Verslo kelionės: kopijuotojų žioplumą išduoda net gramatinės klaidos

Publikuota: 2016-12-26
Aja Rutkauskienė, UAB „Boutique Travel“ direktorė: „Kai į parodą vykstama su kelionių agentūra, klientas gauna visiškai pilną paslaugų paketą. Kad jį galėtumei pasiūlyti, reikia ilgų metų įdirbio.“
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Aja Rutkauskienė, UAB „Boutique Travel“ direktorė: „Kai į parodą vykstama su kelionių agentūra, klientas gauna visiškai pilną paslaugų paketą. Kad jį galėtumei pasiūlyti, reikia ilgų metų įdirbio.“ Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Sėkmingai suorganizuota verslo kelionė – kiekvienos turizmo agentūros aukštasis pilotažas. Ši sritis yra perspektyvi ir pelninga, tačiau reikalaujanti ypač daug įdirbio. Vis dėlto neretai ir diletantai skelbiasi organizuojantys verslo keliones. Pasekmė – dempinguojamos kainos ir nusivylę klientai.

Daugeliui atrodo, kad dirbti turizmo agentūroje yra romantiška, smagu, lengva. Nuolatinės kelionės, naujos šalys, įdomūs žmonės – ne darbas, o tiesiog nesibaigiančios atostogos.

„Matyt, toks įsivaizdavimas lemia tai, kad nuolat kuriasi naujos turizmo agentūrėlės. Jų įkūrėjams atrodo, kad porą kartų aplankė kurią nors šalį, ir jau yra jos ekspertas, gali ten gabenti turistus“, – šypteli Aja Rutkauskienė, sostinės turizmo agentūros UAB „Boutique Travel“ direktorė.

Pasekmės yra liūdnos. Klientai gauna nekokybiškas paslaugas, nusivilia turizmo agentūra. O jei dar nuvilnija žinia apie kurios nors agentūros bankrotą, pasitikėjimas šiuo paslaugų sektoriumi apskritai kuriam laikui susvyruoja.

„Būna, skambina mūsų klientai ir tiesiai šviesiai klausia, ar mes irgi nebankrutuojame. Ir tada turi jiems daug aiškinti, pateikti argumentų, kad jokie bankrotai mums negresia. Tokie aiškinimai atima daug laiko, kurį būtų galima skirti tiesioginiam darbui. Taigi kiekvienos agentūros nesėkminga veikla turi įtakos visam sektoriui, tegul ir netiesioginės“, – sako pašnekovė.

Atsijoti nesunku

Viena iš „Boutique Travel“ veiklos krypčių – verslo kelionių organizavimas. Agentūra siūlo vykti kartu į visas didžiausias tarptautines parodas. Ir ne tik Europoje.

„Anksčiau organizuodavome keliones ir į Rusijoje vykstančias parodas, tačiau dėl geopolitinių priežasčių šalies verslui teko ieškoti alternatyvų. O kai ieškai – paprastai randi. Pavyzdžiui, pastaruoju metu išpopuliarėjo parodos, vykstančios Jungtiniuose Arabų Emiratuose“, – pasakoja Laimutė Aleksiūnienė, turizmo agentūros Verslo parodų skyriaus vadovė.

Vis dėlto populiariausios parodos, rengiamos Europos didžiuosiuose parodų centruose. Agentūra klientams paprastai pateikia 2 metų tvarkaraštį, kur kada kokios parodos vyks.

„Tiems, kas turi mažiau patirties, išklausę klientų lūkesčių, padedame atsirinkti, į kokią parodą jiems labiausiai apsimoka vykti. Kadangi šia veikla įmonė jau užsiima 9 metus, turime partnerių daugelyje miestų. Tad klientams galime pasiūlyti optimaliausią kainą ir aptarnavimą“, – nurodo p. Aleksiūnėnė.

Kelionių sąnaudas leidžia mažinti ir tai, kad, tarkim, viešbučiai yra užsakomi gerokai iš anksto: parodai prasidėjus tame mieste viešbučių kainos pakyla dvigubai ar trigubai.

Turizmo agentūros atstovės tvirtina, kad norint klientams pasiūlyti optimalias sąlygas, reikalingas didžiulis įdirbis. Tačiau pastaruoju metu atsiranda vis daugiau diletantų, bandančių nukopijuoti rinkos senbuvių produktus.

„Sykį kreipėsi esą vienos įmonės atstovai, prašydami pateikti net kelis pasiūlymus didelei grupei darbuotojų, kurie ruošiasi vykti į parodą. Kai pateikėme pasiūlymą, paaiškėjo, kad tai nauja agentūra, bandanti irgi organizuoti keliones į parodas. Arba kita agentūra į savo tinklalapį įsidėjo siūlomų parodų tvarkaraštį, identišką mūsiškiui. Net su keliomis skyrybos klaidomis, kurias per neapsižiūrėjimą buvome palikę. Ir tik kai paskambinau ir pasakiau, kad galiu padėti jiems išsitaisyti klaidas, nes žinau, kurioje vietoje jos yra, jie iš savo tinklalapio mūsų tvarkaraštį išsiėmė“, – rankomis skėsteli p. Aleksiūnienė.

Veža ir dalyvius

UAB „Autarė“ įmonių atstovams verslo keliones organizuoja jau daugiau kaip 20 metų. Ir siūlo ne tik aplankyti tarptautines parodas, bet ir kviečia šalies bendroves dalyvauti bendruose nacionaliniuose stenduose.

„Būtent kelionių organizavimas parodų dalyviams sukuria didžiąją mūsų apyvartos dalį“, – sako Gintarė Zlatkienė, „Autarės“ projektų vadovė.

Ji taip pat nurodo, kad svarbiausias dalykas, padedantis išlaikyti nuolatinius klientus, yra profesionalumas.

„Organizuoti verslo kelionę yra kur kas sudėtingiau nei, tarkim, pažintinę. Bet ir įdomiau. Nes kaskart turi atrasti kažką naujo, išsiaiškinti net mažiausią smulkmeną, tarkim, kur parodos dalyviai, grįždami iš jos, galėtų užsukti pavalgyti arba kokiu maršrutu nuvažiuoti į parodų centrą. Tenka ieškoti ir naujų parodų, nes vis daugiau verslininkų domisi ne tik stambiausiomis, bet ir regioninėmis parodomis“, – aiškina p. Zlatkienė.

Tiesa, ji tvirtina nėra susidūrusi, kad kas nors bandytų kopijuoti jų pasiūlymus.

„Gal kokios pavienės agentūrėlės tai ir daro, taip bandydamos prisidėti bent trupinį prie savo pardavimų. Bet nemanau, kad tai jas išgelbės. Profesionalias, ilgą patirtį sukaupusias agentūras, organizuojančias verslo keliones, Lietuvoje galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų“, – teigia „Autarės“ atstovė.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Gauk nemokamą GAZELĖS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Alytaus transporto įmonės fenomenas: auga net neplanuodama plėstis Premium

Tiek Mobilumo paketas, tiek koeficiento atlyginimui didinimas transporto sektoriui yra tarsi du Damoklo...

Gazelė
14:57
CRM sąsiuvinyje išmanios sistemos neatstos, bet reikia tvarkingų procesų Premium

Jeigu verslo organizacijos procesai nesutvarkyti, verslo valdymo sistema mažai kuo padės, todėl kuriantieji...

Gazelė
2019.11.19
Ministerija siūlo viešinti per trejus metus skirtą paramą Premium 1

Valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės, kurios suteikė paramą ar labdarą, apie tai turi pranešti savo...

Finansai
2019.11.18
Kaip išlaikyti verslą, kai konkurencija žvėriška Premium

Kuo mažesnių investicijų reikia verslui pradėti, tuo sektoriuje aštresnė konkurencija bei daugiau bandymų...

Gazelė
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Kai ieškoma retų partnerių, reikia sėsti į lėktuvą ir paspausti ranką 1

Smulkiame versle asmeninis kontaktas gali būti lemiamas. Nesvarbu, su kuo tas ryšys yra: pirkėjais,...

Gazelė
2019.11.17
Kur ir kaip rasti besišypsančių padavėjų

Net ir puikiausioje vietoje įsikūręs restoranas ar kavinė bus apytuščiai, jei juose aptarnaus padavėjai...

Gazelė
2019.11.16
Pirma prisiteisė pilnametystę, tada įkūrė 3 restoranus

Kas yra tas nepilnametis, kuris prisiteisė pilnametystę – perėjo emancipacijos procedūrą, kad galėtų turėti...

Gazelė
2019.11.16
Trys taisyklės, kurios verslą apsaugo nuo susinaikinimo Premium

Sparčiai augantis verslas pasiekia etapą, kai arba būtina imtis kardinalių pokyčių, arba viskas, kas sukurta,...

Gazelė
2019.11.15
„Jau pilnametis“: taujėniškio plėtros greitis – du restoranai per sezoną Premium

Atidaryti du naujus restoranus per keturis mėnesius – ambicingas uždavinys net maitinimo sektoriaus...

Gazelė
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Galvų medžiotojas“ darbdaviams: pamirškite „degančias akis“ ir nebesamdykite CV Premium 4

15% darbuotojų nuolat siunčia savo gyvenimo aprašymus kitiems potencialiems darbdaviams, o vadovų sunkumus iš...

Gazelė
2019.11.13
Lietuvių sukurto ploniausio pasaulyje biliardo stalo jokie plagiatoriai neįveikia Premium 1

UAB „Bilijardai“ savo produkciją, žinomą visame pasaulyje, nuo plagiatorių bando apsaugoti ne tik...

Gazelė
2019.11.12
Daugiau kaip pusė VšĮ nepateikė duomenų apie savo dalyvius

Iš šiuo metu esančių daugiau kaip 11.000 viešųjų įstaigų duomenis apie savo dalyvius Registrų centrui pateikė...

Finansai
2019.11.12
Džentelmenų saloną, kur batai vadinami kitaip, kūrė su vartojimo kultūra Premium 2

Pasiryžti verslą pradėti nuo prekybos daiktais, kurie turi Didžiosios Britanijos karališkųjų rūmų įvertinimą...

Gazelė
2019.11.11
Smulkieji suprato, už ką klientai linkę mokėti daugiau

Šiais laikais sugalvoti naują produktą ar paslaugą – sudėtinga. Tačiau smulkiųjų verslininkų patirtis rodo,...

Gazelė
2019.11.10
Septintas bendradarbystės „Spiečius“ – Marijampolėje

Marijampolėje atidarytas trečias šiemet „Spiečius“ – bendradarbystės centras, skirtas didinti verslumą...

Gazelė
2019.11.09
Šiauliai jau turi sprendimą, kaip verslui rasti darbuotojų Premium

Šiauliai, garsėjantys stipria pramone – tiek vietos kapitalo, tiek užsienio, kyla į dar aukštesnį lygmenį:...

Gazelė
2019.11.07
Apdovanotos Šiaulių „Gazelės“, rodančios įspūdingą augimą

Šiandien daugelis Šiaulių apskrities smulkaus ir vidutinio verslo atstovų susirinko į „Gazelės“ konferenciją.

Gazelė
2019.11.06
„Peugeot“ Šiauliuose atstovai jau įrenginėja elektromobilių įkrovimo stoteles Premium 1

Nors „Peugeot“ elektromobiliai į Lietuvą atkeliaus tik po kelių mėnesių, Šiauliuose veikianti gamintojos...

Gazelė
2019.11.06

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau