Keli būdai, kaip formalumus paversti pelnu

Publikuota: 2019-03-02
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kiekviena naujovė, priverčianti keisti patogią kasdienybę, sulaukia pasipriešinimo, tačiau, jį įveikus, pradeda ryškėti nauda.

Nesvarbu, ar būtų diegiama „Lean“, ar klientų aptarnavimo valdymo (CMR), ar kokybės vadybos (ISO) sistema, vadovai susiduria su darbuotojų pasipriešinimu ar bent nepasitenkinimu. Nes atsiranda papildomų reikalavimų, formalumų, reikia dirbti pagal aprašytus procesus, o ne taip, kaip kiekvienam patogiau.

Tačiau praeina kiek laiko, ir darbuotojai ne tik pripranta prie naujos tvarkos, bet ir pajunta, kad taip dirbti yra kur kas patogiau.

„Kai įdiegėme standartus, kad gautume sertifikatą, ir į gamybą galima patekti tik apsirengus specialiais rūbais bei įvykdžius aibę kitų formalumų, mūsų darbuotojai tik džiaugiasi, nes vadovai pas juos rečiau užsuka“, – nusijuokia Arvydas Valeika, UAB „Buga LT“ valdybos pirmininkas, kruopščiai pildydamas gamybos lankytojo žurnalą.

Įmonė pasaulinio lygio maisto standartus atitinkantį sertifikatą (BRC – British Retail Concorcium) gavo praėjusių metų rugpjūtį. Diegiami procesai kainavo ir laiko, ir pinigų, be to, visiems reikėjo išmokti dirbti pagal naują tvarką. Teko įsigyti ir papildomos įrangos, sukurti kokybės vadovo etatą.

„Galėjome šio sertifikato ir nesiekti, nes mūsų padažai „BUGA‘s“ jau turi savo pirkėją ne tik Lietuvoje, bet ir dešimtyje Europos šalių. Esame jau vieną koją įkėlę į JAV ir Kanados rinkas, tikimės netrukus ten atsistoti tvirčiau. Bet turėdami sertifikatą greičiau pateksime į naujas šalis, nes eksporto plėtra nėra tokia sparti, kaip norėtųsi“, – sako p. Valeika.

Įmonės tikslas – pilnai apkrauti gamybos liniją: ši gali pagaminti 1.200 padažo stiklainiukų per valandą. Kol kas bendrovė dirba viena pamaina, tačiau, išaugus užsakymų skaičiui, planuojama dirbti dviem pamainomis.

Sertifikato nauda

O BRC sertifikatas jau pradeda „atrakinti“ vis daugiau naujų užsakovų durų.

„Jau dabar jaučiame jo naudą, nes tapo kur kas lengviau derėtis su partneriais. Pavyzdžiui, kur kas paprasčiau buvo patekti į „Lidl“ tinklą. Galimi pirkėjai užsienyje irgi visai kitaip su mumis kalbasi, kai sužino, kad turime BRC sertifikatą“, – nurodo Irena Lapinskienė, „Buga LT“ direktorė, bendraturtė.

Nors įmonė turi naują įrankį, padedantį rasti naujų klientų, tačiau parodų, kuriose dalyvauja nuo pat veiklos pradžios, iš rinkodaros priemonių neišbraukia.

„Dalyvaujame ir vietinėse parodose, ir tarptautinėse – kiekvienais metais pramečiui vykstame į didžiausias maisto produktų parodas Prancūzijoje ir Vokietijoje. Nes tik kai esi nuolatinis jų dalyvis, pradedi atkreipti į save dėmesį. O kai stende turėsime ir BRC sertifikatą, neabejoju, kad to dėmesio sulauksime daugiau“, – optimistiškai nusiteikęs p. Valeika.

Reikėjo anksčiau

Daug nekainuojantys sprendimai didina našumą bet kokia veikla užsiimančioje bendrovėje.

Justinas Albertynas, UAB „Oro guru“, dirbančios su prekės ženklu „AirGuru“, verslo plėtros vadovas, yra sakęs, kad esminių dalykų, padėjusių kelionių agentūrai padidinti pardavimus ir labiau suvokti keliautojų poreikius ir pomėgius, buvo klientų aptarnavimo valdymo sistemos (CMR) įdiegimas.

„Iš savo patirties galiu pasakyti, kad ją vertėjo įsidiegti kur kas anksčiau. Mes vis galvojome, kad esame nedidelė agentūra, kur dirba 10 žmonių, tad tokiai sistemai dar nepribrendome. Ir klydome – nesvarbu, kiek yra darbuotojų, kur kas svarbiau, kiek klientų įmonė turi ir kiek nori tą skaičių auginti. CRM tam puikiai pasitarnauja“, – teigia pašnekovas.

Jis neslepia, jog kaip ir kitur, įmonės darbuotojai, išgirdę, kad atsiras papildomo darbo, nes visą informaciją, gautą bendraujant su klientais, teks įvesti į sistemą, nebuvo patenkinti.

„Tačiau praėjo lygiai dvi savaitės ir visi darbuotojai su nauja tvarka susigyveno. Dabar be šios sistemos neįsivaizduojame kasdienio darbo, nes ji leidžia visą informaciją apie klientą turėti po ranka. O kai valdai informaciją, gali klientui pasiūlyti jam patraukliausią kelionę, nes žinai, kada jis paprastai keliauja, su kiek žmonių, kokias šalis jau yra aplankęs. „Sukramtyti“ pasiūlymai vartotojams patinka“, – tvirtina p. Albertynas.

CMR diegimas įmonei kainavo apie 5.000 Eur, sistemos palaikymas kas mėnesį atsieina iki 1.000 Eur.

Per porą metų sistema buvo gerokai patobulinta: aptarnavimo laikas optimizuojant procesus sumažintas net 5 kartus.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Prašo atleisti dabar pat, o sugrįžta rudenį

Vasarą ar jai dar tik artėjant ne vienas vadovas sulaukia darbuotojo, nešino prašymu atleisti iš darbo. Kai...

Gazelė
2019.05.26
Verslas požiūrį į atsakingą vartojimą pradeda keisti nuo savęs

Tvarų ir atsakingą vartojimą skatinantys prekybininkai ir gamintojai sako, kad nors jų rinka dar, palyginti,...

Gazelė
2019.05.25
Darbuotojų auditorijose yra, bet reikia dviejų praktikų Premium

Vasarą darbuotojų trūkumo problema dėl sezoninių darbų svetur paaštrėja, tačiau kai kurie...

Vadyba
2019.05.24
Du nauji „Spiečiai“ – Kėdainiuose ir Marijampolėje

Bendradarbystės centrai verslumui skatinti įsikurs Kėdainiuose ir Marijampolėje, praneša Ekonomikos ir...

Gazelė
2019.05.24
Lazdijų restorano svečiai nustemba supratę, kad jie mėgsta kalakutieną Premium 1

Lietuviai vis labiau įvertina netoliese pagamintą produktą ir vietinių darbą – Lazdijuose veikiantį restoraną...

Gazelė
2019.05.24
Iki ataskaitų pateikimo liko savaitė, bet to dar nepadarė 60% bendrovių

Juridiniai asmenys, kurių finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais, metines finansines ataskaitas...

Finansai
2019.05.23
Šiauliečio ūkvedžio karjera: tapęs pirkimo vadovu, sutaupė 15% įmonės išlaidų Premium

Įmonės dažnai daugiausia dėmesio skiria pardavimams didinti, o pirkimus palieka savieigai. Be reikalo, nes...

Gazelė
2019.05.23
Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
VMI ir „Sodros" konsultacijos vienu skambučiu 1

Nuo šiol mokesčių informacijos centro telefonu 1882 asmeninių konsultacijų pageidaujantys gyventojai ir...

Finansai
2019.05.22
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium 1

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
2019.05.22
Ataskaitų teikimas: RC atsako į dažniausiai užduodamus klausimus

VĮ Registrų centras (RC) pateikia šešis populiariausius klausimus, į kuriuos atsakymus RC konsultantai...

Finansai
2019.05.21
Klaipėda įmones kviečia „darbostogų“, siūlo specialias kainas

Klaipėdiečiai šiemet pristatė „Workation Klaipėda’19“ programą, kviesdami šiltuoju sezonu paslaugų sektoriaus...

Gazelė
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Ministras Vilius Šapoka: šešėlyje dirba nevykėliai 17

Ekonomikos šešėlis Lietuvoje kelis metus iš eilės mažėja po vieną procentinį punktą. Finansų ministerijos...

Finansai
2019.05.20
„Jurgio ir drakono“ savininkai planuoja dar 3 naujus maitinimo taškus Premium 13

Septynias maitinimo įstaigas valdanti UAB „Burokėlis ir krapas“ tęsia plėtrą. Sostinėje iškilsiančiame...

Paslaugos
2019.05.20
Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Papildoma veikla vienus verslus skandina, kitus - gelbsti 1

Verslininkai puikiai žino taisyklę, kad vienoje kraitelėje visų kiaušinių laikyti negalima. Todėl dažnas...

Gazelė
2019.05.19
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Jei CV netelpa į du puslapius, verta suklusti 1

Nors nėra griežtų reiklavimų, kokio ilgio turi būti gyvenimo aprašymas, tačiau idealiausia, jei jis telpa...

Gazelė
2019.05.18
Kada verslininkams bankrotas išeina į naudą Premium

Bankrotas daugeliui skamba tarsi nuosprendis, tačiau kartais jis – nesvarbu, savos įmonės ar buvusios...

Gazelė
2019.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau