Verslo kelionės: kopijuotojų žioplumą išduoda net gramatinės klaidos

Publikuota: 2016-12-26
Aja Rutkauskienė, UAB „Boutique Travel“ direktorė: „Kai į parodą vykstama su kelionių agentūra, klientas gauna visiškai pilną paslaugų paketą. Kad jį galėtumei pasiūlyti, reikia ilgų metų įdirbio.“
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Aja Rutkauskienė, UAB „Boutique Travel“ direktorė: „Kai į parodą vykstama su kelionių agentūra, klientas gauna visiškai pilną paslaugų paketą. Kad jį galėtumei pasiūlyti, reikia ilgų metų įdirbio.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Sėkmingai suorganizuota verslo kelionė – kiekvienos turizmo agentūros aukštasis pilotažas. Ši sritis yra perspektyvi ir pelninga, tačiau reikalaujanti ypač daug įdirbio. Vis dėlto neretai ir diletantai skelbiasi organizuojantys verslo keliones. Pasekmė – dempinguojamos kainos ir nusivylę klientai.

Daugeliui atrodo, kad dirbti turizmo agentūroje yra romantiška, smagu, lengva. Nuolatinės kelionės, naujos šalys, įdomūs žmonės – ne darbas, o tiesiog nesibaigiančios atostogos.

„Matyt, toks įsivaizdavimas lemia tai, kad nuolat kuriasi naujos turizmo agentūrėlės. Jų įkūrėjams atrodo, kad porą kartų aplankė kurią nors šalį, ir jau yra jos ekspertas, gali ten gabenti turistus“, – šypteli Aja Rutkauskienė, sostinės turizmo agentūros UAB „Boutique Travel“ direktorė.

Pasekmės yra liūdnos. Klientai gauna nekokybiškas paslaugas, nusivilia turizmo agentūra. O jei dar nuvilnija žinia apie kurios nors agentūros bankrotą, pasitikėjimas šiuo paslaugų sektoriumi apskritai kuriam laikui susvyruoja.

„Būna, skambina mūsų klientai ir tiesiai šviesiai klausia, ar mes irgi nebankrutuojame. Ir tada turi jiems daug aiškinti, pateikti argumentų, kad jokie bankrotai mums negresia. Tokie aiškinimai atima daug laiko, kurį būtų galima skirti tiesioginiam darbui. Taigi kiekvienos agentūros nesėkminga veikla turi įtakos visam sektoriui, tegul ir netiesioginės“, – sako pašnekovė.

Atsijoti nesunku

Viena iš „Boutique Travel“ veiklos krypčių – verslo kelionių organizavimas. Agentūra siūlo vykti kartu į visas didžiausias tarptautines parodas. Ir ne tik Europoje.

„Anksčiau organizuodavome keliones ir į Rusijoje vykstančias parodas, tačiau dėl geopolitinių priežasčių šalies verslui teko ieškoti alternatyvų. O kai ieškai – paprastai randi. Pavyzdžiui, pastaruoju metu išpopuliarėjo parodos, vykstančios Jungtiniuose Arabų Emiratuose“, – pasakoja Laimutė Aleksiūnienė, turizmo agentūros Verslo parodų skyriaus vadovė.

Vis dėlto populiariausios parodos, rengiamos Europos didžiuosiuose parodų centruose. Agentūra klientams paprastai pateikia 2 metų tvarkaraštį, kur kada kokios parodos vyks.

„Tiems, kas turi mažiau patirties, išklausę klientų lūkesčių, padedame atsirinkti, į kokią parodą jiems labiausiai apsimoka vykti. Kadangi šia veikla įmonė jau užsiima 9 metus, turime partnerių daugelyje miestų. Tad klientams galime pasiūlyti optimaliausią kainą ir aptarnavimą“, – nurodo p. Aleksiūnėnė.

Kelionių sąnaudas leidžia mažinti ir tai, kad, tarkim, viešbučiai yra užsakomi gerokai iš anksto: parodai prasidėjus tame mieste viešbučių kainos pakyla dvigubai ar trigubai.

Turizmo agentūros atstovės tvirtina, kad norint klientams pasiūlyti optimalias sąlygas, reikalingas didžiulis įdirbis. Tačiau pastaruoju metu atsiranda vis daugiau diletantų, bandančių nukopijuoti rinkos senbuvių produktus.

„Sykį kreipėsi esą vienos įmonės atstovai, prašydami pateikti net kelis pasiūlymus didelei grupei darbuotojų, kurie ruošiasi vykti į parodą. Kai pateikėme pasiūlymą, paaiškėjo, kad tai nauja agentūra, bandanti irgi organizuoti keliones į parodas. Arba kita agentūra į savo tinklalapį įsidėjo siūlomų parodų tvarkaraštį, identišką mūsiškiui. Net su keliomis skyrybos klaidomis, kurias per neapsižiūrėjimą buvome palikę. Ir tik kai paskambinau ir pasakiau, kad galiu padėti jiems išsitaisyti klaidas, nes žinau, kurioje vietoje jos yra, jie iš savo tinklalapio mūsų tvarkaraštį išsiėmė“, – rankomis skėsteli p. Aleksiūnienė.

Veža ir dalyvius

UAB „Autarė“ įmonių atstovams verslo keliones organizuoja jau daugiau kaip 20 metų. Ir siūlo ne tik aplankyti tarptautines parodas, bet ir kviečia šalies bendroves dalyvauti bendruose nacionaliniuose stenduose.

„Būtent kelionių organizavimas parodų dalyviams sukuria didžiąją mūsų apyvartos dalį“, – sako Gintarė Zlatkienė, „Autarės“ projektų vadovė.

Ji taip pat nurodo, kad svarbiausias dalykas, padedantis išlaikyti nuolatinius klientus, yra profesionalumas.

„Organizuoti verslo kelionę yra kur kas sudėtingiau nei, tarkim, pažintinę. Bet ir įdomiau. Nes kaskart turi atrasti kažką naujo, išsiaiškinti net mažiausią smulkmeną, tarkim, kur parodos dalyviai, grįždami iš jos, galėtų užsukti pavalgyti arba kokiu maršrutu nuvažiuoti į parodų centrą. Tenka ieškoti ir naujų parodų, nes vis daugiau verslininkų domisi ne tik stambiausiomis, bet ir regioninėmis parodomis“, – aiškina p. Zlatkienė.

Tiesa, ji tvirtina nėra susidūrusi, kad kas nors bandytų kopijuoti jų pasiūlymus.

„Gal kokios pavienės agentūrėlės tai ir daro, taip bandydamos prisidėti bent trupinį prie savo pardavimų. Bet nemanau, kad tai jas išgelbės. Profesionalias, ilgą patirtį sukaupusias agentūras, organizuojančias verslo keliones, Lietuvoje galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų“, – teigia „Autarės“ atstovė.

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Klaidos, dėl kurių įmonėms dažniausiai nesuteikiamas faktoringas Premium 1

Faktoringas yra paprastas finansavimo būdas, tačiau kai kurios įmonės vis tiek padaro elementarių klaidų...

Gazelė
05:45
Naujos „Gazelės“ jau prie starto linijos: skelbiamas nominantų sąrašas Premium

Šiais metais verslo padėtis sudėtinga kaip niekad, tačiau „Gazelės“ projektas tęsiasi – sparčiausiai augusios...

Gazelė
2020.09.28
Ruošti dviračių žiemą raginti jau nebereikės 

Dviračių paklausos bumas ne tik strėle į viršų pašokdino jų pardavėjų pajamas, bet, kaip šie tikisi, sumažins...

Gazelė
2020.09.27
Partijų projekcijos verslui: nauji mokesčiai, PVM tarifo varžybos, kontrolė ir skatinimas Premium

VŽ skelbia 17 politinių partijų „vizijas“ – rinkimų programų apžvalgas. Koks vaidmuo „gerovės“ ar...

Gazelė
2020.09.26
Nuomos kompensacijos jau gali kreiptis daugiau įmonių, bet biudžetas nurėžtas perpus

„Invega“ skelbia, kad nuo rugsėjo 25 d. verslas gali kreiptis ne tik dėl pagrindinės veiklos, kaip anksčiau...

Gazelė
2020.09.25
„Spiečius“ žada dar 6 miestuose, pradeda norinčių savivaldybių atranką 1

Septynis Lietuvoje veikiančius bendradarbystės centrus – „Spiečius“ – numatoma plėsti ir įsteigti dar 6...

Gazelė
2020.09.25
Europos kosmoso agentūros konkurse galima pretenduoti į finansavimą pagal 5 programas

Verslas ir mokslas, norintis dalyvauti Europos kosmoso agentūros (EKA) konkurse, galės pretenduoti į...

Gazelė
2020.09.25
Dviračių pardavėjai: neparduoti liko tik „pienovežiai“, kaina pirkėjams – nė motais Premium 8

Jei anksčiau dviračių pardavėjai sukdavo galvą, kaip parduoti dviratį, šiemet esminis klausimas buvo – ką...

Gazelė
2020.09.25
Dar ne kaukės, bet apsauginę aprangą galima sertifikuoti Lietuvoje Premium

Daugiau asmeninių apsaugos priemonių – aprangos – bus galima sertifikuoti ir Lietuvoje. Valstybinio mokslinių...

Gazelė
2020.09.25
17 vizijų Lietuvai: programa ne vienai kadencijai, gerovės indeksas ir turto mokestis visiems (3 dalis) Premium

VŽ skelbia 5 paskutiniąsias politinių partijų „vizijas“ – rinkimų programų apžvalgas. Ką kandidatai žada po...

Gazelė
2020.09.24
17 vizijų Lietuvai: kasų stebėjimas realiuoju laiku, bankas, kaip kraujas, socialinės grindys sugundytiems ir lojalaus verslo rūmai (2 dalis) Premium 2

Spalio 12-ąją, išsyk po Seimo rinkimų, Lietuva turėtų pabusti pasikeitusi – vizijų, kaip ji atrodys, žadama...

Gazelė
2020.09.23
Ne tik patikrino klientų lojalumą, bet ir nesunkiai pritraukė naujų Premium

Daugelis smulkiųjų bijo persikelti į naujas patalpas vien dėl to, kad neprarastų dalies klientų. Tačiau...

Gazelė
2020.09.23
Apsauginę aprangą jau galima sertifikuoti Lietuvoje

Valstybinio mokslinių tyrimų instituto Fizinių ir technologijos mokslų centras (FTMC) galės sertifikuoti...

Gazelė
2020.09.22
17 vizijų Lietuvai: pašalpos litais, sidabriniai startuoliai, tautinė pramonė ir intervencija kainoms (1 dalis) Premium

Spalio 12-ąją, išsyk po Seimo rinkimų, Lietuva turėtų pabusti pasikeitusi – vizijų, kaip ji atrodys, žadama...

Gazelė
2020.09.22
Gavę iš bankų antausį, smulkieji ieško finansavimo alternatyvų Premium 15

Tegu ir didesnės palūkanos, bet finansavimas čia ir dabar, o ne pasiūlymas užeiti po kelerių metų, kai jaunas...

Gazelė
2020.09.22
EXPO centro įkūrėjai: geriau nutraukti veiklą negu deginti pinigus Premium

Kai veikla ypač smarkiai priklauso nuo vieno sektoriaus, o šį ištinka gili krizė, smulkių įmonių įkūrėjams...

Gazelė
2020.09.21
NASA užsakymų gaunanti „NanoAvionika“ apdovanota „Europos burių“ konkurse

Kosmoso technologijų UAB „NanoAvionika“ tapo įdomiausiu ES lėšų smulkaus verslo projektu – nuspręsta „Europos...

Gazelė
2020.09.18
Sukūrė greitesnį faktoringo sprendimą SVV 1

Atsakymą verslui dėl finansavimo galima sutrumpinti IT sprendimais. „SME Finance“ skelbia sukūrusi savitarnos...

Gazelė
2020.09.17
Nauja maitinimo verslo realybė: kaip prisitaikyti ir kas jau laimėjo Premium 1

Maitinimo verslas, žaibiškai pasikeitęs ir prisitaikęs dirbti karantino sąlygomis, dabar turi prisitaikyti...

Gazelė
2020.09.17
Smulkieji vis dažniau skolinasi iš kredito unijų 4

„Kreda“ grupės pajamos per šių metų 8 mėnesius išaugo 22% iki 6,56 mln. Eur – tai rodo, kad smulkusis verslas...

Gazelė
2020.09.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus