 įmonių vadovai/savininkai ar finansininkai.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Ministerija siūlo viešinti per trejus metus skirtą paramą Premium 1

Valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės, kurios suteikė paramą ar labdarą, apie tai turi pranešti savo...

Finansai
2019.11.18
Kaip išlaikyti verslą, kai konkurencija žvėriška Premium

Kuo mažesnių investicijų reikia verslui pradėti, tuo sektoriuje aštresnė konkurencija bei daugiau bandymų...

Gazelė
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Kai ieškoma retų partnerių, reikia sėsti į lėktuvą ir paspausti ranką 1

Smulkiame versle asmeninis kontaktas gali būti lemiamas. Nesvarbu, su kuo tas ryšys yra: pirkėjais,...

Gazelė
2019.11.17
Kur ir kaip rasti besišypsančių padavėjų

Net ir puikiausioje vietoje įsikūręs restoranas ar kavinė bus apytuščiai, jei juose aptarnaus padavėjai...

Gazelė
2019.11.16
Pirma prisiteisė pilnametystę, tada įkūrė 3 restoranus

Kas yra tas nepilnametis, kuris prisiteisė pilnametystę – perėjo emancipacijos procedūrą, kad galėtų turėti...

Gazelė
2019.11.16
Trys taisyklės, kurios verslą apsaugo nuo susinaikinimo Premium

Sparčiai augantis verslas pasiekia etapą, kai arba būtina imtis kardinalių pokyčių, arba viskas, kas sukurta,...

Gazelė
2019.11.15
„Jau pilnametis“: taujėniškio plėtros greitis – du restoranai per sezoną Premium

Atidaryti du naujus restoranus per keturis mėnesius – ambicingas uždavinys net maitinimo sektoriaus...

Gazelė
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Galvų medžiotojas“ darbdaviams: pamirškite „degančias akis“ ir nebesamdykite CV Premium 4

15% darbuotojų nuolat siunčia savo gyvenimo aprašymus kitiems potencialiems darbdaviams, o vadovų sunkumus iš...

Gazelė
2019.11.13
Lietuvių sukurto ploniausio pasaulyje biliardo stalo jokie plagiatoriai neįveikia Premium 1

UAB „Bilijardai“ savo produkciją, žinomą visame pasaulyje, nuo plagiatorių bando apsaugoti ne tik...

Gazelė
2019.11.12
Daugiau kaip pusė VšĮ nepateikė duomenų apie savo dalyvius

Iš šiuo metu esančių daugiau kaip 11.000 viešųjų įstaigų duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui pateikė...

Finansai
2019.11.12
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 2

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07
Apdovanotos Šiaulių „Gazelės“, rodančios įspūdingą augimą

Šiandien daugelis Šiaulių apskrities smulkaus ir vidutinio verslo atstovų susirinko į „Gazelės“ konferenciją.

Gazelė
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
Kaip įkurti patinkantį verslą jo nekopijuojant Premium

Jei svečiuojantis užsienyje į akis krinta įdomi verslo idėja, grįžus galima ką nors panašaus bandyti kurti...

Gazelė
2019.11.05
RC išsiuntė šaukimus 624-ių įmonių vadovams 15

Šiemet dėl finansinių ataskaitų nepateikimo Registrų centrui teismas išnagrinėjo 95 bylas ir 72 vadovams...

Finansai
2019.11.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau