Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis

Publikuota: 2019-02-10
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar net pagal tai, kur jį maloniau aptarnauja. Verslui priešingai – kuo daugiau konkurentų, tuo sunkiau rasti būdų užsitarnauti pirkėjų lojalumą.

Tai puikiai iliustruoja ir kepyklėlių pavyzdys. Prieš sunkmetį kone ant kiekvieno kampo jų rasdavosi naujų, bet ekonominė krizė kepyklėlių skaičių gerokai pakoregavo. Dabar vėl yra šių įstaigų atgimimas: kepyklėlių įkurta tiek, kad naujokams sunku išsilaikyti nors metus.

Bet išeičių yra. Praktika rodo, kad teisingiausiai pasielgia tie, kurie nusižiūri dar neužimtą nišą arba sukuria kiek kitokį produktą. „Gazelė“ yra kalbinusi ne vieną verslininką, pasidalinusį tokia patirtimi.

Prieš keletą metų Artūras Samoiliukas su šeima iš Vilniaus persikėlė į žmonos tėviškę – Dusetas ir ten įkūrė Dusetų kepyklėlę. Iš pradžių galvojo tuo užsiimti Vilniuje, tačiau netrukus tos minties atsisakė.

„Patalpų kainos baisios – tiek nuomos, tiek pardavimo. Konkurencija irgi didžiulė. Tad žvilgsnis nukrypo į žmonos tėviškę – Dusetas. Ten nieko panašaus į nedidelę jaukią kepyklėlę nebuvo, tad ėmėme įnirtingai ieškotis patalpų. Jas įsigiję kapitaliai suremontavome ir atidarėme kepyklėlę. Tokios įstaigos čia nebuvo“, – pasakoja p. Samoiliukas.

Nors pirmieji metai buvo nuostolingi, tačiau netrukus pavyko susigrąžinti investicijas ir dabar įmonė jau uždirba pelną, tegul ir nedidelį. Verslininkas neabejoja, kad jei kažką panašaus būtų atidaręs sostinėje, kažin, ar būtų pavykę taip greitai pastatyti verslą ant kojų.

Sveikesni produktai

Kitokiu keliu pasuko Loreta Želnienė, UAB „Namai be gliuteno“, direktorė ir savininkė. Ji prieš porą metų uostamiestyje įkūrė kavinę, krautuvėlę ir pirmąją specializuotą kepyklą, kurioje duona, sausainiai, tortai kepami be gliuteno.

Verslininkė yra pasakojusi, kad jau pirmasis veiklos pusmetis pranoko lūkesčius – nebuvo nė vieno nuostolingo mėnesio, perkama daugiau produktų, todėl tiekėjai siūlo geresnes sąlygas.

Daugėja ir nuolatinių klientų, o kepyklos produkciją, kuri yra svarbiausia asortimento dalis, perka ne tik netoleruojantieji gliuteno. Pastarųjų klientų dalis sudaro apie 30%.

„Esame pirmoji ir vienintelė specializuota kepykla, kurioje viskas ruošiama nenaudojant gliuteno ir laktozės. Kitos kepyklos taip pat turi tokių kepinių, bet kartu kepa ir įprastus, vadinasi, celiakija sergantiems žmonėms jos netinka dėl kryžminės taršos – tai sukelia reakciją“, – yra pasakojusi verslininkė.

Drąsus sprendimas pasiteisino, „Namai be gliuteno“ žinomi ne tik klaipėdiškiams, bet čia apsipirkti atvyksta ir kitų miestų gyventojai.

Sveikesniais produktais verslą grindžia ir Migla Pelegrimienė, Kauno UAB „Ližė smaližė“ direktorė.

Prieš trejetą metų įkurtas verslas pamažu plečiasi – pernai įmonė produkciją ėmė pardavinėti ne tik kepyklėlėje, bet ir firminėje parduotuvėje. Kaip pagrindinę priežastį, kodėl įmonės produkcija iš karto patraukė pirkėjų dėmesį, verslininkė įvardija produktų išskirtinumą.

„Įkūrusi kepyklą iš karto įdarbinau kelias kepėjas, nes žinojau, kad pati galiu iškepti tik kokį pyragą ar tortą saviškiams, bet ne pirkėjams. Viena kepėjų pasiguodė, kad jos dukrai yra celiakija – ji netoleruoja gliuteno, o produktų tokiems žmonėms sunku gauti. Pamaniau, o kodėl mums nepradėjus kepti tokių gaminių? Ėmiau domėtis, ieškoti žaliavų be gliuteno, su kepėjomis kūrėme receptus ir jau netrukus pasiūlėme pirmuosius sveikesnius gaminius“, – pasakoja p. Pelegrimienė.

Apie tai, kuo patrauklus ir kuo rizikingas kepyklų verslas, skaitykite čia.

[infogram id="2e9222de-fb0d-4459-8531-bf4b3a7c78c0" prefix="4fD" format="interactive" title="Mano verslas: Kepyklų skaičius"]

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Estai atrado lietuviškus dūmų detektorius  – „Eldes“ vos spėja juos gaminti Premium 1

Idėją patobulinti produktą gali pasiūlyti ir klientai: estų saugos tarnyba paprašė UAB „Eldes“ nuotolinį dūmų...

Gazelė
2019.04.19
Idėja iš Londono: lietuviai sukūrė sporto klubus vienijančią interneto platformą Premium

Aktyvi dviejų vaikų mama Greta Šidlauskienė su broliu Laurynu Gružinsku sukūrė sporto klubus vienijančią...

Paslaugos
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
Ne visi smulkiausi ūkininkai privalo mokėti GPM – yra išlygų

Pernai įsigaliojus Gyventojų pajamų mokesčio pakeitimams, žemės ūkio veikla prilyginta individualiajai.

Gazelė
2019.04.17
„No Forks“ plėtra: „Oze“ vėl nusidriekė eilės, dar vieno prekybos centro laukia Premium 6

100 buritų per vieną valandą – toks greitis pasiektas per antrojo meksikietiško maisto restorano „No Forks“...

Gazelė
2019.04.17
Galėjo apsiriboti prancūzų darbo pasiūlymu, bet atsiplėšė šios rinkos dalį Premium

UAB „Galanis“ užsakymų turi kur kas daugiau, nei spėja gaminti – gelbsti tai, kad rudenį bei žiemą,...

Gazelė
2019.04.17
Moderniausio bokso klubo Lietuvoje įkūrėjai pirmąjį ringą surentė iš palečių Premium

Kovą Vilniaus Kalvarijų gatvėje atidarytas bokso ir fizinio rengimo sporto klubas „City Boxing“ prisistato...

Gazelė
2019.04.16
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
Medelynuose prasidėjo bumas: lenkiški sodinukai – jau ne konkurentai Premium 2

Vis daugiau medelynų įkūrėjų atsisako dalyvauti mugėse ir prekiauja tik savo sklype. Dabar į medelynus...

Gazelė
2019.04.15
Pirkėjų pageidavimų raktažodis – lengviau ir paprasčiau

Galvojantiems apie pirkėjų rytojaus norus patariama įsidėmėti augantį patogumo ir paprastumo reikalavimą.

Gazelė
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
Prekyba keičiasi: ką daro, kad pirkėjas ateitų ir rytoj

Prekybos sektoriuje pokyčius lems dirbtinis intelektas, kuris apsipirkimą pakeis iš esmės. Tokias prognozes...

Gazelė
2019.04.13
„eGariunai.com“ neišdegė, bet internetinis turgus bus Premium

Turgavietėms modernėjant ir plečiant veiklą iki kultūros ir pramogų, dar viena iniciatyva sutelkti...

Gazelė
2019.04.12
Reklamdavių žinutė „Facebook“: stabdome paskyras ir remsimės influenceriais Premium

Pasaulinis Jungtinės Karalystės (JK) rankų darbo kosmetikos prekės ženklas „Lush“ praneša išjungiantis...

Gazelė
2019.04.11
Mažesnių miestų realybė: atvažiavai nelaiku, gali likti nevalgęs 2

Alkanas žmogus yra piktas žmogus. Ypač tada, kai jis atvykęs į svetimą miestą, o maitinimo įstaigos dar...

Gazelė
2019.04.11
„Galvų medžiotojas“: neverskite savo darbuotojų manyti, kad jie uždirba per mažai Premium 6

Jei norite, kad į darbo vietą kandidatuotų tinkamiausi darbuotojai, darbo skelbime pateikite kuo daugiau...

Gazelė
2019.04.11
Tauragėje modernus viešbutis radosi iš reikalo: nenorėjo pusvelčiui nuomoti patalpų Premium 1

Pačiame Tauragės centre atidarytas viešbutis „Senamiesčio apartamentai“ ieško aukso vidurio tarp gyvo...

Gazelė
2019.04.10
Ką reikia žinoti apie pajamų deklaravimą ir įmokas „Sodrai“ 4

Savarankiškai dirbantiems gyventojams pradėjus teikti pajamų deklaracijas, „Sodra“ primena, kad iki gegužės 1...

Finansai
2019.04.10
Klaipėdos „Namų be gliuteno“ plėtra: sostinės naujokai jau mąsto apie Kauną Premium 4

Nuo pat verslo pradžios iš uostamiesčio siuntus kepinius pirkėjams už 300 km imta galvoti, kaip būti arčiau...

Gazelė
2019.04.10
Prieš parodas „apšildyti“ klientus jau išmoko, bet darbuotojai irgi laukia grąžos

Kiekvienas verslininkas, bent sykį dalyvavęs tarptautinėje parodoje, žino, kad pats renginys tėra ledkalnio...

Gazelė
2019.04.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau