Jei nepasitiki pats, nerekomenduosi ir kitiems

Publikuota: 2016-11-12
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nors pati efektyviausia reklama yra ta, kai klientas produktą ar paslaugą rekomenduoja savo pažįstamiems, tačiau verslininkai dažnai klaidingai mano, kad ji pasiekiama savaime. Net jei ir pavyksta sulaukti, kol toks reklamos kanalas ima veikti, užsitęsia ilgokai. Todėl verta pasistengti patiems, kad klientai taptų geros žinios apie jus skleidėjai.

Rinkodaros specialistai vienbalsiai sutaria, kad rekomendacijos yra vienas pelningiausių būdų didinti klientų ratą ir pardavimus. Tačiau verslininkams, ypač smulkiesiems, dažniausiai pritrūksta tiek žinių, tiek nuoseklumo susikuriant rekomendacijų pritraukimo sistemą.

Nerijus Lungys, organizarijos „BNI Lietuva“ (ang. Business Network International), kuri vienija verslininkus, nusiteikusius rekomenduoti vieniems kitų produktus bei paslaugas, direktorius, įsitikinęs, kad rekomendacijų kanalas per menkai išnaudojamas.

Eilės nenusidrieks

„Pirmiausia, rekomendacijų ištroškę verslininkai dažnai daro klaidą, manydami, kad rekomendacijas užsitikrins vien tik gerai aptarnaudami klientus. Ne veltui rinkodaros guru vadinamas Philipas Kotleris tikina, kad geriausia reklama yra patenkintų klientų atsiliepimai. Išties geras klientų aptarnavimas yra labai svarbus ilgalaikei verslo sėkmei. Visgi jo nepakanka, laukiant naujų klientų eilių prie jūsų durų“, – aiškina specialistas.

Nors patenkinti klientai skleidžia žinutę, tačiau ji yra gerokai silpnesnė nei nusivylusių ar nepatenkintų klientų atsiliepimai, kurie, anot tyrimų, yra net 10-20 kartų dažnesni. „Tad siekiant apčiuopiamo rekomendacijų rinkodaros, dažnai vadinamos „iš lūpų į lūpas“, efekto, būtina investuoti į įvairesnes priemones nei vien tik geras klientų aptarnavimas“, – sako p. Lungys.

Siekiant, kad kuo daugiau žmonių rekomenduotų įmonę, padeda dvi pagrindinės strategijos.

„Pirma – susikurtas ir išplėtotas kuo platesnis jus rekomenduojančių asmenų tinklas. Antra – jiems efektyviai iškomunikuota pozityvi, lengvai iš lūpų į lūpas perduodama, jus rekomenduojanti žinutė“, – esminius dalykus įvardija pašnekovas.

Pasitiki labiau

Reikia nepamiršti, kad rekomenduoti gali ne tik patenkinti klientai, bet ir įmonės darbuotojai, tiekėjai, verslo partneriai.

„Plėsdami savo verslo kontaktų tinklą, vadovaukitės paprastu trijų žingsnių procesu. Pirmiausia tapkite jūsų potencialiems rekomenduotojams matomi ir žinomi. Vėliau įrodykite jiems savo bei siūlomų produktų ir paslaugų patikimumą, ir tik po to tikėkitės potencialių užsakymų bei rekomendacijų jūsų verslui. Prieš imdamiesi veiksmų, kruopščiai suplanuokite, kokiose auditorijose jūs ir jūsų prekės ženklas turi tapti labiau matomu, kaip įrodysite, kad esate verti pasitikėjimo, ir, galiausiai, kaip iškomunikuosite veiksmingą žinutę, grįštančią rekomendacijomis jūsų verslui“, – pataria „BNI Lietuva“ vadovas.

Svarbu, kad jus tiek klientai, tiek verslo partneriai labiau pažintų, įsitikintų, kad jūsų prekę ar paslaugą verta rekomenduoti, nes už kiekvieną rekomedaciją ją davęs žmogus jaučiasi kažkiek atsakingas, nes jis siekia, kad ja pasinaudojęs jo artimasis taip pat liktų patenkintas.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ką daryti, kad gautas užsakymas – tiesiog per didelis

Gusto namai su pirkėjais iš Suomijos dėl eksporto derėjosi dvejus metus, tačiau kai sutartis buvo pasirašyta,...

Atidarė parduotuvę specialiai kauniečiams, bet prasilenkė internete Premium

Kai vieno miesto gyventojai sudaro reikšmingą perkančiųjų e. parduotuvėje dalį, atrodo, tikslinga tame mieste...

Dėl verslo metė puikų darbą IT įmonėse – dabar lyg atostogose Premium 3

Atsisakyti puikaus samdomo darbo ir imtis verslo – ne tik rizikingas, bet ir sunkus sprendimas. Vis dėlto...

Pagal mokesčių naštą Lietuva taikosi į ES dešimtuką Premium 7

Įgyvendinus mokesčių reformą, Lietuvoje darbo jėgos apmokestinimas turėtų tapti mažiausias Baltijos šalyse, o...

Finansai
2018.04.19
Sugriežtinti reikalavimai vienus sužlugdė, kitiems atvėrė akis Premium

Nauja tvarka, kurią įveda institucijos, jei ir apsunkina kasdieninę veiklą, kartais priverčia į verslą...

Sprendimai, kai patalpų nuomos kaina peržengia sveiko proto ribas Premium 1

Kuo smulkesnis verslas, tuo sudėtingiau jam derėtis dėl patalpų nuomos kainos, ypač kai sutartis baigiasi ir...

Esate skolingi bendrovei? Jūsų skolos gali imtis „Sodra“ Premium 7

Jūsų bendrovė gali sulaukti „Sodros“ reikalavimo sumokėti skolą, nors įmonė su šia įstaiga atsiskaito...

Finansai
2018.04.18
Juodžiausia diena verslui: ką daryti, kai vienintelis partneris pasitraukia Premium

Galima sėkmingai auginti verslą ir galvoti apie plėtrą, tačiau yra dalykų, kurių nenumatysi. Vis dėlto...

Kaip lengviau pritraukti darbuotojų

Daugelis smulkiųjų įmonių vadovų, ieškodami darbuotojų, nurodo standartinius reikalavimus ir teikiamą naudą,...

Vadyba
2018.04.17
Be modernios veterinarijos klinikos, Ukmergėje – ir greitoji pagalba gyvūnams Premium

Įgyvendinti kadaise puoselėtą svajonę versle užtenka kelių dalykų – patirties, lėšų investicijoms ir tinkamų...

Finansų ministras: mokesčius slepiantys verslai lieka be bankų kreditų Premium 2

Su šešėliu draugaujančioms įmonėms bus gerokai sunkiau gauti banko kreditą ir beveik neįmanoma laimėti...

Finansai
2018.04.17
Atrado verslą, kai užtenka vieno pardavimo, ir milijoninė apyvarta jau yra Premium

UAB „Paleo Group“, kurioje dirba tik vienas žmogus, pernai pasiekė 1,2 mln. Eur apyvartą įvykdydama tik vieną...

Restoraną vietoje Italijos įkūrė Anykščiuose ir neprašovė Premium

Šeimos restoranas „5 Taškai“ garsina Anykščius gastronomijos žemėlapyje, nors jo įkūrėjai per metus reklamai...

Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Klientai mėgsta verslo istorijas: papasakokite jiems ir savąją

Į savo prekės ženklą verta investuoti ir smulkiajam verslui. Kodėl?

Rinkodara
2018.04.15
Pusės milijono vertės mamutas – lankytojams nemokamai

Į sostinę atkeliavo unikalus eksponatas – mamuto griaučiai. Tai – pirmas kartas, kai Lietuvoje bus galima...

Laisvalaikis
2018.04.14
Dar kuriant kavinę, kurioje svarbiausia žaisti, klientai jau buvo žinomi Premium

Kai norima įprasminti savo pomėgį, galima bendraminčius, kurie domisi fantastiniais žaidimais, suburti...

Eksportas kitaip: net smulkiajam verslui verta steigti įmonę užsienye Premium 1

Kai įmonė ar jos filialas yra kitoje šalyje, ne tik lengviau pasiekti tenykštį pirkėją, pažinti jo poreikius,...

Mano verslas
2018.04.13
10.000 pelno nesiekiančių įmonių – pelno mokesčio lengvatų nežinioje Premium 4

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) savo komentaruose ir įsakymuose bando apriboti pelno nesiekiančioms...

Finansai
2018.04.13
Darbdavys per galvą gali verstis – paskutinį žodį vis tiek taria darbuotojas Premium 1

Aptarnavimo sektoriuje įspūdį apie įmonę labiausiai lemia darbuotojai, o juos išmokyti dirbti taip, kad...

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau