Jei nepasitiki pats, nerekomenduosi ir kitiems

Publikuota: 2016-11-12
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nors pati efektyviausia reklama yra ta, kai klientas produktą ar paslaugą rekomenduoja savo pažįstamiems, tačiau verslininkai dažnai klaidingai mano, kad ji pasiekiama savaime. Net jei ir pavyksta sulaukti, kol toks reklamos kanalas ima veikti, užsitęsia ilgokai. Todėl verta pasistengti patiems, kad klientai taptų geros žinios apie jus skleidėjai.

Rinkodaros specialistai vienbalsiai sutaria, kad rekomendacijos yra vienas pelningiausių būdų didinti klientų ratą ir pardavimus. Tačiau verslininkams, ypač smulkiesiems, dažniausiai pritrūksta tiek žinių, tiek nuoseklumo susikuriant rekomendacijų pritraukimo sistemą.

Nerijus Lungys, organizarijos „BNI Lietuva“ (ang. Business Network International), kuri vienija verslininkus, nusiteikusius rekomenduoti vieniems kitų produktus bei paslaugas, direktorius, įsitikinęs, kad rekomendacijų kanalas per menkai išnaudojamas.

Eilės nenusidrieks

„Pirmiausia, rekomendacijų ištroškę verslininkai dažnai daro klaidą, manydami, kad rekomendacijas užsitikrins vien tik gerai aptarnaudami klientus. Ne veltui rinkodaros guru vadinamas Philipas Kotleris tikina, kad geriausia reklama yra patenkintų klientų atsiliepimai. Išties geras klientų aptarnavimas yra labai svarbus ilgalaikei verslo sėkmei. Visgi jo nepakanka, laukiant naujų klientų eilių prie jūsų durų“, – aiškina specialistas.

Nors patenkinti klientai skleidžia žinutę, tačiau ji yra gerokai silpnesnė nei nusivylusių ar nepatenkintų klientų atsiliepimai, kurie, anot tyrimų, yra net 10-20 kartų dažnesni. „Tad siekiant apčiuopiamo rekomendacijų rinkodaros, dažnai vadinamos „iš lūpų į lūpas“, efekto, būtina investuoti į įvairesnes priemones nei vien tik geras klientų aptarnavimas“, – sako p. Lungys.

Siekiant, kad kuo daugiau žmonių rekomenduotų įmonę, padeda dvi pagrindinės strategijos.

„Pirma – susikurtas ir išplėtotas kuo platesnis jus rekomenduojančių asmenų tinklas. Antra – jiems efektyviai iškomunikuota pozityvi, lengvai iš lūpų į lūpas perduodama, jus rekomenduojanti žinutė“, – esminius dalykus įvardija pašnekovas.

Pasitiki labiau

Reikia nepamiršti, kad rekomenduoti gali ne tik patenkinti klientai, bet ir įmonės darbuotojai, tiekėjai, verslo partneriai.

„Plėsdami savo verslo kontaktų tinklą, vadovaukitės paprastu trijų žingsnių procesu. Pirmiausia tapkite jūsų potencialiems rekomenduotojams matomi ir žinomi. Vėliau įrodykite jiems savo bei siūlomų produktų ir paslaugų patikimumą, ir tik po to tikėkitės potencialių užsakymų bei rekomendacijų jūsų verslui. Prieš imdamiesi veiksmų, kruopščiai suplanuokite, kokiose auditorijose jūs ir jūsų prekės ženklas turi tapti labiau matomu, kaip įrodysite, kad esate verti pasitikėjimo, ir, galiausiai, kaip iškomunikuosite veiksmingą žinutę, grįštančią rekomendacijomis jūsų verslui“, – pataria „BNI Lietuva“ vadovas.

Svarbu, kad jus tiek klientai, tiek verslo partneriai labiau pažintų, įsitikintų, kad jūsų prekę ar paslaugą verta rekomenduoti, nes už kiekvieną rekomedaciją ją davęs žmogus jaučiasi kažkiek atsakingas, nes jis siekia, kad ja pasinaudojęs jo artimasis taip pat liktų patenkintas.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Tendencija: į skatinamąsias keliones važiuoja visi įmonės darbuotojai Premium 1

Anksčiau kelione įprastai būdavo apdovanojami tik geriausi darbuotojai, dabar vis dažniau išvyksta visa...

Vadyba
2018.12.18
Lietuvos gamintojai turi galimybių įsijungti į ekologiškų produktų varžybas

Ekologiški produktai darysis įvairesni, o jų pardavimai augs – tokios jų vartojimo tendencijos visai...

Agroverslas
2018.12.17
Leidus gaminti namuose, tikisi daugėsiant naujų ir legalių maitintojų 6

Smulkieji nuo šiol gali užsiimti maisto gamyba namuose. Iki šiol namudininkai, gaminantys saldumynus, vieno...

Agroverslas
2018.12.16
Jei ne mentoriai, kai kurie produktai nebūtų išvydę dienos šviesos Premium

Tinkamas mentorius padeda rasti savo vietą gyvenime, pasiryžti kurti verslą, o jau veikiančioms įmonėms gali...

Vadyba
2018.12.15
Kokių dovanų kolegos norėtų, bet jų dovanoti nepatariama

Dauguma organizacijų turi tradicijų, kaip pasitinka šventes, – kolegų pusryčiai, pietūs ar vakarėlis po...

Etiketės „aš ekologiškas“ nebeužtenka: Lietuvos gamintojai stiprūs sukurti, bet turi pramokti vystyti Premium

Palyginti su Latvija ir Esti­ja, Lietuva eksportuoja di­džiau­sią dalį – 45% – ekologiškų produktų. Mūsiškių...

Agroverslas
2018.12.14
„Dalinuosi.lt“ keliasi į „Topo centro“ parduotuves 1

„Dalinuosi.lt" daiktų nuomos platforma pasipildė ir kai kuriomis „Topo centro“ prekėmis. Nuo šios savaitės...

Šiauliečiai, nutarę kosmetika prekiauti „rimčiau“, įsiprašė pasimokyti į „Amazon“ Premium 1

E. komercijoje yra aibė tiek pirkėjui, tiek pardavėjui procesus palengvinančių sprendimų, kuriuos būtų galima...

Po Seimo pirmininko reklamos planuoja kartoti „Gyvulių ūkio“ leidimą 5

George'o Orwello „Gyvulių ūkis“ – žymiausias XX a. politinės satyros kūrinys, kasmet patenkantis į...

VMI sukūrė nemokamo virtualaus buhalterio versiją 13

Individualią veiklą vykdantys ar ketinantys vykdyti gyventojai gali susipažinti, kaip atrodys nemokama...

Finansai
2018.12.13
Architektės darbą iškeitė į verslą „iš išskaičiavimo“: sprendimo nesigaili Premium 1

Kauno UAB „Ližė smaližė“ didžiąją dalį kepinių gamina be gliuteno – šis žingsnis nuo pat pradžių padėjo...

Agroverslas
2018.12.13
Patarimai pastato ant kojų ir kilsteli šuoliams Premium

Smulkus ir vidutinis verslas, ypač pradedantis, susiduria tai su menkesnėmis bėdomis, tai su didesniais...

Vadyba
2018.12.12
Iš parodos grįžti tuščiomis rankomis – ne nuostolis Premium

Parodos nėra pigi rinkodaros priemonė net tada, kai į jas verslininkai vyksta ne kaip dalyviai, bet kaip...

Rinkodara
2018.12.11
„Sominta“ patirtis: vietoj tikros odos pasirinko dirbtinę, bet rado, kur panaudoti pavadinimą Premium

Jei naujam produktui sukuriamas prekės ženklas nepasitvirtina, jį galima panaudoti kitų prekių pardavimams.

Pramonė
2018.12.10
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
2018.12.10
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
2018.12.10
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau