Įmonių patirtis: geriau prarasti klientą, negu aiškintis su juo teisme

Publikuota: 2019-06-19
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Bankrotų skaičius kiek sumažėjo, tačiau tai nereiškia, kad tokia tendencija tęsis nuolat. Taigi verslas turi neprarasti budrumo.

Ko gero, kiekvienas įmonės vadovas yra susidūręs su klientais, iš kurių sudėtinga išsireikalauti pinigų už atliktus darbus ar prekes. Verslininkai vienbalsiai tvirtina, kad svarbiausia yra prevencija, todėl jai nereikia gailėti nei laiko, nei lėšų.

Įmonių vadovai dalijasi patirtimi, kaip apsisaugo nuo nemokių klientų.

Tikrina ir perspėja

„Tiek pradėdami bendradarbiauti su naujais klientais, tiek matydami, kad kurio nors nuolatinio užsakovo mokėjimai ima strigti, visada informaciją apie tą įmonę pasitikriname „Creditinfo“ platformoje. Žinoma, tai kainuoja, tačiau apsaugo nuo kur kas didesnių nuostolių“, – VŽ yra pasakojęs Egidijus Breikštas, UAB „Visas transportas“, valdančios krovinių gabenimo užsakymo platformą www.cargobooking.lt, direktorius.

Svarbiausi duomenys, parodantys, kad įmonė yra rizikinga, yra šie: ar nemažėja darbuotojų skaičius, kiek kartų įmonė dalyvavo teismų bylose kaip atsakovė, kaip vertinama jos atsiskaitymo rizika, ar dažnai bendrove domisi kiti verslo subjektai. Jei ši informacija „raudonuoja“, tai yra rimtas įspėjimas imtis veiksmų.

„Pavyzdžiui, jei anksčiau tokiai įmonei suteikdavome 30 d. mokėjimo atidėjimą, jį pradedame mažinti. Jei matome, kad jokio progreso nėra ir atsiskaityti toliau vėluojama, su užsakovu dirbame tik tada, jei jis sumoka iš anksto“, – nurodo pašnekovas.

Laikydamasi griežtos prevencijos, įmonė yra netekusi ne vieno kliento. Tačiau p. Breikštas nemano, kad tai pakenkė verslui. Priešingai – geriau prarasti klientą, negu vėliau su juo aiškintis teismuose.

„Jei kliento skola yra mažesnė nei 1.000 Eur, jos išsireikalauti per teismus neverta, nes kainuos brangiau. Todėl skiriame laiko duomenims stebėti, net tokiems, kaip įmonės atlyginimų tendencijos: jei matome, kad jie pradėjo mažėti – gali būti signalas, kad ten kažkas ne taip. Kitas kanalas, kurio nereikėtų praleisti pro akis, – rinkoje sklandantys atsiliepimai apie įmonę. Jei kuris nors iš vežėjų praneša, kad užsakovas delsia atsiskaityti, tokį klientą reikia iš karto tikrinti daug griežčiau“, – patirtimi dalijasi verslininkas

Nutraukia bendradarbiavimą

Pamačius stringančius atsiskaitymus, verta kliento netgi atsisakyti.

„Autobusus nuomoju daugeliui turizmo agentūrų. Tarp jų buvo ir „Ditmos projektai ir Ko“, kurios kelionių organizavimo veiklos pažymėjimas prieš keletą metų buvo sustabdytas. Mes dėl to nuostolių nepatyrėme, nes jau gerokai anksčiau pastabėjau, kad šios įmonės atsiskaitymai ima strigti ir jų turistų nebeapsiėmiau vežti“, – yra pasakojęs Česlovas Ramanauskas, Kauno UAB „Čegmira“ direktorius.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kur ir kaip rasti besišypsančių padavėjų

Net ir puikiausioje vietoje įsikūręs restoranas ar kavinė bus apytuščiai, jei juose aptarnaus padavėjai...

Gazelė
2019.11.16
Pirma prisiteisė pilnametystę, tada įkūrė 3 restoranus

Kas yra tas nepilnametis, kuris prisiteisė pilnametystę – perėjo emancipacijos procedūrą, kad galėtų turėti...

Gazelė
2019.11.16
Trys taisyklės, kurios verslą apsaugo nuo susinaikinimo Premium

Sparčiai augantis verslas pasiekia etapą, kai arba būtina imtis kardinalių pokyčių, arba viskas, kas sukurta,...

Gazelė
2019.11.15
„Jau pilnametis“: taujėniškio plėtros greitis – du restoranai per sezoną Premium

Atidaryti du naujus restoranus per keturis mėnesius – ambicingas uždavinys net maitinimo sektoriaus...

Gazelė
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Galvų medžiotojas“ darbdaviams: pamirškite „degančias akis“ ir nebesamdykite CV Premium 4

15% darbuotojų nuolat siunčia savo gyvenimo aprašymus kitiems potencialiems darbdaviams, o vadovų sunkumus iš...

Gazelė
2019.11.13
Lietuvių sukurto ploniausio pasaulyje biliardo stalo jokie plagiatoriai neįveikia Premium 1

UAB „Bilijardai“ savo produkciją, žinomą visame pasaulyje, nuo plagiatorių bando apsaugoti ne tik...

Gazelė
2019.11.12
Daugiau kaip pusė VšĮ nepateikė duomenų apie savo dalyvius

Iš šiuo metu esančių daugiau kaip 11.000 viešųjų įstaigų duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui pateikė...

Finansai
2019.11.12
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 2

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07
Apdovanotos Šiaulių „Gazelės“, rodančios įspūdingą augimą

Šiandien daugelis Šiaulių apskrities smulkaus ir vidutinio verslo atstovų susirinko į „Gazelės“ konferenciją.

Gazelė
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
Kaip įkurti patinkantį verslą jo nekopijuojant Premium

Jei svečiuojantis užsienyje į akis krinta įdomi verslo idėja, grįžus galima ką nors panašaus bandyti kurti...

Gazelė
2019.11.05
RC išsiuntė šaukimus 624-ių įmonių vadovams 15

Šiemet dėl finansinių ataskaitų nepateikimo Registrų centrui teismas išnagrinėjo 95 bylas ir 72 vadovams...

Finansai
2019.11.05
Komercijos atašė Vokietijoje: verslo reikalai prasideda ir baigiasi gyvai Premium

Vokietija didelė rinka, tad galimybių, ką joje gali nuveikti lietuviai, irgi yra daug. Vienas pavyzdžių – IRT...

Gazelė
2019.11.04
Netikėti sunkumai, apie kuriuos kuriantys verslą net nepagalvoja Premium

Kuriantys verslą dažnai jį įsivaizduoja kiek kitaip, bet rožiniai akiniai netrunka nukristi. Todėl verslą...

Gazelė
2019.11.03
Verslo procesų ekspertė: jei nevaldysite procesų, jie diriguos jums

Norite auginti verslą, tapti lyderiais savo srityje ir skaityti klientų mintis? Pradėkite nuo vartotojo...

Gazelė
2019.11.03
Koks e. parduotuvės dizainas pritraukia lankytojų

E. parduotuvė gali atrodyti profesionaliai, turėti garantijų ženkliukų, rekomendacijų, tačiau tai dar...

Gazelė
2019.11.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau