Kodėl smulkiajam verslui reikia prekės ženklo

Publikuota: 2019-08-03
Ieva Kažukauskaitė, „Ekomera LT“, valdančios prekės ženklą „Veggo“, pardavimo vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Ieva Kažukauskaitė, „Ekomera LT“, valdančios prekės ženklą „Veggo“, pardavimo vadovė. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų suvokia, kad prekės ženklas nėra vien įsimenantis šūkis ir logotipas. Tai – ir produkto skleidžiama žinia apie jo išskirtinumą. Todėl jame privalo derėti viskas: tiek turinys, tiek išorė.

Dažna smulkiųjų klaida – koncentruojamasi į kurią nors sritį, bet ne į visumą. Apie tai VŽ yra pasakoję Rūta Merkytė-Elekšienė, UAB „Dermofaktorius“ kūrybos direktorė, ir Vytautas Tauginas, bendrovės direktorius.
Lietuviškos natūralios kosmetikos prekės ženklas „Manilla“ rengiasi atidaryti ketvirtą firminę prekybos vietą, salelę Vilniaus PC „Oze“, ir skaičiuoja šiemet viršysiąs 1 mln. Eur apyvartą. Tačiau visa tai nebūtų pasiekta, jei ne dėmesys vaizdui, kuris anksčiau gerokai nusileido produktų turiniui.

R. Merkytė-Elekšienė kosmetiką savo malonumui pradėjo gaminti dar studijuodama mediciną, kelerius metus ji parduodavo namuose gaminamą produkciją siauram klientų ratui, gaminius pristatydavo interneto svetainėje.

„Vytautas, pamatęs mano e. parduotuvę, sakė: „Noriu padėti tau su svetaine.“ Aš sakiau, kad neturėsiu, iš ko sumokėti, – partnerystės pradžią prisimena R. Merkytė-Elekšienė. – Ir iš tikrųjų iki dabar nesame į šį verslą investavę jokių savo ar bankų pinigų, tai visiškai iš apyvartinių lėšų sukurtas verslas.“

„Dermofaktoriaus“ bendraturčiai sako, kad tada bendradarbiavimas turėjo būti trumpalaikis projektas. Tačiau kai pirmąjį mėnesį, kai buvo sukurta e. parduotuvė, pridėta ranka prie reklamos, kitų skaitmeninės rinkodaros priemonių, vieno mėnesio pardavimai buvo didesni nei metiniai iki tol vienos dirbusios kosmetikos gamintojos.

Prekės ženklą pirko

Apie tai, kad prekės ženklas apima viską, net pardavėjų gyvenseną, pasakoja ir Ieva Kažukauskaitė, „Ekomera LT“, valdančios prekės ženklą „Veggo“, pardavimo vadovė.

Bendrovė, platinanti ekologiškus ir natūralius produktus, šį prekės ženklą ne kūrė pati, bet nusipirko kartu su jau veikiančiu verslu – 2 fizinėmis krautuvėlėmis ir e. parduotuve.

„Pastarąją iš karto atnaujinome. Daug ką darėme savo jėgomis – jei paslaugas būtume pirkę iš išorės, tai mums būtų kainavę apie 5.000–10.000 Eur mažiausiai“, – nurodo I. Kažukauskaitė.

Šiuo metu įmonė Vilniaus senamiestyje veikiančią krautuvėlę uždaro, nes baigiasi patalpų nuomos sutartis. Pasilieka tik fizinę parduotuvę „Ogmios mieste“.

„Tikimės, kad pirkėjai vyks apsipirkti ten arba rinksis e. parduotuvę. Fizinei parduotuvei yra gana sunku rasti pardavėjų, nes norime, kad jie būtų veganai, tikėtų produktais, kuriuos pardavinėja. Tačiau planuojame parduotuvę atidaryti Taline, kur veganystė yra pažengusi kur kas toliau“, – aiškina pašnekovė.

Įmonė prekės ženklą sustiprino pradėjusi gaminti „Veggo“ produktus, kurių skaičius per mažiau nei metus išaugo iki 16. Visi šie sprendimai lėmė, kad įmonė, pernai pasiekusi 2,4 mln. Eur apyvartą, šiemet ją ketina išauginti iki 3,5 mln. Eur.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Nuomininkų trauka: kad būtų jauku, kaip namie 1

Prie apgyvendinimo verslo jungiasi „mėgėjai“ – investuojantieji į butus centrinėje miesto dalyje, kurie tiek...

Gazelė
2019.08.17
Smulkiųjų kelias pas kaimynus nei ilgas, nei brangus – užtenka išversti e. parduotuvę Premium

Smulkiųjų eksporto žvalgybos prasideda nuo Latvijos. Dauguma numatančiųjų vėliau pardavimo kanalus auginti,...

Gazelė
2019.08.16
Viešbučiai regionuose kyla toliau: Plungėje planuoja apgyvendinti ir įmonių svečius Premium 5

Regionų verslininkai toliau investuoja į rizikingą, bet mažuose miestuose reikalingą, – apgyvendinimo verslą.

Gazelė
2019.08.16
Plėtros pamokos: netolimų rinkų skirtumai e. prekyboje stebina ir po dešimtmečio 1

Europa yra viena iš geriausių vietų e. komercijos verslui – tarptautinė prekyba praėjusiais metais augo 13%,...

Gazelė
2019.08.15
Lietuvos e. parduotuvių apetitas užsienyje: per mėnesį pasiekia namų prekybos apimtį Premium

Lietuvos e. parduotuvių plėtra užsienio rinkose šiemet aktyvesnė. Apetitui kylant, dalis iš jų pradeda ne nuo...

Gazelė
2019.08.13
Kodėl kartais verta „atleisti“ save 4

Kiekvienas smulkiojo verslo savininkas frazę apie atleidimą arba yra pats ištaręs, arba išgirdęs pats būdamas...

Gazelė
2019.08.11
Norvegiška patirtis: ką daryti, jei darbuotojas geras, bet geria 17

Daugelis vadovų, ypač sėkmingai dirbančių įmonių, supranta, kad rezultatų be geros komandos nepasieksi.

Gazelė
2019.08.10
Ko nepamiršta teisingai augantys smulkieji 2

Daug smulkiojo verslo savininkų nori plėstis, ir augti greitai. Bet jeigu skubama neturint plano, kyla nemažų...

Gazelė
2019.08.10
VMI pradeda GPM nepriemokų išieškojimą 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, kad 56.000 gyventojų, kurie deklaravo pajamas už 2018 metus,...

Finansai
2019.08.08
Sertifikatų reikia ne tik eksportui, bet ir specializacijai įtvirtinti Premium

Panevėžio UAB „Geld Baltic“, dirbanti su liofilizuotų – šaltyje džiovintų – uogų ir vaisių užkandžių prekės...

Gazelė
2019.08.08
Klaipėdiškis rizikavo šeimos gerove, bet verslą Norvegijoje įkūrė Premium 6

Rizika investuoti visas šeimos santaupas ir kurti įmonę Norvegijoje Tomui Kybartui pasiteisino: bendrovė ne...

Gazelė
2019.08.07
Įvertinimai internete apkarpo smulkiųjų pelną, bet vieša kritika gali būti naudinga Premium

Klientų atsiliepimai ir įvertinimai skirtingose platformose yra susiję su smulkių ir vidutinių įmonių...

Gazelė
2019.08.06
Kaunietis svarstė apie būstus studentams – išėjo naujos koncepcijos apgyvendinimo verslas Premium

Miesto svečių srautas Kaune augina apgyvendinimo vietų poreikį, o jis verčia kurti naujos koncepcijos...

Gazelė
2019.08.05
VMI 700.000 gyventojų grąžino 109 mln. Eur

Beveik 700.000 gyventojų, kurie laiku ir teisingai užpildė pajamų deklaracijas, iki liepos 31 d. pervesta...

Finansai
2019.08.05
VMI metų viduryje pakeitė GPM mokėjimo tvarką Premium 1

Liepos viduryje asmenims, kuriems yra prievolė mokėti didesnį – 27% – pajamų mokesčio tarifą, atsirado...

Finansai
2019.08.05
Globali vizija: kaip įžengti į užsienio rinką 2

50% įmonių Europoje neišgyvena pirmų 5 m., tad tos, kurios auga ir įsitvirtino vidaus rinkoje, – jau yra...

Gazelė
2019.08.04
Kaip apsaugoti intelektinę nuosavybę

Vienas svarbiausių startuoliams klausimų yra konfidencialios informacijos ir intelektinės nuosavybės apsauga,...

Gazelė
2019.08.03
Kodėl smulkiajam verslui reikia prekės ženklo

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų suvokia, kad prekės ženklas nėra vien įsimenantis šūkis ir logotipas. Tai –...

Gazelė
2019.08.03
Testamentas – ne išeitis: ką daryti, kad paveldėtojai neištaškytų verslo Premium

Verslo savininkas turėtų pagalvoti, kas pasirūpins jo verslu, jei to negalės padaryti pats. Tačiau praktika...

Gazelė
2019.08.02
„Herkaus Kanto“ bare darbuotoją nuo kliento sunkiai atskirsi Premium 2

Maitinimo įstaigų vadovų didžiausias galvos skausmas – didelė darbuotojų kaita. „Herkaus Kanto“ bare...

Gazelė
2019.08.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau