Smulkiųjų kelias, kuris dažniausiai pasiteisina: rinkodara per pirkėjo skrandį

Publikuota: 2019-03-04
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Maisto gaminiai – jei tai ne duona kasdieninė ir kiti pirmojo būtinumo produktai – yra gana spontaniški pirkiniai. O kad jie pakliūtų į pirkėjo akiratį, kartais užtenka paprasčiausio būdo – duoti jų paragauti.

Šį kelią, kuris dažniausiai pasiteisina, yra išbandžiusi ne viena smulki įmonė.
Dovilė Stonė, Kauno MB „Sviestas sviestuotas“ bendraturtė, yra pasakojusi, kad ragavimas buvo vienas iš kertinių dalykų kuriant kiek neįprastą produktą. Riešutų sviesto receptūras su kolege kūrė pirmiausia remdamosi savo skoniu. Prieš siūlydamos gaminį pirkėjams, verslininkės riešutų sviesto davė ragauti pažįstamiems ir prašė įvertinti.
„Pirmiausia mūsų gaminamo riešutų sviesto paragavo artimiausi draugai. Teiravomės, kokia sviesto tekstūra patinka – vientisa ar traški. Klausėme, ar skrudinti riešutus švelniau ar stipriau. Riešutų sviesto receptus kūrėme tokius, kurie mums pačioms patiko, taigi domėjomės, ar žmonėms siūlomi skoniai patinka, galbūt ką nors reikia keisti“, – vardija p. Stonė.
Išbandžiusios gaminį draugų aplinkoje ir įsitikinusios, kad produktas vertas dėmesio, verslininkės ryžosi dalyvauti mugėje. Pasak pašnekovės, čia ne tik davė ragauti produkto, bet ir aiškino žmonėms, kas apskritai yra riešutų sviestas. Mat paaiškėjo, kad tikrai ne visi pirkėjai ne tik kad nėra ragavę, bet iš viso nežino, koks tai produktas.

Dalijimas pasiteisino

Dažniausia ragauti kviečiama pačioje veiklos pradžioje.

„Jei prekiauji maistu, būtina vaišinti pirkėjus, kad šie pirmiausia galėtų paragauti, o tada apsispręstų, ar pirkti. Nepasakysiu, kiek mėsos per pirmąjį veiklos mėnesį atidarymą išdalijome, bet tikrai daug. Tačiau kitą kartą atėjęs klientas jau žino, ką jis nori nusipirkti“, – sako Mykolas Lučiūnas, MB „Mėsos broliai“ bendraturtis, direktorius.
Galimybę pamatyti ir paragauti kaip pagrindinę rinkodaros priemonę naudoja ir Almantas Gedminas, sostinės bendrovės „Vaisiai ir šokoladas“, dirbančios su prekės ženklu „Laiminga braškė“, bendraturtis, direktorius.
„Mūsų tikslas buvo pradėti prekiauti puokštėmis iki Kalėdų. Tai pavyko. Tačiau pardavimų sprogimo, kokio tikėjomės, nebuvo. Manėme, kad šventėms mūsų neįprasti saldumynai bus pats tas, bet pirkėjai tikriausiai jau buvo susiplanavę vaišių stalą, o gal per šventinį įkarštį apskritai nepamatė mūsų reklamos, todėl puokščių pardavėme tikrai nedaug. Taigi nuo sausio pakeitėme rinkodaros strategiją“, – yra pasakojęs p. Gedminas.
Visą sausį ir vasarį įmonės darbuotojai darė puokštes ir jas dovanojo stambesnėms organizacijoms: taip prisistatoma ne tik pačiai bendrovei, kuri ateityje rengdama šventę darbuotojams ar ieškodama įspūdingos dovanos verslo partneriams galbūt prisimins apie netradicinį gaminį, bet ir jos darbuotojams.
Verslininkas sako, kad nors šis reklamos būdas ir nebuvo pigus, nes savikaina tokios puokštės yra nemaža, tačiau pasiteisino, nes iš tų įmonių, kurios gavo puokštę paragauti, jau atsiranda užsakymų.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

CRM sąsiuvinyje išmanios sistemos neatstos, bet reikia tvarkingų procesų Premium

Jeigu verslo organizacijos procesai nesutvarkyti, verslo valdymo sistema mažai kuo padės, todėl kuriantieji...

Gazelė
14:54
Ministerija siūlo viešinti per trejus metus skirtą paramą Premium 1

Valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės, kurios suteikė paramą ar labdarą, apie tai turi pranešti savo...

Finansai
2019.11.18
Kaip išlaikyti verslą, kai konkurencija žvėriška Premium

Kuo mažesnių investicijų reikia verslui pradėti, tuo sektoriuje aštresnė konkurencija bei daugiau bandymų...

Gazelė
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Kai ieškoma retų partnerių, reikia sėsti į lėktuvą ir paspausti ranką 1

Smulkiame versle asmeninis kontaktas gali būti lemiamas. Nesvarbu, su kuo tas ryšys yra: pirkėjais,...

Gazelė
2019.11.17
Kur ir kaip rasti besišypsančių padavėjų

Net ir puikiausioje vietoje įsikūręs restoranas ar kavinė bus apytuščiai, jei juose aptarnaus padavėjai...

Gazelė
2019.11.16
Pirma prisiteisė pilnametystę, tada įkūrė 3 restoranus

Kas yra tas nepilnametis, kuris prisiteisė pilnametystę – perėjo emancipacijos procedūrą, kad galėtų turėti...

Gazelė
2019.11.16
Trys taisyklės, kurios verslą apsaugo nuo susinaikinimo Premium

Sparčiai augantis verslas pasiekia etapą, kai arba būtina imtis kardinalių pokyčių, arba viskas, kas sukurta,...

Gazelė
2019.11.15
„Jau pilnametis“: taujėniškio plėtros greitis – du restoranai per sezoną Premium

Atidaryti du naujus restoranus per keturis mėnesius – ambicingas uždavinys net maitinimo sektoriaus...

Gazelė
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Galvų medžiotojas“ darbdaviams: pamirškite „degančias akis“ ir nebesamdykite CV Premium 4

15% darbuotojų nuolat siunčia savo gyvenimo aprašymus kitiems potencialiems darbdaviams, o vadovų sunkumus iš...

Gazelė
2019.11.13
Lietuvių sukurto ploniausio pasaulyje biliardo stalo jokie plagiatoriai neįveikia Premium 1

UAB „Bilijardai“ savo produkciją, žinomą visame pasaulyje, nuo plagiatorių bando apsaugoti ne tik...

Gazelė
2019.11.12
Daugiau kaip pusė VšĮ nepateikė duomenų apie savo dalyvius

Iš šiuo metu esančių daugiau kaip 11.000 viešųjų įstaigų duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui pateikė...

Finansai
2019.11.12
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 2

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07
Apdovanotos Šiaulių „Gazelės“, rodančios įspūdingą augimą

Šiandien daugelis Šiaulių apskrities smulkaus ir vidutinio verslo atstovų susirinko į „Gazelės“ konferenciją.

Gazelė
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06
Kaip įkurti patinkantį verslą jo nekopijuojant Premium

Jei svečiuojantis užsienyje į akis krinta įdomi verslo idėja, grįžus galima ką nors panašaus bandyti kurti...

Gazelė
2019.11.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau