Smulkiųjų kelias, kuris dažniausiai pasiteisina: rinkodara per pirkėjo skrandį

Publikuota: 2019-03-04
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Maisto gaminiai – jei tai ne duona kasdieninė ir kiti pirmojo būtinumo produktai – yra gana spontaniški pirkiniai. O kad jie pakliūtų į pirkėjo akiratį, kartais užtenka paprasčiausio būdo – duoti jų paragauti.

Šį kelią, kuris dažniausiai pasiteisina, yra išbandžiusi ne viena smulki įmonė.
Dovilė Stonė, Kauno MB „Sviestas sviestuotas“ bendraturtė, yra pasakojusi, kad ragavimas buvo vienas iš kertinių dalykų kuriant kiek neįprastą produktą. Riešutų sviesto receptūras su kolege kūrė pirmiausia remdamosi savo skoniu. Prieš siūlydamos gaminį pirkėjams, verslininkės riešutų sviesto davė ragauti pažįstamiems ir prašė įvertinti.
„Pirmiausia mūsų gaminamo riešutų sviesto paragavo artimiausi draugai. Teiravomės, kokia sviesto tekstūra patinka – vientisa ar traški. Klausėme, ar skrudinti riešutus švelniau ar stipriau. Riešutų sviesto receptus kūrėme tokius, kurie mums pačioms patiko, taigi domėjomės, ar žmonėms siūlomi skoniai patinka, galbūt ką nors reikia keisti“, – vardija p. Stonė.
Išbandžiusios gaminį draugų aplinkoje ir įsitikinusios, kad produktas vertas dėmesio, verslininkės ryžosi dalyvauti mugėje. Pasak pašnekovės, čia ne tik davė ragauti produkto, bet ir aiškino žmonėms, kas apskritai yra riešutų sviestas. Mat paaiškėjo, kad tikrai ne visi pirkėjai ne tik kad nėra ragavę, bet iš viso nežino, koks tai produktas.

Dalijimas pasiteisino

Dažniausia ragauti kviečiama pačioje veiklos pradžioje.

„Jei prekiauji maistu, būtina vaišinti pirkėjus, kad šie pirmiausia galėtų paragauti, o tada apsispręstų, ar pirkti. Nepasakysiu, kiek mėsos per pirmąjį veiklos mėnesį atidarymą išdalijome, bet tikrai daug. Tačiau kitą kartą atėjęs klientas jau žino, ką jis nori nusipirkti“, – sako Mykolas Lučiūnas, MB „Mėsos broliai“ bendraturtis, direktorius.
Galimybę pamatyti ir paragauti kaip pagrindinę rinkodaros priemonę naudoja ir Almantas Gedminas, sostinės bendrovės „Vaisiai ir šokoladas“, dirbančios su prekės ženklu „Laiminga braškė“, bendraturtis, direktorius.
„Mūsų tikslas buvo pradėti prekiauti puokštėmis iki Kalėdų. Tai pavyko. Tačiau pardavimų sprogimo, kokio tikėjomės, nebuvo. Manėme, kad šventėms mūsų neįprasti saldumynai bus pats tas, bet pirkėjai tikriausiai jau buvo susiplanavę vaišių stalą, o gal per šventinį įkarštį apskritai nepamatė mūsų reklamos, todėl puokščių pardavėme tikrai nedaug. Taigi nuo sausio pakeitėme rinkodaros strategiją“, – yra pasakojęs p. Gedminas.
Visą sausį ir vasarį įmonės darbuotojai darė puokštes ir jas dovanojo stambesnėms organizacijoms: taip prisistatoma ne tik pačiai bendrovei, kuri ateityje rengdama šventę darbuotojams ar ieškodama įspūdingos dovanos verslo partneriams galbūt prisimins apie netradicinį gaminį, bet ir jos darbuotojams.
Verslininkas sako, kad nors šis reklamos būdas ir nebuvo pigus, nes savikaina tokios puokštės yra nemaža, tačiau pasiteisino, nes iš tų įmonių, kurios gavo puokštę paragauti, jau atsiranda užsakymų.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Parama „kaimo startuoliams“ – ir staklėms, ir paspirtukams, ir cukraus vatos aparatams pirkti Premium

Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM) pasiūlius pačią paprasčiausią iki šiol paramą verslo pradžiai kaime,...

Pramonė
11:02
Labiausiai asmeniniai finansai nukentės atostogaujant 2019 m. gruodį Premium 3

Norint sužinoti, kokį mėnesį geriausiai eiti atostogų, kad mėnesio atlygis būtų didžiausias, reikia įvertinti...

Finansai
2019.03.18
Mėsinę Suvalkijoje išsaugoję brolis ir sesuo kuria firmines parduotuves Premium

Veiklą pradėjus nuo kelionių į potencialių partnerių parduotuves, tiesioginio pardavimo neverta atsisakyti ir...

Gazelė
2019.03.17
Smulkieji, kadaise išmokę dirbti JK, pabandytų vėl 1

Verslas yra lankstus ir sugalvos, ką daryti kilus rūpesčių dėl „Brexit“, vieni kitus ramina vežėjai.

Gazelė
2019.03.17
Pirtis, neradusi patalpų Vilniaus senamiestyje, įsikūrė ten, kur šildytis malkomis įprasta 10

Pirtį „Ivanas muša gongą“ ryškiai geltonai perdažytame name Kalvarijų gatvėje prieš kelias dienas atidaręs...

Gazelė
2019.03.16
Smulkiųjų vežėjų darbymetis: parsikraustyti į Lietuvą iš JK skuba visą kovą Premium 1

Lietuviai iš Jungtinės Karalystės (JK) traukia kurtis Lietuvoje. Pervežimo mikroautobusais paslaugas...

Gazelė
2019.03.15
GPAIS: ką reikia žinoti ir kaip verslui išvengti baudų 1

Verslas piktinasi, kad Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinė sistema (GPAIS)...

Gazelė
2019.03.14
VMI: turime duomenis apie kriptovaliutų sandorius iš Lietuvos 17

Prekybą kriptovaliutomis reikia priskirti individualiai veiklai. Jeigu to nepadarėte, galima individualią...

Finansai
2019.03.14
Labdaros fondai ir VšĮ suskubo teikti metines finansines ataskaitas

Šiemet bendrovės aktyviau teikia metines finansines ataskaitas nei pernai. To nepadarius įmonių vadovai gali...

Finansai
2019.03.14
GPAIS tapo kone keiksmažodžiu 25.000 šalies įmonių, verslui kantrybė senka Premium 14

Pernai gruodį baigėsi prisitaikymo prie Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės...

Gazelė
2019.03.14
Keičia parduotuvių asortimentą – „viskas, ko gali prireikti“ neefektyvu Premium

Regionuose dirbantys prekybininkai dėlioja plėtros planus ir skaičiuoja, kad praėjusių metų iššūkiai – darbo...

Gazelė
2019.03.13
Jei ūkininkas iš kanapių suriš vantą, jis - jau narkotikų platintojas Premium 1

Lietuvoje vis gausėja ūkininkų, auginančių pluoštines kanapes, tačiau dėl įstatymų painiavos kai kurie jų jau...

Gazelė
2019.03.13
Pirtį „Ivanas muša gongą“ užkūrė po trejų metų, laukia hipsterių Premium 10

Paieškos vietos, kurioje savininkas leistų įrengti pirtį su malkomis kūrenama krosnimi, gali trukti trejus...

Gazelė
2019.03.12
Atsisakė darbo banke ir sukūrė verslą: korporatyviniams dalykams čia vietos nėra Premium 14

Sostinėje kavinių bumas tęsiasi, tačiau didelė konkurencija neatbaido verslo naujokų. Tiesa, šiems reikia...

Gazelė
2019.03.12
Šiemet individualią veiklą užregistravo 15% daugiau gyventojų

Per pirmus du šių metų mėnesius individualią veiklą pagal pažymą vykdančių gyventojų skaičius, lyginant su...

Finansai
2019.03.12
Pirkėjų sveikesnių gėrimų paieškos skatina gamintojų išradingumą

Ekologiškų ir natūralių produktų Lietuva eksportuoja daugiausia, palyginti su Latvija ir Estija. Vis...

Gazelė
2019.03.09
 Panevėžio įmonės patirtis – kaip pavyko susidoroti su „Sodros“ „grindų“ iššūkiu 1

Kiekviena lazda turi du galus – tai dar kartą patvirtino sprendimas įvesti „Sodros“ „grindis“.

Gazelė
2019.03.09
Verslas investuoja į „Poniškas privilegijas“ Šakiuose Premium

Artimiausiais metais atnaujintuose Lietuvos dvaruose turėtų atsirasti bent keli nauji viešbučiai. Verslas...

Gazelė
2019.03.08
Vertimų biuras vertėjų pirmiausiai ieško ne tarp filologų Premium

Norinčių tapti vertėjais netrūksta, nes daugelis – ypač tie, kurie kurį laiką dirbo svetur, – mano tobulai...

Gazelė
2019.03.08
Vilniaus šilumos transferų gamintoja sukūrė perkamiausias „Victoria‘s Secret“ liemenėles 13

Šilumos transferų gamybos UAB „3T-Transfers Technologies for Textile“ patentuota technologija pasitvirtino –...

Gazelė
2019.03.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau