Kaip smulkieji gali išnaudoti gerą reputaciją

Publikuota: 2016-12-04
Bet kokio konflikto metu reikia ieškoti abiems pusėms priimtino sprendimo.
vladimiro ivanovo (vž) nuotr.
Bet kokio konflikto metu reikia ieškoti abiems pusėms priimtino sprendimo. vladimiro ivanovo (vž) nuotr.

Nepriekaištinga reputacija versle gali atidaryti daug durų arba net pakeisti tiesioginę reklamą. Verslininkai sutinka, kad reputacija nėra savaime suprantamas dalykas, todėl svarbu nusistatyti savus veiklos standartus ir jų griežtai laikytis.

Ne vienus metus kruopščiai puoselėtą reputaciją gali sutepti menkas konfliktas, laiku neišspręstas nesusipratimas ar tiesiog atsainesnis požiūris į kasdienius reikalus. Klientai, tiekėjai, verslo partneriai šiais laikais irgi turi kur kas daugiau galimybių viešai reikšti nusiskundimus ar nusivylimą įmone. Pranešimai socialiniuose tinkluose, įvairiausi atsiliepimų tinklalapiai, galiausiai tereikia parašyti viešą komentarą įmonės interneto puslapyje ir bendrovės reputacija gali susvyruoti.

Savi standartai

Kai turi išsikėlęs kokybės kartelę ir jos be kompromisų laikaisi, lengviau spręsti kilusias problemas, kartu ir išlaikyti reputaciją.

Jolanta Šlapelienė, Vilniaus UAB „Riekė“, valdančios prekių ženklą „Skonio slėnis“ ir teikiančios maitinimo paslaugas renginiuose, pardavimo ir rinkodaros direktorė, aiškiai įvardija darbo principus, kuriais vadovaujasi įmonė: kokybė, aptarnavimas ir vaizdas.

„Kiekvieną užsakymą stengiamės įvykdyti tobulai. Kaskart po renginio aptariame, kaip sekėsi, jei padarėme klaidų, iš karto jas sprendžiame. Klientų nusiskundimų sulaukiame mažai, bet jei taip nutinka, tuojau pat aiškinamės priežastis, kur buvo padaryta klaida, kas suklydo“, – darbo principus vardija p. Šlapelienė.

Pašnekovė akcentuoja, kad maisto tiekimo verslas paremtas rekomendacijomis, todėl įmonės reputacija itin svarbi. Vis dėlto verslininkė nelinkusi veltis į virtualioje erdvėje kylančias diskusijas, o sprendžia klausimus tiesiogiai.

„Juk negali visko perskaityti, pamatyti, kas rašoma socialiniuose tinkluose, todėl laikausi nuostatos nekomentuoti virtualioje erdvėje atsirandančių nuomonių. Konfliktinėse situacijose esu linkusi tiesiogiai išklausyti nusiskundimų ir viską išsiaiškinti. Pavyzdžiui, jei per dienos pietus restorane kyla konfliktinė situacija, išklausau nusiskundimus, būtinai atsiprašau, paskui pamaloniname klientą“, – kalba pašnekovė ir priduria, kad svarbiausia taisyklė – nesiginčyti su klientu.

Ne vien nuo vadovo priklauso įmonės reputacijos tvarumas, itin svarbus ir darbuotojų indėlis. Pasak p. Šlapelienės, darbuotojų komanda yra informuota, kokių kokybės standartų laikomasi.

„Darbuotojų kaitos beveik nėra, taigi nereikia kaskart aiškinti, kaip dirbame, kokių taisyklių laikomės. Kiekviename renginyje turime atsakingą vadovą, kuris būna nuo pradžios iki pabaigos, sprendžia kilusius klausimus“, – apie darbo ypatumus kalba verslininkė.

Iš pirmo karto

Nepriekaištinga įmonės reputacija yra tarsi vardas, pagal kurį bendrovę renkasi tiek pirkėjai, tiek tiekėjai. Tokios nuomonės laikosi Gintaras Viskanta, Kauno UAB „Užuolaidų studija“, siuvančios ir prekiaujančios užuolaidomis, direktorius.

„Jei įmonės reputacija gera, net papildomos reklamos nereikia. Dirbame taip, kad darbo nereikėtų atlikti antrą kartą. Aišku, kartais kyla nesusipratimų, tačiau stengiamės viską greitai išspręsti ir su klientais išsiskirti kaip draugai“, – pasakoja kelis dešimtmečius veikiančios įmonės vadovas.

Jis priduria, kad pastaruoju metu nepagrįstų nusiskundimų būna retai, tačiau smulkmeniškų klientų vis dar pasitaiko.

„Viena klientė smulkmeniškai matavo pasiūtas užuolaidas, norėdama įsitikinti, kad tikrai panaudojome tiek audinio, kiek ji pirko. Teko aiškinti, kad siūdami užuolaidas sunaudojome visą medžiagą, tačiau gamybos procese lieka atraižų, kai ką reikia palenkti, apsiūti“, – kad tenka išmokti laviruoti, kalba p. Viskanta.

Pasak verslininko, užsienio partneriai irgi kreipia dėmesį bendrovės reputaciją. Pasidomi, kiek metų įmonė vykdo veiklą, ar nėra keitusi pavadinimo, ar stabili apyvarta.

„Bendradarbiaujame su tiekėjais iš užsienio ne vienus metus. Pastebėjome, kad jie randa laiko pasidomėti potencialių partnerių praeitimi. Jei įmonės reputacija nepriekaištinga, paprasčiau susitarti, pavyzdžiui, dėl mokėjimo atidėjimo“, – naudą verslui nurodo p. Viskanta.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01
9 paslaugų Mažeikiams buvo per daug – liko dvi ir ramūs pirmadieniai Premium

Pirmas ramus pirmadienis per penkerius metus ateina tada, kai tiksliai žinai, kokią paslaugą verslas siūlys...

A. Juškos šiltnamių ūkis: elgėsi kitaip negu stambieji, dabar patys – tarp didžiausiųjų Premium

Pirkėjai ieško lietuviškų daržovių, todėl prekybos tinklai dairosi ūkininkų, galinčių jas tiekti. Šie galėtų...

Agroverslas
2018.06.28
Verslo pradžia: kada pirkti veikiančią įmonę naudingiau nei kurti patiems Premium

Tie, kurie įsigyja dirbančią įmonę, išvengia verslo kūrimo klaidų ir gali pradėti dirbti iš karto. Vis dėlto...

Vadyba
2018.06.26
Kaip pasiekti, kad pirkėjas sugrįžtų

Kuo smulkesnis verslas, tuo jis turi užmegzti artimesnį ryšį su pirkėju. Ir nesvarbu, ar prekiaujama...

Mentorius sutaupo 5 metus ieškojimų ir išlaidų, bet gali ir supykdyti Premium

Kai jauni verslininkai bando stotis ant kojų ar sėkmės atveju siekia suvaldyti neplanuotą augimą, retas...

Vadyba
2018.06.25

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau