Plėtros pamokos: netolimų rinkų skirtumai e. prekyboje stebina ir po dešimtmečio

Publikuota: 2019-08-15
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Europa yra viena iš geriausių vietų e. komercijos verslui – tarptautinė prekyba praėjusiais metais augo 13%, sandoriai pasiekė 137 mlrd. Eur sumą – primena „Entrepreneur“, pateikdamas e. komercijos Europoje apžvalgos rezultatus.

Tyrimo duomenimis, pernai tarptautinės prekybos dalis sudarė beveik 23% visos Europos e. komercijos. Kaip auginti e. parduotuvę gretimose Europos rinkose, pataria vienas iš Vokietijos virtuvės, pramoninės įrangos, statybos prietaisų ir sporto prekių e. parduotuvės „Expondo“ įkūrėjų – Waldemaras Mossas.

„Facebook“ ir „Google“ reklamos laikais gerokai lengviau pritraukti naujų klientų. Kad ir kaip būtų, siekiant sukurti besiplečiantį verslą, reikia taikytis ne į naujus klientus, bet į tuos, kurie pirks vėl ir vėl.

Negailėti pastangų

Norint įgyti lojalių pirkėjų, svarbu, kad pardavėjo pasiūlyme būtų premija, apdovanojimas. Ypač Europoje – viskas, kas tik pagerina perkančiųjų internetu aptarnavimo kokybę įprastai yra išmintinga investicija.

„Zalando“, kurios vertė apie 9 mlrd. Eur, viena didžiausių e. prekybos platformų tapo tiesiog išbraukusi pristatymo kainas iš e. parduotuvės „žodyno“.

Pati „Expondo“ gerų rezultatų pasiekė pasiūlydama 3 m. garantijos, mažiausios kainos ir 100 dienų pinigų grąžinimo garantijas. Toks aptarnavimas tuo metu Vokietijos e. komercijos rinkoje buvo naujiena, todėl iškart išaugo e. parduotuvės lankytojų srautas.

Kad ir kokia pridėtinė vertė bus siūloma pirkėjui, verslui ji kainuos papildomų išlaidų, todėl reikia apgalvoti ir atidžiai apskaičiuoti, kad nepatirtumėte finansinių nuostolių. Tačiau, siekiant pirkėjų dėmesio yra ir nebrangių priemonių – ranka užrašytas gimtadienio sveikinimas paštu privers pirkėją nusišypsoti.

Svetur – kaip vietiniai

Kai „Expondo“ iš Vokietijos plėtėsi į Lenkiją, bendrovės įkūrėjai, turintys lenkiškų šaknų, buvo numatę, kokia specifika laukia naujoje rinkoje, bet po 11 metų vis dar stebisi kultūrinių skirtumų gausa, kurie yra, palyginti, netolimoje rinkoje. Lenkijoje pirkėjai jautrūs kainai ir pasirenka tą parduotuvę, kuri siūlo geresnes nuolaidas. Taip pat jie nori konsultuotis telefonu, asmeniškai susitikti fizinėse prekybos vietose ir gavę prekes į namus atsiskaityti grynaisiais – tai visiškai neįprasta Vokietijoje.

Be skirtumų, Lenkija verslui turi savų pranašumų: pigesnį mokslą, mažesnius nei daugelyje Vakarų Europos šalių atlyginimus, kvalifikuotų specialistų rasti žymiai lengviau, o e. komercijos rinka yra ne tokia konkurencinga kaip Vokietijoje ar Jungtinėje Karalystėje, kur taip pat veikia „Expondo“.

„Expondo“ įkūrėjas nurodo, kad pirmas žingsnis į kitą Europos rinką gali būti interneto svetainės naujos užsienio kalbos ir domenas. Priklausomai nuo plėtros planų, galima iškart įvertinti galimybių turėti filialą ar bendradarbiauti su vietiniais operacijų centrais. Svarbu įvertinti, kad didesni žingsniai gali pridėti ir daugiau atsakomybių: registruotis skirtingose institucijose, išspręsti logistikos klausimų.

Ką galima – automatizuoti

Verslo įkūrėjai, kurie užsiima kasdienėmis užduotimis, greitai pasiekia ribą, todėl iškart verta naudoti automatinius įrankius, kurie sutaupo laiko ir pastangų kasdieniams darbams. Pavyzdžiui, klientų aptarnavimo, pardavimų ir rinkodaros – jie gali būti automatizuojami pasitelkus sukurtą programinę įrangą.

Taip pat reikia įvertinti visas atsakomybes ir kiek jų – nuo komunikacijos paslaugų iki pristatymo proceso – verta pirkti iš kitų įmonių.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Saulės jėgainės ant stogo norintys gyventojai užvertė verslą užsakymais Premium

Kurį laiką į saulės energiją labiau investuodavo entuziastai, norintys pagelbėti pasauliui, o,...

Gazelė
2019.11.21
Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium 1

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
2019.11.20
CRM sąsiuvinyje išmanios sistemos neatstos, bet reikia tvarkingų procesų Premium

Jeigu verslo organizacijos procesai nesutvarkyti, verslo valdymo sistema mažai kuo padės, todėl kuriantieji...

Gazelė
2019.11.19
Ministerija siūlo viešinti per trejus metus skirtą paramą Premium 1

Valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės, kurios suteikė paramą ar labdarą, apie tai turi pranešti savo...

Finansai
2019.11.18
Kaip išlaikyti verslą, kai konkurencija žvėriška Premium

Kuo mažesnių investicijų reikia verslui pradėti, tuo sektoriuje aštresnė konkurencija bei daugiau bandymų...

Gazelė
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Kai ieškoma retų partnerių, reikia sėsti į lėktuvą ir paspausti ranką 1

Smulkiame versle asmeninis kontaktas gali būti lemiamas. Nesvarbu, su kuo tas ryšys yra: pirkėjais,...

Gazelė
2019.11.17
Kur ir kaip rasti besišypsančių padavėjų

Net ir puikiausioje vietoje įsikūręs restoranas ar kavinė bus apytuščiai, jei juose aptarnaus padavėjai...

Gazelė
2019.11.16
Pirma prisiteisė pilnametystę, tada įkūrė 3 restoranus

Kas yra tas nepilnametis, kuris prisiteisė pilnametystę – perėjo emancipacijos procedūrą, kad galėtų turėti...

Gazelė
2019.11.16
Trys taisyklės, kurios verslą apsaugo nuo susinaikinimo Premium

Sparčiai augantis verslas pasiekia etapą, kai arba būtina imtis kardinalių pokyčių, arba viskas, kas sukurta,...

Gazelė
2019.11.15
„Jau pilnametis“: taujėniškio plėtros greitis – du restoranai per sezoną Premium

Atidaryti du naujus restoranus per keturis mėnesius – ambicingas uždavinys net maitinimo sektoriaus...

Gazelė
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Galvų medžiotojas“ darbdaviams: pamirškite „degančias akis“ ir nebesamdykite CV Premium 4

15% darbuotojų nuolat siunčia savo gyvenimo aprašymus kitiems potencialiems darbdaviams, o vadovų sunkumus iš...

Gazelė
2019.11.13
Lietuvių sukurto ploniausio pasaulyje biliardo stalo jokie plagiatoriai neįveikia Premium 1

UAB „Bilijardai“ savo produkciją, žinomą visame pasaulyje, nuo plagiatorių bando apsaugoti ne tik...

Gazelė
2019.11.12
Daugiau kaip pusė VšĮ nepateikė duomenų apie savo dalyvius

Iš šiuo metu esančių daugiau kaip 11.000 viešųjų įstaigų duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui pateikė...

Finansai
2019.11.12
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 2

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07
Apdovanotos Šiaulių „Gazelės“, rodančios įspūdingą augimą

Šiandien daugelis Šiaulių apskrities smulkaus ir vidutinio verslo atstovų susirinko į „Gazelės“ konferenciją.

Gazelė
2019.11.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau