Vanagas: ir smulkieji gali prisijaukinti partnerį galiūną

Publikuota: 2016-12-10
Benediktas Vanagas, UAB „Pitlane“ direktorius, lenktyninkas: „Susitikimui dėl bendradarbiavimo reikia ruoštis taip, tarsi tai būtų paskutinis susitikimas gyvenime. Kitaip tariant, turi būti geriausias, koks gali. Tada rinksiesi tu, o ne tave.“
juditos grigelytės (vž) nuotr.
Benediktas Vanagas, UAB „Pitlane“ direktorius, lenktyninkas: „Susitikimui dėl bendradarbiavimo reikia ruoštis taip, tarsi tai būtų paskutinis susitikimas gyvenime. Kitaip tariant, turi būti geriausias, koks gali. Tada rinksiesi tu, o ne tave.“ juditos grigelytės (vž) nuotr.

Smulkaus ir stambaus verslo bendradarbiavimas naudingas abiems pusės, mat įmonės gali keistis sukauptomis žiniomis bei kompetencijomis. Nors tokia sinergija ir apsimoka, praktika rodo, kad mažos įmonės turėtų neprarasti budrumo, kitaip jos gali ir išnykti didžiojo verslo šešėlyje.

„Kai didelis, daug tonų sveriantis lokomotyvas, nori sustoti, jam reikia laiko. Nuspaudus stabdį, lokomotyvas sustos ne iškarto. O gerokai lengvesnis, palyginti su lokomotyvu, sąstatas sustos greičiau“, – metaforiškai smulkias ir dideles įmones apibūdina Benediktas Vanagas, UAB „Pitlane“ direktorius, lenktyninkas.

Verslininkas išskiria kelias priežastis, kodėl didelės įmonės pasirenka bendradarbiauti su gerokai mažesnėmis bendrovėmis. Pirma, dėl savo dydžio, sudėtingų vadybos procesų kai kurių dalykų stambios bendrovės nebegali padaryti pačios, nes nėra tiek efektyvios. Antra, smulkiųjų įmonių stiprybė – specializacija. Maža bendrovė gali įsigilinti į siaurą sritį ir joje teikti profesionaliausias paslaugas.

Vienoda kalba

Kai smulki įmonė renkasi, su kuo bendradarbiauti, svarbu iš anksto išsiaiškinti, kokios būsimo partnerio požiūris į verslą bei vertybės, akcentuoja p. Vanagas.

„Visų pirma, įmonių vertybės ir ideologija turi sutapti. Jos turi kalbėti ta pačia vertybine kalba“, – sako verslininkas.

Net ir sukirtus rankomis su stambia bendrove dėl bendradarbiavimo, smulki įmonė jokiu būdu negali atsipalaiduoti, priešingai – tiesiog privalo nuolat tobulėti ir siūlyti kažką naujo. Tik taip bendradarbiavimas išliks aktualus ir naudingas abiems pusėms.

„Kada gali parduoti prekę? Tik tada, kai žinai daugiau nei pirkėjas. Taigi reikia išlaikyti kompetenciją. Be to, reikia nepamiršti nuolat tobulėti, kad visada būtum maksimaliai naudingas didžiajam partneriui. Aišku, savo paslaugas reikia pardavinėti tiems, kuriems jų iš tikrųjų reikia ir suteikta paslauga suteikia pirkėjui pranašumui prieš kitus. Kitaip tariant, smulki įmonė turi kurti pridėtinę vertę didžiajam milžinui, kuris dėl savo masto ekonomikos galės daugiau sutaupyti arba uždirbti, arba dirbi efektyviau“, – kalba verslininkas.

Keitimasis kompetencijomis

Nors smulkios įmonės ir ieško, kaip galėtų užmegzti verslo ryšius su stambiais rinkos žaidėjais, tačiau atėjus laikui prisistatyti toli gražu ne visada sugeba paaiškinti, kuo naudingas toks bendradarbiavimas galėtų būti didelei bendrovei.

„Susitikimui dėl bendradarbiavimo reikia ruoštis taip, tarsi tai būtų paskutinis susitikimas gyvenime. Kitaip tariant, turi būti geriausias, koks gali. Tada rinksiesi tu, o ne tave“, – šneka p. Vanagas.

Kodėl smulkiomis įmonėmis paranku bendradarbiauti didelėmis bendrovėmis? Pašnekovas tokį bendradarbiavimą prilygina skirtingų kompetencijų pasikeitimu, kai abi pusės gauna tai, ko stokoja.

„Jei vienas turi dydį, inerciją ir srautus, tai kitas – greitį, lankstumą ir kompetenciją“, – detalizuoja p. Vanagas ir priduria, kad smulkiesiems reikia neprarasti budrumo. Mat stambieji patys to nenorėdami gali tiesiog prispausti mažuosius.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
54.000 Lietuvos gyventojų sulauks VMI laiškų 1

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki šiandien dar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Finansai
11:25
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 3

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 9

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01
9 paslaugų Mažeikiams buvo per daug – liko dvi ir ramūs pirmadieniai Premium

Pirmas ramus pirmadienis per penkerius metus ateina tada, kai tiksliai žinai, kokią paslaugą verslas siūlys...

A. Juškos šiltnamių ūkis: elgėsi kitaip negu stambieji, dabar patys – tarp didžiausiųjų Premium

Pirkėjai ieško lietuviškų daržovių, todėl prekybos tinklai dairosi ūkininkų, galinčių jas tiekti. Šie galėtų...

Agroverslas
2018.06.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau