Jaunas verslas rožinius akinius jau nusiėmė

Publikuota: 2016-11-22
DNB banko smulkių verslo klientų departamento vadovas Andrius Ivašauskas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
DNB banko smulkių verslo klientų departamento vadovas Andrius Ivašauskas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Sumažėjusios metinės apyvartos, mažesnis darbuotojų skaičius, atsargiau kuriami nauji produktai ir atsargios investicijos – tokie esminiai požymiai, išryškėję atlikus tyrimą „Jauno verslo barometras“.

„Pastebime ypač ryškias permainas, palyginti su tuo, kas buvo prieš 4 metus. Optimizmą keičia realizmas“, - nurodo Andrius Ivašauskas, DNB banko smulkių verslo klientų departamento vadovas, pristatydamas šių metų tyrimo duomenis.

Pavyzdžiui, 2013 m., kai tyrimas buvo atliktas pirmą kartą, daugumos jame dalyvavusių įmonių apyvartos buvo 60.000 Eur ir daugiau. Šiemet vyrauja 15.000 Eur metinė apyvarta. Taigi šių metų devizas – geriau mažesniais žingsniais dirbti stabiliai, negu šuoliais ir nuolat jausti neapibrėžtumą.

„Vis dėlto yra ir optimistiškų žinių – šiemet yra rekordinis pelningai dirbančių jaunų įmonių skaičius. Jei prieš 4 metus jų buvo 62%, tai šiemet jų yra 66%“, - pabrėžia p. Ivašauskas.

Tačiau apie didelę verslo plėtrą jaunieji verslininkai kalba labai atsargiai.

„Ir tei nieko nuostabaus. Juk daug neapibrėžtumų mūsų ekonomikoje. Kad plėtra planuojama pamažu, įrodo, jog jaunieji verslai pradeda gebėti vertinti ekonominę situaciją ir prisitaikyti“, - pabrėžia DNB banko atstovas.

Lygiai taip pat atsargiai planuojama didinti darbuotojų skaičių – daugelyje antrus metus veikiančių įmonių dirba 1-2 darbuotojai ir ateityje naujų žmonių neketinama priimti.

Tyrimas kartu su partneriais – šiemet su tyrimų bendrove „Rait“ – atliekamas jau ketvirtus metus iš eilės. Tai leidžia ne tik suprasti, kokiomis nuotaikomis šiuo metu gyvena jauno verslo atstovai, bet ir matyti įvykusius ryškius pokyčius.

Ne stačia galva

Pernai pristatydami „Jaunojo verslo barometrą“ DNB banko atstovai nurodė, kad lietuviai tampa vis raštingesni verslo srityje, keičiasi ir požiūris į verslo kūrimą, gyventojai nuosavos veiklos imasi ryžtingiau, tačiau racionaliau planuoja plėtros galimybes.

Jaunos įmonės daugiausia orientuojasi į kasdienio ar periodinio vartojimo prekių gamybą bei paslaugų teikimą (43%), pramonę (18%), profesinę, techninę, mokslinę veiklą (17%), kitas veiklas (22%).

Tyrimas rodo, kad jaunos įmonės jau pirmaisiais veiklos metais pradeda skaičiuoti pelną. 2013 m. pelningai dirbę nurodė 62% apklaustų įmonių, 2014 m. – 64%, 2015 m. – 63%.

Nuostolingai 2013 m. dirbo 9% jaunų verslų, 2014 m. – 7%, 2015 m. – 12%.

Tyrime kasmet dalyvauja apie 300 Lietuvoje veikiančių jaunų įmonių.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 8

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01
9 paslaugų Mažeikiams buvo per daug – liko dvi ir ramūs pirmadieniai Premium

Pirmas ramus pirmadienis per penkerius metus ateina tada, kai tiksliai žinai, kokią paslaugą verslas siūlys...

A. Juškos šiltnamių ūkis: elgėsi kitaip negu stambieji, dabar patys – tarp didžiausiųjų Premium

Pirkėjai ieško lietuviškų daržovių, todėl prekybos tinklai dairosi ūkininkų, galinčių jas tiekti. Šie galėtų...

Agroverslas
2018.06.28
Verslo pradžia: kada pirkti veikiančią įmonę naudingiau nei kurti patiems Premium

Tie, kurie įsigyja dirbančią įmonę, išvengia verslo kūrimo klaidų ir gali pradėti dirbti iš karto. Vis dėlto...

Vadyba
2018.06.26

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau