Turint tikslą, net ir Kinija netoli

Publikuota: 2019-08-20
Kym Kyung-Hoono („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Kym Kyung-Hoono („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Smulkieji verslininkai pradėjo minti kelius į eksporto rinkas – vieni žvalgybą pradeda nuo kaimynių Latvijos ir Estijos, kiti žvelgia į tolesnes Europos šalis, drąsesni dairosi į Kiniją ar JAV. Nemaža dalis prekybos vyksta per e. komercijos kanalus, netrukus į pagalbą stos VšĮ „Versli Lietuva“ (VL), nacionalinėje Lietuvos paskyroje socialiniame tinkle „WeChat“ sukursianti keliasdešimt mūsų šalies įmonių profilių.

Šiemet suaktyvėjo Lietuvos e. parduotuvių plėtra užsienio šalių rinkose. Verslui plėstis svetur padeda e. komercijos paslaugų bendrovė „MakesYouLocal“ – teikia lokalizacijos, klientų aptarnavimo, rinkodaros ir kitas paslaugas, kurios būtinos e. prekybai eksporto rinkose. Biurus Vilniuje ir Kopenhagoje turinti bendrovė dirba 13-oje rinkų: Baltijos šalyse, Lenkijoje, Skandinavijoje, Vokietijoje.

„Sėkmės istorijų yra. Be to, šiemet verslas atlaisvino diržus – plėtros biudžetai didesni, investuojama į didesnius ir rizikingesnius projektus. Viena vertus, įmonės, kurios jau įsitvirtino aplinkinėse rinkose, rizikuoja eiti į didesnes, kita vertus, jos jau būna pramokusios taisyklių ir žino, kaip išvengti klaidų, kaip planuoti biudžetus“, – VŽ pasakoja Donatas Gudelis, bendrovės direktorius ir bendraturtis.

Neretam eksportuotojui pirma rinka, į kurią mėginama eksportuoti, yra Latvija – ir ne tik e. komercijos srityje. Pasak Aivaro Kniežos, VL eksporto departamento direktoriaus, ši šalis yra kultūriškai panaši ir norint dirbti joje reikia gana minimalių sąnaudų. Prekybininkų pavyzdžiai rodo, kad produktams ir paslaugoms gerai pažįstamoje rinkoje pasiūlyti nereikia nei didelių investicijų, nei specifinių žinių, todėl pirmuosius darbus jie vadina pabandymais, kuriuos vėliau lydės rimtesni darbai.

VL atstovas, dalydamas patarimus apie Latvijos e. prekybą, ragina pirmiausia galvoti apie klientų aptarnavimą naujoje rinkoje – būtina su pirkėjais kalbėti jų gimtąja kalba. Beje, Panevėžio UAB „Geld Baltic“, dirbanti su liofilizuotų (šaltyje džiovintų) natūralių užkandžių prekės ženklu „Super Garden“, kelią į Latvijos prekybininkų lentynas bando nuo e. komercijos: prieš tris mėnesius pradėjo veikti latviška e. parduotuvės versija. Taip pat, pasak specialisto, svarbu atkreipti dėmesį į kainodarą – perkantieji dažniausiai lygina konkurentų siūlomas kainas. Galbūt galima sutaupyti logistikai, reklamai – kiekviena įmonė turi rasti savo balansą.

Ne paslaptis, kad kone kiekviena rinka turi savo specifiką, bet kuo tolimesnis regionas, tuo tos specifikos daugiau. Dabar vis dažniau eksportuotojų akys krypsta į Kiniją – didžiulė šalis, didžiulė vartojimo rinka. Tačiau joje senokai dirbantys konsultantai pataria: jei ši rinka nėra prioritetas, geriau negaišti tam laiko – pasižvalgymas kainuos brangiai, bus išeikvotas plėtros biudžetas ir pan.

„Kinija reikalauja didelio nusiteikimo, o ir įmonė turi būti subrendusi tokiam žingsniui“, – aiškina Lina Bartusevičiūtė, Kinijoje veikiančios verslo konsultacijų įmonės „Litao“ įkūrėja, šioje šalyje gyvenanti jau 10 metų. Ji skaičiuoja, kad pradinės investicijos eiti į Kinijos rinką, pradedant nuo e. parduotuvės – įskaičiavus fiksuotas išlaidas, pavyzdžiui, sertifikatus, pateikiamus e. komercijoje, yra apie 150.000 Eur. Tačiau jei įmonė visgi nusprendžia žengti į Kinijos rinką ir nori atidaryti e. parduotuvę, pasak konsultantės, galima pasinaudoti parodomis, renginiais, į kuriuos galima vykti ir su VL. Vieni arbatos gamintojai parodoje pardavė visą turėtą asortimentą: taip jiems atsipirko ne tik kelionė ir kitos išlaidos – jie sulaukė komentarų, patarimų, kaip turėtų elgtis siekdami prekiauti toliau. Konsultantė teigia, kad Kinijoje yra paklausūs nišiniai produktai, kurie yra įkandami būtent smulkiesiems. Beje, nišinių produktų gamintojai sėkmingai skinasi kelią ir į Japonijos rinką.

Įmonėms, norinčioms bent pasidairyti galimybių Kinijoje, pirmiausia reikia aiškiai žinoti, ką iš asortimento, kokį produktą ar prekės ženklą norima parduoti. Būtent palengvinti eksportuotojų žygius į šią rinką imasi VL – šią liepą buvo sukurta nacionalinės Lietuvos paskyra socialiniame tinkle „WeChat“, kur nuo šiol bus komunikuojama apie mūsų šalį, lietuviškų prekių gamintojus ir eksportuotojus. Pagrindinis Lietuvos „WeChat“ paskyros tikslas – kokybiškai pristatyti Kinijos rinkos poreikius atitinkančius lietuviškus produktus ir sukurti palankesnes sąlygas mūsų šalies eksportuotojams. Net 83% šio tinklo vartotojų produktus ar paslaugas perka internetu. VL planuoja „WeChat“ paskyroje sukurti iki 30 Lietuvos įmonių profilių, kuriuose bus pateikiama informacija apie įmonių produkciją, kontaktus, galimas bendradarbiavimo sąlygas. Įmonės bus atrenkamos pagal tokius kriterijus kaip orientacija į eksportą, įmonės patirtis Kinijos rinkoje, rinkodaros biudžeto dydis šalies rinkai, prekės ženklo registracija Kinijoje ir kt.

VŽ nuomone, didėjantis lietuviškų e. parduotuvių apetitas svetur rodo Lietuvos verslininkų, net ir smulkiųjų, aktyvias pastangas plėsti verslą už savo šalies ribų, taip pat liudija apie siekį įžengti ir į gana tolimų šalių rinkas. Džiugu, kai verslininkams į pagalbą stoja ir tam tikros valdiškos institucijos.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Nors namų restoranai jau du, abu visų norinčių nepriima Premium 2

Pasaulyje populiarūs namų restoranai jau skinasi kelią ir Lietuvoje – šiuo metu tokių yra bent du. Nors jų...

Gazelė
2019.09.20
Maisto ir baldų keliai VMI atvedė iki nedeklaruotų sąskaitų 1

Pasitelkusi išmaniosios mokesčių administravimo informacinės sistemos (i.MAS) e. sąskaitų faktūrų posistemio...

Finansai
2019.09.19
Klaipėdiečiai sukūrė dizaino „daktarą“ – už mėnesio abonementą atliks neribotai darbų Premium 1

Skaitmeninės rinkodaros priemonėms užimant svarbią vietą reklamos ir komunikacijos strategijose, šios srities...

Gazelė
2019.09.19
Paryžietiškos mados palankios sulai: pakliuvo į didžiausią prekybos tinklą Premium 2

Didėjant ekologiškų produktų ir sveikesnių alternatyvų vartojimui, vanduo iš augalų – beržų sula –...

Gazelė
2019.09.18
Klaipėdietė gundymams dirbti užsieny nepasidavė – pati įkūrė šokio teatrą Premium

Ar galima iš meno sukurti verslą ir darbuotojams pasiūlyti neterminuotas darbo sutartis? Šeiko šokio teatras...

Gazelė
2019.09.18
Žmonių norą gauti prizų startuolis pavertė verslu Premium 15

Per trumpą laiką – net keli šimtai tūkstančių „Lympo“ programėlės, skatinančios kuo daugiau vaikščioti ar...

Gazelė
2019.09.17
Žemaitijai keičiantis, visi regionai stringa ties viena kliūtimi Premium 3

Trys Žemaitijos apskritys – trys skirtingos verslo tendencijos. Kiekvienas regionas turi savų kozirių, tačiau...

Gazelė
2019.09.17
Kaip verslui augant pasverti riziką

Įmonių, patekusių į „Gazelės 2019“ sąrašą, vadovai gali bent trumpam lengviau atsikvėpti – verslas auga,...

Gazelė
2019.09.15
Apdovanotos Žemaitijos „Gazelės“ nugalėtojos 

Šiandien Klaipėdoje vykstančioje „Gazelės“ konferencijoje apdovanotos Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionams...

Gazelė
2019.09.13
Lietuviškas startuolis nevaikiškus žaislus pardavinėti pradeda „Lemonos“ parduotuvėse Premium 8

Nors konstruktorių kūrėjai pirmiausia orientuojasi į žaislų rinką, „Totem“ pradėjo nuo detalių rinkinių,...

Gazelė
2019.09.13
Klaipėdoje prasidėjo „Gazelės“ konferencija – pirmoji šiemet

Kaip ir kasmet, rudenį prasideda smulkaus ir vidutinio verslo svarbiausieji renginiai: pirmoji šiųmetė...

Gazelė
2019.09.13
Ir vėl grikiai: Europoje tamsiuosius iš Prienų atranda, Azijai dar nenusibodę 2

Net jei eksportas sudaro be­veik 80% pardavimų, o lietuviškos produkcijos gali­ma rasti bet kuriame...

Gazelė
2019.09.11
Verslininkų sprendimai, kurie padėjo verslą pastatyti ant kojų Premium

Kuo jaunesnis verslas, tuo jam lengviau demonstruoti augimą, nes apyvartos atspirties taškas yra žemai.

Gazelė
2019.09.11
Sustabdžius „Pontem“ veiklą Santaros klinikose, bendrovė rengia ieškinį VMVT 1

Dėl nustatytų maisto kokybės pažeidimų Santaros klinikose sustabdžius UAB „Pontem“ veiklą, bendrovė nurodo...

Paslaugos
2019.09.11
VDI irgi galės atlikti kontrolinius pirkimus Premium

Valstybinei darbo inspekcijai planuojama suteikti teisę atlikti kontrolinius pirkimus. Jų metu bus tikrinama,...

Finansai
2019.09.11
Kaunietis, ieškojęs nebrangių baldų tiekėjų, rado dar ir prabangių Premium 5

Smulkūs šeimos verslai gali stokoti kapitalo investuoti į asortimentą, kurio norėtų pirkėjai, bet dažnai jie...

Gazelė
2019.09.11
Santaros klinikose „Pontem“ veikla stabdoma, maitinimą pasirengusi perimti UAB „Skonio era“ 5

Dėl nustatytų maisto kokybės pažeidimų Santaros klinikose UAB „Pontem“ pasirengusi pakeisti UAB „Skonio era“.

Paslaugos
2019.09.10
Darbdavių receptas – kaip su mažiau darbuotojų padaryti daugiau Premium 3

Daugelis darbdavių kaip išmanydami ieško darbuotojų, nes užsakymų tiek, kad nespėja tenkinti paklausos.

Gazelė
2019.09.10
Lietuva nesumažino PVM atotrūkio – praradome 1,1 mlrd. Eur PVM 10

Lietuvos PVM atotrūkis – skirtumas tarp potencialiai galimo surinkti PVM ir surinkto PVM, 2017 m. siekė 25,3%...

Finansai
2019.09.10
3 būdai pagauti sėkmę šiuolaikinėje verslo aplinkoje Verslo tribūna 2

Internetas nebėra tai, kas buvo anksčiau. Jei kažkada ir galėjote išsiversti be pardavimo internetu, dabar...

Vadyba
2019.09.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau