Smulkiųjų kelias, kuris dažniausiai pasiteisina: rinkodara per pirkėjo skrandį

Publikuota: 2019-03-04
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Maisto gaminiai – jei tai ne duona kasdieninė ir kiti pirmojo būtinumo produktai – yra gana spontaniški pirkiniai. O kad jie pakliūtų į pirkėjo akiratį, kartais užtenka paprasčiausio būdo – duoti jų paragauti.

Šį kelią, kuris dažniausiai pasiteisina, yra išbandžiusi ne viena smulki įmonė.
Dovilė Stonė, Kauno MB „Sviestas sviestuotas“ bendraturtė, yra pasakojusi, kad ragavimas buvo vienas iš kertinių dalykų kuriant kiek neįprastą produktą. Riešutų sviesto receptūras su kolege kūrė pirmiausia remdamosi savo skoniu. Prieš siūlydamos gaminį pirkėjams, verslininkės riešutų sviesto davė ragauti pažįstamiems ir prašė įvertinti.
„Pirmiausia mūsų gaminamo riešutų sviesto paragavo artimiausi draugai. Teiravomės, kokia sviesto tekstūra patinka – vientisa ar traški. Klausėme, ar skrudinti riešutus švelniau ar stipriau. Riešutų sviesto receptus kūrėme tokius, kurie mums pačioms patiko, taigi domėjomės, ar žmonėms siūlomi skoniai patinka, galbūt ką nors reikia keisti“, – vardija p. Stonė.
Išbandžiusios gaminį draugų aplinkoje ir įsitikinusios, kad produktas vertas dėmesio, verslininkės ryžosi dalyvauti mugėje. Pasak pašnekovės, čia ne tik davė ragauti produkto, bet ir aiškino žmonėms, kas apskritai yra riešutų sviestas. Mat paaiškėjo, kad tikrai ne visi pirkėjai ne tik kad nėra ragavę, bet iš viso nežino, koks tai produktas.

Dalijimas pasiteisino

Dažniausia ragauti kviečiama pačioje veiklos pradžioje.

„Jei prekiauji maistu, būtina vaišinti pirkėjus, kad šie pirmiausia galėtų paragauti, o tada apsispręstų, ar pirkti. Nepasakysiu, kiek mėsos per pirmąjį veiklos mėnesį atidarymą išdalijome, bet tikrai daug. Tačiau kitą kartą atėjęs klientas jau žino, ką jis nori nusipirkti“, – sako Mykolas Lučiūnas, MB „Mėsos broliai“ bendraturtis, direktorius.
Galimybę pamatyti ir paragauti kaip pagrindinę rinkodaros priemonę naudoja ir Almantas Gedminas, sostinės bendrovės „Vaisiai ir šokoladas“, dirbančios su prekės ženklu „Laiminga braškė“, bendraturtis, direktorius.
„Mūsų tikslas buvo pradėti prekiauti puokštėmis iki Kalėdų. Tai pavyko. Tačiau pardavimų sprogimo, kokio tikėjomės, nebuvo. Manėme, kad šventėms mūsų neįprasti saldumynai bus pats tas, bet pirkėjai tikriausiai jau buvo susiplanavę vaišių stalą, o gal per šventinį įkarštį apskritai nepamatė mūsų reklamos, todėl puokščių pardavėme tikrai nedaug. Taigi nuo sausio pakeitėme rinkodaros strategiją“, – yra pasakojęs p. Gedminas.
Visą sausį ir vasarį įmonės darbuotojai darė puokštes ir jas dovanojo stambesnėms organizacijoms: taip prisistatoma ne tik pačiai bendrovei, kuri ateityje rengdama šventę darbuotojams ar ieškodama įspūdingos dovanos verslo partneriams galbūt prisimins apie netradicinį gaminį, bet ir jos darbuotojams.
Verslininkas sako, kad nors šis reklamos būdas ir nebuvo pigus, nes savikaina tokios puokštės yra nemaža, tačiau pasiteisino, nes iš tų įmonių, kurios gavo puokštę paragauti, jau atsiranda užsakymų.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Sėkmės istorija: kaip buvęs padavėjas tapo dviejų Vilniaus restoranų savininku Premium 2

Jei teisingai pasirenkama koncepcija, žinoma, kas maitinimo versle yra svarbiausia, o lėšos jam uždirbamos...

Gazelė
05:45
Potencialių pardavimų kvalifikavimas: kam to reikia Premium

Pirmasis pardavimų proceso etapas – šaltųjų kontaktų, susijusių su potencialiu pardavimu, gausa, kurioje...

Pardavimai
05:45
Prašo atleisti dabar pat, o sugrįžta rudenį 1

Vasarą ar jai dar tik artėjant ne vienas vadovas sulaukia darbuotojo, nešino prašymu atleisti iš darbo. Kai...

Gazelė
2019.05.26
Verslas požiūrį į atsakingą vartojimą pradeda keisti nuo savęs

Tvarų ir atsakingą vartojimą skatinantys prekybininkai ir gamintojai sako, kad nors jų rinka dar, palyginti,...

Gazelė
2019.05.25
Darbuotojų auditorijose yra, bet reikia dviejų praktikų Premium

Vasarą darbuotojų trūkumo problema dėl sezoninių darbų svetur paaštrėja, tačiau kai kurie...

Vadyba
2019.05.24
Du nauji „Spiečiai“ – Kėdainiuose ir Marijampolėje

Bendradarbystės centrai verslumui skatinti įsikurs Kėdainiuose ir Marijampolėje, praneša Ekonomikos ir...

Gazelė
2019.05.24
Lazdijų restorano svečiai nustemba supratę, kad jie mėgsta kalakutieną Premium 1

Lietuviai vis labiau įvertina netoliese pagamintą produktą ir vietinių darbą – Lazdijuose veikiantį restoraną...

Gazelė
2019.05.24
Iki ataskaitų pateikimo liko savaitė, bet to dar nepadarė 60% bendrovių

Juridiniai asmenys, kurių finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais, metines finansines ataskaitas...

Finansai
2019.05.23
Šiauliečio ūkvedžio karjera: tapęs pirkimo vadovu, sutaupė 15% įmonės išlaidų Premium

Įmonės dažnai daugiausia dėmesio skiria pardavimams didinti, o pirkimus palieka savieigai. Be reikalo, nes...

Gazelė
2019.05.23
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
VMI ir „Sodros" konsultacijos vienu skambučiu 1

Nuo šiol mokesčių informacijos centro telefonu 1882 asmeninių konsultacijų pageidaujantys gyventojai ir...

Finansai
2019.05.22
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium 1

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
2019.05.22
Ataskaitų teikimas: RC atsako į dažniausiai užduodamus klausimus

VĮ Registrų centras (RC) pateikia šešis populiariausius klausimus, į kuriuos atsakymus RC konsultantai...

Finansai
2019.05.21
Klaipėda įmones kviečia „darbostogų“, siūlo specialias kainas

Klaipėdiečiai šiemet pristatė „Workation Klaipėda’19“ programą, kviesdami šiltuoju sezonu paslaugų sektoriaus...

Gazelė
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Ministras Vilius Šapoka: šešėlyje dirba nevykėliai 17

Ekonomikos šešėlis Lietuvoje kelis metus iš eilės mažėja po vieną procentinį punktą. Finansų ministerijos...

Finansai
2019.05.20
„Jurgio ir drakono“ savininkai planuoja dar 3 naujus maitinimo taškus Premium 13

Septynias maitinimo įstaigas valdanti UAB „Burokėlis ir krapas“ tęsia plėtrą. Sostinėje iškilsiančiame...

Paslaugos
2019.05.20
Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Papildoma veikla vienus verslus skandina, kitus - gelbsti 1

Verslininkai puikiai žino taisyklę, kad vienoje kraitelėje visų kiaušinių laikyti negalima. Todėl dažnas...

Gazelė
2019.05.19
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau