Jei nepasitiki pats, nerekomenduosi ir kitiems

Publikuota: 2016-11-12
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nors pati efektyviausia reklama yra ta, kai klientas produktą ar paslaugą rekomenduoja savo pažįstamiems, tačiau verslininkai dažnai klaidingai mano, kad ji pasiekiama savaime. Net jei ir pavyksta sulaukti, kol toks reklamos kanalas ima veikti, užsitęsia ilgokai. Todėl verta pasistengti patiems, kad klientai taptų geros žinios apie jus skleidėjai.

Rinkodaros specialistai vienbalsiai sutaria, kad rekomendacijos yra vienas pelningiausių būdų didinti klientų ratą ir pardavimus. Tačiau verslininkams, ypač smulkiesiems, dažniausiai pritrūksta tiek žinių, tiek nuoseklumo susikuriant rekomendacijų pritraukimo sistemą.

Nerijus Lungys, organizarijos „BNI Lietuva“ (ang. Business Network International), kuri vienija verslininkus, nusiteikusius rekomenduoti vieniems kitų produktus bei paslaugas, direktorius, įsitikinęs, kad rekomendacijų kanalas per menkai išnaudojamas.

Eilės nenusidrieks

„Pirmiausia, rekomendacijų ištroškę verslininkai dažnai daro klaidą, manydami, kad rekomendacijas užsitikrins vien tik gerai aptarnaudami klientus. Ne veltui rinkodaros guru vadinamas Philipas Kotleris tikina, kad geriausia reklama yra patenkintų klientų atsiliepimai. Išties geras klientų aptarnavimas yra labai svarbus ilgalaikei verslo sėkmei. Visgi jo nepakanka, laukiant naujų klientų eilių prie jūsų durų“, – aiškina specialistas.

Nors patenkinti klientai skleidžia žinutę, tačiau ji yra gerokai silpnesnė nei nusivylusių ar nepatenkintų klientų atsiliepimai, kurie, anot tyrimų, yra net 10-20 kartų dažnesni. „Tad siekiant apčiuopiamo rekomendacijų rinkodaros, dažnai vadinamos „iš lūpų į lūpas“, efekto, būtina investuoti į įvairesnes priemones nei vien tik geras klientų aptarnavimas“, – sako p. Lungys.

Siekiant, kad kuo daugiau žmonių rekomenduotų įmonę, padeda dvi pagrindinės strategijos.

„Pirma – susikurtas ir išplėtotas kuo platesnis jus rekomenduojančių asmenų tinklas. Antra – jiems efektyviai iškomunikuota pozityvi, lengvai iš lūpų į lūpas perduodama, jus rekomenduojanti žinutė“, – esminius dalykus įvardija pašnekovas.

Pasitiki labiau

Reikia nepamiršti, kad rekomenduoti gali ne tik patenkinti klientai, bet ir įmonės darbuotojai, tiekėjai, verslo partneriai.

„Plėsdami savo verslo kontaktų tinklą, vadovaukitės paprastu trijų žingsnių procesu. Pirmiausia tapkite jūsų potencialiems rekomenduotojams matomi ir žinomi. Vėliau įrodykite jiems savo bei siūlomų produktų ir paslaugų patikimumą, ir tik po to tikėkitės potencialių užsakymų bei rekomendacijų jūsų verslui. Prieš imdamiesi veiksmų, kruopščiai suplanuokite, kokiose auditorijose jūs ir jūsų prekės ženklas turi tapti labiau matomu, kaip įrodysite, kad esate verti pasitikėjimo, ir, galiausiai, kaip iškomunikuosite veiksmingą žinutę, grįštančią rekomendacijomis jūsų verslui“, – pataria „BNI Lietuva“ vadovas.

Svarbu, kad jus tiek klientai, tiek verslo partneriai labiau pažintų, įsitikintų, kad jūsų prekę ar paslaugą verta rekomenduoti, nes už kiekvieną rekomedaciją ją davęs žmogus jaučiasi kažkiek atsakingas, nes jis siekia, kad ja pasinaudojęs jo artimasis taip pat liktų patenkintas.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
54.000 Lietuvos gyventojų sulauks VMI laiškų 6

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki šiandien dar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Finansai
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 9

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01
9 paslaugų Mažeikiams buvo per daug – liko dvi ir ramūs pirmadieniai Premium

Pirmas ramus pirmadienis per penkerius metus ateina tada, kai tiksliai žinai, kokią paslaugą verslas siūlys...

A. Juškos šiltnamių ūkis: elgėsi kitaip negu stambieji, dabar patys – tarp didžiausiųjų Premium

Pirkėjai ieško lietuviškų daržovių, todėl prekybos tinklai dairosi ūkininkų, galinčių jas tiekti. Šie galėtų...

Agroverslas
2018.06.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau