Kaip smulkieji gali išnaudoti gerą reputaciją

Publikuota: 2016-12-04
Bet kokio konflikto metu reikia ieškoti abiems pusėms priimtino sprendimo.
vladimiro ivanovo (vž) nuotr.
Bet kokio konflikto metu reikia ieškoti abiems pusėms priimtino sprendimo. vladimiro ivanovo (vž) nuotr.

Nepriekaištinga reputacija versle gali atidaryti daug durų arba net pakeisti tiesioginę reklamą. Verslininkai sutinka, kad reputacija nėra savaime suprantamas dalykas, todėl svarbu nusistatyti savus veiklos standartus ir jų griežtai laikytis.

Ne vienus metus kruopščiai puoselėtą reputaciją gali sutepti menkas konfliktas, laiku neišspręstas nesusipratimas ar tiesiog atsainesnis požiūris į kasdienius reikalus. Klientai, tiekėjai, verslo partneriai šiais laikais irgi turi kur kas daugiau galimybių viešai reikšti nusiskundimus ar nusivylimą įmone. Pranešimai socialiniuose tinkluose, įvairiausi atsiliepimų tinklalapiai, galiausiai tereikia parašyti viešą komentarą įmonės interneto puslapyje ir bendrovės reputacija gali susvyruoti.

Savi standartai

Kai turi išsikėlęs kokybės kartelę ir jos be kompromisų laikaisi, lengviau spręsti kilusias problemas, kartu ir išlaikyti reputaciją.

Jolanta Šlapelienė, Vilniaus UAB „Riekė“, valdančios prekių ženklą „Skonio slėnis“ ir teikiančios maitinimo paslaugas renginiuose, pardavimo ir rinkodaros direktorė, aiškiai įvardija darbo principus, kuriais vadovaujasi įmonė: kokybė, aptarnavimas ir vaizdas.

„Kiekvieną užsakymą stengiamės įvykdyti tobulai. Kaskart po renginio aptariame, kaip sekėsi, jei padarėme klaidų, iš karto jas sprendžiame. Klientų nusiskundimų sulaukiame mažai, bet jei taip nutinka, tuojau pat aiškinamės priežastis, kur buvo padaryta klaida, kas suklydo“, – darbo principus vardija p. Šlapelienė.

Pašnekovė akcentuoja, kad maisto tiekimo verslas paremtas rekomendacijomis, todėl įmonės reputacija itin svarbi. Vis dėlto verslininkė nelinkusi veltis į virtualioje erdvėje kylančias diskusijas, o sprendžia klausimus tiesiogiai.

„Juk negali visko perskaityti, pamatyti, kas rašoma socialiniuose tinkluose, todėl laikausi nuostatos nekomentuoti virtualioje erdvėje atsirandančių nuomonių. Konfliktinėse situacijose esu linkusi tiesiogiai išklausyti nusiskundimų ir viską išsiaiškinti. Pavyzdžiui, jei per dienos pietus restorane kyla konfliktinė situacija, išklausau nusiskundimus, būtinai atsiprašau, paskui pamaloniname klientą“, – kalba pašnekovė ir priduria, kad svarbiausia taisyklė – nesiginčyti su klientu.

Ne vien nuo vadovo priklauso įmonės reputacijos tvarumas, itin svarbus ir darbuotojų indėlis. Pasak p. Šlapelienės, darbuotojų komanda yra informuota, kokių kokybės standartų laikomasi.

„Darbuotojų kaitos beveik nėra, taigi nereikia kaskart aiškinti, kaip dirbame, kokių taisyklių laikomės. Kiekviename renginyje turime atsakingą vadovą, kuris būna nuo pradžios iki pabaigos, sprendžia kilusius klausimus“, – apie darbo ypatumus kalba verslininkė.

Iš pirmo karto

Nepriekaištinga įmonės reputacija yra tarsi vardas, pagal kurį bendrovę renkasi tiek pirkėjai, tiek tiekėjai. Tokios nuomonės laikosi Gintaras Viskanta, Kauno UAB „Užuolaidų studija“, siuvančios ir prekiaujančios užuolaidomis, direktorius.

„Jei įmonės reputacija gera, net papildomos reklamos nereikia. Dirbame taip, kad darbo nereikėtų atlikti antrą kartą. Aišku, kartais kyla nesusipratimų, tačiau stengiamės viską greitai išspręsti ir su klientais išsiskirti kaip draugai“, – pasakoja kelis dešimtmečius veikiančios įmonės vadovas.

Jis priduria, kad pastaruoju metu nepagrįstų nusiskundimų būna retai, tačiau smulkmeniškų klientų vis dar pasitaiko.

„Viena klientė smulkmeniškai matavo pasiūtas užuolaidas, norėdama įsitikinti, kad tikrai panaudojome tiek audinio, kiek ji pirko. Teko aiškinti, kad siūdami užuolaidas sunaudojome visą medžiagą, tačiau gamybos procese lieka atraižų, kai ką reikia palenkti, apsiūti“, – kad tenka išmokti laviruoti, kalba p. Viskanta.

Pasak verslininko, užsienio partneriai irgi kreipia dėmesį bendrovės reputaciją. Pasidomi, kiek metų įmonė vykdo veiklą, ar nėra keitusi pavadinimo, ar stabili apyvarta.

„Bendradarbiaujame su tiekėjais iš užsienio ne vienus metus. Pastebėjome, kad jie randa laiko pasidomėti potencialių partnerių praeitimi. Jei įmonės reputacija nepriekaištinga, paprasčiau susitarti, pavyzdžiui, dėl mokėjimo atidėjimo“, – naudą verslui nurodo p. Viskanta.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Lietuvos gamintojai turi galimybių įsijungti į ekologiškų produktų varžybas

Ekologiški produktai darysis įvairesni, o jų pardavimai augs – tokios jų vartojimo tendencijos visai...

Agroverslas
2018.12.17
Leidus gaminti namuose, tikisi daugėsiant naujų ir legalių maitintojų 6

Smulkieji nuo šiol gali užsiimti maisto gamyba namuose. Iki šiol namudininkai, gaminantys saldumynus, vieno...

Agroverslas
2018.12.16
Jei ne mentoriai, kai kurie produktai nebūtų išvydę dienos šviesos Premium

Tinkamas mentorius padeda rasti savo vietą gyvenime, pasiryžti kurti verslą, o jau veikiančioms įmonėms gali...

Vadyba
2018.12.15
Kokių dovanų kolegos norėtų, bet jų dovanoti nepatariama

Dauguma organizacijų turi tradicijų, kaip pasitinka šventes, – kolegų pusryčiai, pietūs ar vakarėlis po...

Etiketės „aš ekologiškas“ nebeužtenka: Lietuvos gamintojai stiprūs sukurti, bet turi pramokti vystyti Premium

Palyginti su Latvija ir Esti­ja, Lietuva eksportuoja di­džiau­sią dalį – 45% – ekologiškų produktų. Mūsiškių...

Agroverslas
2018.12.14
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium 1

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 5

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

VMI sukūrė nemokamo virtualaus buhalterio versiją 12

Individualią veiklą vykdantys ar ketinantys vykdyti gyventojai gali susipažinti, kaip atrodys nemokama...

Finansai
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13
Patarimai pastato ant kojų ir kilsteli šuoliams Premium

Smulkus ir vidutinis verslas, ypač pradedantis, susiduria tai su menkesnėmis bėdomis, tai su didesniais...

Vadyba
2018.12.12
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Sominta“ patirtis: vietoj tikros odos pasirinko dirbtinę, bet rado, kur panaudoti pavadinimą Premium

Jei naujam produktui sukuriamas prekės ženklas nepasitvirtina, jį galima panaudoti kitų prekių pardavimams.

Pramonė
2018.12.10
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
2018.12.10
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau