Verslo kelionės: kopijuotojų žioplumą išduoda net gramatinės klaidos

Publikuota: 2016-12-26
Aja Rutkauskienė, UAB „Boutique Travel“ direktorė: „Kai į parodą vykstama su kelionių agentūra, klientas gauna visiškai pilną paslaugų paketą. Kad jį galėtumei pasiūlyti, reikia ilgų metų įdirbio.“
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Aja Rutkauskienė, UAB „Boutique Travel“ direktorė: „Kai į parodą vykstama su kelionių agentūra, klientas gauna visiškai pilną paslaugų paketą. Kad jį galėtumei pasiūlyti, reikia ilgų metų įdirbio.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Sėkmingai suorganizuota verslo kelionė – kiekvienos turizmo agentūros aukštasis pilotažas. Ši sritis yra perspektyvi ir pelninga, tačiau reikalaujanti ypač daug įdirbio. Vis dėlto neretai ir diletantai skelbiasi organizuojantys verslo keliones. Pasekmė – dempinguojamos kainos ir nusivylę klientai.

Daugeliui atrodo, kad dirbti turizmo agentūroje yra romantiška, smagu, lengva. Nuolatinės kelionės, naujos šalys, įdomūs žmonės – ne darbas, o tiesiog nesibaigiančios atostogos.

„Matyt, toks įsivaizdavimas lemia tai, kad nuolat kuriasi naujos turizmo agentūrėlės. Jų įkūrėjams atrodo, kad porą kartų aplankė kurią nors šalį, ir jau yra jos ekspertas, gali ten gabenti turistus“, – šypteli Aja Rutkauskienė, sostinės turizmo agentūros UAB „Boutique Travel“ direktorė.

Pasekmės yra liūdnos. Klientai gauna nekokybiškas paslaugas, nusivilia turizmo agentūra. O jei dar nuvilnija žinia apie kurios nors agentūros bankrotą, pasitikėjimas šiuo paslaugų sektoriumi apskritai kuriam laikui susvyruoja.

„Būna, skambina mūsų klientai ir tiesiai šviesiai klausia, ar mes irgi nebankrutuojame. Ir tada turi jiems daug aiškinti, pateikti argumentų, kad jokie bankrotai mums negresia. Tokie aiškinimai atima daug laiko, kurį būtų galima skirti tiesioginiam darbui. Taigi kiekvienos agentūros nesėkminga veikla turi įtakos visam sektoriui, tegul ir netiesioginės“, – sako pašnekovė.

Atsijoti nesunku

Viena iš „Boutique Travel“ veiklos krypčių – verslo kelionių organizavimas. Agentūra siūlo vykti kartu į visas didžiausias tarptautines parodas. Ir ne tik Europoje.

„Anksčiau organizuodavome keliones ir į Rusijoje vykstančias parodas, tačiau dėl geopolitinių priežasčių šalies verslui teko ieškoti alternatyvų. O kai ieškai – paprastai randi. Pavyzdžiui, pastaruoju metu išpopuliarėjo parodos, vykstančios Jungtiniuose Arabų Emiratuose“, – pasakoja Laimutė Aleksiūnienė, turizmo agentūros Verslo parodų skyriaus vadovė.

Vis dėlto populiariausios parodos, rengiamos Europos didžiuosiuose parodų centruose. Agentūra klientams paprastai pateikia 2 metų tvarkaraštį, kur kada kokios parodos vyks.

„Tiems, kas turi mažiau patirties, išklausę klientų lūkesčių, padedame atsirinkti, į kokią parodą jiems labiausiai apsimoka vykti. Kadangi šia veikla įmonė jau užsiima 9 metus, turime partnerių daugelyje miestų. Tad klientams galime pasiūlyti optimaliausią kainą ir aptarnavimą“, – nurodo p. Aleksiūnėnė.

Kelionių sąnaudas leidžia mažinti ir tai, kad, tarkim, viešbučiai yra užsakomi gerokai iš anksto: parodai prasidėjus tame mieste viešbučių kainos pakyla dvigubai ar trigubai.

Turizmo agentūros atstovės tvirtina, kad norint klientams pasiūlyti optimalias sąlygas, reikalingas didžiulis įdirbis. Tačiau pastaruoju metu atsiranda vis daugiau diletantų, bandančių nukopijuoti rinkos senbuvių produktus.

„Sykį kreipėsi esą vienos įmonės atstovai, prašydami pateikti net kelis pasiūlymus didelei grupei darbuotojų, kurie ruošiasi vykti į parodą. Kai pateikėme pasiūlymą, paaiškėjo, kad tai nauja agentūra, bandanti irgi organizuoti keliones į parodas. Arba kita agentūra į savo tinklalapį įsidėjo siūlomų parodų tvarkaraštį, identišką mūsiškiui. Net su keliomis skyrybos klaidomis, kurias per neapsižiūrėjimą buvome palikę. Ir tik kai paskambinau ir pasakiau, kad galiu padėti jiems išsitaisyti klaidas, nes žinau, kurioje vietoje jos yra, jie iš savo tinklalapio mūsų tvarkaraštį išsiėmė“, – rankomis skėsteli p. Aleksiūnienė.

Veža ir dalyvius

UAB „Autarė“ įmonių atstovams verslo keliones organizuoja jau daugiau kaip 20 metų. Ir siūlo ne tik aplankyti tarptautines parodas, bet ir kviečia šalies bendroves dalyvauti bendruose nacionaliniuose stenduose.

„Būtent kelionių organizavimas parodų dalyviams sukuria didžiąją mūsų apyvartos dalį“, – sako Gintarė Zlatkienė, „Autarės“ projektų vadovė.

Ji taip pat nurodo, kad svarbiausias dalykas, padedantis išlaikyti nuolatinius klientus, yra profesionalumas.

„Organizuoti verslo kelionę yra kur kas sudėtingiau nei, tarkim, pažintinę. Bet ir įdomiau. Nes kaskart turi atrasti kažką naujo, išsiaiškinti net mažiausią smulkmeną, tarkim, kur parodos dalyviai, grįždami iš jos, galėtų užsukti pavalgyti arba kokiu maršrutu nuvažiuoti į parodų centrą. Tenka ieškoti ir naujų parodų, nes vis daugiau verslininkų domisi ne tik stambiausiomis, bet ir regioninėmis parodomis“, – aiškina p. Zlatkienė.

Tiesa, ji tvirtina nėra susidūrusi, kad kas nors bandytų kopijuoti jų pasiūlymus.

„Gal kokios pavienės agentūrėlės tai ir daro, taip bandydamos prisidėti bent trupinį prie savo pardavimų. Bet nemanau, kad tai jas išgelbės. Profesionalias, ilgą patirtį sukaupusias agentūras, organizuojančias verslo keliones, Lietuvoje galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų“, – teigia „Autarės“ atstovė.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Verslo liudijimus galima įsigyti e.būdu

Pernai gyventojų skaičius, kurie įsigijo verslo liudijimus internetu, išaugo 8%. Mokesčių administratorius...

Finansai
2019.01.17
Kaip samdomam vadovui užsitarnauti sprendimų laisvę Premium

Verslo įkūrėjui atsitraukti nuo tiesioginio vadovavimo – rizikinga, bet naujas vadovas dažnai ateina su...

Vadyba
2019.01.17
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Pirkėjų dėmesį užsitarnauja vieninteliu produktu

Nesvarbu, kokios progos mugėje dalyvauja smulkieji, kokiu sezonu tas prekymetis vyksta, gamintojai dažnai...

PVM galima bus mokėti kas tris mėnesius 8

Bendrovės, kurių pajamos neviršija 300.000 Eur, nuo šių metų liepos 1 d. gali pasirinkti mokėti PVM mokestį...

Finansai
2019.01.04
Pirkėjai 600 agurkų džemo stiklainiukų „iššlavė“ per savaitę Premium 2

Gruodį Kėdainiuose atidarytos parduotuvės „Gurkė“ populiarumas nustebino pačius jos įkūrėjus: pirkėjai...

Agroverslas
2019.01.03
Smulkiųjų diena be didžiųjų tinklų parduotuvių: vienur pritrūko duonos, kitur stebuklo nebuvo Premium 3

Pirmąją Kalėdų dieną, kai nedirbo visų didžiųjų prekybos tinklų parduotuvės, pirkėjai ėjo į mažąsias –...

„Gazelių“ patirtis: motyvuoja darbuotojus taip, kad šie į konkurentus nesižvalgo Premium 1

Kone kiekvienos įmonės, patekusios į „Gazelių“ sąrašą, vadovai pabrėžia, kad svarbiausias sėkmės veiksnys yra...

Vadyba
2019.01.02

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau