Prekės ženklas – kvapas: nežino, kaip registruos, bet kurti nori

Publikuota: 2019-02-28
Atnaujinta 2019-02-28 16:38

Lietuvos verslas domisi identiteto kvapais. Parfumerijos „parašo“ naudojimą gali įtvirtinti ir ES teisė, nuo 2019 m. išplėtusi registruojamo prekės ženklo rūšis. Juo tapti gali garsas, raštas, kitoks žymeklis. Kvapas – taip pat.

Laimė Kiškūnė, parfumerė, UAB „Osmodomus“, dirbančios su prekės ženklais „Laimė Kiškūnė“ ir „Unda Prisca“, bendraturtė, pasakoja, kad identiteto kvapai darosi vis įdomesni verslui, o ES direktyva, išplėtusi prekės ženk­lų registravimo galimybes, turėtų jų populiarumą dar sustiprinti. Advokatų profesinės bendrijos „AAA Law“ pakviesta, p. Kiškūnė drauge su teisininkais rengia seminarus verslui apie kvapą kaip rinkodaros priemonę.

„Renginių suplanuota ne tik Vilniuje, manau, jie plis ir į kitus miestus. Verslui tai įdomu, dalyvauja rinkodaros specialistai, verslų vadovai, – sako p. Kiškūnė. – Skaitau įvadines paskaitas apie tai, kas yra kvapas, koks kvapo dizainas, kokie principai, kaip kvapas patiriamas. Yra labai daug informacijos, apie kurią žmonės neretai nė nesusimąsto. Kuriant kvapo prekės ženklą, reikia atsakyti į daug įvairių klausimų. Pavyzdžiui, etika, negali manipuliuoti klientu. Kvapas skatina prisiminimus, sugrąžina į patirtis, sukuria ilgesį ar norą patirti.“

Kvapas ar logotipas

Dar prieš kelerius metus parfumerė sukūrė kvapą Lie­tuvos nacionaliniam operos ir baleto teatrui, vieno lietuviško prekės ženklo lino gaminių parduotuvėms, mados butikams, taip pat – vienai Šveicarijos įmonei, nuosavą kvapą naudojusiai viešbučių versle.

Parfumerė sako stebinti pasaulinę tendenciją, kad nuosavais kvapais domisi maisto pramonės sektorius – tiek gamintojai, tiek pardavėjai, bet priduria, kad nėra verslo srities, kurios atstovai ypač domėtųsi ar turėtų susidomėti kvapais. Jie pritaikomi plačiai – specifiniai „parašai“ leidžia sužadinti klientų smalsumą, teikti įdomias verslo dovanas.

„Leidžiama registruoti kva­pą kaip prekės ženklą, bet dar neaišku kaip, kokia medija. Tačiau susidomėjimas kyla. Tai – kažkas nauja, be to, kvapas kartais nusako daugiau nei, pavyzdžiui, logotipas. Įėję į bet kokią įmonę, biurą, pirmiausia pajuntame kvapą, tada išgirstame garsą, o tik tada gal prieisime prie logotipo. Kvapas gali panardinti – užeini į batų taisyklą ir viskas aišku, užeini į ligoninę – žinai, kur esi. Kvapas yra multisensorinis ir multidimensinis – jis gali pasakoti įmonės istoriją, apie jos produktus ir paslaugas, apie santykius tarpusavyje ir santykius su klientais.“

Kvapai keliauja

„Osmodomus“ p. Kiškūnė su dar trimis bendraturtėmis įkūrė 2017 m. rudenį. Bendrovė laboratorijoje gamina eterinius aliejus, aromaterapinius mišinius, natūralią kosmetiką, patalpų kvapus.

Ji pasakoja, kad užtruko išsirinkti medžiagas, tiekėjus, taip pat – asortimentą. Jis buvo „susiaurintas“ siekiant kokybės.

„Dirbame drąsiai, inovaty­viai verslo, meno, mokslo, kultūros zonose, kurias jungia kvapai. Parfumerijos prekės ženklą „Unda Prisca“ atskyrėme, jis prašosi kitokios komunikacijos, edukacijos ir pristatymo, – sako p. Kiškūnė. – Visos sritys, kuriose dirbame, – tiek natūrali parfumerija, tiek identiteto kvapai, tiek olfaktorinis menas – yra gana naujos. Taip pat esame inovatyvūs kosmetikos srityje – dirbame su aromakosmetika ir gemokosmetika, su kuria pasaulyje dar apskritai mažai kas dirba.“

Abiejų prekės ženklų – „Lai­mės Kiškūnės“ ir „Unda Pris­ca“ produkcija gaminama nuosavoje laboratorijoje. Jų gaminiais prekiaujama e. parduotuvėje, Laimės Kiškūnės studijoje miesto centre. Pašnekovė pasakoja, kad po pirmųjų veiklos metų jau galvojama apie eksportą, juolab kad užklausų iš užsienio daugėja.

2018 m. „Osmodomus“ pajamos sudarė 80.000 Eur, investicijos į laboratoriją, žaliavas – apie 100.000 Eur.

„Pirmieji metai buvo sunkūs – investavome ir tik žiūrėjome, kad viskas pavyktų, juk tik po trejų metų galima ko nors tikėtis. Vis dėlto sėkmė pranoko lūkesčius. Pati nustebau, kaip vien šį mėnesį mūsų kvapai keliauja po pasaulį – vienas kvapas Londono mados savaitėje su dizainerės Mortos Nakaitės kolekcija, kitas – Madrido šiuolaikinio meno centre su kita jaunų menininkų grupe, taip pat – Vilniaus knygų mugėje pristačiau kvapą su jaunais intelektualaus roko muzikantais“, – apie tai, kaip plinta olfaktorinis – kvapų – menas, pasakoja p. Kiškūnė.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Smulkiųjų kelias pas kaimynus nei ilgas, nei brangus – užtenka išversti e. parduotuvę Premium

Smulkiųjų eksporto žvalgybos prasideda nuo Latvijos. Dauguma numatančiųjų vėliau pardavimo kanalus auginti,...

Gazelė
2019.08.16
Viešbučiai regionuose kyla toliau: Plungėje planuoja apgyvendinti ir įmonių svečius Premium 5

Regionų verslininkai toliau investuoja į rizikingą, bet mažuose miestuose reikalingą, – apgyvendinimo verslą.

Gazelė
2019.08.16
Plėtros pamokos: netolimų rinkų skirtumai e. prekyboje stebina ir po dešimtmečio

Europa yra viena iš geriausių vietų e. komercijos verslui – tarptautinė prekyba praėjusiais metais augo 13%,...

Gazelė
2019.08.15
Lietuvos e. parduotuvių apetitas užsienyje: per mėnesį pasiekia namų prekybos apimtį Premium

Lietuvos e. parduotuvių plėtra užsienio rinkose šiemet aktyvesnė. Apetitui kylant, dalis iš jų pradeda ne nuo...

Gazelė
2019.08.13
Kodėl kartais verta „atleisti“ save 4

Kiekvienas smulkiojo verslo savininkas frazę apie atleidimą arba yra pats ištaręs, arba išgirdęs pats būdamas...

Gazelė
2019.08.11
Norvegiška patirtis: ką daryti, jei darbuotojas geras, bet geria 17

Daugelis vadovų, ypač sėkmingai dirbančių įmonių, supranta, kad rezultatų be geros komandos nepasieksi.

Gazelė
2019.08.10
Ko nepamiršta teisingai augantys smulkieji 2

Daug smulkiojo verslo savininkų nori plėstis, ir augti greitai. Bet jeigu skubama neturint plano, kyla nemažų...

Gazelė
2019.08.10
VMI pradeda GPM nepriemokų išieškojimą 3

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, kad 56.000 gyventojų, kurie deklaravo pajamas už 2018 metus,...

Finansai
2019.08.08
Sertifikatų reikia ne tik eksportui, bet ir specializacijai įtvirtinti Premium

Panevėžio UAB „Geld Baltic“, dirbanti su liofilizuotų – šaltyje džiovintų – uogų ir vaisių užkandžių prekės...

Gazelė
2019.08.08
Klaipėdiškis rizikavo šeimos gerove, bet verslą Norvegijoje įkūrė Premium 6

Rizika investuoti visas šeimos santaupas ir kurti įmonę Norvegijoje Tomui Kybartui pasiteisino: bendrovė ne...

Gazelė
2019.08.07
Įvertinimai internete apkarpo smulkiųjų pelną, bet vieša kritika gali būti naudinga Premium

Klientų atsiliepimai ir įvertinimai skirtingose platformose yra susiję su smulkių ir vidutinių įmonių...

Gazelė
2019.08.06
Kaunietis svarstė apie būstus studentams – išėjo naujos koncepcijos apgyvendinimo verslas Premium

Miesto svečių srautas Kaune augina apgyvendinimo vietų poreikį, o jis verčia kurti naujos koncepcijos...

Gazelė
2019.08.05
VMI 700.000 gyventojų grąžino 109 mln. Eur

Beveik 700.000 gyventojų, kurie laiku ir teisingai užpildė pajamų deklaracijas, iki liepos 31 d. pervesta...

Finansai
2019.08.05
VMI metų viduryje pakeitė GPM mokėjimo tvarką Premium 1

Liepos viduryje asmenims, kuriems yra prievolė mokėti didesnį – 27% – pajamų mokesčio tarifą, atsirado...

Finansai
2019.08.05
Globali vizija: kaip įžengti į užsienio rinką 2

50% įmonių Europoje neišgyvena pirmų 5 m., tad tos, kurios auga ir įsitvirtino vidaus rinkoje, – jau yra...

Gazelė
2019.08.04
Kaip apsaugoti intelektinę nuosavybę

Vienas svarbiausių startuoliams klausimų yra konfidencialios informacijos ir intelektinės nuosavybės apsauga,...

Gazelė
2019.08.03
Kodėl smulkiajam verslui reikia prekės ženklo

Vis daugiau smulkiųjų verslininkų suvokia, kad prekės ženklas nėra vien įsimenantis šūkis ir logotipas. Tai –...

Gazelė
2019.08.03
Testamentas – ne išeitis: ką daryti, kad paveldėtojai neištaškytų verslo Premium

Verslo savininkas turėtų pagalvoti, kas pasirūpins jo verslu, jei to negalės padaryti pats. Tačiau praktika...

Gazelė
2019.08.02
„Herkaus Kanto“ bare darbuotoją nuo kliento sunkiai atskirsi Premium 2

Maitinimo įstaigų vadovų didžiausias galvos skausmas – didelė darbuotojų kaita. „Herkaus Kanto“ bare...

Gazelė
2019.08.01
Be investicijų pradėjusių ir sėkmingai augančių patarimai naujokams

Kai natūralios kosmetikos prekės ženklo „Manilla“ įkūrėjai – Rūta Merkytė-Elekšienė ir Vytautas Tauginas –...

Gazelė
2019.08.01

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau