Verslo kelionės: kopijuotojų žioplumą išduoda net gramatinės klaidos

Sėkmingai suorganizuota verslo kelionė kiekvienos turizmo agentūros aukštasis pilotažas. Ši sritis yra perspektyvi ir pelninga, tačiau reikalaujanti ypač daug įdirbio. Vis dėlto neretai ir diletantai skelbiasi organizuojantys verslo keliones. Pasekmė dempinguojamos kainos ir nusivylę klientai.
Daugeliui atrodo, kad dirbti turizmo agentūroje yra romantiška, smagu, lengva. Nuolatinės kelionės, naujos šalys, įdomūs žmonės ne darbas, o tiesiog nesibaigiančios atostogos.
Matyt, toks įsivaizdavimas lemia tai, kad nuolat kuriasi naujos turizmo agentūrėlės. Jų įkūrėjams atrodo, kad porą kartų aplankė kurią nors šalį, ir jau yra jos ekspertas, gali ten gabenti turistus, šypteli Aja Rutkauskienė, sostinės turizmo agentūros UAB Boutique Travel direktorė.
Pasekmės yra liūdnos. Klientai gauna nekokybiškas paslaugas, nusivilia turizmo agentūra. O jei dar nuvilnija žinia apie kurios nors agentūros bankrotą, pasitikėjimas šiuo paslaugų sektoriumi apskritai kuriam laikui susvyruoja.
Būna, skambina mūsų klientai ir tiesiai šviesiai klausia, ar mes irgi nebankrutuojame. Ir tada turi jiems daug aiškinti, pateikti argumentų, kad jokie bankrotai mums negresia. Tokie aiškinimai atima daug laiko, kurį būtų galima skirti tiesioginiam darbui. Taigi kiekvienos agentūros nesėkminga veikla turi įtakos visam sektoriui, tegul ir netiesioginės, sako pašnekovė.
Atsijoti nesunku
Viena iš Boutique Travel veiklos krypčių verslo kelionių organizavimas. Agentūra siūlo vykti kartu į visas didžiausias tarptautines parodas. Ir ne tik Europoje.
Anksčiau organizuodavome keliones ir į Rusijoje vykstančias parodas, tačiau dėl geopolitinių priežasčių šalies verslui teko ieškoti alternatyvų. O kai ieškai paprastai randi. Pavyzdžiui, pastaruoju metu išpopuliarėjo parodos, vykstančios Jungtiniuose Arabų Emiratuose, pasakoja Laimutė Aleksiūnienė, turizmo agentūros Verslo parodų skyriaus vadovė.
Vis dėlto populiariausios parodos, rengiamos Europos didžiuosiuose parodų centruose. Agentūra klientams paprastai pateikia 2 metų tvarkaraštį, kur kada kokios parodos vyks.
Tiems, kas turi mažiau patirties, išklausę klientų lūkesčių, padedame atsirinkti, į kokią parodą jiems labiausiai apsimoka vykti. Kadangi šia veikla įmonė jau užsiima 9 metus, turime partnerių daugelyje miestų. Tad klientams galime pasiūlyti optimaliausią kainą ir aptarnavimą, nurodo p. Aleksiūnėnė.
Kelionių sąnaudas leidžia mažinti ir tai, kad, tarkim, viešbučiai yra užsakomi gerokai iš anksto: parodai prasidėjus tame mieste viešbučių kainos pakyla dvigubai ar trigubai.
Turizmo agentūros atstovės tvirtina, kad norint klientams pasiūlyti optimalias sąlygas, reikalingas didžiulis įdirbis. Tačiau pastaruoju metu atsiranda vis daugiau diletantų, bandančių nukopijuoti rinkos senbuvių produktus.
Sykį kreipėsi esą vienos įmonės atstovai, prašydami pateikti net kelis pasiūlymus didelei grupei darbuotojų, kurie ruošiasi vykti į parodą. Kai pateikėme pasiūlymą, paaiškėjo, kad tai nauja agentūra, bandanti irgi organizuoti keliones į parodas. Arba kita agentūra į savo tinklalapį įsidėjo siūlomų parodų tvarkaraštį, identišką mūsiškiui. Net su keliomis skyrybos klaidomis, kurias per neapsižiūrėjimą buvome palikę. Ir tik kai paskambinau ir pasakiau, kad galiu padėti jiems išsitaisyti klaidas, nes žinau, kurioje vietoje jos yra, jie iš savo tinklalapio mūsų tvarkaraštį išsiėmė, rankomis skėsteli p. Aleksiūnienė.
Veža ir dalyvius
UAB Autarė įmonių atstovams verslo keliones organizuoja jau daugiau kaip 20 metų. Ir siūlo ne tik aplankyti tarptautines parodas, bet ir kviečia šalies bendroves dalyvauti bendruose nacionaliniuose stenduose.
Būtent kelionių organizavimas parodų dalyviams sukuria didžiąją mūsų apyvartos dalį, sako Gintarė Zlatkienė, Autarės projektų vadovė.
Ji taip pat nurodo, kad svarbiausias dalykas, padedantis išlaikyti nuolatinius klientus, yra profesionalumas.
Organizuoti verslo kelionę yra kur kas sudėtingiau nei, tarkim, pažintinę. Bet ir įdomiau. Nes kaskart turi atrasti kažką naujo, išsiaiškinti net mažiausią smulkmeną, tarkim, kur parodos dalyviai, grįždami iš jos, galėtų užsukti pavalgyti arba kokiu maršrutu nuvažiuoti į parodų centrą. Tenka ieškoti ir naujų parodų, nes vis daugiau verslininkų domisi ne tik stambiausiomis, bet ir regioninėmis parodomis, aiškina p. Zlatkienė.
Tiesa, ji tvirtina nėra susidūrusi, kad kas nors bandytų kopijuoti jų pasiūlymus.
Gal kokios pavienės agentūrėlės tai ir daro, taip bandydamos prisidėti bent trupinį prie savo pardavimų. Bet nemanau, kad tai jas išgelbės. Profesionalias, ilgą patirtį sukaupusias agentūras, organizuojančias verslo keliones, Lietuvoje galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų, teigia Autarės atstovė.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Gazelė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti