Ko nepamiršta teisingai augantys smulkieji

Publikuota: 2019-08-10
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Daug smulkiojo verslo savininkų nori plėstis, ir augti greitai. Bet jeigu skubama neturint plano, kyla nemažų praradimų rizika. Entrepreneur.com pataria, išvengi klaidų, apmąstant 5 svarbius žingsnius.

Stipri bendrovės kultūra išlaiko bendroves komandą drauge ir skatina darbuotojus susitelkti bendrovei augant, kai kyla visiems dar nepažįstamų iššūkių. Vadovui drauge su visa komanda verta užduoti klausimų, kurie padėtų išsakyti bendrus tikslus: Kodėl įmonė veikia? Kuo ji tiki? Kokios jos vertybės? Ko verslas nori – kokia bendrovės vizija?

Kurkite įmonės kultūrą

Organizacijos kultūros reikia tam, kad darbuotojai jaustų turintys stiprų ryšį su įmone. Tai skatina jų lojalumą, o ištikimi darbuotojai bus linkę stengtis ir likti organizacijoje ne pačiais geriausiais laikais.

Be to, stipri kompanijos kultūra dažniausiai pritraukia naujų klientų – jie atkreipia dėmesį į aiškiomis vertybėmis grįstą verslą. Todėl svarbu ne tik sukurti organizacijos kultūrą, bet ir skleisti žinią apie ją visur, kur tik įmanoma, – įmonės interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose, rinkodaros medžiagoje.

Pasirinkite tinkamus žmones

Darbuotojų atrankos etapas yra kritinis, siekiant sėkmingai auginti verslą. Todėl svarbu neskubėti priimant naujų darbuotojų. Verčiau užtrukti kandidatų paieškose, bet išsirinkti tinkamus darbui ir bendrovei žmones. Kai laikomasi tokios nuostatos, kasdieniai darbai ir užduotys atliekamos sklandžiai, o priėmus netinkamų darbuotojų, vis kažkas stringa ir reikia spręsti vieną po kito kylančias kliūtis. Taigi, kad ateityje išvengtumėte didesnių galvosūkių, kalbėdamiesi su kandidatais atidžiai vertinkite techninius jų įgūdžius, patirtį ir būtinai įvertinkite, kaip konkretus žmogus jaustųsi komandoje, bendrovėje tada, kai ji augs. Per darbo pokalbį paklauskite kandidato, kokia, jo akimis, šios bendrovės vizija – tai parodys, ar jis pritaps jau suburtoje komandoje.

Investuokite į inovacijas ten, kur reikia

Nedidelei įmonei augant, kyla pagundų išleisti daug pinigų produkto tobulinimui arba naujų kūrimui. Užuot plėtę asortimentą, susitelkite į inovacijas kitose srityse, kur jų reikia. Pavyzdžiui, kliento patirties. Ją pagerinti galite diegdami „gyvų“ pokalbių funkciją, pasitelkdami „botus“.

Jau atliekamų procesų atnaujinimas technologijomis, jų efektyvumo didinimas gali kainuoti mažiau investicijų, nei naujų diegimas. Be to, augant klientų skaičiui, įmonei plečiantis, svarbu pertvarkyti procesus. Todėl apie naujus produktus verta galvoti tik tada, kai šuoliai augantis verslas pasiekia daugiau stabilumo.

Siekite, kad prekės ženklą atpažintų

Kai vartotojas pamato logotipą, reklamą, pakuotę ar šūkį, žinoma, norite, kad jie gebėtų atpažinti, jog jis priklauso jūsų įmonei. Prekės ženklui nebūtina būti tiesiog žinomam – svarbiausia, kad jį gerai žinotų tikslinė auditorija.

Vienas ir pigesnių ir lengvesnių būdų tai įtvirtinti – dažniau bendrauti su savo klientais socialinėse medijose. Kuo daugiau kartų vartotojai pamato vardą internete – tuo lengviau jiems prisiminti bendrovę.

Nepamirškite turimų pirkėjų

Daug smulkiojo verslo savininkų per daug susikoncentruoja į naujų klientų pritraukimą ir per mažai stengiasi išlaikyti tuos pirkėjus, kuriuos jau turi. Entrepreneur.com nurodo, kad tik 6% smulkiųjų rūpinasi klientų išlaikymu. Jei norite, kad esami pirkėjai jaustųsi vertinami, pateikite jiems apklausas, kurios leis sužinoti, kas patinka jūsų klientams ir ką galėtumėte padaryti geriau. Patenkinti klientai yra linkę pirkti daugiau, taip pat – rekomenduoti kitiems.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kaip išlaikyti verslą, kai konkurencija žvėriška Premium

Kuo mažesnių investicijų reikia verslui pradėti, tuo sektoriuje aštresnė konkurencija bei daugiau bandymų...

Gazelė
05:45
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
05:45
Kai ieškoma retų partnerių, reikia sėsti į lėktuvą ir paspausti ranką 1

Smulkiame versle asmeninis kontaktas gali būti lemiamas. Nesvarbu, su kuo tas ryšys yra: pirkėjais,...

Gazelė
2019.11.17
Kur ir kaip rasti besišypsančių padavėjų

Net ir puikiausioje vietoje įsikūręs restoranas ar kavinė bus apytuščiai, jei juose aptarnaus padavėjai...

Gazelė
2019.11.16
Pirma prisiteisė pilnametystę, tada įkūrė 3 restoranus

Kas yra tas nepilnametis, kuris prisiteisė pilnametystę – perėjo emancipacijos procedūrą, kad galėtų turėti...

Gazelė
2019.11.16
Trys taisyklės, kurios verslą apsaugo nuo susinaikinimo Premium

Sparčiai augantis verslas pasiekia etapą, kai arba būtina imtis kardinalių pokyčių, arba viskas, kas sukurta,...

Gazelė
2019.11.15
„Jau pilnametis“: taujėniškio plėtros greitis – du restoranai per sezoną Premium

Atidaryti du naujus restoranus per keturis mėnesius – ambicingas uždavinys net maitinimo sektoriaus...

Gazelė
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Galvų medžiotojas“ darbdaviams: pamirškite „degančias akis“ ir nebesamdykite CV Premium 4

15% darbuotojų nuolat siunčia savo gyvenimo aprašymus kitiems potencialiems darbdaviams, o vadovų sunkumus iš...

Gazelė
2019.11.13
Lietuvių sukurto ploniausio pasaulyje biliardo stalo jokie plagiatoriai neįveikia Premium 1

UAB „Bilijardai“ savo produkciją, žinomą visame pasaulyje, nuo plagiatorių bando apsaugoti ne tik...

Gazelė
2019.11.12
Daugiau kaip pusė VšĮ nepateikė duomenų apie savo dalyvius

Iš šiuo metu esančių daugiau kaip 11.000 viešųjų įstaigų duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui pateikė...

Finansai
2019.11.12
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 2

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07
Apdovanotos Šiaulių „Gazelės“, rodančios įspūdingą augimą

Šiandien daugelis Šiaulių apskrities smulkaus ir vidutinio verslo atstovų susirinko į „Gazelės“ konferenciją.

Gazelė
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
Kaip įkurti patinkantį verslą jo nekopijuojant Premium

Jei svečiuojantis užsienyje į akis krinta įdomi verslo idėja, grįžus galima ką nors panašaus bandyti kurti...

Gazelė
2019.11.05
RC išsiuntė šaukimus 624-ių įmonių vadovams 15

Šiemet dėl finansinių ataskaitų nepateikimo Registrų centrui teismas išnagrinėjo 95 bylas ir 72 vadovams...

Finansai
2019.11.05
Komercijos atašė Vokietijoje: verslo reikalai prasideda ir baigiasi gyvai Premium

Vokietija didelė rinka, tad galimybių, ką joje gali nuveikti lietuviai, irgi yra daug. Vienas pavyzdžių – IRT...

Gazelė
2019.11.04

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau