Kaip smulkiesiems gamintojams prasibrauti į Azijos šalis

Daugelis smulkiųjų, galvodami apie eksportą, pirmiausia mąsto apie gretimas rinkas ar bent ES šalis. Priežastis panašus mentalitetas, palyginti nedideli atstumai, jokių kalbos barjerų.
O štai Azijos rinka šiek tiek baugina. Ir ne tik dydžiu, tolybe, nežinomais papročiais. Kartais ir svaigiomis galimybėmis, nes jau yra sėkmės istorijų, kai gamintojai, suradę tinkamų kelių į Azijos šalis, į kitas rinkas net nebesižvalgo, nes vos spėja tenkinti tenykščių partnerių užsakymus. Todėl kai kurie verslininkai išsigąsta, ar sugebės tiek pagaminti. Bet išdrįsusieji sugeba.
Taigi bandyti įsitvirtinti tose rinkose verta, tik reikia žinoti, kaip tai padaryti.
Kantrybė privaloma
Konsultantai pataria pirmiausia apsišarvuoti kantrybe.
Paprastai derybos Europoje su būsimais partneriais trunka metus ar dvejus. Jei ruošiatės prekiauti su kinais, tą laikotarpį dauginkite iš dviejų ar net trijų kartų. Taigi kol nuo žvalgytuvių pradėsite iš tikrųjų prekiauti, praeis ne vieneri metai.
Be to, norintieji prekiauti su Kinija turi nusiteikti daugelį dalykų mokytis iš naujo. Pavyzdžiui, kinai nori, kad pasirašant sutartį dalyvautų pats įmonės vadovas ar savininkas, o ne, tarkim, eksporto vadybininkas. Daugelis kinų reikalauja, kad su jais būtų kalbama ne angliškai, o kinų kalba.
Kitas svarbus dalykas tie, kurie nori, kad Kinijos pirkėjai taptų jų nuolatiniais partneriais, turi šiai šaliai skirti ypatingą dėmesį.
Jei įmonė galvoja apie 25 eksporto rinkas ir Kiniją, geriau Kinijos ir neliesti, yra sakiusi Lina Bartusevičiūtė, Kinijoje veikiančios verslo konsultacijų įmonės Litao įkūrėja.
Dešimtmetį Kinijoje gyvenančios L. Bartusevičiūtės įmonė kuria individualias įėjimo į Kinijos rinką strategijas.
Pernai vien su 40 įmonių iš Lietuvos dirbusi L. Bartusevičiūtė sako, kad į Kiniją reikia žiūrėti rimtai jeigu ji nėra prioritetas, minti puse pėdos nė neverta. Toks pasižvalgymas kainuos brangiai, išeikvos plėtros biudžetą, bet jei Kinija nebus pirmenybė ir strateginis tikslas nebus ir naudos.
Kitokie reikalavimai
Tai patvirtina ir kai kurių šalies verslininkų patirtis. Prieš kelerius metus Elektrėnų kosmetikos gamintoja UAB Oda LT bandė įžengti į Kiniją. Tačiau po kurio laiko šių ketinimų atsisakė, nesvarbu, kad susidomėjimas iš kinų pusės buvo sulaukta jų vizito Lietuvoje, patys elektrėniškiai irgi buvo kviečiami į Kinija. Tačiau planų eksportuoti į šią šalį teko atsisakyti.
Nepavyko rasti bendro sutarimo dėl esminio dalyko: kinai reikalauja, kad būtų atliekami kosmetikos tyrimai su gyvūnais, o ES tai daryti griežtai draudžia. Taigi paklusome savam reglamentui, nurodo Irena Jokšienė, UAB Oda LT direktorė.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Gazelė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti