Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis

Publikuota: 2019-02-10
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar net pagal tai, kur jį maloniau aptarnauja. Verslui priešingai – kuo daugiau konkurentų, tuo sunkiau rasti būdų užsitarnauti pirkėjų lojalumą.

Tai puikiai iliustruoja ir kepyklėlių pavyzdys. Prieš sunkmetį kone ant kiekvieno kampo jų rasdavosi naujų, bet ekonominė krizė kepyklėlių skaičių gerokai pakoregavo. Dabar vėl yra šių įstaigų atgimimas: kepyklėlių įkurta tiek, kad naujokams sunku išsilaikyti nors metus.

Bet išeičių yra. Praktika rodo, kad teisingiausiai pasielgia tie, kurie nusižiūri dar neužimtą nišą arba sukuria kiek kitokį produktą. „Gazelė“ yra kalbinusi ne vieną verslininką, pasidalinusį tokia patirtimi.

Prieš keletą metų Artūras Samoiliukas su šeima iš Vilniaus persikėlė į žmonos tėviškę – Dusetas ir ten įkūrė Dusetų kepyklėlę. Iš pradžių galvojo tuo užsiimti Vilniuje, tačiau netrukus tos minties atsisakė.

„Patalpų kainos baisios – tiek nuomos, tiek pardavimo. Konkurencija irgi didžiulė. Tad žvilgsnis nukrypo į žmonos tėviškę – Dusetas. Ten nieko panašaus į nedidelę jaukią kepyklėlę nebuvo, tad ėmėme įnirtingai ieškotis patalpų. Jas įsigiję kapitaliai suremontavome ir atidarėme kepyklėlę. Tokios įstaigos čia nebuvo“, – pasakoja p. Samoiliukas.

Nors pirmieji metai buvo nuostolingi, tačiau netrukus pavyko susigrąžinti investicijas ir dabar įmonė jau uždirba pelną, tegul ir nedidelį. Verslininkas neabejoja, kad jei kažką panašaus būtų atidaręs sostinėje, kažin, ar būtų pavykę taip greitai pastatyti verslą ant kojų.

Sveikesni produktai

Kitokiu keliu pasuko Loreta Želnienė, UAB „Namai be gliuteno“, direktorė ir savininkė. Ji prieš porą metų uostamiestyje įkūrė kavinę, krautuvėlę ir pirmąją specializuotą kepyklą, kurioje duona, sausainiai, tortai kepami be gliuteno.

Verslininkė yra pasakojusi, kad jau pirmasis veiklos pusmetis pranoko lūkesčius – nebuvo nė vieno nuostolingo mėnesio, perkama daugiau produktų, todėl tiekėjai siūlo geresnes sąlygas.

Daugėja ir nuolatinių klientų, o kepyklos produkciją, kuri yra svarbiausia asortimento dalis, perka ne tik netoleruojantieji gliuteno. Pastarųjų klientų dalis sudaro apie 30%.

„Esame pirmoji ir vienintelė specializuota kepykla, kurioje viskas ruošiama nenaudojant gliuteno ir laktozės. Kitos kepyklos taip pat turi tokių kepinių, bet kartu kepa ir įprastus, vadinasi, celiakija sergantiems žmonėms jos netinka dėl kryžminės taršos – tai sukelia reakciją“, – yra pasakojusi verslininkė.

Drąsus sprendimas pasiteisino, „Namai be gliuteno“ žinomi ne tik klaipėdiškiams, bet čia apsipirkti atvyksta ir kitų miestų gyventojai.

Sveikesniais produktais verslą grindžia ir Migla Pelegrimienė, Kauno UAB „Ližė smaližė“ direktorė.

Prieš trejetą metų įkurtas verslas pamažu plečiasi – pernai įmonė produkciją ėmė pardavinėti ne tik kepyklėlėje, bet ir firminėje parduotuvėje. Kaip pagrindinę priežastį, kodėl įmonės produkcija iš karto patraukė pirkėjų dėmesį, verslininkė įvardija produktų išskirtinumą.

„Įkūrusi kepyklą iš karto įdarbinau kelias kepėjas, nes žinojau, kad pati galiu iškepti tik kokį pyragą ar tortą saviškiams, bet ne pirkėjams. Viena kepėjų pasiguodė, kad jos dukrai yra celiakija – ji netoleruoja gliuteno, o produktų tokiems žmonėms sunku gauti. Pamaniau, o kodėl mums nepradėjus kepti tokių gaminių? Ėmiau domėtis, ieškoti žaliavų be gliuteno, su kepėjomis kūrėme receptus ir jau netrukus pasiūlėme pirmuosius sveikesnius gaminius“, – pasakoja p. Pelegrimienė.

Apie tai, kuo patrauklus ir kuo rizikingas kepyklų verslas, skaitykite čia.

[infogram id="2e9222de-fb0d-4459-8531-bf4b3a7c78c0" prefix="4fD" format="interactive" title="Mano verslas: Kepyklų skaičius"]

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
60% pajamas auginusi „Knygos.lt“ dairosi vietos knygynui Kaune 6

Knygynai be kainų pasitvirtino – UAB „Balto trader“ valdoma „Knygos.lt“ 2018 m. pasiekė 3 mln. Eur apyvartą.

Gazelė
2019.02.19
Omnikanalę prekybą pritaikė iš tikrųjų: atsisakė skirtingų kainų, jei reikia – parduoda ir telefonu Premium

Skirtingus pardavimo kanalus sujungianti omnikanalė prekyba trina ribas tarp e. komercijos ir fizinės...

Gazelė
2019.02.19
Darbuotojus mokys, kaip patiems susikurti robotus 3

Auganti procesų robotizavimo paklausa didina ir šią paslaugą teikiančių įmonių skaičių. Šį mėnesį pradėjusi...

Gazelė
2019.02.18
 „BUGA’s“ padažų gamintojams raktas nuo užsienio rinkų durų kainavo apie 120.000 Eur Premium 5

„Buga LT“, dabar eksportuojanti apie 30% produkcijos, nusiteikusi per trejus metus proporciją apkeisti.

Gazelė
2019.02.18
Kaune formuojasi naujas turgus 1

Kauno Dainavos rajone, šalia prekybos miestelio „Urmas“, formuojasi naujas ne maisto prekių turgus po atviru...

Prekyba
2019.02.16
„Mirusiojo kišenių kraustymas“: kaip „Foodout“ klientus pasidalino likę rinkos žaidėjai Premium 3

Kai iš augančios rinkos, kurią dalijasi 3 įmonės, viena pasitraukia, likusių vadovams belieka pasiraitoti...

Gazelė
2019.02.15
Veterinarijos vaistinės perrikiuoja asortimentą: šunų ir kačių šeimininkai čia labiausiai laukiami Premium

Net mažiausiuose miestuose veterinarijos vaistinių asortimentas keičiasi: anksčiau čia pagrindinis pirkėjas...

Gazelė
2019.02.14
„Starnos“ plėtros istorija: kaip 14 žmonių sugeneruoja 7 mln. Eur apyvartos Premium 5

Pradėjusi nuo pramonei skirtų švediškų klijų, kurie tilpo ant vieno padėklo, prekybos, šiandien UAB „Starna“...

Gazelė
2019.02.14
Verslai dūžta atsimušę į PVM ribą 19

Per paskutinius 12 mėnesių pasiekus 45.000 Eur pajamų ribą, Lietuvoje reikia registruotis kaip PVM mokėtojui.

Finansai
2019.02.13
EK kilo įtarimų, ar Lietuva teisėtai reikalauja mokėti PVM nuo pirmojo euro Premium 2

Europos Komisija susidomėjo, ar Lietuva tinkamai taiko Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo straipsnį, kuris...

Finansai
2019.02.13
Tikėjosi pirkėjų senamiestyje – sulaukė nuošaliau Premium

Dairantis patalpų savo prekės ženklo parduotuvei, Vilniuje dirbančių aprangos kūrėjų akys neretai krypsta į...

Gazelė
2019.02.12
Nudegęs transporto versle, įkūrė piceriją: pinigai mažesni, bet už tai - stabilu Premium 4

Netoli Karmėlavos (Kauno r.) picerijos „Contra“ įkūrėjas dažnai išgirsta raginimą plėstis ir atidaryti dar...

Gazelė
2019.02.12
Per brangiai turtą „Sauridai“ pardavę Rancai turi sumokėti 0,7 mln. Eur mokesčių 14

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas nusprendė, kad VMI pagrįstai apmokestino per 6,7 mln. Eur...

Finansai
2019.02.11
Personalo paieškos „Atranka 360“ patirtis: paskutinė naujiena įspėjo verslo poreikius Premium

Personalo paieškos ir atrankos bendrovės gali plėsti siūlomų paslaugų krepšelį, nes klientų poreikiai...

Gazelė
2019.02.11
Verslo idėją parsivežė iš JAV: lietuviai nustemba, bet valgomas puokštes perka Premium

Į nematytą produktą pirkėjai žiūri atsargiai, todėl UAB „Vaisiai ir šokoladas“ pasirinko kiek neįprastą...

Gazelė
2019.02.11
„Žuvies pašto“ istorija: susitelkė į filė, o klesti šamo plėšiko kotletai Premium 2

Vartotojai nori skirti mažiau laiko maistui ruošti, bet valgyti kokybiškai. Todėl augintojai kuria naujus...

Gazelė
2019.02.11
Didmiesčių ir kurortų verslas mažiau atsparus nesėkmėms nei daugelio rajonų Premium

Atspariausios verslo negandoms praėjusiais metais buvo mažesnių savivaldybių įmonės, o Lietuvos kurortai...

Verslo aplinka
2019.02.10
Kaip įsitvirtinti perpildytoje rinkoje: kepyklų įkūrėjų patirtis 1

Kuo didesnė konkurencija, tuo labiau išlošia pirkėjas, nes gali rinktis ir pagal kainą, ir pagal kokybę ar...

Gazelė
2019.02.10
Sekantys paskui „Amazon“ pamokas, atlieka „streso testus“  1

Augantys prekybininkai siekia suderinti tradicinę ir e. prekybą, todėl ieško sprendimų, kurie užtikrintų...

Gazelė
2019.02.10
 Vieni dirba ilgiau ir išlošia, kiti nepramuša pasipriešinimo 1

Būti pirmiesiems nėra lengva. Tačiau pasirinkus teisingą taktiką, rezultatų netrunkama sulaukti. O kai...

Gazelė
2019.02.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau