Kada nuoširdus „ačiū” vertinamas labiau nei pluoštelis eurų

Kai darbuotojai vis daugiau dėmesio skiria gyvenimo ir darbo balansui, kelia klausimus apie vykdomos veiklos prasmę, materialūs būdai skatinti lojalumui veikia vis menkiau. Pastebėtina, kad šiuolaikiniam darbuotojui labiau nei papildomos dešimtinės eurų prie algos reikia gero žodžio.
Amerikos psichologų asociacija atliko tyrimą, kurio metu apklausė 1.700 darbuotojų. Paaiškėjo, kad daugiau nei pusė žmonių yra linkę ieškoti kito darbo, jei esamoje darbovietėje pasijustų nevertinami. Vadybos specialistai atkreipia dėmesį, kad vadovai dažnai būna taip įsigilinę į bendrovės strategijos formavimą bei tikslų siekimą, kad tiesiog pamiršta atkreipti dėmesį į darbuotojus, o apie nuoširdžias padėkas už atliktus darbus net neverta kalbėti.
Išskirtinumas
Suprantama, kad niekas nesitiki sulaukti padėkos, kad laiku atėjo į biurą tai tiesiog darbuotojo pareiga. Tačiau jei darbuotojas padaro kažką, kas gerokai viršija jo rutininius darbus, to tikrai nereikėtų praleisti pro akis.
Jei norite, kad vadovo padėka turėtų svorio, reikėtų šiek tiek pasistengti. Darbuotojas tikrai pajus, jei direktorius burbtelės ačiū tik todėl, kad taip reikia. Padėkoti darbuotojui derėtų už konkretų darbą, kurį atlikdamas jis įdėjo daug triūso ir pastangų, rašo svetainė inc.com.
Padėkojimo už darbą nereikėtų traktuoti kaip gyrimo, tai daugiau įrodymas darbuotojui, kad jo darbai, siūlomos idėjos, rodoma iniciatyva nėra tik savaime suprantamas dalykas, o visas pastangos pastebimos ir vertinamos. Toks atgalinis ryšys iš vadovo darbuotoją veikia tarsi skatinimas ateityje neslopinti iniciatyvos ir kurti dar daugiau pridėtinės vertės įmonei.
Ne tik pinigai
Viena dažniausių klaidų, kurias daro vadovai, tai manymas, kad geriausia darbuotojus skatinti piniginėmis premijomis. Kitaip tariant, kiekviena padėka turi būti konvertuojama į eurus. Pinigai darbuotojams tikrai nėra ta padėka, kuri labiausiai paskatina ar tuo labiau įstringa atmintin ilgesniam laikui. Norint įsitikinti, kad prasmingas žodis tikrai daug reiškia, atkreipkite dėmesį, kokius daiktus ant savo darbo stalo pasilieka darbuotojas. Jei žmogus yra gavęs bent vieną padėką iš vadovybės, paprastai jos nenugrūda į stalčių, o pasideda ant stalo. Beje, jei tenka keisti darbovietę, įrėmintos padėkos irgi nemetamos į šiukšlių dėžę, o pakuojamos į dėžę šalia asmeninių daiktų.
Nenuspėjama
Darbuotojai tikėsis, kad vadovas rėš padėkos kalbą, kai įmonė užbaigė svarbų projektą, pasiekė pardavimų rekordą, įgyvendino metinius tikslus. Tokie proginiai padėkojimai yra gerai, tačiau darbuotojų tikrai per daug nenustebina.
Visai kas kita, kai vadovas padėkoja darbuotojui tada, kai šis nesitiki. Pavyzdžiui, jei žmogus nuoširdžiai darbavosi ir puikiai įvykdė užduotį, vadovas tiesiog gali parašyti viešą elektroninį laišką ir padėkoti. Arba prasilenkiant biure galima paspausti darbuotojui ranką ir pasakyti, jog tikrai pastebite jo dedamas pastangas ir vertinate rezultatus.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Gazelė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti