Vanagas: ir smulkieji gali prisijaukinti partnerį galiūną

Publikuota: 2016-12-10
Benediktas Vanagas, UAB „Pitlane“ direktorius, lenktyninkas: „Susitikimui dėl bendradarbiavimo reikia ruoštis taip, tarsi tai būtų paskutinis susitikimas gyvenime. Kitaip tariant, turi būti geriausias, koks gali. Tada rinksiesi tu, o ne tave.“
juditos grigelytės (vž) nuotr.
Benediktas Vanagas, UAB „Pitlane“ direktorius, lenktyninkas: „Susitikimui dėl bendradarbiavimo reikia ruoštis taip, tarsi tai būtų paskutinis susitikimas gyvenime. Kitaip tariant, turi būti geriausias, koks gali. Tada rinksiesi tu, o ne tave.“ juditos grigelytės (vž) nuotr.

Smulkaus ir stambaus verslo bendradarbiavimas naudingas abiems pusės, mat įmonės gali keistis sukauptomis žiniomis bei kompetencijomis. Nors tokia sinergija ir apsimoka, praktika rodo, kad mažos įmonės turėtų neprarasti budrumo, kitaip jos gali ir išnykti didžiojo verslo šešėlyje.

„Kai didelis, daug tonų sveriantis lokomotyvas, nori sustoti, jam reikia laiko. Nuspaudus stabdį, lokomotyvas sustos ne iškarto. O gerokai lengvesnis, palyginti su lokomotyvu, sąstatas sustos greičiau“, – metaforiškai smulkias ir dideles įmones apibūdina Benediktas Vanagas, UAB „Pitlane“ direktorius, lenktyninkas.

Verslininkas išskiria kelias priežastis, kodėl didelės įmonės pasirenka bendradarbiauti su gerokai mažesnėmis bendrovėmis. Pirma, dėl savo dydžio, sudėtingų vadybos procesų kai kurių dalykų stambios bendrovės nebegali padaryti pačios, nes nėra tiek efektyvios. Antra, smulkiųjų įmonių stiprybė – specializacija. Maža bendrovė gali įsigilinti į siaurą sritį ir joje teikti profesionaliausias paslaugas.

Vienoda kalba

Kai smulki įmonė renkasi, su kuo bendradarbiauti, svarbu iš anksto išsiaiškinti, kokios būsimo partnerio požiūris į verslą bei vertybės, akcentuoja p. Vanagas.

„Visų pirma, įmonių vertybės ir ideologija turi sutapti. Jos turi kalbėti ta pačia vertybine kalba“, – sako verslininkas.

Net ir sukirtus rankomis su stambia bendrove dėl bendradarbiavimo, smulki įmonė jokiu būdu negali atsipalaiduoti, priešingai – tiesiog privalo nuolat tobulėti ir siūlyti kažką naujo. Tik taip bendradarbiavimas išliks aktualus ir naudingas abiems pusėms.

„Kada gali parduoti prekę? Tik tada, kai žinai daugiau nei pirkėjas. Taigi reikia išlaikyti kompetenciją. Be to, reikia nepamiršti nuolat tobulėti, kad visada būtum maksimaliai naudingas didžiajam partneriui. Aišku, savo paslaugas reikia pardavinėti tiems, kuriems jų iš tikrųjų reikia ir suteikta paslauga suteikia pirkėjui pranašumui prieš kitus. Kitaip tariant, smulki įmonė turi kurti pridėtinę vertę didžiajam milžinui, kuris dėl savo masto ekonomikos galės daugiau sutaupyti arba uždirbti, arba dirbi efektyviau“, – kalba verslininkas.

Keitimasis kompetencijomis

Nors smulkios įmonės ir ieško, kaip galėtų užmegzti verslo ryšius su stambiais rinkos žaidėjais, tačiau atėjus laikui prisistatyti toli gražu ne visada sugeba paaiškinti, kuo naudingas toks bendradarbiavimas galėtų būti didelei bendrovei.

„Susitikimui dėl bendradarbiavimo reikia ruoštis taip, tarsi tai būtų paskutinis susitikimas gyvenime. Kitaip tariant, turi būti geriausias, koks gali. Tada rinksiesi tu, o ne tave“, – šneka p. Vanagas.

Kodėl smulkiomis įmonėmis paranku bendradarbiauti didelėmis bendrovėmis? Pašnekovas tokį bendradarbiavimą prilygina skirtingų kompetencijų pasikeitimu, kai abi pusės gauna tai, ko stokoja.

„Jei vienas turi dydį, inerciją ir srautus, tai kitas – greitį, lankstumą ir kompetenciją“, – detalizuoja p. Vanagas ir priduria, kad smulkiesiems reikia neprarasti budrumo. Mat stambieji patys to nenorėdami gali tiesiog prispausti mažuosius.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lenkai iš Lietuvos ūkių supirktų kad ir visą pieną – tiesa, ne bet kokį Premium

Gaminantieji produktą uždirba daugiau nei žaliavos tiekėjai, tačiau Rokiškio kooperatyvas „Eko tikslas“,...

Agroverslas
06:00
Tyrimas: smulkusis verslas neįvertina IT potencialo ir pavojų

Smulkiose Lietuvos įmonėse kompiuterine ir IT įranga dažniausiai rūpinasi ne patyrę specialistai, o...

Technologijos
2018.09.24
„Metų gazelės 2018“ vadovas: niekada neturėjau įmonės, teikiančios pigias paslaugas, vizijos Premium 15

„Gazelė 2018“ titulą pelniusi „Hugaas Services“ – viena iš trijų Lietuvoje veikiančių Norvegijos „Hugaas...

Statyba ir NT
2018.09.24
Maisto rinkinių verslas – ne tik daržoves supjaustyti 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją.

„Metų gazelės“ titulas lieka Vilniuje 7

„Gazelė 2018“ nugalėtoja pripažinta sostinės „Hugaas Services“ – įmonė per 3 metus pardavimus užaugino...

Statyba ir NT
2018.09.20
„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Smulkieji apie jiems žadamą paramą: supriešinimas su stambiaisiais Premium 2

Vyriausybės planus skatinti smulkųjį verslą patys smulkieji vertina atsargiai. Juokas pro ašaras – taip jie...

Verslo aplinka
2018.09.18
Optimizuota įmonės veikla – jaukas investicijoms Rėmėjo turinys

Rugsėjo 20 d. startuosianti kasmetinė verslo konferencija „Gazelė“ sugrįžta atsinaujinusi – su daugiau...

Finansai
2018.09.18
Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Įkūrė butiką tiems, kurie kanceliarinių reikmenų perka daugiau nei naudoja Premium 1

Vokiški „Kaweco“ rašikliai, japoniški degtukus primenantys „Hibi“ smilkalai, itališkos „Moleskine“ užrašinės...

Šokolado fontanų nuoma prigijo, bet verslą išplėtė pasiūlę kitą paslaugą Premium 1

Verslas, pradėtas nuo šokoladų fontanų nuomos, pagreitį įgavo tik jį papildžius šventine apšvietimo paslauga.

„Big data" padeda surasti, kam pasaulyje reikia 60 t mėlynių 7

UAB „Icona“ pradėjo siūlyti klientų užsienyje paieškos paslaugą pasinaudojus didžiaisiais duomenimis. Anot...

Pramonė
2018.09.16
Maisto rinkinių prenumeratorių daugėja – valgiaraščių sudarytojai konkuruoja skoniu Premium 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Nori ne tik valgyti, bet ir pamatyti

Sveikesnės gyvensenos mada ypač džiaugiasi ūkininkai – vis daugiau miestiečių turi savus produkcijos...

Agroverslas
2018.09.13
Kad naujos kolekcijos drabužių neliko per porą dienų, nemeluoja Premium

Pasirodžius naujai V&V drabužių kolekcijai, po dienos ar dviejų feisbuke gali pasirodyti pranešimas, kad kai...

Griežtesni reikalavimai neišbaidė „Gazelių“ – į sąrašą pateko arti 3.000 bendrovių 6

Šiemet sparčiausiai augusių bendrovių sąrašą tikrino dar daugiau institucijų. Patikros rėčio neįveikė kas...

Vadyba
2018.09.10
Atsiskyrė nuo „INK agency“, kuriai priklausė, ir ėmė verslą kurti savaip Premium

Įmonei augant, atsiranda vis naujų veiklų, kurios virsta ne tik sėkmingai veikiančiu padaliniu, bet kartais...

Rinkodara
2018.09.09
Padirbėję užsienio ūkiuose, verslą kuria čia

Migracijos problema niekur nedingo, tačiau vis dažniau galima įžvelgti šviesiąją jos pusę: mūsų gyventojai,...

Agroverslas
2018.09.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau