Kokie reklamos būdai smulkiesiems labiausiai pasiteisino

Publikuota: 2019-04-02
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Jei pažįstamas verslininkas pasidalija patirtimi, kaip viena ar kita reklama jo verslui išaugino sparnus, kitas, išbandęs šį būdą, gali likti nusivylęs: nepasiteisino.

Kai kurie smulkieji verslininkai tikina, kad reklamai nėra išleidę nė cento – jiems pilnai užtenka apie save pasiskelbti socialiniuose tinkluose, o po kurio laiko pradeda veikti reklamos iš lūpų į lūpas mechanizmas.

Gal tai ir tiesa, tačiau jei šis verslininkas būtų skyręs lėšų reklamai, galbūt dabar jo įmonė būtų kur kas didesnė, o apyvartos skaičius pasipuoštų dar vienu nuliu. Nes bendrovių, kurios kasmet stipriai auga, vadovai teigia, kad be reklamos tokių rodiklių nebūtų pasiekę.

Reikia ir akcijų

„Esame reklamavęsi visur, kur tik matėme naudą. Vis dėlto daugiausia klientų mūsų sporto klubai užsiaugino per socialinius tinklus, nes ten yra bendraujama ypač aktyviai.
Esame prifilmavę daugybę filmukų, istorijų, kuriais sakome: ateikite, išbandykite ir apsispręskite. Nes jei klientas susidomi, bet neužsikabina iki galo, vadinasi, tu jį praradai. Vien feisbuke turime per 20.000 sekėjų. Ir jiems kaskart siūlome ką nors patrauklaus, tarkim, momentinių akcijų“, – yra sakiusi Renata Šuikienė, Klaipėdos UAB „VS Fitness“ direktorė.

Ji nurodo, kad mažiausiai pasiteisino reklama bėgančioje eilutėje ar stenduose lauke – ten, kur vartotojas negali „spustelti“, kad pasirodytų daugiau informacijos – kaip kad yra įpratęs internete.

Pasirinko e. reklamą

Nėra reklamos, nėra ir pardavimų – tuo įsitikinusi Vilmantė Markevičienė, Vilniaus UAB „AAAA Europe Distribution“, prekiaujančios higienos gaminiais su prekių ženklu „Gentle day“, bendraturtė. Ir kuo rinka didesnė, tuo reklamai reikia skirti daugiau lėšų, antraip būsi nematomas.
„Pavyzdžiui, Lenkijoje parduotuvėms prekes tiekiame patys, nes neradome partnerių, kurie apsiimtų prekiauti mūsų produktais. Čia patekti į lentynas sudėtinga, o kad produktai taptų žinomi, reikia itin didelių investicijų į reklamą. Lietuvoje mes pradėjome nuo reklamos televizijoje ir ji pasiteisino. Mat mažoje rinkoje tokiu būdu klientai daug greičiau sužino apie naują produktą ir vėliau gaminį siūlo vieni kitiems“, – yra sakiusi verslininkė.
Būtinybę reklamuotis įmonė ypač pajuto tada, kai pradėjo eksportuoti į JAV. Ten bendrovės gaminiai dažniausiai pardavinėjami ekologiškų produktų krautuvėlėse. Kad pirkėjai pamatytų lietuviškus produktus ir išbandytų, nemažai jų yra išdalijama kaip pavyzdžiai – tai atsiperka.
Tiesa, bendrovė bandė dirbti su vietine ryšių su visuomene agentūra. Tai paskatino išbandyti vienų gamintojų, su kuriais lietuviai susipažino JAV parodoje, patirtis. Šie pasakojo, kad kai pradėjo dirbti su agentūra, jiems atsivėrė daugybės parduotuvių ir prekybos centrų durys, nors prieš tai su kosmetikos gamintojais jų savininkai net į kalbas nesileido.

Tačiau Lietuvos įmonei tai nepasiteisino.
„Manau, kad skyrėme tam per mažai lėšų – per mėnesį 3.300 USD. Už tokius pinigus JAV ne kažką gali padaryti. Tačiau daugiau mokėti paprasčiausiai negalėjome. Po pusmečio bendradarbiavimą nutraukėme. Tuos pinigus skyrėme e. parduotuvės reklamai – rezultatas kur kas geresnis. Dabar pardavimai internetu JAV sudaro apie pusę apyvartos“, – patirtimi dalijasi p. Markevičienė.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
VMI ir „Sodros" konsultacijos vienu skambučiu 1

Nuo šiol mokesčių informacijos centro telefonu 1882 asmeninių konsultacijų pageidaujantys gyventojai ir...

Finansai
2019.05.22
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
2019.05.22
Ataskaitų teikimas: RC atsako į dažniausiai užduodamus klausimus

VĮ Registrų centras (RC) pateikia šešis populiariausius klausimus, į kuriuos atsakymus RC konsultantai...

Finansai
2019.05.21
Klaipėda įmones kviečia „darbostogų“, siūlo specialias kainas

Klaipėdiečiai šiemet pristatė „Workation Klaipėda’19“ programą, kviesdami šiltuoju sezonu paslaugų sektoriaus...

Gazelė
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Ministras Vilius Šapoka: šešėlyje dirba nevykėliai 16

Ekonomikos šešėlis Lietuvoje kelis metus iš eilės mažėja po vieną procentinį punktą. Finansų ministerijos...

Finansai
2019.05.20
„Jurgio ir drakono“ savininkai planuoja dar 3 naujus maitinimo taškus Premium 12

Septynias maitinimo įstaigas valdanti UAB „Burokėlis ir krapas“ tęsia plėtrą. Sostinėje iškilsiančiame...

Paslaugos
2019.05.20
Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Papildoma veikla vienus verslus skandina, kitus - gelbsti 1

Verslininkai puikiai žino taisyklę, kad vienoje kraitelėje visų kiaušinių laikyti negalima. Todėl dažnas...

Gazelė
2019.05.19
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Jei CV netelpa į du puslapius, verta suklusti 1

Nors nėra griežtų reiklavimų, kokio ilgio turi būti gyvenimo aprašymas, tačiau idealiausia, jei jis telpa...

Gazelė
2019.05.18
Kada verslininkams bankrotas išeina į naudą Premium

Bankrotas daugeliui skamba tarsi nuosprendis, tačiau kartais jis – nesvarbu, savos įmonės ar buvusios...

Gazelė
2019.05.17
Jaunimas sugeba užsidirbti ir švęsdamas 

Penktadienį į sostinės S. Daukanto aikštę susirinko savo ateitį su verslu siejantys moksleiviai. Tai, kad jie...

Gazelė
2019.05.17
Pasilikę „po pamokų“ dažniau sukuria savo verslą Premium

Kurti verslą dar mokyk­los suole yra bene efekt­yviausia pažintis su vers­lu, mokomosios moks­leivių...

Gazelė
2019.05.17
Vilniaus senamiestyje – dar viena maisto prekių parduotuvė skubantiems Premium 4

Sostinėje patogaus apsipirkimo segmentą (angl. convenience) toliau plečia nauji žaidėjai – J. Basanavičiaus...

Gazelė
2019.05.16
Verslo aukso amžių jaučia ir darbuotojai: įmonės su jais dalijasi pelnu Premium

Algų kreivei šaunant aukštyn, net smulkios įmonės randa būdų mokėti orų atlyginimą. Kai kurie vadovai...

Gazelė
2019.05.16
Verslumo ir Metų mokytojas: finansinio raštingumo mokyklos suole per mažai Premium

Praktinio verslumo mokymo – mokomųjų mokinių bendrovių (MMB) – programai, sukurtai „Junior Achievement“...

Gazelė
2019.05.15
Smulkios įmonės bankrutuoja tyliai, bet tai nereiškia verslo pabaigos Premium

Jei verslas ima buksuoti, o dar „padeda“ ir veiksniai iš išorės, dažnai nelieka nieko kito, kaip skelbti...

Gazelė
2019.05.15
Kaip augant nesudeginti verslo 1

Verslo auginimo planą reikia parengti jau tada, kai verslas kuriamas, o užuot blaškiusis – nuosekliai...

Gazelė
2019.05.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau