Būdas skubantį ir pervargusį pirkėją priversti stabtelėti ilgėliau

Publikuota: 2016-12-21
Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė:  „Jei kasmet nesugalvotume kažko naujo, tikėtina, kad dalį pirkėjų prarastume.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė: „Jei kasmet nesugalvotume kažko naujo, tikėtina, kad dalį pirkėjų prarastume.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kai daugelį pirkėjų apima kalėdinė karštinė, pardavėjams tenka atlaikyti nemenką klientų spaudimą ir nepasitenkinimo gūsius. Tačiau jei aplinka papuošta jaukiai ir subtiliai, ji nuima įtampą, ir tokioje parduotuvėje paparsčiausiai niekam nesinori kalbėti pakeltu balsu.

Šiaudai, džiovinti vaisiai, kankorėžiai, kerpės ir samanos, eukalipto šakelės, popierius, vaškas, kepti sausainiai – sąrašą, iš kurių gaminami kalėdiniai papuošimai, būtų galima tęsti dar ilgai. Nagingesni gyventojai juos pasigamina patys, kiti, neturintys tokių gebėjimų ar taupantys laiką, kreipiasi į floristus. Tad šiems – pats darbymetis.

Moka už originalumą

„Pirmieji užsakymai pradėjo plaukti jau spalio pabaigoje. Kuo arčiau šventės, tuo jų daugėja. Netrukus prasidės bemiegės naktys, nes mes, kurdami kalėdinius papuošimus, naudojame nemažai natūralių medžiagų. Jiems pagaminti reikia daug rankų darbo, kruopštumo, fantazijos – taigi, laiko irgi“, – pasakoja Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė.

Įmonei priklauso dvi floristikos parduotuvės Vilniuje – senamiestyje ir Užupyje. Anot pašnekovės, per keletą metų jie subūrė nuolatinių pirkėjų būrį.

„Tai inteligentiški, mieli žmonės, norintis kažko kito, nei galima pamatyti bet kurioje parduotuvėje. Tačiau jie yra ir išrankūs – kasmet nori kažko naujo. Tad jei nesugalvotume, tikėtina, kad dalį pirkėjų prarastume“, – sako verslininkė.

Mažesni nenusileidžia

Lygiai taip pat originalių papuošimų pageidauja ir verslo klientai. Ponia Jagelavičienė atkreipia dėmesį, kad net ir smulkios įmonės, jai anksčiau biurus ar krautuvėles dabindavosi savo jėgomis, dabar šiuos darbus patiki profesionalams.

„Mažiausias užsakymas, kurį šiemet įvykdėme, buvo 200 Eur vertės. Didžiausias – per 2.000 Eur. Jaučiasi, kad vis dažniau įmonės yra nusiteikusios mokėti už kokybę ir natūralumą. Juk patalpas puošia ir dėl darbuotojų, ir kad klientams paliktų gerą įspūdį. Pasikabinti kelias blizgančias girliandas retas kas benori, visi siekia išsiskirti, nustebinti. Kai aplinka jaukiai išpuošta, ir pirkėjai, net ir šventinės pirkimo karštinės apimti, užsibūna ilgiau, atsipalaiduoja ir išeina šypsodamiesi“, – ir pati nusišypso „Gėlių lauko“ savininkė.

Kalėdoms noriai puošiasi ir mažesnių miestelių verslininkai. Tiesa, jie už šventines dekoracijas linkę mokėti kažkiek mažiau.

„Tokia yra mūsų, atokesnių miestelių, kasdienybė: geri norai dažnai atsimuša į klientų perkamąją galią. Vis dėlto dar nevalia skųstis – nors pas mus tiek žmonės, tiek verslas uždirba mažiau nei didmiesčiuose, tačiau estetikai lėšų vis tiek skiria. Smagu, kad dabar ir nedideli miestai suvokė, kad ir jie turi savo gyventojams sukurti šventinę dvasią. Taigi ir čia jau pradeda rastis kalėdiniai kaimeliai, gatvės, aikštės. Ir kiekvienas miestas prisijungia prie Europoje įprasto pasivaržymo: kas išradingiau pakvies miestelėnus prie savo eglutės“, – aiškina Birutė Lekavičiūtė, UAB „Skinta“, kuriai priklauso floristikos salonai Telšiuose ir Mažeikiuose, direktorė.

Dažniausiai floristų paslaugas užsisako įmonės, saugančios prestižą ir norinčios klientams palikti kuo geriausią įspūdį.

„Floristai sugeba rasti tinkamiausias medžiagas ir kartais visai nedidelėmis sąnaudomis sukurti įspūdingą dekoraciją. Kai kurie parduotuvių ar biurų atstovai idėjų, kaip pasipuošti patalpas, patys ieško internete. O ten juk yra visko: kartais ir profesionalių patarimų, o kartais – visiškai absurdiškų. Taigi pasikliauti vien paveiksliukais ir pagal juos bandyti pasipuošti šventėms, nevertėtų. Nes pinigų galima išleisti daug, o dekoracijos pasirodys esančios visai netaiklios ir vietoj to, kad pritrauktų pirkėjus, juos gali atstumti“, – perspėja p. Lekavičiūtė.

Laukia snaudžiančių

Nors Kalėdos ir Naujieji metai yra tos šventės, kai ypatingai norisi puošti aplinką, tačiau neretai apie tai pagalvojama per vėlai.

„Kol kas užsakymų sulaukiame mažiau nei pernai ar užpernai. Toks jausmas, kad gyventojai namų dabinti neskuba. Vis dėlto neabejoju, kad, likus savaitei iki švenčių, visi ims ieškoti tinkamų dekoracijų. Todėl antplūdžiui ruošiamės“, – sako Arijana Skirsgilienė, Vilniaus gėlių salono „Arijana“ savininkė.

Ją kiek nustebino ir tai, kad šiemet dalis įmonių, kurios anksčiau buvo nuolatiniai klientai, nebeužsisakė papuošimų patalpoms.

„Jie sako, kad turi gražių dalykų dar iš ankstesnių metų, tad šiemet naujų nebeįsigyja. Vis dėlto randasi naujų užsakovų, prašančių padėti pasipuošti šventėms“, – nurodo floristė.

FOTOGALERIJA Vis dažniau klientai renkasi ne blizgučius, o natūralias dekoracijas (15 nuotr.)

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Odontologijos klinika regione rado būdą, kaip parsivilioti specialistų iš didmiesčių Premium

Kai pasiūlai geras darbo sąlygas, absolventai mielai sugrįžta dirbti į gimtinę – tokia patirtimi dalijasi UAB...

Įmonės renginiai: kodėl jų laukia ne tik darbuotojai 1

Kuo didesnė bendrovė, tuo joje yra stipresnės tradicijos švęsti ar vykti į renginius visiems darbuotojams...

Vadyba
2019.01.20
Smulkiųjų klaidos internete

Investicija į verslo įvaizdį virtualioje erdvėje gali būti vienas išmintingiausių šiuolaikinių sprendimų.

Rinkodara
2019.01.20
Verslo idėją parsivežė iš Kanados: produkto skonis – seniai pažįstamas 3

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.19
Dalyvavimas parodose: jei jau važiuojama, tai ne puse kojos Premium 1

Metų pradžioje verslas jau žino mugių ir parodų, kuriose dalyvaus, tvarkaraštį. Smulkieji planuoja gamybą,...

Pramonė
2019.01.18
Verslo liudijimus galima įsigyti e.būdu

Pernai gyventojų skaičius, kurie įsigijo verslo liudijimus internetu, išaugo 8%. Mokesčių administratorius...

Finansai
2019.01.17
Kaip samdomam vadovui užsitarnauti sprendimų laisvę Premium

Verslo įkūrėjui atsitraukti nuo tiesioginio vadovavimo – rizikinga, bet naujas vadovas dažnai ateina su...

Vadyba
2019.01.17
Rinkodara smulkiesiems: užuot erzinus vartotoją, kreiptis individualiai Premium 1

Autentiško ryšio su klientais paieškos, pasiūlymų individualizavimas, taip pat detali duomenų analizė ir...

Rinkodara
2019.01.16
Prie algos priedai „natūra“ tiktų ne visiems Premium 12

Pasiūlymą leisti darbdaviams papildomai motyvuoti darbuotojus, lėšas nurašant į sąnaudas, ekonomistai...

Vadyba
2019.01.15
Kas trečias darbą keistų kad ir rytoj: kaip sulaikyti darbuotojus Premium 5

Darbuotojų pageidavimų sąrašas vis ilgėja: tikisi, kad alga per metus didės keliolika procentų, o jei ne,...

Pramonė
2019.01.15
Kodėl bent pusvalandis, rastas pabendrauti su jaunimu, atsiperka

Kai patyręs verslininkas pradedančiajam pataria, ką daryti, o kokių klaidų vengti, pastarojo verslas...

Vadyba
2019.01.13
Itališką kokybę už itališką kainą kauniečiai pasiekė per trejus metus Premium

Odos apdirbimo pramonei Lietuvoje susitraukus, jaunas verslas ne tik sukuria svetur atpažįstamą galanterijos...

Pramonė
2019.01.12
Kaip smulkiesiems gauti dėmesio nemokamai

Teigiamas visuomenės ir žiniasklaidos dėmesys – vertingas įrankis smulkiesiems. Entrepreneur.com primena, kad...

Rinkodara
2019.01.12
Pateko į JAV parduotuvių lentynas, o iš ten iki Kanados rinkos – ranka paduok Premium 3

Tai, kas tinka Europoje, už Atlanto nebūtinai pasiteisina, todėl net ilgametę patirtį sukaupusios įmonės,...

Pramonė
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Rinkodara
2019.01.09
Iš arbatos grybo gamina nekaltą limonadą Premium 2

„Nekaltas limonadas“, – taip savo kuriamą gėrimą pristato kombučios „Būkčia“ gamintojai Laurynas Sužiedėlis...

Agroverslas
2019.01.08
Drąsieji skolinasi nebūtinai banke: kokiems klausimams pasirengti Premium 4

Kuo sparčiau įmonė auga, tuo labiau jai reikia pinigų tiek investicijoms, tiek apyvartinėms lėšoms. Anksčiau...

Vadyba
2019.01.08
„Sodra“ – apie visus tarifus ir įmokas 2019 m. 16

Nuo 2019 m. pradžios pasikeitė minimalios mėnesinės algos (MMA) dydis, dabar, sujungus darbdavio ir...

Finansai
2019.01.08
Mugių suma – ne prasčiau nei 2017 m. Premium

Vos suskaičiavę ką tik pasibaigusios prekybos kalėdinėse mugėse rezultatus, kai kurie smulkieji jau...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau