Prekės ženklas – kvapas: nežino, kaip registruos, bet kurti nori

Publikuota: 2019-02-28
Atnaujinta 2019-02-28 16:38

Lietuvos verslas domisi identiteto kvapais. Parfumerijos „parašo“ naudojimą gali įtvirtinti ir ES teisė, nuo 2019 m. išplėtusi registruojamo prekės ženklo rūšis. Juo tapti gali garsas, raštas, kitoks žymeklis. Kvapas – taip pat.

Laimė Kiškūnė, parfumerė, UAB „Osmodomus“, dirbančios su prekės ženklais „Laimė Kiškūnė“ ir „Unda Prisca“, bendraturtė, pasakoja, kad identiteto kvapai darosi vis įdomesni verslui, o ES direktyva, išplėtusi prekės ženk­lų registravimo galimybes, turėtų jų populiarumą dar sustiprinti. Advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“ pakviesta, p. Kiškūnė drauge su teisininkais rengia seminarus verslui apie kvapą kaip rinkodaros priemonę.

„Renginių suplanuota ne tik Vilniuje, manau, jie plis ir į kitus miestus. Verslui tai įdomu, dalyvauja rinkodaros specialistai, verslų vadovai, – sako p. Kiškūnė. – Skaitau įvadines paskaitas apie tai, kas yra kvapas, koks kvapo dizainas, kokie principai, kaip kvapas patiriamas. Yra labai daug informacijos, apie kurią žmonės neretai nė nesusimąsto. Kuriant kvapo prekės ženklą, reikia atsakyti į daug įvairių klausimų. Pavyzdžiui, etika, negali manipuliuoti klientu. Kvapas skatina prisiminimus, sugrąžina į patirtis, sukuria ilgesį ar norą patirti.“

Kvapas ar logotipas

Dar prieš kelerius metus parfumerė sukūrė kvapą Lie­tuvos nacionaliniam operos ir baleto teatrui, vieno lietuviško prekės ženklo lino gaminių parduotuvėms, mados butikams, taip pat – vienai Šveicarijos įmonei, nuosavą kvapą naudojusiai viešbučių versle.

Parfumerė sako stebinti pasaulinę tendenciją, kad nuosavais kvapais domisi maisto pramonės sektorius – tiek gamintojai, tiek pardavėjai, bet priduria, kad nėra verslo srities, kurios atstovai ypač domėtųsi ar turėtų susidomėti kvapais. Jie pritaikomi plačiai – specifiniai „parašai“ leidžia sužadinti klientų smalsumą, teikti įdomias verslo dovanas.

„Leidžiama registruoti kva­pą kaip prekės ženklą, bet dar neaišku kaip, kokia medija. Tačiau susidomėjimas kyla. Tai – kažkas nauja, be to, kvapas kartais nusako daugiau nei, pavyzdžiui, logotipas. Įėję į bet kokią įmonę, biurą, pirmiausia pajuntame kvapą, tada išgirstame garsą, o tik tada gal prieisime prie logotipo. Kvapas gali panardinti – užeini į batų taisyklą ir viskas aišku, užeini į ligoninę – žinai, kur esi. Kvapas yra multisensorinis ir multidimensinis – jis gali pasakoti įmonės istoriją, apie jos produktus ir paslaugas, apie santykius tarpusavyje ir santykius su klientais.“

Kvapai keliauja

„Osmodomus“ p. Kiškūnė su dar trimis bendraturtėmis įkūrė 2017 m. rudenį. Bendrovė laboratorijoje gamina eterinius aliejus, aromaterapinius mišinius, natūralią kosmetiką, patalpų kvapus.

Ji pasakoja, kad užtruko išsirinkti medžiagas, tiekėjus, taip pat – asortimentą. Jis buvo „susiaurintas“ siekiant kokybės.

„Dirbame drąsiai, inovaty­viai verslo, meno, mokslo, kultūros zonose, kurias jungia kvapai. Parfumerijos prekės ženklą „Unda Prisca“ atskyrėme, jis prašosi kitokios komunikacijos, edukacijos ir pristatymo, – sako p. Kiškūnė. – Visos sritys, kuriose dirbame, – tiek natūrali parfumerija, tiek identiteto kvapai, tiek olfaktorinis menas – yra gana naujos. Taip pat esame inovatyvūs kosmetikos srityje – dirbame su aromakosmetika ir gemokosmetika, su kuria pasaulyje dar apskritai mažai kas dirba.“

Abiejų prekės ženklų – „Lai­mės Kiškūnės“ ir „Unda Pris­ca“ produkcija gaminama nuosavoje laboratorijoje. Jų gaminiais prekiaujama e. parduotuvėje, Laimės Kiškūnės studijoje miesto centre. Pašnekovė pasakoja, kad po pirmųjų veiklos metų jau galvojama apie eksportą, juolab kad užklausų iš užsienio daugėja.

2018 m. „Osmodomus“ pajamos sudarė 80.000 Eur, investicijos į laboratoriją, žaliavas – apie 100.000 Eur.

„Pirmieji metai buvo sunkūs – investavome ir tik žiūrėjome, kad viskas pavyktų, juk tik po trejų metų galima ko nors tikėtis. Vis dėlto sėkmė pranoko lūkesčius. Pati nustebau, kaip vien šį mėnesį mūsų kvapai keliauja po pasaulį – vienas kvapas Londono mados savaitėje su dizainerės Mortos Nakaitės kolekcija, kitas – Madrido šiuolaikinio meno centre su kita jaunų menininkų grupe, taip pat – Vilniaus knygų mugėje pristačiau kvapą su jaunais intelektualaus roko muzikantais“, – apie tai, kaip plinta olfaktorinis – kvapų – menas, pasakoja p. Kiškūnė.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Ekologiškų produktų pardavėjai: draudimai pametėja idėjų Premium

Smulkieji kuria produktus „zero-waste“ – gyvenimo būdo su kuo mažiau atliekų – kultūrai stiprinti ir randa...

Gazelė
2019.05.22
VMI ir „Sodros" konsultacijos vienu skambučiu 1

Nuo šiol mokesčių informacijos centro telefonu 1882 asmeninių konsultacijų pageidaujantys gyventojai ir...

Finansai
2019.05.22
Panevėžiečių ambicijos: maisto produktus pristato į namus visoje Lietuvoje Premium

Nemažai įmonių, garsiai startavusių e. prekyboje maisto produktais ir kasdienėmis prekėmis, veiklą nutraukė.

Gazelė
2019.05.22
Ataskaitų teikimas: RC atsako į dažniausiai užduodamus klausimus

VĮ Registrų centras (RC) pateikia šešis populiariausius klausimus, į kuriuos atsakymus RC konsultantai...

Finansai
2019.05.21
Klaipėda įmones kviečia „darbostogų“, siūlo specialias kainas

Klaipėdiečiai šiemet pristatė „Workation Klaipėda’19“ programą, kviesdami šiltuoju sezonu paslaugų sektoriaus...

Gazelė
2019.05.21
Po Lietuvą išsibarstę vaikai stiprina tėvų verslą Premium

Stragių ekologinis ūkis (Ukmergės r.) jau keleri metai, kai tiekia produktus galutiniam pirkėjui. Būtent...

Gazelė
2019.05.21
Ministras Vilius Šapoka: šešėlyje dirba nevykėliai 16

Ekonomikos šešėlis Lietuvoje kelis metus iš eilės mažėja po vieną procentinį punktą. Finansų ministerijos...

Finansai
2019.05.20
„Jurgio ir drakono“ savininkai planuoja dar 3 naujus maitinimo taškus Premium 12

Septynias maitinimo įstaigas valdanti UAB „Burokėlis ir krapas“ tęsia plėtrą. Sostinėje iškilsiančiame...

Paslaugos
2019.05.20
Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Papildoma veikla vienus verslus skandina, kitus - gelbsti 1

Verslininkai puikiai žino taisyklę, kad vienoje kraitelėje visų kiaušinių laikyti negalima. Todėl dažnas...

Gazelė
2019.05.19
Kuo toliau nuo didmiesčių, tuo sunkiau parduoti ekologiškus produktus

Sveikos gyvensenos bumas labiausiai juntamas didmiesčiuose. Tačiau ir atokesniuose miestuose ekologiškų...

Gazelė
2019.05.18
Jei CV netelpa į du puslapius, verta suklusti 1

Nors nėra griežtų reiklavimų, kokio ilgio turi būti gyvenimo aprašymas, tačiau idealiausia, jei jis telpa...

Gazelė
2019.05.18
Kada verslininkams bankrotas išeina į naudą Premium

Bankrotas daugeliui skamba tarsi nuosprendis, tačiau kartais jis – nesvarbu, savos įmonės ar buvusios...

Gazelė
2019.05.17
Jaunimas sugeba užsidirbti ir švęsdamas 

Penktadienį į sostinės S. Daukanto aikštę susirinko savo ateitį su verslu siejantys moksleiviai. Tai, kad jie...

Gazelė
2019.05.17
Pasilikę „po pamokų“ dažniau sukuria savo verslą Premium

Kurti verslą dar mokyk­los suole yra bene efekt­yviausia pažintis su vers­lu, mokomosios moks­leivių...

Gazelė
2019.05.17
Vilniaus senamiestyje – dar viena maisto prekių parduotuvė skubantiems Premium 4

Sostinėje patogaus apsipirkimo segmentą (angl. convenience) toliau plečia nauji žaidėjai – J. Basanavičiaus...

Gazelė
2019.05.16
Verslo aukso amžių jaučia ir darbuotojai: įmonės su jais dalijasi pelnu Premium

Algų kreivei šaunant aukštyn, net smulkios įmonės randa būdų mokėti orų atlyginimą. Kai kurie vadovai...

Gazelė
2019.05.16
Verslumo ir Metų mokytojas: finansinio raštingumo mokyklos suole per mažai Premium

Praktinio verslumo mokymo – mokomųjų mokinių bendrovių (MMB) – programai, sukurtai „Junior Achievement“...

Gazelė
2019.05.15
Smulkios įmonės bankrutuoja tyliai, bet tai nereiškia verslo pabaigos Premium

Jei verslas ima buksuoti, o dar „padeda“ ir veiksniai iš išorės, dažnai nelieka nieko kito, kaip skelbti...

Gazelė
2019.05.15
Kaip augant nesudeginti verslo 1

Verslo auginimo planą reikia parengti jau tada, kai verslas kuriamas, o užuot blaškiusis – nuosekliai...

Gazelė
2019.05.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau