Kodėl piktnaudžiauti nuolaidomis neverta

Publikuota: 2019-03-26
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Visi nori nuolaidų, o konkurencija spaudžia jų suteikti. Bet „Forbes“ primena, kad būdamas pigus – nelaimėsi, nes visada atsiras kas nors, kas pasiūlys dar mažesnę kainą.

Klientai yra išmintingi – jie nori ne pigiausio varianto, o didžiausios vertės. Todėl įmonė turi užimti vertės, o ne kainos lyderio poziciją.

Varžymasis kaina griauna prekės ženklą, padarydamas jį silpną. Pardavėjus galima laikyti prekės ženklo „veidu“ ir, jeigu jie lengvai leidžiasi į derybas dėl nuolaidų, tiek jie, tiek jų atstovaujama įmonė atrodo silpnai. Jie nebeparduoda produkto ar paslaugos vertės – naudodamiesi 10%, 20%, 15% nuolaidų dydžiais jie stengiasi įtikinti juo pasinaudoti. Suprantama, tokios pastangos neturi nieko bendra su savimi pasitikinčia ir vertinga įmone. Nusipiginančios įmonės yra ženklas, kad pats verslas netiki produktu ar paslauga, kurią siūlo.

Įpratę prie nuolaidų, pardavėjai jas pradeda siūlyti net tada, kai klientai nesidera, nes nuolaidos tampa jų pardavimo strategija.

Nuolaidos atsigręžia prieš verslą ir dėl klientų, kurie moka visą kainą. Ilgainiui jei pradeda klausinėti, kodėl kita įmonė už tą pačią paslaugą moka mažiau.

Nuolaidų dalybos apsunkina ir konkrečių klientų reikšmės įmonei įvertinimą.

Vienas klientas gauna 20% nuolaidą, kitas – nemokamą naudotojo prieigą, trečias – nemokamą atnaujinimą, ketvirtas – nemokamą priežiūrą. Kaip suskaičiuoti vidutinę naudotojo mokamą kainą arba prognozuoti pardavimus?

Tai nereiškia, kad su klientais visai nesiderama. Tačiau reikia nuolaidų sistemos, taisyklių, kuriomis remtųsi pardavėjai ir kurios leistų pamatuoti, kokį poveikį turėjo kainos sumažinimas.

Viena iš taisyklių gali būti mainai. Pavyzdžiui, nuolaida už išankstinį apmokėjimą arba naudotojo atsiliepimus.

Taip pat reikia nustatyti, už ką kokie nuolaidų dydžiai gali būti taikomi. Pavyzdžiui, 10% nuolaidą gauna klientai, kurie iš karto atsiskaito už metus naudojimosi paslauga. (VŽ)

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Mokesčių našta individualiai veiklai nuo 22% traukiasi iki 17% Premium 6

Seimo nariai balsų dauguma po svarstymo pritarė įstatymo pataisai, kuri mokesčių naštą individualiai veiklai,...

Finansai
05:45
Kinai nori pirkti visko ir brangiai: kaip jiems parduoti lietuviškus produktus Premium 1

Kinijos rinka yra besotė, todėl daugelį smulkiųjų gamintojų ji gąsdina, kad nepajėgs tenkinti jos poreikių.

Gazelė
2019.12.10
Restoranų konsultantės: pradėkite nuo „Excel“ lentelės, jei nemokate – išmokite Premium 1

Vertinant pagal naujų vardų kūrimąsi, jau žinomų plėtrą ir naujos koncepcijos maitinimo įstaigų bumą,...

Gazelė
2019.12.10
Vadovas be kabineto: kas iš to išlošia

Kuo smulkesnė įmonė, tuo darbuotojams trumpesnis kelias iki vadovo. Neretai net eiti niekur nereikia – įmonės...

Gazelė
2019.12.08
Darbdaviai gali verstis per galvą, bet motyvacija veikia tik tris mėnesius Premium 3

Paradoksalu, bet kuo daugiau įmonė nori įsiteikti darbuotojams, tuo jų rezultatų kreivės kilimas aukštyn...

Gazelė
2019.12.06
Lietuvės floristikos kūriniai įtiko ir išrankiam „Rammstein“ skoniui Premium

Net daugiamilijoniniame mieste pats smulkiausias verslas netrunka sulaukti užsakymų, jei gaminamas...

Gazelė
2019.12.05
Vyriausybė panaikino dalį verslo liudijimų Premium 6

Vyriausybė panaikino verslo liudijimus statybos apdailos darbams, autoservisų ir auklių paslaugoms. Smulkieji...

Finansai
2019.12.05
Kai klientai ateina iš uždaros bendruomenės, pardavimų prireikia po pusantrų metų Premium

Versle pasitikėjimas pelno gerų atsiliepimų, o šie augina klientų ratą. Bet jei klientus dar saisto tvirtos...

Gazelė
2019.12.04
Slovėnijos „Gazelė“: kaip „garažo vyruko“ produkciją pardavinėjo keli prezidentai ir kaip pasisveikina NASA Premium 1

Kodėl geriausia pardavimų komanda eksportui pradėti – keturių valstybių prezidentai, kodėl NASA, norėdama...

Gazelė
2019.12.03
Berlyno lietuviai perprato, kaip ten geriausiai ieškoti verslo partnerių Premium

Vis daugiau lietuvių verslą kuria Berlyne, nes šis miestas – vienas patraukliausių tiek startuoliams, tiek...

Gazelė
2019.12.03
Lietuvių startuoliai Vokietijoje traukia ne tik investuotojų dėmesį

Lietuviai nebūtinai verslą turi kurti savo šalyje: svetur sukurti startuoliai gali puikiai praversti Lietuvai...

Gazelė
2019.11.29
Norint išvengti 20% GPM tarifo, patartina viską sutvarkyti dar šiemet Premium 1

Prezidentas siūlo daugeliui pajamų rūšių taikyti didesnį 20% pajamų mokesčio tarifą. Norint išvengti didesnio...

Finansai
2019.11.28
Po trečiojo restorano „No Forks“ atidarymo, svarsto apie franšizę Premium 1

Atidaryti du restoranus per metus, taip gerokai paauginant įmonę, gana ritmas iššūkis, tad ne gėda...

Gazelė
2019.11.28
„Gazelė 2019“ nugalėtoja: verslą pradėjau nuo nekompetencijos Premium

Sparčiausiai šalyje augusios įmonės „Mano linija“ vadovė neslepia, kad didmeninė prekyba, kuria bendrovė...

Gazelė
2019.11.27
Paskelbtos Kauno „Gazelės“, metų nugalėtojos laurai iškeliavo į Vilnių

„Gazelė 2019“ finalas įvyko – metų nugalėtoja tapo sostinės UAB „Mano linija“. Taip pat paskelbtos Kauno...

Gazelė
2019.11.27
Vienas verslininkas – kelios įmonės: kodėl verta atskirti veiklas Premium 1

Sparčiausiai augančios įmonės susiduria su skirtingais iššūkiais, tačiau kai kurie sprendimai būdingi visoms...

Gazelė
2019.11.26
Druskininkiečiai žodžio „ne“ nesako net keisčiausiems užsakymams Premium

Kuo smulkesnė įmonė, tuo ji lanksčiau reaguoja į klientų pageidavimus. UAB „Paviljonų pasaulis“ derina daug...

Gazelė
2019.11.24
Smulkieji verslą augina nerdami į naujas veiklas

Sakoma, kad neverta mesti kelio dėl takelio, tačiau versle tai nėra aksioma. Verslininkai kaip tik pasižymi...

Gazelė
2019.11.24
Maisto halių konkurencija Vilniuje auga – išliks stipriausieji Premium

Maisto halės yra vienas madingiausių kelių pastarųjų metų maitinimo įstaigų veiklos formatų. Vilniuje jų yra...

Laisvalaikis
2019.11.23
„BaltCap“ išsigrynino ekologiško verslo strategiją – pasirinko „Livin“ ženklą Premium

Didžiausio privataus kapitalo fondų valdytojo Baltijos šalyse „BaltCap“ fondas „BaltCap Growth Fund“ (BGF),...

Prekyba
2019.11.22

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau