Kodėl smulkiajam verslui reikia prekės ženklo

Publikuota: 2019-08-03
Ieva Kažukauskaitė, „Ekomera LT“, valdančios prekės ženklą „Veggo“, pardavimo vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Ieva Kažukauskaitė, „Ekomera LT“, valdančios prekės ženklą „Veggo“, pardavimo vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų suvokia, kad prekės ženklas nėra vien įsimenantis šūkis ir logotipas. Tai – ir produkto skleidžiama žinia apie jo išskirtinumą. Todėl jame privalo derėti viskas: tiek turinys, tiek išorė.

Dažna smulkiųjų klaida – koncentruojamasi į kurią nors sritį, bet ne į visumą. Apie tai VŽ yra pasakoję Rūta Merkytė-Elekšienė, UAB „Dermofaktorius“ kūrybos direktorė, ir Vytautas Tauginas, bendrovės direktorius. Lietuviškos natūralios kosmetikos prekės ženklas „Manilla“ rengiasi atidaryti ketvirtą firminę prekybos vietą, salelę Vilniaus PC „Oze“, ir skaičiuoja šiemet viršysiąs 1 mln. Eur apyvartą. Tačiau visa tai nebūtų pasiekta, jei ne dėmesys vaizdui, kuris anksčiau gerokai nusileido produktų turiniui.

R. Merkytė-Elekšienė kosmetiką savo malonumui pradėjo gaminti dar studijuodama mediciną, kelerius metus ji parduodavo namuose gaminamą produkciją siauram klientų ratui, gaminius pristatydavo interneto svetainėje.

„Vytautas, pamatęs mano e. parduotuvę, sakė: „Noriu padėti tau su svetaine.“ Aš sakiau, kad neturėsiu, iš ko sumokėti, – partnerystės pradžią prisimena R. Merkytė-Elekšienė. – Ir iš tikrųjų iki dabar nesame į šį verslą investavę jokių savo ar bankų pinigų, tai visiškai iš apyvartinių lėšų sukurtas verslas.“

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Dermofaktoriaus“ bendraturčiai sako, kad tada bendradarbiavimas turėjo būti trumpalaikis projektas. Tačiau kai pirmąjį mėnesį, kai buvo sukurta e. parduotuvė, pridėta ranka prie reklamos, kitų skaitmeninės rinkodaros priemonių, vieno mėnesio pardavimai buvo didesni nei metiniai iki tol vienos dirbusios kosmetikos gamintojos.

Prekės ženklą pirko

Apie tai, kad prekės ženklas apima viską, net pardavėjų gyvenseną, pasakoja ir Ieva Kažukauskaitė, „Ekomera LT“, valdančios prekės ženklą „Veggo“, pardavimo vadovė.

Bendrovė, platinanti ekologiškus ir natūralius produktus, šį prekės ženklą ne kūrė pati, bet nusipirko kartu su jau veikiančiu verslu – 2 fizinėmis krautuvėlėmis ir e. parduotuve.

„Pastarąją iš karto atnaujinome. Daug ką darėme savo jėgomis – jei paslaugas būtume pirkę iš išorės, tai mums būtų kainavę apie 5.000–10.000 Eur mažiausiai“, – nurodo I. Kažukauskaitė.

Šiuo metu įmonė Vilniaus senamiestyje veikiančią krautuvėlę uždaro, nes baigiasi patalpų nuomos sutartis. Pasilieka tik fizinę parduotuvę „Ogmios mieste“.

„Tikimės, kad pirkėjai vyks apsipirkti ten arba rinksis e. parduotuvę. Fizinei parduotuvei yra gana sunku rasti pardavėjų, nes norime, kad jie būtų veganai, tikėtų produktais, kuriuos pardavinėja. Tačiau planuojame parduotuvę atidaryti Taline, kur veganystė yra pažengusi kur kas toliau“, – aiškina pašnekovė.

Įmonė prekės ženklą sustiprino pradėjusi gaminti „Veggo“ produktus, kurių skaičius per mažiau nei metus išaugo iki 16. Visi šie sprendimai lėmė, kad įmonė, pernai pasiekusi 2,4 mln. Eur apyvartą, šiemet ją ketina išauginti iki 3,5 mln. Eur.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Gazelė“
4 patarimai įmonėms, kaip įsirengti nuosavą vėjo jėgainę Verslo tribūna

Kiek kainuoja vėjo jėgainė, – tokių užklausų vėjo jėgainių statytojai sulaukia iš Lietuvos įmonių, kurios dėl...

Gazelė
06:00
Nubrėžta 5.000 Eur grynųjų riba: nesutaria, kaip tai paveiks šešėlį Premium 32

Seimas priėmė Atsiskaitymų grynaisiais pinigais ribojimo įstatymo pataisas, kuriomis apriboti didesni nei...

Finansai
05:45
Kadaise prisibeldę į statybininkų duris Londone, stato antrą gamyklą Lietuvoje Premium

Jonavos medinių langų gamintoja UAB „Wooden windows“ plečia gamybą ir investuoja į fabriką Širvintose.

Gazelė
05:45
„Invega“ pratęsė „Alternatyvos“ skolinimosi terminą iki 2023-ųjų pabaigos

„Invega“ pratęsė skolinimosi terminą per alternatyvius finansuotojus pagal priemonę „Alternatyva“ iki 2023 m.

Gazelė
2022.06.27
Trijų Kauno restoranų autorius: kaip sukurti restoraną, kur kiti kojos nekeltų Premium 1

Vienas po kito trys skirtingi restoranai Kaune per ketverius metus, bet tik tada, kai atsiranda erdvės...

Gazelė
2022.06.27
„Liepajas Kafijas fabrika“: per mėnesį pagaminame 200 tonų kavos 1

Prieš penkis dešimtmečius Latvijoje įkurta tirpios ir maltos kavos gamykla „Liepajas Kafijas fabrika“...

Pramonė
2022.06.26
Bandomasis laikotarpis – klausimai, į kuriuos vadovas turėtų galėti atsakyti po 3 mėnesių Premium 5

Trys mėnesiai bandomojo laikotarpio – puikus metas geriau pažinti nauja darbuotoją, jei šis laikas...

Vadyba
2022.06.25
Eksporto rinkų paieškos: 400 įmonių, 250 renginių

Įmonių naujų užsienio rinkų paieškai ir esamų eksporto rinkų plėtrai pagal priemonę „Naujos galimybės LT“,...

Gazelė
2022.06.25
Verslas Palangoje: kokių taisyklių išmoko naujokai Premium 1

Nuo Joninių Palangoje verslui prasideda darbymetis, o poilsiautojams – atostogų sezonas pajūryje. Tokią vieną...

Gazelė
2022.06.24
„Modus Mobility“ žengia į Europą, ruošiasi devynženklėms investicijoms Premium 1

Automobilių nuomos ir prenumeratos paslaugas teikiantis „Modus Group“ padalinys ieško galimybių pritraukti...

Logistika
2022.06.24
Lietuvos kurortuose Joninių savaitgalį užimta 85% apgyvendinimo vietų

Ilgąjį Joninių savaitgalį Lietuvos kurortuose – poilsiautojų gausa. Kai kur apsistoti vietų nelikę, o...

Laisvalaikis
2022.06.24
Tyrimas: SVV dėl karo perorientuoja eksportą, telkiasi į Lietuvą

64% mažų ir vidutinių Lietuvos įmonių prognozuoja, kad karas Ukrainoje turės neigiamą įtaką jų apyvartai,...

Finansai
2022.06.23
Verslas ieško burtų lazdelės: kaip suvešėjus infliacijai neprarasti pelno Premium 4

Įmonių vadovai, kurių dauguma apie infliaciją yra skaitę tik ekonomikos vadovėliuose, šiandien turi padaryti...

Finansai
2022.06.23
Vyriausybė pritarė turistų apsaugos stiprinimui: draudimo reikėtų visiems kelionių organizatoriams

Vyriausybė trečiadienį pritarė turistų apsaugos stiprinimui – Ekonomikos inovacijų ministerijos siūlymu...

Gazelė
2022.06.22
Bręsta smulkiam verslui naudingi PVM įstatymo pakeitimai Premium 1

Rizika, kad bendrą 45.000 Eur apyvartą pasiekusios susijusios įmonės taps PVM mokėtojomis, niekur nedingo,...

Finansai
2022.06.22
Vasara be suvaržymų: restoranai keičia rūbą ir investuoja į plėtrą Premium

Vasaros sezono pradžią atidėliojant nebent orams, maitinimo įstaigos ruošiasi sutikti svečius atnaujintose...

Gazelė
2022.06.21
Lietuvoje besikuriantis Ukrainos verslas jau gali kreiptis subsidijų

Po vasario 24 d. veiklą Lietuvoje pradėjęs Ukrainos verslas jau gali kreiptis subsidijų – už įmonės ar darbo...

Gazelė
2022.06.21
VMI palengvinimai dėl PVM mokėtojo registracijos – jokie ne palengvinimai Premium 8

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) pagaliau paskelbė klausimynus, į kuriuos turi atsakyti verslas, norintis...

Finansai
2022.06.20
Kaip pradėti statybų verslą po paskaitų ir nuridenti sniego gniūžtę Premium

Statybos sektoriaus neapleidžiantys pastarųjų metų iššūkiai virto nemaža sniego gniūžte jaunoms įmonėms,...

Gazelė
2022.06.20
Kaip įvertinti partnerių riziką: sankcijų paieškos įrankiai

Įmonėms tikrinant partnerius dėl taikomų tarptautinių sankcijų, verslas sukūrė paieškos įrankių, kuriais...

Gazelė
2022.06.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku