Smulkiųjų metai: augti versdamiesi per galvą nebenori

Publikuota: 2016-12-29
Iš kairės: Aurimas Bagdanavičius, UAB „Foksas“ direktorius, Arminas Kildišis, UAB „Agrosfera“ direktorius, Rytis Kanapėnas, UAB „Projesta Group“ direktorius, ir Arvidas Mačiuitis, UAB „Baltic Food Partners“ direktorius. VŽ montažas
Iš kairės: Aurimas Bagdanavičius, UAB „Foksas“ direktorius, Arminas Kildišis, UAB „Agrosfera“ direktorius, Rytis Kanapėnas, UAB „Projesta Group“ direktorius, ir Arvidas Mačiuitis, UAB „Baltic Food Partners“ direktorius. VŽ montažas

Kai esi tarp sparčiausiai augančių bendrovių, pelniusių verslo bendruomenės pripažinimą, įgauni nemažai konkurencingumo pranašumų: tave ne tik palankiau ima vertinti verslo partneriai, bet ir tampi kur kas patrauklesnis kaip darbdavys.

Dar, atrodo, visai neseniai buvo apdovanotos praėjusių metų „Gazelės“ nugalėtojos, o netrukus sumuosime jau naujus rezultatus, rinksime šiemet sparčiausiai augusias bendroves. „Metų gazelė 2016“ iškilmingi apdovanojimai vyks Kaune vasario 10 d.

Artėjant metų sandūrai, pakalbinome pernai sparčiausiai augusių įmonių vadovus ir prašėme įvertinti, ar sėkmingi jiems buvo ir šie metai.

Sparčiausiai augusi Lietuvos bendrovė ir Kauno regiono nugalėtoja UAB „Agrosfera“

„Šie metai mums buvo be galo reikšmingi, padarėme iš tiesų nemažai. Visai neseniai baigėme Viduklės agrocentro statybą, kur yra grūdų sandėliai, svarstyklės, laboratorija. Tai vienas didelis žingsnis mūsų strateginių siekių link – būti ne tik eksportuotojais, bet ir grūdų perdirbėjais.

nuotrauka::1left

Tačiau eksportas toliau liks viena pagrindinių mūsų veiklų, tad ir Viduklę pasirinkome dėl jos ypač patogios geografinės padėties – čia patogu atgabenti grūdus iš visos Lietuvos, o iš ten – vežti į Klaipėdos uostą. Į šį agrocentrą investavome per 1 mln. Eur“, – šiuos metus apibendrina Arminas Kildišis, bendrovės „Agrosfera“ direktorius.

Bendrovė įsigijo įmonę ir Latvijoje. Ateityje planuoja ten statyti panašų agrocentrą. Kadangi Latvijoje „Agrosferos“ antrinė įmonė yra įsikūrusi vos už 10 km nuo Lietuvos sienos, tad ten bus galima gabenti grūdus ir kitas žemės ūkio kultūras iš Pakruojo, Pasvalio, Biržų.

Nors šiemet derliaus kokybė buvo labai prasta, kauniečiai vis tiek sugebėjo augti net pagal kelis rodiklius.

„Apyvartą išauginome apie 20%, šiemet ji sieks apie 34 mln. Eur. Pasipildė ir darbuotojų gretos – dabar įmonėje dirba 32 žmonės, prieš metus mūsų buvo 21“, – sako p. Kildišis ir pasidžiaugia, kad, ieškant darbuotojų, jokių problemų nekilo. Tiksliau – darbuotojų net ieškoti nereikėjo: nuolat yra 5–8 kandidatai, kurie patys prašosi priimami.

„Deja, visų negalime įdarbinti, nes šiuo metu komandos formavimas baigtas, kitąmet koncentruosimės į finansinio kapitalo didinimą“, – nurodo verslininkas.

„Agrosfera“ buvo apdovanota netgi du kartus – kaip sparčiausiai augusi Kauno regione ir visos Lietuvos „Gazelė“.

„Ką mums davė „Gazelės“ titulas? Pirmiausia šis įvertinimas sukėlė aršius konkurentų žingsnius, bandymą paskleisti kalbas, esą mes bankrutuojame ir pan. Buvo ir jų bandymų persivilioti mūsų pardavimo vadybininkus. Tokie konkurentų veiksmai labai žeidė, paliko nuoskaudą. Tačiau pranašumų „Gazelė“ atnešė kur kas daugiau. Šis apdovanojimas padidino mūsų žinomumą, prestižą. Tad tapome dar patrauklesni tiek klientams, tiek partneriams, tiek bankams. Be to, patys jaučiame pasididžiavimą, kad esame tarp sparčiausiai augančių. Tai rodo, kad mūsų sprendimai yra teisingi.“

Bendrovė šiemet buvo pripažinta ir tarptautiniu mastu. Verslo žurnalo „Inc. Magazine“ sparčiausiai Europoje augančių įmonių sąraše „Agrosfera“ atsidūrė penktoje vietoje. Iš viso į sąrašą buvo įtraukta 5.000 Europos bendrovių.

Telšių regiono nugalėtoja UAB „Baltic Food Partners“

Plungės bendrovė „Baltic Food Partners“ tapo sparčiausiai augusia Telšių regiono įmone, ji įsitvirtino sąrašo viršuje. Dėl skeptikų pareiškimų, esą bepigu augti, kai priklausai „Vičiūnų grupei“ ir nuo pat pradžių nereikia nei investicijų skaičiuoti, nei realizacijos rinkų patiems ieškoti, įmonės vadovai turi savų argumentų.

nuotrauka::2right

„Būtent skaičiuoti itin reikia. Ir viską. Pradedant nuo naujo produkto išleidimo į rinką (kiek tam reikės žaliavų, darbo jėgos, investicijų į įrangą) iki pajėgumų apskaičiavimų, kiek galėsime tenkinti užsakymų, nes grupės pardavėjai dirba daugelyje šalių. O svarbiausia – visada privalai išlikti konkurencingas“, – aiškina Arvidas Mačiuitis, „Baltic Food Partners“ direktorius.

Žinoma, jis neneigia, kad buvimas vienoje stambiausių Lietuvoje įmonių grupių suteikia daugybę pranašumų: nuosavą platinimo tinklą, pigesnę ir lankstesnę logistiką, galimybę į didžiuosius pasaulio prekybos tinklus eiti su kitų grupės įmonių gaminiais ir taip pristatyti platesnį ir įdomesnį asortimentą.

Pernai „Baltic Food Partners“ apyvarta buvo apie 22 mln. Eur. 2014-aisiais – 14 mln. Eur. Apyvartos šuolį pašnekovas sieja su ypač išaugusiais pardavimais užsienyje. Žemaičiai jau perprato vokiečių skonį, ten ypač išpopuliarėjo surimio krevetės aliejuje.

„Anksčiau ten per mėnesį jų parduodavome apie 20 t, o dabar – 120 t. Tai irgi yra nemažas iššūkis, nes, taip išaugus vieno gaminio pardavimams, reikia iš naujo perplanuoti gamybą, kad galėtume ir patenkinti šį užsakymą, ir spėtume pagaminti kitus produktus“, – aiškina p. Mačiuitis.

Didžiausia įmonės problema – darbuotojų stygius. Dabar plungiškiai darbuotojų atsiveža maždaug 100 km spinduliu. Tik iš Tauragės ne, nes tada, anot įmonės vadovo, patys su savimi konkuruotų – iš ten žmonės važiuoja dirbti į „Vičiūnų grupės“ gamyklą, esančią Sovetske. Vis dėlto ir darbuotojų pritraukimas iš viso regiono problemos neišsprendžia: plungiškiai norėtų pasikviesti darbuotojų iš trečiųjų šalių. Žinoma, jei tam nebūtų pristatyta painių biurokratinių kliūčių.

„Mums labiausiai pagal mentalitetą tiktų baltarusiai ir ukrainiečiai. Beje, 5 ukrainiečiai pas mus jau dirba. Tačiau kol gavome visus leidimus, kol perėjome biurokratines procedūras, entuziazmas jų pasikviesti daugiau išblėso. O Estijoje štai toks leidimas pasikviesti darbuotoją iš ES nepriklausančių šalių išduodamas per tris dienas“, – VŽ yra sakęs Liudas Skierus, „Vičiūnų grupės“ bendraturtis.

Vilniaus regiono nugalėtoja UAB „Projestos projektai“

Apie atsigaunančią šalies ekonomiką liudija vis naujai pradedamos statybos – tiek gyvenamųjų namų, tiek biurų, tiek komercinių ar gamybos pastatų.

„Mūsų grupės įmonės taip pat be darbo nesėdi. Tačiau mes laikomės savo strateginės krypties – investicijų ir komercinių objektų statybos valdymo – ir į kitokias sritis net nesižvalgome. Juolab kad šiuo metu vyksta tiek daug daugiabučių ir patalpų, skirtų biurams, statybų, jog atrodo, kad tuoj pasiūla bus didesnė nei rinkos poreikis. O prekybos centrų, kurių statybos projektai ir yra mūsų specializacija, plėtra yra pamatuota ir apgalvota“, – sako Rytis Kanapėnas, „Projesta Group“, kuriai priklauso ir „Projestos projektai“, generalinis direktorius ir pagrindinis akcininkas.

nuotrauka::3left

Kaip vieną stambesnių projektų jis nurodo 2017 metų pabaigoje planuojamą baigti Šilutės autobusų stoties rekonstrukciją, kurios metu iš miesto centro bus iškeltas autobusų parkas, o vietoj jo įrengta stotis ir prekybos centras. Šio projekto vertė – 4 mln. Eur.

„Mūsų šūkis yra „Rezultatai šiandien, o ne rytoj!“ Nuo 2005 m. mūsų specializacija – tik komercinių objektų statyba ir investavimas, įkūrėme dar 9 įmones, kiekviena jų iki šiol dirba pagal paskirtį: projektavimo įmonės, keletas investicinių bendrovių Lietuvoje ir keliose ES šalyse – Vidurio ir Pietų Europoje. Tiesa, 2011 m. įžengėme į Baltarusijos rinką kaip generaliniai rangovai, o jau 2014 m. pradėjome generalinio rangovo veiklą ir Lietuvoje. Svarbiausia, kad neinvestavome Baltarusijoje, suspėjome susitvarkyti ir pasitraukti iš ten iki krizės, todėl labiau pradėjome koncentruotis į investicijas Lietuvoje ir kai kuriose ES šalyse. Taigi konsoliduota visų mūsų įmonių grupės apyvarta yra gerokai didesnė nei vienų „Projestos projektų“, pernai ji buvo per 100 mln. Eur“, – pasakoja p. Kanapėnas.

Įmonė dirba su visais Lietuvoje veikiančiais didžiaisiais prekybos tinklais. Šiemet čia veiklą pradėjęs „Lidl“ – ne išimtis. Grupės įmonės prisidėjo prie 7 „Lidl“ parduotuvių projektavimo, ateityje tikisi šiam prekybos tinklui įgyvendinti projektus „iki rakto“.

„Atpratome į viską lengvabūdiškai žiūrėti pro rožinius akinius, todėl kokių nors ypatingų ar maksimalistinių tikslų nekeliame – tikslus koreguoja aktyvi šių dienų geopolitinė ir ekonominė situacija. Todėl šių dienų pamatuotas, be skubotų ir spontaniškų sprendimų įmonės augimas ir yra esminis mūsų įmonės vystymosi ir stabilumo garantas. Įvairių krizių metu stabilumas yra geriausias įmonės veiklos rezultatų veidrodis, tad kartais geriau pastovūs ir sėkmingi rezultatai nei nepamatuotas augimas“, – esamą padėtį apibūdina p. Kanapėnas.

Klaipėdos apskrities nugalėtoja UAB „Marine Technology“

„Šie metai mums buvo sudėtingi ir sunkūs. To priežastis – sunkius laikus dėl nukritusios naftos kainos išgyvenanti naftos ir dujų gavybos pramonė, kuri yra strateginė mūsų rinka. Rinkai augant, sparčiai šuoliavome ir mes, nes jai skirtų produktų paklausa buvo didžiulė. Šiemet rinka išgyveno nuosmukį, kompanijos mažino savo investicijas, todėl turėjome gerokai mažiau užsakymų, be to, krito ir produkcijos kaina. Prasta rinkos situacija ir buvo didžiausias iššūkis, su kuriuo šiemet susidūrėme“, – aiškina Andrius Sutnikas, bendrovės „Marine Technology“ verslo plėtros vadovas.

nuotrauka::4left

Svarbiausias šiemet įmonės priimtas sprendimas – tai bandymas diversifikuoti veiklą ir naujų galimybių ieškoti kituose sektoriuose. Kol naftos ir dujų sektorius išgyvena ne pačius geriausius laikus, žvilgsnį klaipėdiškiai kreipia į alternatyviąją energetiką, kurios plėtra pastaruoju metu aktyviai vyksta jūrų sektoriuje.

„Analizuojame galimybes imtis šiam segmentui skirtų jūrinių metalo konstrukcijų gamybos, galbūt gaminti konstrukcijas vėjo jėgainių parkams jūroje. Įeiti į šį naują sektorių, kur keliami patys aukščiausi kokybės ir saugumo reikalavimai, nėra paprasta. Tačiau atkakliai bandome ir tikimės, kad galbūt kitąmet pavyks gauti pirmuosius užsakymus“, – sako p. Sutnikas.

Žvelgdami į 2017 m. įmonės vadovai nesitiki, kad jie bus lengvesni.

„Žinoma, viliamės, kad naftos kaina pamažu kils ir tai mums padės vėl auginti produkcijos apimtį. Tačiau kaina dabar nukritusi į tokias žemumas, kad prireiks laiko, kol ji vėl pasieks komfortišką lygį. Smarkaus pagerėjimo nesitikime nei šalies, nei pasaulinėje ekonomikoje, nes kol kas nėra ženklų, kurie leistų daryti labai optimistines prognozes“, – nurodo „Marine Technology“ atstovas.

Utenos apskrities nugalėtoja UAB „Foksas“

„Šiais metais įmonės apyvarta augo apie 50%, taigi metai buvo geri. Turbūt didžiausias iššūkis buvo prekybos centro „Lidl“ atėjimas. Mes tiekiame produktus didiesiems šalies prekybos centrams, kurie, atsiradus dar vienam rinkos dalyviui, pradėjo labiau spausti tiekėjus, prašyti nuolaidų. Baltarusijoje, Rusijoje – čia irgi tiekiame prekes – atsigavimo dar nepajutome.

nuotrauka::5right

Tačiau kitais metais planuojame stiprinti pozicijas šiose rinkose, kad spėtume įsitvirtinti, iki kol šiose šalyse stabilizuotis ekonominė padėtis ir vartojimas ims augti. Be eksporto didinimo, kitais metais plėsime atstovaujamų prekių ženklų skaičių. Dėmesį kreipiame tik į naujoves, nes vietos rinka gerokai persotinta ir importuoti tai, ką siūlo kiti, nėra prasmės“, – Aurimas Bagdanavičius, Zarasų bendrovės „Foksas“, užsiimančios didmenine maisto produktų prekyba, direktorius.

Anot jo, šįmet gautas „Gazelės“ apdovanojimas buvo bendrovės darbo įvertinimas ir pripažinimas.

Tauragės apskrities nugalėtoja UAB „F.B. Production“

„Šie metai buvo geri, nors planuoto 20% augimo pasiekti nepavyko, tačiau pajamas didinome 10%. Sparčiai augant gamybos apimčiai, šiemet pradėjome dirbti trimis pamainomis, tai buvo vienas didžiausių iššūkių šiemet. Dabar fabriką Tauragėje stabdome tik savaitgalį, o darbo dienomis dirbame kiaurą parą. Perėjus prie naujo grafiko suvaldyti visus procesus ir užtikrinti sklandžią gamybą nebuvo paprasta. Galbūt tai ir pakišo koją spartesniam augimui, nes reikėjo daug ką sustyguoti. Tačiau išmokome daug naujų dalykų, įsisavinome naujų technologijų“, – pasakoja Audrius Šimkevičius, UAB „F.B. Production“ direktorius.

Šiemet įmonė priėmė ir labai svarbų sprendimą dėl naujų investicijų. Kartu su savo pagrindiniais akcininkais – Olandijos įmonių grupe „F.B. Hout“ – apie 0,5 mln. Eur investavo į naują medienos perdirbimo cechą Ukrainoje. Anksčiau ąžuolo medieną iš Ukrainos tauragiškiai atsiveždavo neapdirbtą ir viską darydavo Tauragėje. Dabar Ukrainos ceche ji bus džiovinama, obliuojama, pjaustoma ir Tauragę pasieks jau apdirbta.

nuotrauka::6left

„Investuoti Ukrainoje skatino kelios priežastys. Pirma, darbo jėga ten gerokai pigesnė nei Lietuvoje. Kol kas ten veikiančiame ceche sukūrėme apie dvi dešimtis darbo vietų, o nuo naujųjų metų jų skaičių dvigubinsime. Be to, bus paprasčiau apsirūpinti medienos žaliava, jos pirkimo kaštai žemesni turint Ukrainoje vietinę įmonę. Taip pat gerokai pigiau kainuoja jau apdirbtos medienos logistika, skaičiuojame, kad gabenimo kaštai bus beveik keturis kartus mažesni, nei vežant neapdirbtą“, – pranašumus vardija p. Šimkevičius ir pabrėžia, kad atliktų investicijų naudą įmonė pajus jau kitąmet.

Planuojama, kad 2017 m. įmonei bus geri, pavyks grįžti į spartesnio augimo kelią ir apyvartą auginti maždaug ketvirtadaliu.

„Esame eksportuojanti bendrovė, todėl pernai laimėta „Gazelės“ nominacija didelės įtakos veiklai gal ir neturėjo, tačiau mums tai svarbus įvertinimas, apie kurį pasakojome ir mus šiemet lankiusiems užsienio partneriams. Malonus sutapimas, kad šiemet labai panašią nominaciją gavo mūsų olandų akcininkai. Ten irgi organizuojami panašūs verslo apdovanojimai. Manau, jog tokie įvertinimai rodo, kad sveikai žiūrime į verslą ir einame teisingu keliu“, – nurodo p. Šimkevičius.

„Metų gazelė 2016“ iškilmingi apdovanojimai ir didžiausias augančio verslo susitikimas didžiausioje arenoje vyks Kaune vasario 10 d.

FOTOGALERIJA „Gazelė 2015“ (86 nuotr.)

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Antros kartos farmacininko kryptis – dirbti ten, kur neįdomu didiesiems Premium 1

Kad išsitektų šalia didelių vaistinių tinklų, nepriklausomoms vaistinėms svarbu turėti bent kokį pranašumą,...

Gazelė
2019.04.24
Kas laukia nesumokėjus „Sodros“ įmokų 1

Jeigu asmuo Valstybinei mokesčių inspekcijai deklaruos pajamas iš individualios veiklos, tačiau nesumokės...

Finansai
2019.04.24
Nepriklausomų vaistinių Lietuvoje dar yra – kaip jos apsisaugo nuo tinklų „viruso“ Premium 2

Papildomos paslaugos, kitoks aptarnavimas, bendradarbiavimas su kolegomis – veiksniai, leidžiantys...

Gazelė
2019.04.24
E. parduotuvę sukūrė, kai dar nebuvo pirkėjų, bet plečiasi tik po dešimtmečio Premium

Lietuviška e. parduotuvė, sukaupusi tiek internetinės prekybos patirties, kiek laiko Lietuvoje iš viso...

Gazelė
2019.04.23
Nusivylę augalais, kurie neprigyja, pirkėjai kokybės ieško medelynuose

Nors prekybos centruose ar turguose galima rasti augalų, kokių tik širdis geidžia, tačiau ne vienas pirkėjas...

Gazelė
2019.04.22
Latviai pradėjo gaminti marinuotų agurkų skonio degtinę 3

Prekės ženklo „Moskovskaya“ liniją papildė 4 nauji degtinės gėrimai, kuriems kurti panaudoti senoviniai...

Gazelė
2019.04.22
Molinių taikinių jau neužtenka – Švenčionyse kuria interaktyvią šaudyklą Premium

Švenčionių r. įrengta šaudykla modernizuojama iš esmės: bus ne tik įrengta stendinio šaudymo aikštelė ir dvi...

Gazelė
2019.04.22
Verslo įkūrėjų patirtis: net ir nedidelė klaida kainuoja 

Verslo pradžioje klaidų pridaroma daugiausia – pirmaisiais metais uždaroma kone pusė pradėjusių dirbti...

Gazelė
2019.04.21
Estai atrado lietuviškus dūmų detektorius  – „Eldes“ vos spėja juos gaminti Premium 2

Idėją patobulinti produktą gali pasiūlyti ir klientai: estų saugos tarnyba paprašė UAB „Eldes“ nuotolinį dūmų...

Gazelė
2019.04.19
Idėja iš Londono: lietuviai sukūrė sporto klubus vienijančią interneto platformą Premium 1

Aktyvi dviejų vaikų mama Greta Šidlauskienė su broliu Laurynu Gružinsku sukūrė sporto klubus vienijančią...

Paslaugos
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
Ne visi smulkiausi ūkininkai privalo mokėti GPM – yra išlygų

Pernai įsigaliojus Gyventojų pajamų mokesčio pakeitimams, žemės ūkio veikla prilyginta individualiajai.

Gazelė
2019.04.17
„No Forks“ plėtra: „Oze“ vėl nusidriekė eilės, dar vieno prekybos centro laukia Premium 8

100 buritų per vieną valandą – toks greitis pasiektas per antrojo meksikietiško maisto restorano „No Forks“...

Gazelė
2019.04.17
Galėjo apsiriboti prancūzų darbo pasiūlymu, bet atsiplėšė šios rinkos dalį Premium

UAB „Galanis“ užsakymų turi kur kas daugiau, nei spėja gaminti – gelbsti tai, kad rudenį bei žiemą,...

Gazelė
2019.04.17
Moderniausio bokso klubo Lietuvoje įkūrėjai pirmąjį ringą surentė iš palečių Premium

Kovą Vilniaus Kalvarijų gatvėje atidarytas bokso ir fizinio rengimo sporto klubas „City Boxing“ prisistato...

Gazelė
2019.04.16
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
Medelynuose prasidėjo bumas: lenkiški sodinukai – jau ne konkurentai Premium 2

Vis daugiau medelynų įkūrėjų atsisako dalyvauti mugėse ir prekiauja tik savo sklype. Dabar į medelynus...

Gazelė
2019.04.15
Pirkėjų pageidavimų raktažodis – lengviau ir paprasčiau

Galvojantiems apie pirkėjų rytojaus norus patariama įsidėmėti augantį patogumo ir paprastumo reikalavimą.

Gazelė
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
Prekyba keičiasi: ką daro, kad pirkėjas ateitų ir rytoj

Prekybos sektoriuje pokyčius lems dirbtinis intelektas, kuris apsipirkimą pakeis iš esmės. Tokias prognozes...

Gazelė
2019.04.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau