Kaip smulkieji gali išnaudoti gerą reputaciją

Publikuota: 2016-12-04
Bet kokio konflikto metu reikia ieškoti abiems pusėms priimtino sprendimo.
vladimiro ivanovo (vž) nuotr.
Bet kokio konflikto metu reikia ieškoti abiems pusėms priimtino sprendimo. vladimiro ivanovo (vž) nuotr.

Nepriekaištinga reputacija versle gali atidaryti daug durų arba net pakeisti tiesioginę reklamą. Verslininkai sutinka, kad reputacija nėra savaime suprantamas dalykas, todėl svarbu nusistatyti savus veiklos standartus ir jų griežtai laikytis.

Ne vienus metus kruopščiai puoselėtą reputaciją gali sutepti menkas konfliktas, laiku neišspręstas nesusipratimas ar tiesiog atsainesnis požiūris į kasdienius reikalus. Klientai, tiekėjai, verslo partneriai šiais laikais irgi turi kur kas daugiau galimybių viešai reikšti nusiskundimus ar nusivylimą įmone. Pranešimai socialiniuose tinkluose, įvairiausi atsiliepimų tinklalapiai, galiausiai tereikia parašyti viešą komentarą įmonės interneto puslapyje ir bendrovės reputacija gali susvyruoti.

Savi standartai

Kai turi išsikėlęs kokybės kartelę ir jos be kompromisų laikaisi, lengviau spręsti kilusias problemas, kartu ir išlaikyti reputaciją.

Jolanta Šlapelienė, Vilniaus UAB „Riekė“, valdančios prekių ženklą „Skonio slėnis“ ir teikiančios maitinimo paslaugas renginiuose, pardavimo ir rinkodaros direktorė, aiškiai įvardija darbo principus, kuriais vadovaujasi įmonė: kokybė, aptarnavimas ir vaizdas.

„Kiekvieną užsakymą stengiamės įvykdyti tobulai. Kaskart po renginio aptariame, kaip sekėsi, jei padarėme klaidų, iš karto jas sprendžiame. Klientų nusiskundimų sulaukiame mažai, bet jei taip nutinka, tuojau pat aiškinamės priežastis, kur buvo padaryta klaida, kas suklydo“, – darbo principus vardija p. Šlapelienė.

Pašnekovė akcentuoja, kad maisto tiekimo verslas paremtas rekomendacijomis, todėl įmonės reputacija itin svarbi. Vis dėlto verslininkė nelinkusi veltis į virtualioje erdvėje kylančias diskusijas, o sprendžia klausimus tiesiogiai.

„Juk negali visko perskaityti, pamatyti, kas rašoma socialiniuose tinkluose, todėl laikausi nuostatos nekomentuoti virtualioje erdvėje atsirandančių nuomonių. Konfliktinėse situacijose esu linkusi tiesiogiai išklausyti nusiskundimų ir viską išsiaiškinti. Pavyzdžiui, jei per dienos pietus restorane kyla konfliktinė situacija, išklausau nusiskundimus, būtinai atsiprašau, paskui pamaloniname klientą“, – kalba pašnekovė ir priduria, kad svarbiausia taisyklė – nesiginčyti su klientu.

Ne vien nuo vadovo priklauso įmonės reputacijos tvarumas, itin svarbus ir darbuotojų indėlis. Pasak p. Šlapelienės, darbuotojų komanda yra informuota, kokių kokybės standartų laikomasi.

„Darbuotojų kaitos beveik nėra, taigi nereikia kaskart aiškinti, kaip dirbame, kokių taisyklių laikomės. Kiekviename renginyje turime atsakingą vadovą, kuris būna nuo pradžios iki pabaigos, sprendžia kilusius klausimus“, – apie darbo ypatumus kalba verslininkė.

Iš pirmo karto

Nepriekaištinga įmonės reputacija yra tarsi vardas, pagal kurį bendrovę renkasi tiek pirkėjai, tiek tiekėjai. Tokios nuomonės laikosi Gintaras Viskanta, Kauno UAB „Užuolaidų studija“, siuvančios ir prekiaujančios užuolaidomis, direktorius.

„Jei įmonės reputacija gera, net papildomos reklamos nereikia. Dirbame taip, kad darbo nereikėtų atlikti antrą kartą. Aišku, kartais kyla nesusipratimų, tačiau stengiamės viską greitai išspręsti ir su klientais išsiskirti kaip draugai“, – pasakoja kelis dešimtmečius veikiančios įmonės vadovas.

Jis priduria, kad pastaruoju metu nepagrįstų nusiskundimų būna retai, tačiau smulkmeniškų klientų vis dar pasitaiko.

„Viena klientė smulkmeniškai matavo pasiūtas užuolaidas, norėdama įsitikinti, kad tikrai panaudojome tiek audinio, kiek ji pirko. Teko aiškinti, kad siūdami užuolaidas sunaudojome visą medžiagą, tačiau gamybos procese lieka atraižų, kai ką reikia palenkti, apsiūti“, – kad tenka išmokti laviruoti, kalba p. Viskanta.

Pasak verslininko, užsienio partneriai irgi kreipia dėmesį bendrovės reputaciją. Pasidomi, kiek metų įmonė vykdo veiklą, ar nėra keitusi pavadinimo, ar stabili apyvarta.

„Bendradarbiaujame su tiekėjais iš užsienio ne vienus metus. Pastebėjome, kad jie randa laiko pasidomėti potencialių partnerių praeitimi. Jei įmonės reputacija nepriekaištinga, paprasčiau susitarti, pavyzdžiui, dėl mokėjimo atidėjimo“, – naudą verslui nurodo p. Viskanta.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tyrimas: smulkusis verslas neįvertina IT potencialo ir pavojų

Smulkiose Lietuvos įmonėse kompiuterine ir IT įranga dažniausiai rūpinasi ne patyrę specialistai, o...

Technologijos
2018.09.24
„Metų gazelės 2018“ vadovas: niekada neturėjau įmonės, teikiančios pigias paslaugas, vizijos Premium 12

„Gazelė 2018“ titulą pelniusi „Hugaas Services“ – viena iš trijų Lietuvoje veikiančių Norvegijos „Hugaas...

Statyba ir NT
2018.09.24
Maisto rinkinių verslas – ne tik daržoves supjaustyti 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Drabužių pardavėjų pajamas kilsteli ir nauja parduotuvės vieta, ir atnaujinta e. parduotuvė

Smulkūs drabužių mažmenininkai pastaraisiais metais stebi besitraukiantį pirkimą ir intensyvią konkurenciją.

„Metų gazelės“ titulas lieka Vilniuje 7

„Gazelė 2018“ nugalėtoja pripažinta sostinės „Hugaas Services“ – įmonė per 3 metus pardavimus užaugino...

Statyba ir NT
2018.09.20
„Gazelės” konferencija Vilniuje: šiemet ji kitokia

„Gazelės“ konferencija, kurią „Verslo žinios“ rengia jau 15 metų, šiemet iš esmės atsinaujino: ne tik...

Mano verslas
2018.09.20
Verslas išaugo iš pilnų lagaminų lauktuvių Premium 3

2.000 Eur – tiek siekė Vilniaus Halės turgavietėje įkurtos graikiškų produktų parduotuvės pirmosios savaitės...

Smulkieji apie jiems žadamą paramą: supriešinimas su stambiaisiais Premium 2

Vyriausybės planus skatinti smulkųjį verslą patys smulkieji vertina atsargiai. Juokas pro ašaras – taip jie...

Verslo aplinka
2018.09.18
Optimizuota įmonės veikla – jaukas investicijoms Rėmėjo turinys

Rugsėjo 20 d. startuosianti kasmetinė verslo konferencija „Gazelė“ sugrįžta atsinaujinusi – su daugiau...

Finansai
2018.09.18
Turguje sostinėje pasiūlė tailandietišką maistą – prireikė ir cepelinų Premium 3

Kai į sostinės Halės turgavietėje veikiančią tailandietišką užkandinę „Spoon Out“ užsukę lankytojai vis...

Įkūrė butiką tiems, kurie kanceliarinių reikmenų perka daugiau nei naudoja Premium 1

Vokiški „Kaweco“ rašikliai, japoniški degtukus primenantys „Hibi“ smilkalai, itališkos „Moleskine“ užrašinės...

Šokolado fontanų nuoma prigijo, bet verslą išplėtė pasiūlę kitą paslaugą Premium 1

Verslas, pradėtas nuo šokoladų fontanų nuomos, pagreitį įgavo tik jį papildžius šventine apšvietimo paslauga.

„Big data" padeda surasti, kam pasaulyje reikia 60 t mėlynių 7

UAB „Icona“ pradėjo siūlyti klientų užsienyje paieškos paslaugą pasinaudojus didžiaisiais duomenimis. Anot...

Pramonė
2018.09.16
Maisto rinkinių prenumeratorių daugėja – valgiaraščių sudarytojai konkuruoja skoniu Premium 1

Maisto produktų su receptais, kaip gaminti valgius, prenumeratą pakeitė dar greitesnė ir paprastesnė valgių...

Nori ne tik valgyti, bet ir pamatyti

Sveikesnės gyvensenos mada ypač džiaugiasi ūkininkai – vis daugiau miestiečių turi savus produkcijos...

Agroverslas
2018.09.13
Kad naujos kolekcijos drabužių neliko per porą dienų, nemeluoja Premium

Pasirodžius naujai V&V drabužių kolekcijai, po dienos ar dviejų feisbuke gali pasirodyti pranešimas, kad kai...

Griežtesni reikalavimai neišbaidė „Gazelių“ – į sąrašą pateko arti 3.000 bendrovių 6

Šiemet sparčiausiai augusių bendrovių sąrašą tikrino dar daugiau institucijų. Patikros rėčio neįveikė kas...

Vadyba
2018.09.10
Atsiskyrė nuo „INK agency“, kuriai priklausė, ir ėmė verslą kurti savaip Premium

Įmonei augant, atsiranda vis naujų veiklų, kurios virsta ne tik sėkmingai veikiančiu padaliniu, bet kartais...

Rinkodara
2018.09.09
Padirbėję užsienio ūkiuose, verslą kuria čia

Migracijos problema niekur nedingo, tačiau vis dažniau galima įžvelgti šviesiąją jos pusę: mūsų gyventojai,...

Agroverslas
2018.09.09
Mažos įmonės taip pat gali sudominti stiprius vadovus 2

Didžiosios įmonės, ieškodamos profesionalių vadovų, turi daugiau galių juos pritraukti. Tačiau smulkusis...

Vadyba
2018.09.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau