Moksleiviai ne tik žaidžia verslą, bet ir parduoda

Publikuota: 2016-12-16

Vyriausybėje vyko finalinė kalėdinė moksleivių mokomųjų bendrovių (MMB) mugė. Čia susirinkusieji varžėsi ne tik dėl gausybės prizų, bet ir pardavinėjo savas prekes, taip pasitikrindami, ar jos yra patrauklios ir reikalingos.

Šiemet į finalinę mugę patekti norėjo per 150 MMB, tačiau vietos užteko tik 46.

„Jūs jau esate laimėtojai, nes iš visų buvo atrinkta būtent jūsų bendrovė‘, - susirinkusius sveikino Justinas Noreika, Všį „Lietuvos Junior Achievement“ (LJA) direktorius.

Į Kalėdinę mugę susirinko moksleiviai iš visos Lietuvos. Daugiausia dalyvių – iš Kauno: tai tarsi patvirtina, kad verslumas šio miesto gyventojams yra įaugęs į kraują.

Kad verslumas yra ypač svarbi savybė, kurią reikia stiprinti ir kuo stipriau naudoti, patvirtina ir Robertas Dargis, Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentas.

„Laikas griauti mitą, kai nuo mažų dienų vaikams aiškinama, kad mokykitės gerai, atlikit užduotis, tada užaugę gausite gerą darbą ir laimingai gyvensite. Lietuva turi būti ne pigios darbo jėgos šalis, o konkurencinga inovatyviomis idėjomis, įdomiais produktais, greitais sprendimais“, – sveikindamas moksleivius sakė p. Dargis.

Beje, vienas iš konkurso prizų – pietūs su LPK prezidentu, kuris bus skirtas kūrybiškiausiai MMB.

Kaip tikrame versle

Daugelis MMB atstovų tokioje mugėje dalyvauja pirmą kartą. Tad neslepia, kad yra ir jaudulio, ir lūkesčių, jog lankytojai jų siūlomais produktais susidomės ir stabtelėję nusipirks.

Jie pasakoja, kad kuriant produktus ir ruošiantis renginiui tarp bendrovės narių buvo ir ginčų, ir nesutarimų, bet vis tiek pavykdavo rasti bendrą sprendimą.

Pats dalyvavimas MMB jiems naudingas, kad suteikia naujų patirčių, žinių apie verslą.

„Tikriausiai sunkiausia buvo rasti pačią verslo idėją. Bet pradėjome galvoti, kuo išskirtinis mūsų miestas. Jis sportiškas, taigi ėmėme gaminti gertuves iš nedūžtančio plastiko. Ir mugėje jau ne vieną jų pardavėme“, – pasakoja Gabija Gavelytė, Alytaus MMB „AquaDrop“ atstovė.

Nors daugelis MMB pristato savos gamybos kosmetiką, papuošalus, telefonų aksesuarus, dovanas, yra ir inovatyvių sprendimų, pavyzdžiui, padas, saugantis batus nuo purvo, filmavimo technika profesionalams, garso aparatūros gamyba.

Nemažai MMB akcentuoja ir socialinę atsakomybę: aplinkos apsaugą, antrinį daiktų panaudojimą, neįgaliųjų integraciją. Kai kurios MMB veikia jau ne vienerius metus ir ketina verslą tęsti ir MMB baigus veiklą.

„Jau dabar žinau, kad baigę mokyklą ir toliau gaminsime lempinius stiprintuvus garso aparatūrai. Per tuos metus daug ko išmokome, reagavome į kiekvieno kliento pastabas ir pageidavimus. Nebejoju, kad mūsų gaminiai taps žinomi ne tik Lietuvoje“, – ambicingų planų neslepia Domantas Kilda, „DK Vacuum Tube Audio Design“ direktorius.

„Junior Achievement“ – pasaulinis tinklas, veikiantis virš 120 šalių visame pasaulyje, 1919 m. kelių verslininkų iniciatyva įkurtas JAV. Šiandien Junior Achievement – didžiausias finansinio raštingumo, pasirengimo karjerai ir verslumo ugdymo programų tiekėjas Europoje. Šių programų išskirtinis bruožas yra mokyklinių žinių pritaikymas praktikoje.

LJA – pasaulinio Junior Achievement tinklo narė, Lietuvoje veikianti nuo 1993 m., ekonominio švietimo ir verslumo ugdymo programų lyderė. Mūsų šalyje JA programos kasmet pasiekia virš 20.000 mokinių ir 350 mokytojų iš daugiau nei 300 mokyklų. Jaunimo ugdyme dalyvauja ir verslo atstovai, kurie ne tik konsultuoja mokinius praktinių užsiėmimų metu, bet ir priima mokinius „šešėliais“ į savo įmonę „Jaunojo kolegos“ dienos metu.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Etiketės „aš ekologiškas“ nebeužtenka: Lietuvos gamintojai stiprūs sukurti, bet turi pramokti vystyti Premium

Palyginti su Latvija ir Esti­ja, Lietuva eksportuoja di­džiau­sią dalį – 45% – ekologiškų produktų. Mūsiškių...

Agroverslas
2018.12.14
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium 1

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 4

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

VMI sukūrė nemokamo virtualaus buhalterio versiją 12

Individualią veiklą vykdantys ar ketinantys vykdyti gyventojai gali susipažinti, kaip atrodys nemokama...

Finansai
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13
Patarimai pastato ant kojų ir kilsteli šuoliams Premium

Smulkus ir vidutinis verslas, ypač pradedantis, susiduria tai su menkesnėmis bėdomis, tai su didesniais...

Vadyba
2018.12.12
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Sominta“ patirtis: vietoj tikros odos pasirinko dirbtinę, bet rado, kur panaudoti pavadinimą Premium

Jei naujam produktui sukuriamas prekės ženklas nepasitvirtina, jį galima panaudoti kitų prekių pardavimams.

Pramonė
2018.12.10
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
2018.12.10
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Apdovanotos sparčiausiai augusios Žemaitijos įmonės 1

Antradienį Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionų verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją,...

Verslo aplinka
2018.12.04
Kauno verslumo genas persidavė ir kitoms apskritims: kodėl čia verta investuoti Premium 5

Jau keleri metai investuotojų žvilgsnis pirmiausia krypsta į Kauną, o tik vėliau dairomasi po kitus regionus.

Pramonė
2018.12.04
Panevėžiečiai riša retus lininius kilimus, bet užtrunka įtikinti vartotoją Premium

Unikalus produktas yra brangus, o tiek galutinis vartotojas, tiek tarpininkas tarp jo ir gamintojo –...

Pramonė
2018.12.04
Gėlininkių istorijos: kodėl metė gerus darbus ir ėmėsi verslo 1

Gėlės moteris kartais pavilioja taip, kad dėl jų atsisako gerai apmokamo darbo ir karjeros. Nors verslininkių...

Vadyba
2018.12.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau