Geriau atsisako filialų, nei rizikuoja verslu

Publikuota: 2019-04-04
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Tik augantis verslas turi perspektyvų, todėl dažnai pradedama plėstis geografiškai. Tačiau suvaldyti verslą kitame mieste jo įkūrėjui nuolat ten nebūnant, yra gana sudėtinga: kai kurie verslininkai nusprendžia apsistoti ties tuo, nuo ko pradėjo.

Įmonių įkūrėjai vardija nemažai priežasčių, kodėl nusprendė atsisakyti plėtros: per didelis atstumas, sudėtinga filialui rasti darbuotojų ir patikimų vadovų, kitokie klientų apsipirkimo įpročiai.

Vis dėlto esminė priežastis – sudėtinga suvaldyti geografiškai nutolusius taškus. Apie tai yra pasakojęs Povilas Jankauskas, MB „Vanilinis dangus“ direktorius.
Pirmiausia jis įkūrė kepyklėlę Utenoje, vėliau – užkandinę Molėtuose, o užpernai atidarė kavinę Vilniuje.Tačiau šią po metų uždarė, nes fiziškai suvaldyti 3 vietas buvo per sunku.

Nuotrauka::1

„Pasidarė sudėtinga viską aprėpti. Todėl teko apsispręsti: liekame prie šeimos verslo koncepcijos arba dar stipriau plečiamės. Darome tai, kas mums patinka, arba pamirštame kokybę ir vaikomės pinigų bei populiarumo. Pasirinkome pirmąjį variantą“, – aiškina p. Jankauskas.
Į kavinę Vilniuje buvo investuota apie 30.000 Eur. Nors ne visas investicijas per tą laiką, kol kavinė veikė, pavyko susigrąžinti, tačiau įmonės bendraturčiai verčiau dalį jų nurašė į nuostolius, bet nerizikavo visu verslu.
„Nusprendėme skirti visas jėgas užkandinėms Molėtuose ir Utenoje. Čia maitinimo įstaigų irgi vis daugiau atsiranda, bet kokybiškų konditerijos gaminių dar nėra daug, todėl jau turime savo pirkėjų“, – sako p. Jankauskas.

Kitokie pirkėjai

Tai, kad plėtra nepasisekė, turėjo pripažinti ir Inga Dikšaitienė, Tauragės UAB „Tūkstantis mylių“  direktorė, įkūrėja. Įmonė valdo du skirtingus verslus: prieš 5 metus įkurta bendrovė veiklą pradėjo kaip turizmo agentūra, o netrukus ją išplėtė atidarydama parduotuvę „Vynoteka“. Ši dirba pagal franšizę.

Nuotrauka::2

„Buvome pirmieji, kurie Lietuvoje gavo „Vynotekos“ franšizę. Žinoma, kad nebuvo lengva. Tačiau aš taip norėjau turėti šią parduotuvę, kad įveikiau visus barjerus“, – sako verslininkė.
Parduotuvė Tauragėje iš karto prigijo. Anot pašnekovės, su daugeliu pirkėjų net susibičiuliavo, nes suvienijo domėjimasis gėrimais, išskirtiniais maisto produktais. Pardavimai nuolat augo, klientų skaičius irgi, todėl atrodė, kad turėtų pasisekti ir kitame mieste.
Tačiau Telšiuose įkurtuvių džiaugsmą netrukus pakeitė nuostaba, kad pirkėjų sulaukiama gerokai mažiau nei tikėtasi, o ir tie patys pirko ne tiek, kiek tauragiškiai. Vis atrodė, gal dar per mažai laiko, gal trūksta reklamos, kad atsirastų proveržis. Bet to neįvyko, todėl po dviejų metų „Vynoteka“ Žemaitijos sostinėje buvo uždaryta.
„Žinoma, kad skaudu. Ir nuostolių patyrėme, ir tiek darbo įdėta. O apie rūpesčius, nemigo naktis net nekalbu. Todėl, kai atsisakėme parduotuvės Telšiuose, iš pat pradžių buvo labai liūdna. Bet netrukus atėjo palengvėjimas, nes supratau, kad niekas neprarasta, tiktai išmokau pamoką. Jei sekasi namie, čia ir dirbk, koncentruokis į vietinius klientus ir mėgaukis ta sėkme“, – sako tauragiškė, pridurdama, kad visų pasaulio pinigų juk neuždirbsi.

Kai viskas šalia – paprasčiau

Plėtros didmiesčiuose atsisakė ir Marijampolės UAB „Sotas“. Įmonė Suvalkijos sostinėje valdo kavinę, piceriją, kepyklą, kavinę-valgyklą ir kavinę-barą „Nica“. 
Vienu metu marijampoliečiai buvo įkūrę užkandines Kaune, Vilniuje, jos taip pat veikė Prienuose, Vilkaviškyje. Buvo svarstyta ir apie verslo franšizę. Bet nuspręsta tinklo atsisakyti.

Pirmiausia – dėl valdymo, nes nepavyko rasti patikimų komandų ir užtikrinti kokybiško visų padalinių darbo.

Nuotrauka::3

„Buvo daug važinėjimo, lakstymo, bet supratome, kad reikia labai geros komandos, kuria gali pasitikėti, nes, kai nuvažiavus į Vilniaus užkandinę, matai, kad net vadovui žiūrint dirbama ne taip, kaip reikėtų, supranti, kad nepavyks. Be to, daug vietų buvo įsikūrusios gyvenamuosiuose namuose, tad negalėjome gauti prekybos alkoholiu licencijos, o vien iš bandelių ir sumuštinių neišgyvensi. Kai atsidarė „Sotas“, tokių vietų nebuvo daug, bet vėliau konkurencija išaugo – atsirado kepyklėlių, greitojo maisto restoranų“, – sakė Erika Karosienė, UAB „Sotas“ direktorė.

Verslą koncentravus Marijampolėje, jį valdyti pasidarė kur kas lengviau, nes visos maitinimo įstaigos yra šalia, todėl galima iš karto reaguoti, jei kas nors atsitinka, be to, paprasčiau imtis pokyčių.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

E. parduotuvę sukūrė, kai dar nebuvo pirkėjų, bet plečiasi tik po dešimtmečio Premium

Lietuviška e. parduotuvė, sukaupusi tiek internetinės prekybos patirties, kiek laiko Lietuvoje iš viso...

Gazelė
2019.04.23
Nusivylę augalais, kurie neprigyja, pirkėjai kokybės ieško medelynuose

Nors prekybos centruose ar turguose galima rasti augalų, kokių tik širdis geidžia, tačiau ne vienas pirkėjas...

Gazelė
2019.04.22
Latviai pradėjo gaminti marinuotų agurkų skonio degtinę 2

Prekės ženklo „Moskovskaya“ liniją papildė 4 nauji degtinės gėrimai, kuriems kurti panaudoti senoviniai...

Gazelė
2019.04.22
Molinių taikinių jau neužtenka – Švenčionyse kuria interaktyvią šaudyklą Premium

Švenčionių r. įrengta šaudykla modernizuojama iš esmės: bus ne tik įrengta stendinio šaudymo aikštelė ir dvi...

Gazelė
2019.04.22
Verslo įkūrėjų patirtis: net ir nedidelė klaida kainuoja 

Verslo pradžioje klaidų pridaroma daugiausia – pirmaisiais metais uždaroma kone pusė pradėjusių dirbti...

Gazelė
2019.04.21
Estai atrado lietuviškus dūmų detektorius  – „Eldes“ vos spėja juos gaminti Premium 2

Idėją patobulinti produktą gali pasiūlyti ir klientai: estų saugos tarnyba paprašė UAB „Eldes“ nuotolinį dūmų...

Gazelė
2019.04.19
Idėja iš Londono: lietuviai sukūrė sporto klubus vienijančią interneto platformą Premium 1

Aktyvi dviejų vaikų mama Greta Šidlauskienė su broliu Laurynu Gružinsku sukūrė sporto klubus vienijančią...

Paslaugos
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
Ne visi smulkiausi ūkininkai privalo mokėti GPM – yra išlygų

Pernai įsigaliojus Gyventojų pajamų mokesčio pakeitimams, žemės ūkio veikla prilyginta individualiajai.

Gazelė
2019.04.17
„No Forks“ plėtra: „Oze“ vėl nusidriekė eilės, dar vieno prekybos centro laukia Premium 8

100 buritų per vieną valandą – toks greitis pasiektas per antrojo meksikietiško maisto restorano „No Forks“...

Gazelė
2019.04.17
Galėjo apsiriboti prancūzų darbo pasiūlymu, bet atsiplėšė šios rinkos dalį Premium

UAB „Galanis“ užsakymų turi kur kas daugiau, nei spėja gaminti – gelbsti tai, kad rudenį bei žiemą,...

Gazelė
2019.04.17
Moderniausio bokso klubo Lietuvoje įkūrėjai pirmąjį ringą surentė iš palečių Premium

Kovą Vilniaus Kalvarijų gatvėje atidarytas bokso ir fizinio rengimo sporto klubas „City Boxing“ prisistato...

Gazelė
2019.04.16
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
Medelynuose prasidėjo bumas: lenkiški sodinukai – jau ne konkurentai Premium 2

Vis daugiau medelynų įkūrėjų atsisako dalyvauti mugėse ir prekiauja tik savo sklype. Dabar į medelynus...

Gazelė
2019.04.15
Pirkėjų pageidavimų raktažodis – lengviau ir paprasčiau

Galvojantiems apie pirkėjų rytojaus norus patariama įsidėmėti augantį patogumo ir paprastumo reikalavimą.

Gazelė
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
Prekyba keičiasi: ką daro, kad pirkėjas ateitų ir rytoj

Prekybos sektoriuje pokyčius lems dirbtinis intelektas, kuris apsipirkimą pakeis iš esmės. Tokias prognozes...

Gazelė
2019.04.13
„eGariunai.com“ neišdegė, bet internetinis turgus bus Premium

Turgavietėms modernėjant ir plečiant veiklą iki kultūros ir pramogų, dar viena iniciatyva sutelkti...

Gazelė
2019.04.12
Reklamdavių žinutė „Facebook“: stabdome paskyras ir remsimės influenceriais Premium

Pasaulinis Jungtinės Karalystės (JK) rankų darbo kosmetikos prekės ženklas „Lush“ praneša išjungiantis...

Gazelė
2019.04.11
Mažesnių miestų realybė: atvažiavai nelaiku, gali likti nevalgęs 2

Alkanas žmogus yra piktas žmogus. Ypač tada, kai jis atvykęs į svetimą miestą, o maitinimo įstaigos dar...

Gazelė
2019.04.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau