Keli būdai, kaip formalumus paversti pelnu

Publikuota: 2019-03-02
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kiekviena naujovė, priverčianti keisti patogią kasdienybę, sulaukia pasipriešinimo, tačiau, jį įveikus, pradeda ryškėti nauda.

Nesvarbu, ar būtų diegiama „Lean“, ar klientų aptarnavimo valdymo (CMR), ar kokybės vadybos (ISO) sistema, vadovai susiduria su darbuotojų pasipriešinimu ar bent nepasitenkinimu. Nes atsiranda papildomų reikalavimų, formalumų, reikia dirbti pagal aprašytus procesus, o ne taip, kaip kiekvienam patogiau.

Tačiau praeina kiek laiko, ir darbuotojai ne tik pripranta prie naujos tvarkos, bet ir pajunta, kad taip dirbti yra kur kas patogiau.

„Kai įdiegėme standartus, kad gautume sertifikatą, ir į gamybą galima patekti tik apsirengus specialiais rūbais bei įvykdžius aibę kitų formalumų, mūsų darbuotojai tik džiaugiasi, nes vadovai pas juos rečiau užsuka“, – nusijuokia Arvydas Valeika, UAB „Buga LT“ valdybos pirmininkas, kruopščiai pildydamas gamybos lankytojo žurnalą.

Įmonė pasaulinio lygio maisto standartus atitinkantį sertifikatą (BRC – British Retail Concorcium) gavo praėjusių metų rugpjūtį. Diegiami procesai kainavo ir laiko, ir pinigų, be to, visiems reikėjo išmokti dirbti pagal naują tvarką. Teko įsigyti ir papildomos įrangos, sukurti kokybės vadovo etatą.

„Galėjome šio sertifikato ir nesiekti, nes mūsų padažai „BUGA‘s“ jau turi savo pirkėją ne tik Lietuvoje, bet ir dešimtyje Europos šalių. Esame jau vieną koją įkėlę į JAV ir Kanados rinkas, tikimės netrukus ten atsistoti tvirčiau. Bet turėdami sertifikatą greičiau pateksime į naujas šalis, nes eksporto plėtra nėra tokia sparti, kaip norėtųsi“, – sako p. Valeika.

Įmonės tikslas – pilnai apkrauti gamybos liniją: ši gali pagaminti 1.200 padažo stiklainiukų per valandą. Kol kas bendrovė dirba viena pamaina, tačiau, išaugus užsakymų skaičiui, planuojama dirbti dviem pamainomis.

Sertifikato nauda

O BRC sertifikatas jau pradeda „atrakinti“ vis daugiau naujų užsakovų durų.

„Jau dabar jaučiame jo naudą, nes tapo kur kas lengviau derėtis su partneriais. Pavyzdžiui, kur kas paprasčiau buvo patekti į „Lidl“ tinklą. Galimi pirkėjai užsienyje irgi visai kitaip su mumis kalbasi, kai sužino, kad turime BRC sertifikatą“, – nurodo Irena Lapinskienė, „Buga LT“ direktorė, bendraturtė.

Nors įmonė turi naują įrankį, padedantį rasti naujų klientų, tačiau parodų, kuriose dalyvauja nuo pat veiklos pradžios, iš rinkodaros priemonių neišbraukia.

„Dalyvaujame ir vietinėse parodose, ir tarptautinėse – kiekvienais metais pramečiui vykstame į didžiausias maisto produktų parodas Prancūzijoje ir Vokietijoje. Nes tik kai esi nuolatinis jų dalyvis, pradedi atkreipti į save dėmesį. O kai stende turėsime ir BRC sertifikatą, neabejoju, kad to dėmesio sulauksime daugiau“, – optimistiškai nusiteikęs p. Valeika.

Reikėjo anksčiau

Daug nekainuojantys sprendimai didina našumą bet kokia veikla užsiimančioje bendrovėje.

Justinas Albertynas, UAB „Oro guru“, dirbančios su prekės ženklu „AirGuru“, verslo plėtros vadovas, yra sakęs, kad esminių dalykų, padėjusių kelionių agentūrai padidinti pardavimus ir labiau suvokti keliautojų poreikius ir pomėgius, buvo klientų aptarnavimo valdymo sistemos (CMR) įdiegimas.

„Iš savo patirties galiu pasakyti, kad ją vertėjo įsidiegti kur kas anksčiau. Mes vis galvojome, kad esame nedidelė agentūra, kur dirba 10 žmonių, tad tokiai sistemai dar nepribrendome. Ir klydome – nesvarbu, kiek yra darbuotojų, kur kas svarbiau, kiek klientų įmonė turi ir kiek nori tą skaičių auginti. CRM tam puikiai pasitarnauja“, – teigia pašnekovas.

Jis neslepia, jog kaip ir kitur, įmonės darbuotojai, išgirdę, kad atsiras papildomo darbo, nes visą informaciją, gautą bendraujant su klientais, teks įvesti į sistemą, nebuvo patenkinti.

„Tačiau praėjo lygiai dvi savaitės ir visi darbuotojai su nauja tvarka susigyveno. Dabar be šios sistemos neįsivaizduojame kasdienio darbo, nes ji leidžia visą informaciją apie klientą turėti po ranka. O kai valdai informaciją, gali klientui pasiūlyti jam patraukliausią kelionę, nes žinai, kada jis paprastai keliauja, su kiek žmonių, kokias šalis jau yra aplankęs. „Sukramtyti“ pasiūlymai vartotojams patinka“, – tvirtina p. Albertynas.

CMR diegimas įmonei kainavo apie 5.000 Eur, sistemos palaikymas kas mėnesį atsieina iki 1.000 Eur.

Per porą metų sistema buvo gerokai patobulinta: aptarnavimo laikas optimizuojant procesus sumažintas net 5 kartus.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Žemaitijai keičiantis, visi regionai stringa ties viena kliūtimi Premium 1

Trys Žemaitijos apskritys – trys skirtingos verslo tendencijos. Kiekvienas regionas turi savų kozirių, tačiau...

Gazelė
08:19
Kaip verslui augant pasverti riziką

Įmonių, patekusių į „Gazelės 2019“ sąrašą, vadovai gali bent trumpam lengviau atsikvėpti – verslas auga,...

Gazelė
2019.09.15
Apdovanotos Žemaitijos „Gazelės“ nugalėtojos 

Šiandien Klaipėdoje vykstančioje „Gazelės“ konferencijoje apdovanotos Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionams...

Gazelė
2019.09.13
Lietuviškas startuolis nevaikiškus žaislus pardavinėti pradeda „Lemonos“ parduotuvėse Premium 8

Nors konstruktorių kūrėjai pirmiausia orientuojasi į žaislų rinką, „Totem“ pradėjo nuo detalių rinkinių,...

Gazelė
2019.09.13
Klaipėdoje prasidėjo „Gazelės“ konferencija – pirmoji šiemet

Kaip ir kasmet, rudenį prasideda smulkaus ir vidutinio verslo svarbiausieji renginiai: pirmoji šiųmetė...

Gazelė
2019.09.13
Ir vėl grikiai: Europoje tamsiuosius iš Prienų atranda, Azijai dar nenusibodę 1

Net jei eksportas sudaro be­veik 80% pardavimų, o lietuviškos produkcijos gali­ma rasti bet kuriame...

Gazelė
2019.09.11
Verslininkų sprendimai, kurie padėjo verslą pastatyti ant kojų Premium

Kuo jaunesnis verslas, tuo jam lengviau demonstruoti augimą, nes apyvartos atspirties taškas yra žemai.

Gazelė
2019.09.11
Sustabdžius „Pontem“ veiklą Santaros klinikose, bendrovė rengia ieškinį VMVT 1

Dėl nustatytų maisto kokybės pažeidimų Santaros klinikose sustabdžius UAB „Pontem“ veiklą, bendrovė nurodo...

Paslaugos
2019.09.11
VDI irgi galės atlikti kontrolinius pirkimus Premium

Valstybinei darbo inspekcijai planuojama suteikti teisę atlikti kontrolinius pirkimus. Jų metu bus tikrinama,...

Finansai
2019.09.11
Kaunietis, ieškojęs nebrangių baldų tiekėjų, rado dar ir prabangių Premium 4

Smulkūs šeimos verslai gali stokoti kapitalo investuoti į asortimentą, kurio norėtų pirkėjai, bet dažnai jie...

Gazelė
2019.09.11
Santaros klinikose „Pontem“ veikla stabdoma, maitinimą pasirengusi perimti UAB „Skonio era“ 5

Dėl nustatytų maisto kokybės pažeidimų Santaros klinikose UAB „Pontem“ pasirengusi pakeisti UAB „Skonio era“.

Paslaugos
2019.09.10
Darbdavių receptas – kaip su mažiau darbuotojų padaryti daugiau Premium 3

Daugelis darbdavių kaip išmanydami ieško darbuotojų, nes užsakymų tiek, kad nespėja tenkinti paklausos.

Gazelė
2019.09.10
Lietuva nesumažino PVM atotrūkio – praradome 1,1 mlrd. Eur PVM 10

Lietuvos PVM atotrūkis – skirtumas tarp potencialiai galimo surinkti PVM ir surinkto PVM, 2017 m. siekė 25,3%...

Finansai
2019.09.10
3 būdai pagauti sėkmę šiuolaikinėje verslo aplinkoje Verslo tribūna 2

Internetas nebėra tai, kas buvo anksčiau. Jei kažkada ir galėjote išsiversti be pardavimo internetu, dabar...

Vadyba
2019.09.09
Naujas „Grill London“ savininkų šūvis: matė vietos naujam formatui, tobulino dvejus metus Premium 23

„Grill London“ autoriai šį mėnesį pristatė dar vieną savo kūrinį – Vilniaus ir Kauno „Akropoliuose“ šį mėnesį...

Gazelė
2019.09.09
Skirtingo amžiaus darbuotojai gali būti ir „kapitonai“, ir „mokiniai“

Siekiant sukurti visiems darbuotojams patogią ir jaukią aplinką, vadovai neturėtų ignoruoti skirtingo...

Gazelė
2019.09.08
Kokios spalvos galėtų būti arbatpinigiai 6

Dažnas, svajojantis apie nuosavą restoraną, galvoja, kad statistika, jog daug jų po vieno sezono uždaro...

Gazelė
2019.09.07
Dažniausios klaidos, trukdančios verslui įsibėgėti Premium 4

Verslas turi būti pelningas – tokia esmine taisykle privalo vadovautis visi, kurie jo imasi. Bet neretai...

Gazelė
2019.09.07
Vasarą „užsilopę“ darbuotojai išeina: darbdaviams liko griebtis šiaudo Premium 4

Kad ir porą valandų per dieną dirbantis darbuotojas yra geriau negu joks – tuo įsitikinę barų ir restoranų...

Gazelė
2019.09.06
Vilniuje uždarytas pieno baras atgimė Kaune: gali „išsidirbinėti“  Premium 1

Maitinimo sektoriuje spe­cia­lizacija ar išskirtinis pro­duktas yra gerai, o jei­gu greta to dar kuriama...

Gazelė
2019.09.05

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau