Turint tikslą, net ir Kinija netoli

Publikuota: 2019-08-20
Kym Kyung-Hoono („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Kym Kyung-Hoono („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Smulkieji verslininkai pradėjo minti kelius į eksporto rinkas – vieni žvalgybą pradeda nuo kaimynių Latvijos ir Estijos, kiti žvelgia į tolesnes Europos šalis, drąsesni dairosi į Kiniją ar JAV. Nemaža dalis prekybos vyksta per e. komercijos kanalus, netrukus į pagalbą stos VšĮ „Versli Lietuva“ (VL), nacionalinėje Lietuvos paskyroje socialiniame tinkle „WeChat“ sukursianti keliasdešimt mūsų šalies įmonių profilių.

Šiemet suaktyvėjo Lietuvos e. parduotuvių plėtra užsienio šalių rinkose. Verslui plėstis svetur padeda e. komercijos paslaugų bendrovė „MakesYouLocal“ – teikia lokalizacijos, klientų aptarnavimo, rinkodaros ir kitas paslaugas, kurios būtinos e. prekybai eksporto rinkose. Biurus Vilniuje ir Kopenhagoje turinti bendrovė dirba 13-oje rinkų: Baltijos šalyse, Lenkijoje, Skandinavijoje, Vokietijoje.

„Sėkmės istorijų yra. Be to, šiemet verslas atlaisvino diržus – plėtros biudžetai didesni, investuojama į didesnius ir rizikingesnius projektus. Viena vertus, įmonės, kurios jau įsitvirtino aplinkinėse rinkose, rizikuoja eiti į didesnes, kita vertus, jos jau būna pramokusios taisyklių ir žino, kaip išvengti klaidų, kaip planuoti biudžetus“, – VŽ pasakoja Donatas Gudelis, bendrovės direktorius ir bendraturtis.

Neretam eksportuotojui pirma rinka, į kurią mėginama eksportuoti, yra Latvija – ir ne tik e. komercijos srityje. Pasak Aivaro Kniežos, VL eksporto departamento direktoriaus, ši šalis yra kultūriškai panaši ir norint dirbti joje reikia gana minimalių sąnaudų. Prekybininkų pavyzdžiai rodo, kad produktams ir paslaugoms gerai pažįstamoje rinkoje pasiūlyti nereikia nei didelių investicijų, nei specifinių žinių, todėl pirmuosius darbus jie vadina pabandymais, kuriuos vėliau lydės rimtesni darbai.

VL atstovas, dalydamas patarimus apie Latvijos e. prekybą, ragina pirmiausia galvoti apie klientų aptarnavimą naujoje rinkoje – būtina su pirkėjais kalbėti jų gimtąja kalba. Beje, Panevėžio UAB „Geld Baltic“, dirbanti su liofilizuotų (šaltyje džiovintų) natūralių užkandžių prekės ženklu „Super Garden“, kelią į Latvijos prekybininkų lentynas bando nuo e. komercijos: prieš tris mėnesius pradėjo veikti latviška e. parduotuvės versija. Taip pat, pasak specialisto, svarbu atkreipti dėmesį į kainodarą – perkantieji dažniausiai lygina konkurentų siūlomas kainas. Galbūt galima sutaupyti logistikai, reklamai – kiekviena įmonė turi rasti savo balansą.

Ne paslaptis, kad kone kiekviena rinka turi savo specifiką, bet kuo tolimesnis regionas, tuo tos specifikos daugiau. Dabar vis dažniau eksportuotojų akys krypsta į Kiniją – didžiulė šalis, didžiulė vartojimo rinka. Tačiau joje senokai dirbantys konsultantai pataria: jei ši rinka nėra prioritetas, geriau negaišti tam laiko – pasižvalgymas kainuos brangiai, bus išeikvotas plėtros biudžetas ir pan.

„Kinija reikalauja didelio nusiteikimo, o ir įmonė turi būti subrendusi tokiam žingsniui“, – aiškina Lina Bartusevičiūtė, Kinijoje veikiančios verslo konsultacijų įmonės „Litao“ įkūrėja, šioje šalyje gyvenanti jau 10 metų. Ji skaičiuoja, kad pradinės investicijos eiti į Kinijos rinką, pradedant nuo e. parduotuvės – įskaičiavus fiksuotas išlaidas, pavyzdžiui, sertifikatus, pateikiamus e. komercijoje, yra apie 150.000 Eur. Tačiau jei įmonė visgi nusprendžia žengti į Kinijos rinką ir nori atidaryti e. parduotuvę, pasak konsultantės, galima pasinaudoti parodomis, renginiais, į kuriuos galima vykti ir su VL. Vieni arbatos gamintojai parodoje pardavė visą turėtą asortimentą: taip jiems atsipirko ne tik kelionė ir kitos išlaidos – jie sulaukė komentarų, patarimų, kaip turėtų elgtis siekdami prekiauti toliau. Konsultantė teigia, kad Kinijoje yra paklausūs nišiniai produktai, kurie yra įkandami būtent smulkiesiems. Beje, nišinių produktų gamintojai sėkmingai skinasi kelią ir į Japonijos rinką.

Įmonėms, norinčioms bent pasidairyti galimybių Kinijoje, pirmiausia reikia aiškiai žinoti, ką iš asortimento, kokį produktą ar prekės ženklą norima parduoti. Būtent palengvinti eksportuotojų žygius į šią rinką imasi VL – šią liepą buvo sukurta nacionalinės Lietuvos paskyra socialiniame tinkle „WeChat“, kur nuo šiol bus komunikuojama apie mūsų šalį, lietuviškų prekių gamintojus ir eksportuotojus. Pagrindinis Lietuvos „WeChat“ paskyros tikslas – kokybiškai pristatyti Kinijos rinkos poreikius atitinkančius lietuviškus produktus ir sukurti palankesnes sąlygas mūsų šalies eksportuotojams. Net 83% šio tinklo vartotojų produktus ar paslaugas perka internetu. VL planuoja „WeChat“ paskyroje sukurti iki 30 Lietuvos įmonių profilių, kuriuose bus pateikiama informacija apie įmonių produkciją, kontaktus, galimas bendradarbiavimo sąlygas. Įmonės bus atrenkamos pagal tokius kriterijus kaip orientacija į eksportą, įmonės patirtis Kinijos rinkoje, rinkodaros biudžeto dydis šalies rinkai, prekės ženklo registracija Kinijoje ir kt.

VŽ nuomone, didėjantis lietuviškų e. parduotuvių apetitas svetur rodo Lietuvos verslininkų, net ir smulkiųjų, aktyvias pastangas plėsti verslą už savo šalies ribų, taip pat liudija apie siekį įžengti ir į gana tolimų šalių rinkas. Džiugu, kai verslininkams į pagalbą stoja ir tam tikros valdiškos institucijos.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

CRM sąsiuvinyje išmanios sistemos neatstos, bet reikia tvarkingų procesų Premium

Jeigu verslo organizacijos procesai nesutvarkyti, verslo valdymo sistema mažai kuo padės, todėl kuriantieji...

Gazelė
14:54
Ministerija siūlo viešinti per trejus metus skirtą paramą Premium 1

Valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės, kurios suteikė paramą ar labdarą, apie tai turi pranešti savo...

Finansai
2019.11.18
Kaip išlaikyti verslą, kai konkurencija žvėriška Premium

Kuo mažesnių investicijų reikia verslui pradėti, tuo sektoriuje aštresnė konkurencija bei daugiau bandymų...

Gazelė
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Kai ieškoma retų partnerių, reikia sėsti į lėktuvą ir paspausti ranką 1

Smulkiame versle asmeninis kontaktas gali būti lemiamas. Nesvarbu, su kuo tas ryšys yra: pirkėjais,...

Gazelė
2019.11.17
Kur ir kaip rasti besišypsančių padavėjų

Net ir puikiausioje vietoje įsikūręs restoranas ar kavinė bus apytuščiai, jei juose aptarnaus padavėjai...

Gazelė
2019.11.16
Pirma prisiteisė pilnametystę, tada įkūrė 3 restoranus

Kas yra tas nepilnametis, kuris prisiteisė pilnametystę – perėjo emancipacijos procedūrą, kad galėtų turėti...

Gazelė
2019.11.16
Trys taisyklės, kurios verslą apsaugo nuo susinaikinimo Premium

Sparčiai augantis verslas pasiekia etapą, kai arba būtina imtis kardinalių pokyčių, arba viskas, kas sukurta,...

Gazelė
2019.11.15
„Jau pilnametis“: taujėniškio plėtros greitis – du restoranai per sezoną Premium

Atidaryti du naujus restoranus per keturis mėnesius – ambicingas uždavinys net maitinimo sektoriaus...

Gazelė
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Galvų medžiotojas“ darbdaviams: pamirškite „degančias akis“ ir nebesamdykite CV Premium 4

15% darbuotojų nuolat siunčia savo gyvenimo aprašymus kitiems potencialiems darbdaviams, o vadovų sunkumus iš...

Gazelė
2019.11.13
Lietuvių sukurto ploniausio pasaulyje biliardo stalo jokie plagiatoriai neįveikia Premium 1

UAB „Bilijardai“ savo produkciją, žinomą visame pasaulyje, nuo plagiatorių bando apsaugoti ne tik...

Gazelė
2019.11.12
Daugiau kaip pusė VšĮ nepateikė duomenų apie savo dalyvius

Iš šiuo metu esančių daugiau kaip 11.000 viešųjų įstaigų duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui pateikė...

Finansai
2019.11.12
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 2

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07
Apdovanotos Šiaulių „Gazelės“, rodančios įspūdingą augimą

Šiandien daugelis Šiaulių apskrities smulkaus ir vidutinio verslo atstovų susirinko į „Gazelės“ konferenciją.

Gazelė
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
Kaip įkurti patinkantį verslą jo nekopijuojant Premium

Jei svečiuojantis užsienyje į akis krinta įdomi verslo idėja, grįžus galima ką nors panašaus bandyti kurti...

Gazelė
2019.11.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau