Maitinimo franšizė turi būti patogi abiem

Publikuota: 2019-05-05

Bendradarbiavimas franšizės pagrindais rizikingas būna tiek jos davėjui, tiek gavėjui. Maitinimo versle franšizės gavėją akylai prižiūri jos sumanytojas. Juk tai jis sukūrė ir verslo modelį, ir prekės ženklą, kurio reputaciją neigiamai paveikti gali partnerių klaidos. Bent ant kortos turi ką pastatyti ir partneris, įsigijęs franšizės teises.

Ir kartais nutinka taip, kad kitur puikiai pasitvirtinęs franšizės modelis, turint ir jo sumanytojo paramą, tiesiog neveikia.

Apie tai yra pasakojusi Lolita Trinkūnienė, Utenos UAB „Immobilita“ direktorė, kurios šeimos verslas įsigijo greitojo maisto užkandinės „Felix Chicken“ franšizę. Pastaroji nuo 2001 m. veikia Lenkijoje, bet Utenoje nepasitvirtino.

„Nesvarbu, kad visų lėšų, kurias į jį sudėjome, atgauti nepavyko, svarbiausia, kad radome pirkėją, antraip į nuostolius būtume klimpę dar labiau, nes Utenoje tokia maitinimo įstaiga neišsilaikė dėl vienintelės priežasties – čia per mažai žmonių, – yra sakiusi p. Trinkūnienė. – Būtent to ir neapskaičiavome. Dabartiniai „Felix Chicken“ savininkai visą mūsų įrangą išsigabeno į Vilnių ir užkandinę atidarė ten. Kiek žinau, jiems sekasi.“

Vieta, kur norima „atkartoti“ verslo sėkmę, – svarbi, todėl jai tokį pat dėmesį kaip maisto kokybei skiria šiandienos „Gazelės“ viešnia Inga Tribuišienė, salotų baro „Fresh Post“ įkūrėja.

„Koncepcija yra apgalvota ir atidirbta – mūsų klientai yra verslo centrų darbuotojai. Nesidairau nei į vieną, nei į kitą pusę, todėl besidomintiems, matyt, didžiausia užduotis yra rasti tinkamą vietą“, – sako p. Tribuišienė, „Fresh Post“ valdančios Panevėžio UAB „Burbuliukas ir Co“ bendraturtė.

Kuo paprastesnė koncepcija, tuo didesnė franšizės sėkmės tikimybė, nurodo „Forbes“. Vienas svarbiausių veiksnių yra galimybė „pakartoti“ ištisą koncepciją ir atskiras jos dalis, nesukeliant grėsmės kokybei. Tą rodo ir sėkmingiausių greitojo maisto tinklų pavyzdžiai: sumuštinis, perkamas skirtinguose miestuose ar valstybėse, vis tiek yra to paties skonio. Todėl reikia apgalvoti tokias detales kaip patiekalų ingredientai, produktai. Rinktis tokius, kokių bus galima gauti skirtingose vietose, apsieiti be regioninių, sezoninių ingredientų.

Lengvas maitinimo įstaigos modelio atkartojimas susijęs ir su aptarnavimu, todėl patariama supaprastinti procesus, kad naujai prisijungiančių įstaigų darbuotojai jų išmoktų greitai. Franšizės modelis apskritai turi būti lankstus. Svarbu numatyti greitą ir lengvą adaptaciją, technologijas, kad būtų galima jį keisti bet kada, kai tik pasikeičia vartotojų poreikiai.

Svarbiausia – kokybė. Ji turi būti „stabiliai gera“ bet kurioje vietoje ir bet kuriuo metu. Galutinio produkto, kurį perka vartotojas, negali paveikti nei vieta, nei metų laikas, nei darbuotojai, primena „Forbes“.

Visą „Fresh Post“ istoriją skaitykite VŽ Premium.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Į fizines parduotuves klientus prisikviečia priemonėmis, kurių neturi e. parduotuvės

E. komercijos rinkoje konkurencijai intensyvėjant, jų kovą laimi pirkėjai, kurie gali rinktis iš pasaulinio...

Gazelė
2019.08.18
Nuomininkų trauka: kad būtų jauku, kaip namie 2

Prie apgyvendinimo verslo jungiasi „mėgėjai“ – investuojantieji į butus centrinėje miesto dalyje, kurie tiek...

Gazelė
2019.08.17
Smulkiųjų kelias pas kaimynus nei ilgas, nei brangus – užtenka išversti e. parduotuvę Premium 1

Smulkiųjų eksporto žvalgybos prasideda nuo Latvijos. Dauguma numatančiųjų vėliau pardavimo kanalus auginti,...

Gazelė
2019.08.16
Viešbučiai regionuose kyla toliau: Plungėje planuoja apgyvendinti ir įmonių svečius Premium 5

Regionų verslininkai toliau investuoja į rizikingą, bet mažuose miestuose reikalingą, – apgyvendinimo verslą.

Gazelė
2019.08.16
Plėtros pamokos: netolimų rinkų skirtumai e. prekyboje stebina ir po dešimtmečio 1

Europa yra viena iš geriausių vietų e. komercijos verslui – tarptautinė prekyba praėjusiais metais augo 13%,...

Gazelė
2019.08.15
Lietuvos e. parduotuvių apetitas užsienyje: per mėnesį pasiekia namų prekybos apimtį Premium

Lietuvos e. parduotuvių plėtra užsienio rinkose šiemet aktyvesnė. Apetitui kylant, dalis iš jų pradeda ne nuo...

Gazelė
2019.08.13
Kodėl kartais verta „atleisti“ save 4

Kiekvienas smulkiojo verslo savininkas frazę apie atleidimą arba yra pats ištaręs, arba išgirdęs pats būdamas...

Gazelė
2019.08.11
Norvegiška patirtis: ką daryti, jei darbuotojas geras, bet geria 17

Daugelis vadovų, ypač sėkmingai dirbančių įmonių, supranta, kad rezultatų be geros komandos nepasieksi.

Gazelė
2019.08.10
Ko nepamiršta teisingai augantys smulkieji 2

Daug smulkiojo verslo savininkų nori plėstis, ir augti greitai. Bet jeigu skubama neturint plano, kyla nemažų...

Gazelė
2019.08.10
VMI pradeda GPM nepriemokų išieškojimą 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, kad 56.000 gyventojų, kurie deklaravo pajamas už 2018 metus,...

Finansai
2019.08.08
Sertifikatų reikia ne tik eksportui, bet ir specializacijai įtvirtinti Premium

Panevėžio UAB „Geld Baltic“, dirbanti su liofilizuotų – šaltyje džiovintų – uogų ir vaisių užkandžių prekės...

Gazelė
2019.08.08
Klaipėdiškis rizikavo šeimos gerove, bet verslą Norvegijoje įkūrė Premium 6

Rizika investuoti visas šeimos santaupas ir kurti įmonę Norvegijoje Tomui Kybartui pasiteisino: bendrovė ne...

Gazelė
2019.08.07
Įvertinimai internete apkarpo smulkiųjų pelną, bet vieša kritika gali būti naudinga Premium

Klientų atsiliepimai ir įvertinimai skirtingose platformose yra susiję su smulkių ir vidutinių įmonių...

Gazelė
2019.08.06
Kaunietis svarstė apie būstus studentams – išėjo naujos koncepcijos apgyvendinimo verslas Premium

Miesto svečių srautas Kaune augina apgyvendinimo vietų poreikį, o jis verčia kurti naujos koncepcijos...

Gazelė
2019.08.05
VMI 700.000 gyventojų grąžino 109 mln. Eur

Beveik 700.000 gyventojų, kurie laiku ir teisingai užpildė pajamų deklaracijas, iki liepos 31 d. pervesta...

Finansai
2019.08.05
VMI metų viduryje pakeitė GPM mokėjimo tvarką Premium 1

Liepos viduryje asmenims, kuriems yra prievolė mokėti didesnį – 27% – pajamų mokesčio tarifą, atsirado...

Finansai
2019.08.05
Globali vizija: kaip įžengti į užsienio rinką 2

50% įmonių Europoje neišgyvena pirmų 5 m., tad tos, kurios auga ir įsitvirtino vidaus rinkoje, – jau yra...

Gazelė
2019.08.04
Kaip apsaugoti intelektinę nuosavybę

Vienas svarbiausių startuoliams klausimų yra konfidencialios informacijos ir intelektinės nuosavybės apsauga,...

Gazelė
2019.08.03
Kodėl smulkiajam verslui reikia prekės ženklo

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų suvokia, kad prekės ženklas nėra vien įsimenantis šūkis ir logotipas. Tai –...

Gazelė
2019.08.03
Testamentas – ne išeitis: ką daryti, kad paveldėtojai neištaškytų verslo Premium

Verslo savininkas turėtų pagalvoti, kas pasirūpins jo verslu, jei to negalės padaryti pats. Tačiau praktika...

Gazelė
2019.08.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau