Kodėl smulkiajam verslui reikia prekės ženklo

Publikuota: 2019-08-03
Ieva Kažukauskaitė, „Ekomera LT“, valdančios prekės ženklą „Veggo“, pardavimo vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ieva Kažukauskaitė, „Ekomera LT“, valdančios prekės ženklą „Veggo“, pardavimo vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų suvokia, kad prekės ženklas nėra vien įsimenantis šūkis ir logotipas. Tai – ir produkto skleidžiama žinia apie jo išskirtinumą. Todėl jame privalo derėti viskas: tiek turinys, tiek išorė.

Dažna smulkiųjų klaida – koncentruojamasi į kurią nors sritį, bet ne į visumą. Apie tai VŽ yra pasakoję Rūta Merkytė-Elekšienė, UAB „Dermofaktorius“ kūrybos direktorė, ir Vytautas Tauginas, bendrovės direktorius.
Lietuviškos natūralios kosmetikos prekės ženklas „Manilla“ rengiasi atidaryti ketvirtą firminę prekybos vietą, salelę Vilniaus PC „Oze“, ir skaičiuoja šiemet viršysiąs 1 mln. Eur apyvartą. Tačiau visa tai nebūtų pasiekta, jei ne dėmesys vaizdui, kuris anksčiau gerokai nusileido produktų turiniui.

R. Merkytė-Elekšienė kosmetiką savo malonumui pradėjo gaminti dar studijuodama mediciną, kelerius metus ji parduodavo namuose gaminamą produkciją siauram klientų ratui, gaminius pristatydavo interneto svetainėje.

„Vytautas, pamatęs mano e. parduotuvę, sakė: „Noriu padėti tau su svetaine.“ Aš sakiau, kad neturėsiu, iš ko sumokėti, – partnerystės pradžią prisimena R. Merkytė-Elekšienė. – Ir iš tikrųjų iki dabar nesame į šį verslą investavę jokių savo ar bankų pinigų, tai visiškai iš apyvartinių lėšų sukurtas verslas.“

„Dermofaktoriaus“ bendraturčiai sako, kad tada bendradarbiavimas turėjo būti trumpalaikis projektas. Tačiau kai pirmąjį mėnesį, kai buvo sukurta e. parduotuvė, pridėta ranka prie reklamos, kitų skaitmeninės rinkodaros priemonių, vieno mėnesio pardavimai buvo didesni nei metiniai iki tol vienos dirbusios kosmetikos gamintojos.

Prekės ženklą pirko

Apie tai, kad prekės ženklas apima viską, net pardavėjų gyvenseną, pasakoja ir Ieva Kažukauskaitė, „Ekomera LT“, valdančios prekės ženklą „Veggo“, pardavimo vadovė.

Bendrovė, platinanti ekologiškus ir natūralius produktus, šį prekės ženklą ne kūrė pati, bet nusipirko kartu su jau veikiančiu verslu – 2 fizinėmis krautuvėlėmis ir e. parduotuve.

„Pastarąją iš karto atnaujinome. Daug ką darėme savo jėgomis – jei paslaugas būtume pirkę iš išorės, tai mums būtų kainavę apie 5.000–10.000 Eur mažiausiai“, – nurodo I. Kažukauskaitė.

Šiuo metu įmonė Vilniaus senamiestyje veikiančią krautuvėlę uždaro, nes baigiasi patalpų nuomos sutartis. Pasilieka tik fizinę parduotuvę „Ogmios mieste“.

„Tikimės, kad pirkėjai vyks apsipirkti ten arba rinksis e. parduotuvę. Fizinei parduotuvei yra gana sunku rasti pardavėjų, nes norime, kad jie būtų veganai, tikėtų produktais, kuriuos pardavinėja. Tačiau planuojame parduotuvę atidaryti Taline, kur veganystė yra pažengusi kur kas toliau“, – aiškina pašnekovė.

Įmonė prekės ženklą sustiprino pradėjusi gaminti „Veggo“ produktus, kurių skaičius per mažiau nei metus išaugo iki 16. Visi šie sprendimai lėmė, kad įmonė, pernai pasiekusi 2,4 mln. Eur apyvartą, šiemet ją ketina išauginti iki 3,5 mln. Eur.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
14:57
CRM sąsiuvinyje išmanios sistemos neatstos, bet reikia tvarkingų procesų Premium

Jeigu verslo organizacijos procesai nesutvarkyti, verslo valdymo sistema mažai kuo padės, todėl kuriantieji...

Gazelė
2019.11.19
Ministerija siūlo viešinti per trejus metus skirtą paramą Premium 1

Valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės, kurios suteikė paramą ar labdarą, apie tai turi pranešti savo...

Finansai
2019.11.18
Kaip išlaikyti verslą, kai konkurencija žvėriška Premium

Kuo mažesnių investicijų reikia verslui pradėti, tuo sektoriuje aštresnė konkurencija bei daugiau bandymų...

Gazelė
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Kai ieškoma retų partnerių, reikia sėsti į lėktuvą ir paspausti ranką 1

Smulkiame versle asmeninis kontaktas gali būti lemiamas. Nesvarbu, su kuo tas ryšys yra: pirkėjais,...

Gazelė
2019.11.17
Kur ir kaip rasti besišypsančių padavėjų

Net ir puikiausioje vietoje įsikūręs restoranas ar kavinė bus apytuščiai, jei juose aptarnaus padavėjai...

Gazelė
2019.11.16
Pirma prisiteisė pilnametystę, tada įkūrė 3 restoranus

Kas yra tas nepilnametis, kuris prisiteisė pilnametystę – perėjo emancipacijos procedūrą, kad galėtų turėti...

Gazelė
2019.11.16
Trys taisyklės, kurios verslą apsaugo nuo susinaikinimo Premium

Sparčiai augantis verslas pasiekia etapą, kai arba būtina imtis kardinalių pokyčių, arba viskas, kas sukurta,...

Gazelė
2019.11.15
„Jau pilnametis“: taujėniškio plėtros greitis – du restoranai per sezoną Premium

Atidaryti du naujus restoranus per keturis mėnesius – ambicingas uždavinys net maitinimo sektoriaus...

Gazelė
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Galvų medžiotojas“ darbdaviams: pamirškite „degančias akis“ ir nebesamdykite CV Premium 4

15% darbuotojų nuolat siunčia savo gyvenimo aprašymus kitiems potencialiems darbdaviams, o vadovų sunkumus iš...

Gazelė
2019.11.13
Lietuvių sukurto ploniausio pasaulyje biliardo stalo jokie plagiatoriai neįveikia Premium 1

UAB „Bilijardai“ savo produkciją, žinomą visame pasaulyje, nuo plagiatorių bando apsaugoti ne tik...

Gazelė
2019.11.12
Daugiau kaip pusė VšĮ nepateikė duomenų apie savo dalyvius

Iš šiuo metu esančių daugiau kaip 11.000 viešųjų įstaigų duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui pateikė...

Finansai
2019.11.12
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 2

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07
Apdovanotos Šiaulių „Gazelės“, rodančios įspūdingą augimą

Šiandien daugelis Šiaulių apskrities smulkaus ir vidutinio verslo atstovų susirinko į „Gazelės“ konferenciją.

Gazelė
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau