Ko nepamiršta teisingai augantys smulkieji

Publikuota: 2019-08-10
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Daug smulkiojo verslo savininkų nori plėstis, ir augti greitai. Bet jeigu skubama neturint plano, kyla nemažų praradimų rizika. Entrepreneur.com pataria, išvengi klaidų, apmąstant 5 svarbius žingsnius.

Stipri bendrovės kultūra išlaiko bendroves komandą drauge ir skatina darbuotojus susitelkti bendrovei augant, kai kyla visiems dar nepažįstamų iššūkių. Vadovui drauge su visa komanda verta užduoti klausimų, kurie padėtų išsakyti bendrus tikslus: Kodėl įmonė veikia? Kuo ji tiki? Kokios jos vertybės? Ko verslas nori – kokia bendrovės vizija?

Kurkite įmonės kultūrą

Organizacijos kultūros reikia tam, kad darbuotojai jaustų turintys stiprų ryšį su įmone. Tai skatina jų lojalumą, o ištikimi darbuotojai bus linkę stengtis ir likti organizacijoje ne pačiais geriausiais laikais.

Be to, stipri kompanijos kultūra dažniausiai pritraukia naujų klientų – jie atkreipia dėmesį į aiškiomis vertybėmis grįstą verslą. Todėl svarbu ne tik sukurti organizacijos kultūrą, bet ir skleisti žinią apie ją visur, kur tik įmanoma, – įmonės interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose, rinkodaros medžiagoje.

Pasirinkite tinkamus žmones

Darbuotojų atrankos etapas yra kritinis, siekiant sėkmingai auginti verslą. Todėl svarbu neskubėti priimant naujų darbuotojų. Verčiau užtrukti kandidatų paieškose, bet išsirinkti tinkamus darbui ir bendrovei žmones. Kai laikomasi tokios nuostatos, kasdieniai darbai ir užduotys atliekamos sklandžiai, o priėmus netinkamų darbuotojų, vis kažkas stringa ir reikia spręsti vieną po kito kylančias kliūtis. Taigi, kad ateityje išvengtumėte didesnių galvosūkių, kalbėdamiesi su kandidatais atidžiai vertinkite techninius jų įgūdžius, patirtį ir būtinai įvertinkite, kaip konkretus žmogus jaustųsi komandoje, bendrovėje tada, kai ji augs. Per darbo pokalbį paklauskite kandidato, kokia, jo akimis, šios bendrovės vizija – tai parodys, ar jis pritaps jau suburtoje komandoje.

Investuokite į inovacijas ten, kur reikia

Nedidelei įmonei augant, kyla pagundų išleisti daug pinigų produkto tobulinimui arba naujų kūrimui. Užuot plėtę asortimentą, susitelkite į inovacijas kitose srityse, kur jų reikia. Pavyzdžiui, kliento patirties. Ją pagerinti galite diegdami „gyvų“ pokalbių funkciją, pasitelkdami „botus“.

Jau atliekamų procesų atnaujinimas technologijomis, jų efektyvumo didinimas gali kainuoti mažiau investicijų, nei naujų diegimas. Be to, augant klientų skaičiui, įmonei plečiantis, svarbu pertvarkyti procesus. Todėl apie naujus produktus verta galvoti tik tada, kai šuoliai augantis verslas pasiekia daugiau stabilumo.

Siekite, kad prekės ženklą atpažintų

Kai vartotojas pamato logotipą, reklamą, pakuotę ar šūkį, žinoma, norite, kad jie gebėtų atpažinti, jog jis priklauso jūsų įmonei. Prekės ženklui nebūtina būti tiesiog žinomam – svarbiausia, kad jį gerai žinotų tikslinė auditorija.

Vienas ir pigesnių ir lengvesnių būdų tai įtvirtinti – dažniau bendrauti su savo klientais socialinėse medijose. Kuo daugiau kartų vartotojai pamato vardą internete – tuo lengviau jiems prisiminti bendrovę.

Nepamirškite turimų pirkėjų

Daug smulkiojo verslo savininkų per daug susikoncentruoja į naujų klientų pritraukimą ir per mažai stengiasi išlaikyti tuos pirkėjus, kuriuos jau turi. Entrepreneur.com nurodo, kad tik 6% smulkiųjų rūpinasi klientų išlaikymu. Jei norite, kad esami pirkėjai jaustųsi vertinami, pateikite jiems apklausas, kurios leis sužinoti, kas patinka jūsų klientams ir ką galėtumėte padaryti geriau. Patenkinti klientai yra linkę pirkti daugiau, taip pat – rekomenduoti kitiems.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Turint tikslą, net ir Kinija netoli

Smulkieji verslininkai pradėjo minti kelius į eksporto rinkas – vieni žvalgybą pradeda nuo kaimynių Latvijos...

Gazelė
2019.08.20
Lietuvos smulkiesiems įprasti produktai paklausūs Kinijoje, bet sėkmei trūksta vadybos darnos  Premium

Kinijoje, kur bet koks kontaktas jau atrodo vertas ilgo darbo, nišinius produktus galėtų realizuoti daug...

Gazelė
2019.08.20
Į fizines parduotuves klientus prisikviečia priemonėmis, kurių neturi e. parduotuvės 1

E. komercijos rinkoje konkurencijai intensyvėjant, jų kovą laimi pirkėjai, kurie gali rinktis iš pasaulinio...

Gazelė
2019.08.18
Nuomininkų trauka: kad būtų jauku, kaip namie 2

Prie apgyvendinimo verslo jungiasi „mėgėjai“ – investuojantieji į butus centrinėje miesto dalyje, kurie tiek...

Gazelė
2019.08.17
Smulkiųjų kelias pas kaimynus nei ilgas, nei brangus – užtenka išversti e. parduotuvę Premium 2

Smulkiųjų eksporto žvalgybos prasideda nuo Latvijos. Dauguma numatančiųjų vėliau pardavimo kanalus auginti,...

Gazelė
2019.08.16
Viešbučiai regionuose kyla toliau: Plungėje planuoja apgyvendinti ir įmonių svečius Premium 5

Regionų verslininkai toliau investuoja į rizikingą, bet mažuose miestuose reikalingą, – apgyvendinimo verslą.

Gazelė
2019.08.16
Plėtros pamokos: netolimų rinkų skirtumai e. prekyboje stebina ir po dešimtmečio 1

Europa yra viena iš geriausių vietų e. komercijos verslui – tarptautinė prekyba praėjusiais metais augo 13%,...

Gazelė
2019.08.15
Lietuvos e. parduotuvių apetitas užsienyje: per mėnesį pasiekia namų prekybos apimtį Premium

Lietuvos e. parduotuvių plėtra užsienio rinkose šiemet aktyvesnė. Apetitui kylant, dalis iš jų pradeda ne nuo...

Gazelė
2019.08.13
Kodėl kartais verta „atleisti“ save 4

Kiekvienas smulkiojo verslo savininkas frazę apie atleidimą arba yra pats ištaręs, arba išgirdęs pats būdamas...

Gazelė
2019.08.11
Norvegiška patirtis: ką daryti, jei darbuotojas geras, bet geria 17

Daugelis vadovų, ypač sėkmingai dirbančių įmonių, supranta, kad rezultatų be geros komandos nepasieksi.

Gazelė
2019.08.10
Ko nepamiršta teisingai augantys smulkieji 2

Daug smulkiojo verslo savininkų nori plėstis, ir augti greitai. Bet jeigu skubama neturint plano, kyla nemažų...

Gazelė
2019.08.10
VMI pradeda GPM nepriemokų išieškojimą 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, kad 56.000 gyventojų, kurie deklaravo pajamas už 2018 metus,...

Finansai
2019.08.08
Sertifikatų reikia ne tik eksportui, bet ir specializacijai įtvirtinti Premium

Panevėžio UAB „Geld Baltic“, dirbanti su liofilizuotų – šaltyje džiovintų – uogų ir vaisių užkandžių prekės...

Gazelė
2019.08.08
Klaipėdiškis rizikavo šeimos gerove, bet verslą Norvegijoje įkūrė Premium 6

Rizika investuoti visas šeimos santaupas ir kurti įmonę Norvegijoje Tomui Kybartui pasiteisino: bendrovė ne...

Gazelė
2019.08.07
Įvertinimai internete apkarpo smulkiųjų pelną, bet vieša kritika gali būti naudinga Premium

Klientų atsiliepimai ir įvertinimai skirtingose platformose yra susiję su smulkių ir vidutinių įmonių...

Gazelė
2019.08.06
Kaunietis svarstė apie būstus studentams – išėjo naujos koncepcijos apgyvendinimo verslas Premium

Miesto svečių srautas Kaune augina apgyvendinimo vietų poreikį, o jis verčia kurti naujos koncepcijos...

Gazelė
2019.08.05
VMI 700.000 gyventojų grąžino 109 mln. Eur

Beveik 700.000 gyventojų, kurie laiku ir teisingai užpildė pajamų deklaracijas, iki liepos 31 d. pervesta...

Finansai
2019.08.05
VMI metų viduryje pakeitė GPM mokėjimo tvarką Premium 1

Liepos viduryje asmenims, kuriems yra prievolė mokėti didesnį – 27% – pajamų mokesčio tarifą, atsirado...

Finansai
2019.08.05
Globali vizija: kaip įžengti į užsienio rinką 2

50% įmonių Europoje neišgyvena pirmų 5 m., tad tos, kurios auga ir įsitvirtino vidaus rinkoje, – jau yra...

Gazelė
2019.08.04
Kaip apsaugoti intelektinę nuosavybę

Vienas svarbiausių startuoliams klausimų yra konfidencialios informacijos ir intelektinės nuosavybės apsauga,...

Gazelė
2019.08.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau