Įmonių patirtis: geriau prarasti klientą, negu aiškintis su juo teisme

Publikuota: 2019-06-19
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Bankrotų skaičius kiek sumažėjo, tačiau tai nereiškia, kad tokia tendencija tęsis nuolat. Taigi verslas turi neprarasti budrumo.

Ko gero, kiekvienas įmonės vadovas yra susidūręs su klientais, iš kurių sudėtinga išsireikalauti pinigų už atliktus darbus ar prekes. Verslininkai vienbalsiai tvirtina, kad svarbiausia yra prevencija, todėl jai nereikia gailėti nei laiko, nei lėšų.

Įmonių vadovai dalijasi patirtimi, kaip apsisaugo nuo nemokių klientų.

Tikrina ir perspėja

„Tiek pradėdami bendradarbiauti su naujais klientais, tiek matydami, kad kurio nors nuolatinio užsakovo mokėjimai ima strigti, visada informaciją apie tą įmonę pasitikriname „Creditinfo“ platformoje. Žinoma, tai kainuoja, tačiau apsaugo nuo kur kas didesnių nuostolių“, – VŽ yra pasakojęs Egidijus Breikštas, UAB „Visas transportas“, valdančios krovinių gabenimo užsakymo platformą www.cargobooking.lt, direktorius.

Svarbiausi duomenys, parodantys, kad įmonė yra rizikinga, yra šie: ar nemažėja darbuotojų skaičius, kiek kartų įmonė dalyvavo teismų bylose kaip atsakovė, kaip vertinama jos atsiskaitymo rizika, ar dažnai bendrove domisi kiti verslo subjektai. Jei ši informacija „raudonuoja“, tai yra rimtas įspėjimas imtis veiksmų.

„Pavyzdžiui, jei anksčiau tokiai įmonei suteikdavome 30 d. mokėjimo atidėjimą, jį pradedame mažinti. Jei matome, kad jokio progreso nėra ir atsiskaityti toliau vėluojama, su užsakovu dirbame tik tada, jei jis sumoka iš anksto“, – nurodo pašnekovas.

Laikydamasi griežtos prevencijos, įmonė yra netekusi ne vieno kliento. Tačiau p. Breikštas nemano, kad tai pakenkė verslui. Priešingai – geriau prarasti klientą, negu vėliau su juo aiškintis teismuose.

„Jei kliento skola yra mažesnė nei 1.000 Eur, jos išsireikalauti per teismus neverta, nes kainuos brangiau. Todėl skiriame laiko duomenims stebėti, net tokiems, kaip įmonės atlyginimų tendencijos: jei matome, kad jie pradėjo mažėti – gali būti signalas, kad ten kažkas ne taip. Kitas kanalas, kurio nereikėtų praleisti pro akis, – rinkoje sklandantys atsiliepimai apie įmonę. Jei kuris nors iš vežėjų praneša, kad užsakovas delsia atsiskaityti, tokį klientą reikia iš karto tikrinti daug griežčiau“, – patirtimi dalijasi verslininkas

Nutraukia bendradarbiavimą

Pamačius stringančius atsiskaitymus, verta kliento netgi atsisakyti.

„Autobusus nuomoju daugeliui turizmo agentūrų. Tarp jų buvo ir „Ditmos projektai ir Ko“, kurios kelionių organizavimo veiklos pažymėjimas prieš keletą metų buvo sustabdytas. Mes dėl to nuostolių nepatyrėme, nes jau gerokai anksčiau pastabėjau, kad šios įmonės atsiskaitymai ima strigti ir jų turistų nebeapsiėmiau vežti“, – yra pasakojęs Česlovas Ramanauskas, Kauno UAB „Čegmira“ direktorius.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Manillos“ istorija: sukūrę vaizdą, atitinkantį turinį, per mėnesį pardavė daugiau nei per metus Premium

Kosmetikos gamybos verslą, kuriam be specifinių žinių, reikia dar ir nemažų investicijų, galima pradėti tik...

Gazelė
2019.07.15
Registrų centras atnaujino ataskaitų nepateikusių bendrovių sąrašą 10

Nuo šių metų birželio vidurio Registrų centras priminimus ir paraginimus pateikti ataskaitas už praėjusius...

Finansai
2019.07.12
Pradėjo gaminti veganiškus ledus – tokios paklausos nesitikėjo patys Premium

Kai ledų galima nusipirkti ant kiekvieno kampo – tiek pagamintų Lietuvoje, tiek importuotų, – smulkieji...

Gazelė
2019.07.10
Europos inovacijų apdovanojimuose – 19 sprendimų, lietuviškų nėra

Europos inovacijų ir technologijų instituto (EIT) apdovanojimuose – 19 nominuotų idėjų ir startuolių. Dalyvių...

Gazelė
2019.07.09
Sudarė 58 punktų sąrašą, kuris padeda lengviau išnuomoti būstą Premium 4

NT rinką aktyvinant naujausioms investicijų madoms – pirkti butus nuomai, atsiranda ir reikalingų paslaugų,...

Gazelė
2019.07.09
Kurdami viešbutį Radviliškyje, apskaičiavo srautus, svečius ir žvaigždes Premium 3

Viešbutis nebūtinai turi būti didmiestyje, jis puikiai gali gyvuoti net ne kurorte. Svarbiausia įvertinti...

Gazelė
2019.07.08
Kodėl pirkėjai renkasi mažas krautuvėles 4

Smulkiojo verslo vienas iš pranašumų – tiesioginis bendravimas su klientu. Vis daugiau žmonių renkasi...

Gazelė
2019.07.06
Mažos įmonės moka mažiausias algas ir skaičiuoja didžiausią pelną Premium 20

Mažųjų įmonių reikšmė Lietuvos ekonomikai didėja – jos sukuria vis didesnę BVP dalį, tačiau jų našumas mažas,...

Finansai
2019.07.05
Keliasdešimt MMA eurų augina bedarbių armiją ir didina kainas Premium 54

Net tie verslai, kurie darbuotojams moka solidžius atlyginimus, vis tiek pajus minimalios mėnesio algos (MMA)...

Gazelė
2019.07.04
Regionuose 0,5 mln. Eur investicija į modernų viešbutį – ne riba Premium

Regionų verslininkai, matydami, kad keliautojai jų miestą aplenkia vien dėl to, jog čia nėra kur apsistoti,...

Gazelė
2019.07.04
„Amazon Go“ sukurto formato kelią Europoje mina Lietuvos bendrovė: parduotuvė be kasų – jau Vilniuje Premium 7

Vienos pirmųjų Europoje parduotuvių be kasų – tokios yra tik „Amazon Go“ JAV – gali veikti su Lietuvos...

Gazelė
2019.07.04
Gamintojai pasikliauja tik e. parduotuve ne tik dėl žadamų perspektyvų Premium

Nauji kosmetikos gamintojai dažnai susiduria su produkto pristatymo rinkai sunkumais – rinkodaros biudžetų...

Gazelė
2019.07.03
Šeimos verslas – dinastijų užuomazgos?

Tikrų verslo dinastijų užuomazgų Lietuvoje dar tik randasi – įžanga į šį procesą galėtų būti šeimos verslo...

Gazelė
2019.07.02
Susijungę startuoliai „PulseTip“ ir „Sype“ keičia grįžtamojo ryšio galimybes Premium 1

Vartotojų įžvalgų, skirtų organizacijoms tobulėti, platforma „Sype“ jungiasi su darbuotojų grįžtamojo ryšio...

Gazelė
2019.07.02
Prie įkūrėjų verslo prisijungę vaikai keičia prekės ženklus

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų supranta prekės ženklo svarbą. O jei nesupranta, tai jiems išaiškina...

Gazelė
2019.07.01
Nepabūgę „prarijo“ konkurentus ir klientų skaičių išaugino dvigubai Premium

Pirkti vos vegetuojantį verslą yra gana rizikinga, tačiau jei pritaikoma teisinga vadyba, jį kur kas lengviau...

Gazelė
2019.07.01
Karjera pagal smulkiuosius: nuo programuotojo iki įmonės vadovo

Užsiauginti specialistą ar vadovą – pigiau nei jo ieškoti pas konkurentus ar kreiptis į „galvų medžiotojus“.

Gazelė
2019.06.30
E. važtaraščiai parodė, kas įsigyja prekių, bet nedeklaruoja pajamų 8

VMI patikrino didelius kiekius automobilių dalių įsigyjančius gyventojus ir įmones. Po šių veiksmų šeši...

Gazelė
2019.06.27
Nieko asmeniško, tik verslas: ką išgelbėjo vaikų pastangos Premium

Šeimos versle asmeniškumų būti negali, tikina tie, kurie atrado formulę, kaip ne tik suderinti šeiminius...

Gazelė
2019.06.27
„City Service“ tampa remonto meistrų „Uber“ Premium 11

„City Service“ grupės įmonių administruojamuose daugiabučiuose remonto darbus netrukus atliks ne grupės...

Verslo aplinka
2019.06.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau