Būdas skubantį ir pervargusį pirkėją priversti stabtelėti ilgėliau

Publikuota: 2016-12-21
Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė:  „Jei kasmet nesugalvotume kažko naujo, tikėtina, kad dalį pirkėjų prarastume.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė: „Jei kasmet nesugalvotume kažko naujo, tikėtina, kad dalį pirkėjų prarastume.“ Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Kai daugelį pirkėjų apima kalėdinė karštinė, pardavėjams tenka atlaikyti nemenką klientų spaudimą ir nepasitenkinimo gūsius. Tačiau jei aplinka papuošta jaukiai ir subtiliai, ji nuima įtampą, ir tokioje parduotuvėje paparsčiausiai niekam nesinori kalbėti pakeltu balsu.

Šiaudai, džiovinti vaisiai, kankorėžiai, kerpės ir samanos, eukalipto šakelės, popierius, vaškas, kepti sausainiai – sąrašą, iš kurių gaminami kalėdiniai papuošimai, būtų galima tęsti dar ilgai. Nagingesni gyventojai juos pasigamina patys, kiti, neturintys tokių gebėjimų ar taupantys laiką, kreipiasi į floristus. Tad šiems – pats darbymetis.

Moka už originalumą

„Pirmieji užsakymai pradėjo plaukti jau spalio pabaigoje. Kuo arčiau šventės, tuo jų daugėja. Netrukus prasidės bemiegės naktys, nes mes, kurdami kalėdinius papuošimus, naudojame nemažai natūralių medžiagų. Jiems pagaminti reikia daug rankų darbo, kruopštumo, fantazijos – taigi, laiko irgi“, – pasakoja Gintarė Jagelavičienė, firmos „Gėlių laukas“ savininkė.

Įmonei priklauso dvi floristikos parduotuvės Vilniuje – senamiestyje ir Užupyje. Anot pašnekovės, per keletą metų jie subūrė nuolatinių pirkėjų būrį.

„Tai inteligentiški, mieli žmonės, norintis kažko kito, nei galima pamatyti bet kurioje parduotuvėje. Tačiau jie yra ir išrankūs – kasmet nori kažko naujo. Tad jei nesugalvotume, tikėtina, kad dalį pirkėjų prarastume“, – sako verslininkė.

Mažesni nenusileidžia

Lygiai taip pat originalių papuošimų pageidauja ir verslo klientai. Ponia Jagelavičienė atkreipia dėmesį, kad net ir smulkios įmonės, jai anksčiau biurus ar krautuvėles dabindavosi savo jėgomis, dabar šiuos darbus patiki profesionalams.

„Mažiausias užsakymas, kurį šiemet įvykdėme, buvo 200 Eur vertės. Didžiausias – per 2.000 Eur. Jaučiasi, kad vis dažniau įmonės yra nusiteikusios mokėti už kokybę ir natūralumą. Juk patalpas puošia ir dėl darbuotojų, ir kad klientams paliktų gerą įspūdį. Pasikabinti kelias blizgančias girliandas retas kas benori, visi siekia išsiskirti, nustebinti. Kai aplinka jaukiai išpuošta, ir pirkėjai, net ir šventinės pirkimo karštinės apimti, užsibūna ilgiau, atsipalaiduoja ir išeina šypsodamiesi“, – ir pati nusišypso „Gėlių lauko“ savininkė.

Kalėdoms noriai puošiasi ir mažesnių miestelių verslininkai. Tiesa, jie už šventines dekoracijas linkę mokėti kažkiek mažiau.

„Tokia yra mūsų, atokesnių miestelių, kasdienybė: geri norai dažnai atsimuša į klientų perkamąją galią. Vis dėlto dar nevalia skųstis – nors pas mus tiek žmonės, tiek verslas uždirba mažiau nei didmiesčiuose, tačiau estetikai lėšų vis tiek skiria. Smagu, kad dabar ir nedideli miestai suvokė, kad ir jie turi savo gyventojams sukurti šventinę dvasią. Taigi ir čia jau pradeda rastis kalėdiniai kaimeliai, gatvės, aikštės. Ir kiekvienas miestas prisijungia prie Europoje įprasto pasivaržymo: kas išradingiau pakvies miestelėnus prie savo eglutės“, – aiškina Birutė Lekavičiūtė, UAB „Skinta“, kuriai priklauso floristikos salonai Telšiuose ir Mažeikiuose, direktorė.

Dažniausiai floristų paslaugas užsisako įmonės, saugančios prestižą ir norinčios klientams palikti kuo geriausią įspūdį.

„Floristai sugeba rasti tinkamiausias medžiagas ir kartais visai nedidelėmis sąnaudomis sukurti įspūdingą dekoraciją. Kai kurie parduotuvių ar biurų atstovai idėjų, kaip pasipuošti patalpas, patys ieško internete. O ten juk yra visko: kartais ir profesionalių patarimų, o kartais – visiškai absurdiškų. Taigi pasikliauti vien paveiksliukais ir pagal juos bandyti pasipuošti šventėms, nevertėtų. Nes pinigų galima išleisti daug, o dekoracijos pasirodys esančios visai netaiklios ir vietoj to, kad pritrauktų pirkėjus, juos gali atstumti“, – perspėja p. Lekavičiūtė.

Laukia snaudžiančių

Nors Kalėdos ir Naujieji metai yra tos šventės, kai ypatingai norisi puošti aplinką, tačiau neretai apie tai pagalvojama per vėlai.

„Kol kas užsakymų sulaukiame mažiau nei pernai ar užpernai. Toks jausmas, kad gyventojai namų dabinti neskuba. Vis dėlto neabejoju, kad, likus savaitei iki švenčių, visi ims ieškoti tinkamų dekoracijų. Todėl antplūdžiui ruošiamės“, – sako Arijana Skirsgilienė, Vilniaus gėlių salono „Arijana“ savininkė.

Ją kiek nustebino ir tai, kad šiemet dalis įmonių, kurios anksčiau buvo nuolatiniai klientai, nebeužsisakė papuošimų patalpoms.

„Jie sako, kad turi gražių dalykų dar iš ankstesnių metų, tad šiemet naujų nebeįsigyja. Vis dėlto randasi naujų užsakovų, prašančių padėti pasipuošti šventėms“, – nurodo floristė.

FOTOGALERIJA Vis dažniau klientai renkasi ne blizgučius, o natūralias dekoracijas (15 nuotr.)

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
54.000 Lietuvos gyventojų sulauks VMI laiškų 7

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki šiandien dar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Finansai
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01
9 paslaugų Mažeikiams buvo per daug – liko dvi ir ramūs pirmadieniai Premium

Pirmas ramus pirmadienis per penkerius metus ateina tada, kai tiksliai žinai, kokią paslaugą verslas siūlys...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau