Verslo kelionės: kopijuotojų žioplumą išduoda net gramatinės klaidos

Publikuota: 2016-12-26
Aja Rutkauskienė, UAB „Boutique Travel“ direktorė: „Kai į parodą vykstama su kelionių agentūra, klientas gauna visiškai pilną paslaugų paketą. Kad jį galėtumei pasiūlyti, reikia ilgų metų įdirbio.“
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Aja Rutkauskienė, UAB „Boutique Travel“ direktorė: „Kai į parodą vykstama su kelionių agentūra, klientas gauna visiškai pilną paslaugų paketą. Kad jį galėtumei pasiūlyti, reikia ilgų metų įdirbio.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Sėkmingai suorganizuota verslo kelionė – kiekvienos turizmo agentūros aukštasis pilotažas. Ši sritis yra perspektyvi ir pelninga, tačiau reikalaujanti ypač daug įdirbio. Vis dėlto neretai ir diletantai skelbiasi organizuojantys verslo keliones. Pasekmė – dempinguojamos kainos ir nusivylę klientai.

Daugeliui atrodo, kad dirbti turizmo agentūroje yra romantiška, smagu, lengva. Nuolatinės kelionės, naujos šalys, įdomūs žmonės – ne darbas, o tiesiog nesibaigiančios atostogos.

„Matyt, toks įsivaizdavimas lemia tai, kad nuolat kuriasi naujos turizmo agentūrėlės. Jų įkūrėjams atrodo, kad porą kartų aplankė kurią nors šalį, ir jau yra jos ekspertas, gali ten gabenti turistus“, – šypteli Aja Rutkauskienė, sostinės turizmo agentūros UAB „Boutique Travel“ direktorė.

Pasekmės yra liūdnos. Klientai gauna nekokybiškas paslaugas, nusivilia turizmo agentūra. O jei dar nuvilnija žinia apie kurios nors agentūros bankrotą, pasitikėjimas šiuo paslaugų sektoriumi apskritai kuriam laikui susvyruoja.

„Būna, skambina mūsų klientai ir tiesiai šviesiai klausia, ar mes irgi nebankrutuojame. Ir tada turi jiems daug aiškinti, pateikti argumentų, kad jokie bankrotai mums negresia. Tokie aiškinimai atima daug laiko, kurį būtų galima skirti tiesioginiam darbui. Taigi kiekvienos agentūros nesėkminga veikla turi įtakos visam sektoriui, tegul ir netiesioginės“, – sako pašnekovė.

Atsijoti nesunku

Viena iš „Boutique Travel“ veiklos krypčių – verslo kelionių organizavimas. Agentūra siūlo vykti kartu į visas didžiausias tarptautines parodas. Ir ne tik Europoje.

„Anksčiau organizuodavome keliones ir į Rusijoje vykstančias parodas, tačiau dėl geopolitinių priežasčių šalies verslui teko ieškoti alternatyvų. O kai ieškai – paprastai randi. Pavyzdžiui, pastaruoju metu išpopuliarėjo parodos, vykstančios Jungtiniuose Arabų Emiratuose“, – pasakoja Laimutė Aleksiūnienė, turizmo agentūros Verslo parodų skyriaus vadovė.

Vis dėlto populiariausios parodos, rengiamos Europos didžiuosiuose parodų centruose. Agentūra klientams paprastai pateikia 2 metų tvarkaraštį, kur kada kokios parodos vyks.

„Tiems, kas turi mažiau patirties, išklausę klientų lūkesčių, padedame atsirinkti, į kokią parodą jiems labiausiai apsimoka vykti. Kadangi šia veikla įmonė jau užsiima 9 metus, turime partnerių daugelyje miestų. Tad klientams galime pasiūlyti optimaliausią kainą ir aptarnavimą“, – nurodo p. Aleksiūnėnė.

Kelionių sąnaudas leidžia mažinti ir tai, kad, tarkim, viešbučiai yra užsakomi gerokai iš anksto: parodai prasidėjus tame mieste viešbučių kainos pakyla dvigubai ar trigubai.

Turizmo agentūros atstovės tvirtina, kad norint klientams pasiūlyti optimalias sąlygas, reikalingas didžiulis įdirbis. Tačiau pastaruoju metu atsiranda vis daugiau diletantų, bandančių nukopijuoti rinkos senbuvių produktus.

„Sykį kreipėsi esą vienos įmonės atstovai, prašydami pateikti net kelis pasiūlymus didelei grupei darbuotojų, kurie ruošiasi vykti į parodą. Kai pateikėme pasiūlymą, paaiškėjo, kad tai nauja agentūra, bandanti irgi organizuoti keliones į parodas. Arba kita agentūra į savo tinklalapį įsidėjo siūlomų parodų tvarkaraštį, identišką mūsiškiui. Net su keliomis skyrybos klaidomis, kurias per neapsižiūrėjimą buvome palikę. Ir tik kai paskambinau ir pasakiau, kad galiu padėti jiems išsitaisyti klaidas, nes žinau, kurioje vietoje jos yra, jie iš savo tinklalapio mūsų tvarkaraštį išsiėmė“, – rankomis skėsteli p. Aleksiūnienė.

Veža ir dalyvius

UAB „Autarė“ įmonių atstovams verslo keliones organizuoja jau daugiau kaip 20 metų. Ir siūlo ne tik aplankyti tarptautines parodas, bet ir kviečia šalies bendroves dalyvauti bendruose nacionaliniuose stenduose.

„Būtent kelionių organizavimas parodų dalyviams sukuria didžiąją mūsų apyvartos dalį“, – sako Gintarė Zlatkienė, „Autarės“ projektų vadovė.

Ji taip pat nurodo, kad svarbiausias dalykas, padedantis išlaikyti nuolatinius klientus, yra profesionalumas.

„Organizuoti verslo kelionę yra kur kas sudėtingiau nei, tarkim, pažintinę. Bet ir įdomiau. Nes kaskart turi atrasti kažką naujo, išsiaiškinti net mažiausią smulkmeną, tarkim, kur parodos dalyviai, grįždami iš jos, galėtų užsukti pavalgyti arba kokiu maršrutu nuvažiuoti į parodų centrą. Tenka ieškoti ir naujų parodų, nes vis daugiau verslininkų domisi ne tik stambiausiomis, bet ir regioninėmis parodomis“, – aiškina p. Zlatkienė.

Tiesa, ji tvirtina nėra susidūrusi, kad kas nors bandytų kopijuoti jų pasiūlymus.

„Gal kokios pavienės agentūrėlės tai ir daro, taip bandydamos prisidėti bent trupinį prie savo pardavimų. Bet nemanau, kad tai jas išgelbės. Profesionalias, ilgą patirtį sukaupusias agentūras, organizuojančias verslo keliones, Lietuvoje galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų“, – teigia „Autarės“ atstovė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Gamintojai rado nebrangų būdą klientus paraginti pirkti Premium

Kuo daugiau pirkėjas sužino apie produktą, tuo stipriau užsimano jį įsigyti. Todėl vis dažniau gamintojai...

Rinkodara
06:00
Kodėl buvę emigrantai yra geidžiamiausi darbuotojai 11

Darbdaviai, skaitydami kandidatų CV, vis dažniau atkreipia dėmesį, ar šie yra gyvenę emigracijoje. Jei taip,...

Vadyba
2018.04.22
Socialinį tinklą perkėlė į kitokią kavinę: renkasi superherojai

Vilniuje veikianti „Geek Cafe“ – erdvė, skirta fantastinių žaidimų mėgėjams, kaip ir buvo tikėtasi, pritraukė...

Kaip Skuodo ar Lazdijų klientą paversti savo pirkėju

E. prekyba naikina geografines ribas, tačiau pirkėjų sulaukia ne kiekviena virtuali parduotuvė. Kaip...

Ką daryti, kad gautas užsakymas – tiesiog per didelis

Gusto namai su pirkėjais iš Suomijos dėl eksporto derėjosi dvejus metus, tačiau kai sutartis buvo pasirašyta,...

Atidarė parduotuvę specialiai kauniečiams, bet prasilenkė internete Premium

Kai vieno miesto gyventojai sudaro reikšmingą perkančiųjų e. parduotuvėje dalį, atrodo, tikslinga tame mieste...

Dėl verslo metė puikų darbą IT įmonėse – dabar lyg atostogose Premium 4

Atsisakyti puikaus samdomo darbo ir imtis verslo – ne tik rizikingas, bet ir sunkus sprendimas. Vis dėlto...

Pagal mokesčių naštą Lietuva taikosi į ES dešimtuką Premium 7

Įgyvendinus mokesčių reformą, Lietuvoje darbo jėgos apmokestinimas turėtų tapti mažiausias Baltijos šalyse, o...

Finansai
2018.04.19
Sugriežtinti reikalavimai vienus sužlugdė, kitiems atvėrė akis Premium

Nauja tvarka, kurią įveda institucijos, jei ir apsunkina kasdieninę veiklą, kartais priverčia į verslą...

Sprendimai, kai patalpų nuomos kaina peržengia sveiko proto ribas Premium 1

Kuo smulkesnis verslas, tuo sudėtingiau jam derėtis dėl patalpų nuomos kainos, ypač kai sutartis baigiasi ir...

Esate skolingi bendrovei? Jūsų skolos gali imtis „Sodra“ Premium 7

Jūsų bendrovė gali sulaukti „Sodros“ reikalavimo sumokėti skolą, nors įmonė su šia įstaiga atsiskaito...

Finansai
2018.04.18
Juodžiausia diena verslui: ką daryti, kai vienintelis partneris pasitraukia Premium

Galima sėkmingai auginti verslą ir galvoti apie plėtrą, tačiau yra dalykų, kurių nenumatysi. Vis dėlto...

Kaip lengviau pritraukti darbuotojų

Daugelis smulkiųjų įmonių vadovų, ieškodami darbuotojų, nurodo standartinius reikalavimus ir teikiamą naudą,...

Vadyba
2018.04.17
Be modernios veterinarijos klinikos, Ukmergėje – ir greitoji pagalba gyvūnams Premium

Įgyvendinti kadaise puoselėtą svajonę versle užtenka kelių dalykų – patirties, lėšų investicijoms ir tinkamų...

Finansų ministras: mokesčius slepiantys verslai lieka be bankų kreditų Premium 2

Su šešėliu draugaujančioms įmonėms bus gerokai sunkiau gauti banko kreditą ir beveik neįmanoma laimėti...

Finansai
2018.04.17
Atrado verslą, kai užtenka vieno pardavimo, ir milijoninė apyvarta jau yra Premium

UAB „Paleo Group“, kurioje dirba tik vienas žmogus, pernai pasiekė 1,2 mln. Eur apyvartą įvykdydama tik vieną...

Restoraną vietoje Italijos įkūrė Anykščiuose ir neprašovė Premium

Šeimos restoranas „5 Taškai“ garsina Anykščius gastronomijos žemėlapyje, nors jo įkūrėjai per metus reklamai...

Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Klientai mėgsta verslo istorijas: papasakokite jiems ir savąją

Į savo prekės ženklą verta investuoti ir smulkiajam verslui. Kodėl?

Rinkodara
2018.04.15
Pusės milijono vertės mamutas – lankytojams nemokamai

Į sostinę atkeliavo unikalus eksponatas – mamuto griaučiai. Tai – pirmas kartas, kai Lietuvoje bus galima...

Laisvalaikis
2018.04.14

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau