Kaip augant nesudeginti verslo

Publikuota: 2019-05-14
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Verslo auginimo planą reikia parengti jau tada, kai verslas kuriamas, o užuot blaškiusis – nuosekliai laikytis strategijos, kurioje būtų įvertinti ir pajamų srautai, ir numatyti augant dažnai patiriami nuostoliai.

97% Lietuvos įmonių dirba iki 50 darbuotojų, beveik du trečdaliai – labai mažos įmonės, turinčios iki 4 darbuotojų. Specialistų vertinimu, tai lemia ir daugumos verslo įkūrėjų žinių trūkumas, kada verslą auginti, taip pat – pasitelkti rinkos žinovus ir jų investicijas.

Todėl įmonės, žengdamos į kitą etapą, gali suklupti, pranešime spaudai teigia UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA). Plėtra verslui gali tapti Achilo kulnu, nes sunku priimti faktą, kad auginant verslą, laikini nuostoliai dažniausiai neišvengiami.

Tomas Martūnas, rizikos kapitalo fondų valdymo įmonės „Iron Wolf Capital Management“, prisidedančios prie naujų verslų finansavimo, partneris, sako, kad tada, kai investuojama į plėtrą, nuostolių išvengti beveik neįmanoma. Tačiau reikia iš anksto parengti planą ir nesiblaškant jo laikytis.

„Įmonė privalo turėti ne tik aiškią išėjimo į rinką, bet ir augimo strategiją. Jeigu įmonė apsisprendžia, kad plėtrai reikia rizikos kapitalo, tai yra užprogramuota, jog kelerius metus jos finansai neblizgės. Tačiau esant aiškiam planui, kaip bus uždirbami pinigai ateityje ir turint atsakymą, kodėl investicijos yra reikalingos, trumpalaikiai nuostoliai yra pateisinami, todėl nereikia blaškytis, nes tai tiesus kelias į verslo „sudeginimą”, – sako p. Martūnas.

Ne tik produktas

Viena iš dažniausiai pasitaikančių verslo įkūrėjų daromų klaidų – per mažai dėmesio pardavimų plėtrai.

Technologijų versle daugiau dėmesio startuoliai skiria produktui ir jo tobulinimui, bet per mažai jo pardavimams, ypač – užsienio rinkose.

Gytenis Galkis, akceleravimo fondo „70Ventures“ partneris, nurodo, kad sėkmingam jauno verslo augimui būtina skaičiuoti pajamų srautus, taip pat – stebėti ir įvertinti klientų poreikius, įpročius, svarbiausia, – jų motyvaciją įsigyti produktą.

„Kitaip tariant, privalu gerai pažinoti savo klientą ir suprasti, kas jį motyvuoja pirkti konkretų produktą, paslaugą ir kodėl jis to negali gauti kitur. Siekiant užauginti įmonę, rinkos potencialo ir galimybių plėtrai supratimas yra gyvybiškai svarbus“, – nurodo p. Galkis.

Parama idėjoms

Verslo paramos fondą „Akceleravimo fondas“ administruojanti „Invega“ nurodo, kad šiai priemonei, kuria pasinaudoti gali labai mažos ir mažos įmonės, skirta beveik 13,5 mln. Eur. Pagal ją veikia 2 akceleravimo fondai ir 2 ankstyvosios stadijos rizikos kapitalo fondai, kurie skirti investuoti į labai mažas ir mažas įmones, taip pat – teikti joms mokymų, mentorystės ir konsultacijų paslaugas.

Kęstutis Motiejūnas, „Invegos“ generalinis direktorius, nurodo pastebintis, kad įmonės atsakingiau siekia tvaraus ir pamatuoto augimo, o tai leidžia pritraukti daugiau privačių lėšų.

„Paruošti įmonę plėtrai nėra lengvas uždavinys, o valstybei labai svarbu sudaryti tinkamas sąlygas verslams augti. Todėl pridėdama dalį lėšų kartu su privačiais investuotojais tame etape, kai jaunam verslui postūmis yra reikalingas labiausiai, valstybė kartu su privačių investuotojų žiniomis padeda įmonėms užauginti savo vertę. Taip galime pritraukti į Lietuvą verslo idėjų, kurios turi didelį potencialą užaugti į didelius ir perspektyvius verslus. Kartu auginame ir novatorišką verslo visuomenę, kuriančią naudą savo šaliai“, – pranešime spaudai cituojamas p. Motiejūnas.

Verslo auginimą planuoti reikia jau verslą kuriant, vadinasi, svarbu apmąstyti ir apie augimo finansavimo šaltinius, ir apie žinias. Tam labai mažos ir mažos įmonės gali kreiptis į akceleravimo fondus.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Į fizines parduotuves klientus prisikviečia priemonėmis, kurių neturi e. parduotuvės

E. komercijos rinkoje konkurencijai intensyvėjant, jų kovą laimi pirkėjai, kurie gali rinktis iš pasaulinio...

Gazelė
07:46
Nuomininkų trauka: kad būtų jauku, kaip namie 1

Prie apgyvendinimo verslo jungiasi „mėgėjai“ – investuojantieji į butus centrinėje miesto dalyje, kurie tiek...

Gazelė
2019.08.17
Smulkiųjų kelias pas kaimynus nei ilgas, nei brangus – užtenka išversti e. parduotuvę Premium

Smulkiųjų eksporto žvalgybos prasideda nuo Latvijos. Dauguma numatančiųjų vėliau pardavimo kanalus auginti,...

Gazelė
2019.08.16
Viešbučiai regionuose kyla toliau: Plungėje planuoja apgyvendinti ir įmonių svečius Premium 5

Regionų verslininkai toliau investuoja į rizikingą, bet mažuose miestuose reikalingą, – apgyvendinimo verslą.

Gazelė
2019.08.16
Plėtros pamokos: netolimų rinkų skirtumai e. prekyboje stebina ir po dešimtmečio 1

Europa yra viena iš geriausių vietų e. komercijos verslui – tarptautinė prekyba praėjusiais metais augo 13%,...

Gazelė
2019.08.15
Lietuvos e. parduotuvių apetitas užsienyje: per mėnesį pasiekia namų prekybos apimtį Premium

Lietuvos e. parduotuvių plėtra užsienio rinkose šiemet aktyvesnė. Apetitui kylant, dalis iš jų pradeda ne nuo...

Gazelė
2019.08.13
Kodėl kartais verta „atleisti“ save 4

Kiekvienas smulkiojo verslo savininkas frazę apie atleidimą arba yra pats ištaręs, arba išgirdęs pats būdamas...

Gazelė
2019.08.11
Norvegiška patirtis: ką daryti, jei darbuotojas geras, bet geria 17

Daugelis vadovų, ypač sėkmingai dirbančių įmonių, supranta, kad rezultatų be geros komandos nepasieksi.

Gazelė
2019.08.10
Ko nepamiršta teisingai augantys smulkieji 2

Daug smulkiojo verslo savininkų nori plėstis, ir augti greitai. Bet jeigu skubama neturint plano, kyla nemažų...

Gazelė
2019.08.10
VMI pradeda GPM nepriemokų išieškojimą 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, kad 56.000 gyventojų, kurie deklaravo pajamas už 2018 metus,...

Finansai
2019.08.08
Sertifikatų reikia ne tik eksportui, bet ir specializacijai įtvirtinti Premium

Panevėžio UAB „Geld Baltic“, dirbanti su liofilizuotų – šaltyje džiovintų – uogų ir vaisių užkandžių prekės...

Gazelė
2019.08.08
Klaipėdiškis rizikavo šeimos gerove, bet verslą Norvegijoje įkūrė Premium 6

Rizika investuoti visas šeimos santaupas ir kurti įmonę Norvegijoje Tomui Kybartui pasiteisino: bendrovė ne...

Gazelė
2019.08.07
Įvertinimai internete apkarpo smulkiųjų pelną, bet vieša kritika gali būti naudinga Premium

Klientų atsiliepimai ir įvertinimai skirtingose platformose yra susiję su smulkių ir vidutinių įmonių...

Gazelė
2019.08.06
Kaunietis svarstė apie būstus studentams – išėjo naujos koncepcijos apgyvendinimo verslas Premium

Miesto svečių srautas Kaune augina apgyvendinimo vietų poreikį, o jis verčia kurti naujos koncepcijos...

Gazelė
2019.08.05
VMI 700.000 gyventojų grąžino 109 mln. Eur

Beveik 700.000 gyventojų, kurie laiku ir teisingai užpildė pajamų deklaracijas, iki liepos 31 d. pervesta...

Finansai
2019.08.05
VMI metų viduryje pakeitė GPM mokėjimo tvarką Premium 1

Liepos viduryje asmenims, kuriems yra prievolė mokėti didesnį – 27% – pajamų mokesčio tarifą, atsirado...

Finansai
2019.08.05
Globali vizija: kaip įžengti į užsienio rinką 2

50% įmonių Europoje neišgyvena pirmų 5 m., tad tos, kurios auga ir įsitvirtino vidaus rinkoje, – jau yra...

Gazelė
2019.08.04
Kaip apsaugoti intelektinę nuosavybę

Vienas svarbiausių startuoliams klausimų yra konfidencialios informacijos ir intelektinės nuosavybės apsauga,...

Gazelė
2019.08.03
Kodėl smulkiajam verslui reikia prekės ženklo

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų suvokia, kad prekės ženklas nėra vien įsimenantis šūkis ir logotipas. Tai –...

Gazelė
2019.08.03
Testamentas – ne išeitis: ką daryti, kad paveldėtojai neištaškytų verslo Premium

Verslo savininkas turėtų pagalvoti, kas pasirūpins jo verslu, jei to negalės padaryti pats. Tačiau praktika...

Gazelė
2019.08.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau