Maitinimo franšizė turi būti patogi abiem
FOTOGALERIJA Fresh Post salotų baras Vilniuje, verslo centre 3 burės (9 nuotr.)
Bendradarbiavimas franšizės pagrindais rizikingas būna tiek jos davėjui, tiek gavėjui. Maitinimo versle franšizės gavėją akylai prižiūri jos sumanytojas. Juk tai jis sukūrė ir verslo modelį, ir prekės ženklą, kurio reputaciją neigiamai paveikti gali partnerių klaidos. Bent ant kortos turi ką pastatyti ir partneris, įsigijęs franšizės teises.
Ir kartais nutinka taip, kad kitur puikiai pasitvirtinęs franšizės modelis, turint ir jo sumanytojo paramą, tiesiog neveikia.
Apie tai yra pasakojusi Lolita Trinkūnienė, Utenos UAB Immobilita direktorė, kurios šeimos verslas įsigijo greitojo maisto užkandinės Felix Chicken franšizę. Pastaroji nuo 2001 m. veikia Lenkijoje, bet Utenoje nepasitvirtino.
Nesvarbu, kad visų lėšų, kurias į jį sudėjome, atgauti nepavyko, svarbiausia, kad radome pirkėją, antraip į nuostolius būtume klimpę dar labiau, nes Utenoje tokia maitinimo įstaiga neišsilaikė dėl vienintelės priežasties čia per mažai žmonių, yra sakiusi p. Trinkūnienė. Būtent to ir neapskaičiavome. Dabartiniai Felix Chicken savininkai visą mūsų įrangą išsigabeno į Vilnių ir užkandinę atidarė ten. Kiek žinau, jiems sekasi.
Vieta, kur norima atkartoti verslo sėkmę, svarbi, todėl jai tokį pat dėmesį kaip maisto kokybei skiria šiandienos Gazelės viešnia Inga Tribuišienė, salotų baro Fresh Post įkūrėja.
Koncepcija yra apgalvota ir atidirbta mūsų klientai yra verslo centrų darbuotojai. Nesidairau nei į vieną, nei į kitą pusę, todėl besidomintiems, matyt, didžiausia užduotis yra rasti tinkamą vietą, sako p. Tribuišienė, Fresh Post valdančios Panevėžio UAB Burbuliukas ir Co bendraturtė.
Kuo paprastesnė koncepcija, tuo didesnė franšizės sėkmės tikimybė, nurodo Forbes. Vienas svarbiausių veiksnių yra galimybė pakartoti ištisą koncepciją ir atskiras jos dalis, nesukeliant grėsmės kokybei. Tą rodo ir sėkmingiausių greitojo maisto tinklų pavyzdžiai: sumuštinis, perkamas skirtinguose miestuose ar valstybėse, vis tiek yra to paties skonio. Todėl reikia apgalvoti tokias detales kaip patiekalų ingredientai, produktai. Rinktis tokius, kokių bus galima gauti skirtingose vietose, apsieiti be regioninių, sezoninių ingredientų.
Lengvas maitinimo įstaigos modelio atkartojimas susijęs ir su aptarnavimu, todėl patariama supaprastinti procesus, kad naujai prisijungiančių įstaigų darbuotojai jų išmoktų greitai. Franšizės modelis apskritai turi būti lankstus. Svarbu numatyti greitą ir lengvą adaptaciją, technologijas, kad būtų galima jį keisti bet kada, kai tik pasikeičia vartotojų poreikiai.
Svarbiausia kokybė. Ji turi būti stabiliai gera bet kurioje vietoje ir bet kuriuo metu. Galutinio produkto, kurį perka vartotojas, negali paveikti nei vieta, nei metų laikas, nei darbuotojai, primena Forbes.
Visą Fresh Post istoriją skaitykite VŽ Premium.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Gazelė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti