Moksleiviai ne tik žaidžia verslą, bet ir parduoda

Publikuota: 2016-12-16

Vyriausybėje vyko finalinė kalėdinė moksleivių mokomųjų bendrovių (MMB) mugė. Čia susirinkusieji varžėsi ne tik dėl gausybės prizų, bet ir pardavinėjo savas prekes, taip pasitikrindami, ar jos yra patrauklios ir reikalingos.

Šiemet į finalinę mugę patekti norėjo per 150 MMB, tačiau vietos užteko tik 46.

„Jūs jau esate laimėtojai, nes iš visų buvo atrinkta būtent jūsų bendrovė‘, - susirinkusius sveikino Justinas Noreika, Všį „Lietuvos Junior Achievement“ (LJA) direktorius.

Į Kalėdinę mugę susirinko moksleiviai iš visos Lietuvos. Daugiausia dalyvių – iš Kauno: tai tarsi patvirtina, kad verslumas šio miesto gyventojams yra įaugęs į kraują.

Kad verslumas yra ypač svarbi savybė, kurią reikia stiprinti ir kuo stipriau naudoti, patvirtina ir Robertas Dargis, Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) prezidentas.

„Laikas griauti mitą, kai nuo mažų dienų vaikams aiškinama, kad mokykitės gerai, atlikit užduotis, tada užaugę gausite gerą darbą ir laimingai gyvensite. Lietuva turi būti ne pigios darbo jėgos šalis, o konkurencinga inovatyviomis idėjomis, įdomiais produktais, greitais sprendimais“, – sveikindamas moksleivius sakė p. Dargis.

Beje, vienas iš konkurso prizų – pietūs su LPK prezidentu, kuris bus skirtas kūrybiškiausiai MMB.

Kaip tikrame versle

Daugelis MMB atstovų tokioje mugėje dalyvauja pirmą kartą. Tad neslepia, kad yra ir jaudulio, ir lūkesčių, jog lankytojai jų siūlomais produktais susidomės ir stabtelėję nusipirks.

Jie pasakoja, kad kuriant produktus ir ruošiantis renginiui tarp bendrovės narių buvo ir ginčų, ir nesutarimų, bet vis tiek pavykdavo rasti bendrą sprendimą.

Pats dalyvavimas MMB jiems naudingas, kad suteikia naujų patirčių, žinių apie verslą.

„Tikriausiai sunkiausia buvo rasti pačią verslo idėją. Bet pradėjome galvoti, kuo išskirtinis mūsų miestas. Jis sportiškas, taigi ėmėme gaminti gertuves iš nedūžtančio plastiko. Ir mugėje jau ne vieną jų pardavėme“, – pasakoja Gabija Gavelytė, Alytaus MMB „AquaDrop“ atstovė.

Nors daugelis MMB pristato savos gamybos kosmetiką, papuošalus, telefonų aksesuarus, dovanas, yra ir inovatyvių sprendimų, pavyzdžiui, padas, saugantis batus nuo purvo, filmavimo technika profesionalams, garso aparatūros gamyba.

Nemažai MMB akcentuoja ir socialinę atsakomybę: aplinkos apsaugą, antrinį daiktų panaudojimą, neįgaliųjų integraciją. Kai kurios MMB veikia jau ne vienerius metus ir ketina verslą tęsti ir MMB baigus veiklą.

„Jau dabar žinau, kad baigę mokyklą ir toliau gaminsime lempinius stiprintuvus garso aparatūrai. Per tuos metus daug ko išmokome, reagavome į kiekvieno kliento pastabas ir pageidavimus. Nebejoju, kad mūsų gaminiai taps žinomi ne tik Lietuvoje“, – ambicingų planų neslepia Domantas Kilda, „DK Vacuum Tube Audio Design“ direktorius.

„Junior Achievement“ – pasaulinis tinklas, veikiantis virš 120 šalių visame pasaulyje, 1919 m. kelių verslininkų iniciatyva įkurtas JAV. Šiandien Junior Achievement – didžiausias finansinio raštingumo, pasirengimo karjerai ir verslumo ugdymo programų tiekėjas Europoje. Šių programų išskirtinis bruožas yra mokyklinių žinių pritaikymas praktikoje.

LJA – pasaulinio Junior Achievement tinklo narė, Lietuvoje veikianti nuo 1993 m., ekonominio švietimo ir verslumo ugdymo programų lyderė. Mūsų šalyje JA programos kasmet pasiekia virš 20.000 mokinių ir 350 mokytojų iš daugiau nei 300 mokyklų. Jaunimo ugdyme dalyvauja ir verslo atstovai, kurie ne tik konsultuoja mokinius praktinių užsiėmimų metu, bet ir priima mokinius „šešėliais“ į savo įmonę „Jaunojo kolegos“ dienos metu.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 7

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01
9 paslaugų Mažeikiams buvo per daug – liko dvi ir ramūs pirmadieniai Premium

Pirmas ramus pirmadienis per penkerius metus ateina tada, kai tiksliai žinai, kokią paslaugą verslas siūlys...

A. Juškos šiltnamių ūkis: elgėsi kitaip negu stambieji, dabar patys – tarp didžiausiųjų Premium

Pirkėjai ieško lietuviškų daržovių, todėl prekybos tinklai dairosi ūkininkų, galinčių jas tiekti. Šie galėtų...

Agroverslas
2018.06.28
Verslo pradžia: kada pirkti veikiančią įmonę naudingiau nei kurti patiems Premium

Tie, kurie įsigyja dirbančią įmonę, išvengia verslo kūrimo klaidų ir gali pradėti dirbti iš karto. Vis dėlto...

Vadyba
2018.06.26
Kaip pasiekti, kad pirkėjas sugrįžtų

Kuo smulkesnis verslas, tuo jis turi užmegzti artimesnį ryšį su pirkėju. Ir nesvarbu, ar prekiaujama...

Mentorius sutaupo 5 metus ieškojimų ir išlaidų, bet gali ir supykdyti Premium

Kai jauni verslininkai bando stotis ant kojų ar sėkmės atveju siekia suvaldyti neplanuotą augimą, retas...

Vadyba
2018.06.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau