Kaip neišgąsdinti darbuotojų, kai vadovas dirba kartu

Publikuota: 2016-10-30
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vadovui kartkartėmis padirbėti su darbuotojais naudinga, nes galima iš arčiau pamatyti, su kokiais iššūkiais susiduria personalas. Specialistai atkreipia dėmesį, kad dirbant su komanda irgi reikia laikytis taisyklių, kitaip darbuotojai jaus diskomfortą arba manys, jog jų darbas stebimas pro didinamąjį stiklą.

Smulkieji verslininkai noriai stoja prie prekystalio nuosavose parduotuvėse, išvežioja prekes klientams, priima užsakymus, kitaip tariant, daro viską, ko nesuspėja darbuotojai. Arvydas Būta, konsultacijų bendrovės „Grand partners“ konsultantas, akcentuoja, kad norint iš bendros veiklos turėti naudos, reikia iš anksto įmonėje sukurti atitinkamą darbo kultūrą bei santykį su darbuotojais.

Trys žingsniai

Jei vadovas niekada nedirbo su darbuotojais, o vieną dieną nei iš šio nei iš to pareiškia norą dirbti kartu, komandai gali kilti įtarimų. Norint to išvengti, pataria p. Būta, vertėtų darbuotojus iš anksto informuoti, kad konkrečią dieną vadovas norės padirbėti kartu.

„Ne tik praneškite darbuotojams, kad ketinate dirbti su komanda, bet ir paaiškinkite, kodėl nusprendėte tą padaryti. Svarbu, kad darbuotojai suprastų, jog vadovas dirba kartu ne todėl, kad nori juos kontroliuoti, o norėdamas sužinoti, kaip galėtų pagerinti teikiamas paslaugas“, – detalizuoja p. Būta.

Dirbant kartu derėtų išlaikyti draugišką santykį su darbuotoju, nepulti jo kritikuoti, kai šis bendrauja su klientu: kai vadovas kliento akivaizdoje auklėja darbuotoją, vargu ar tokios pamokos duos norimą rezultatą. Greičiau priešingai, darbuotojas stengsis tik tada, kai jį stebės vadovas.

„Bus daug efektyviau, jei vadovas darbo dienos pastebėjimus užsirašys ir vėliau aptars su darbuotoju. Delsti nereikėtų, pasikalbėti su darbuotoju tinkamiausias laikas pasibaigus darbo dienai. Aišku, leiskite žmogui kiek atsikvėpti, išgerti kavos, tada kalbėkitės“, – kalba p. Būta.

Pradėti pokalbį su darbuotoju derėtų nuo pozityvių dalykų, tai yra, ką jis darė gerai. Pavyzdžiui, maloniai šypsodamasis pasitiko klientą, gražiai atsisveikino.

„Norimo efekto nebus, jei darbuotojui tik pažersite kritikos. Geriau pasiteiraukite, kaip, jo nuomone, būtų galima patobulinti darbą. Kai žmogui suteikiame galimybę pačiam įsivertinti darbą, jis jaučiasi atsakingas už savo veiksmus ir imasi iniciatyvos“, – nurodo pašnekovas.

Kaip klientas

Būna atvejų, pastebi p. Būta, kai darbuotojas nežino, kaip galėtų ištaisyti klaidas savo darbe. Tokiu atveju vadovo pareiga yra nukreipti darbuotoją tinkama linkme arba pasufleruoti, kaip jam derėtų elgtis.

„Kai darbuotojas tikrai nežino, ką daro blogai, vertėtų žmogaus paklausti, kaip jis jaustųsi būdamas kliento vietoje. Sakykime, pardavėjas, bendraudamas su pirkėju, atsiliepia telefonu. Kaip tada klientas jaučiasi, kaip tokiu atveju derėtų elgtis. Galbūt verta pabaigti bendrauti su pirkėju ir vėliau perskambinti. Arba atsiprašyti pirkėjo, atsiliepti ir trumpai pakalbėti“, – pasakoja p. Būta.

Po pokalbio darbuotoju sudarykite planą, kaip planuojate taisyti klaidas. Patartina per savaitę susikoncentruoti ties vienu tobulintinu dalyku. Vėliau vadovas su darbuotoju turėtų susėsti ir peržvelgti rezultatus.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Socialinį tinklą perkėlė į kitokią kavinę: renkasi superherojai

Vilniuje veikianti „Geek Cafe“ – erdvė, skirta fantastinių žaidimų mėgėjams, kaip ir buvo tikėtasi, pritraukė...

Kaip Skuodo ar Lazdijų klientą paversti savo pirkėju

E. prekyba naikina geografines ribas, tačiau pirkėjų sulaukia ne kiekviena virtuali parduotuvė. Kaip...

Ką daryti, kad gautas užsakymas – tiesiog per didelis

Gusto namai su pirkėjais iš Suomijos dėl eksporto derėjosi dvejus metus, tačiau kai sutartis buvo pasirašyta,...

Atidarė parduotuvę specialiai kauniečiams, bet prasilenkė internete Premium

Kai vieno miesto gyventojai sudaro reikšmingą perkančiųjų e. parduotuvėje dalį, atrodo, tikslinga tame mieste...

Dėl verslo metė puikų darbą IT įmonėse – dabar lyg atostogose Premium 4

Atsisakyti puikaus samdomo darbo ir imtis verslo – ne tik rizikingas, bet ir sunkus sprendimas. Vis dėlto...

Pagal mokesčių naštą Lietuva taikosi į ES dešimtuką Premium 7

Įgyvendinus mokesčių reformą, Lietuvoje darbo jėgos apmokestinimas turėtų tapti mažiausias Baltijos šalyse, o...

Finansai
2018.04.19
Sugriežtinti reikalavimai vienus sužlugdė, kitiems atvėrė akis Premium

Nauja tvarka, kurią įveda institucijos, jei ir apsunkina kasdieninę veiklą, kartais priverčia į verslą...

Sprendimai, kai patalpų nuomos kaina peržengia sveiko proto ribas Premium 1

Kuo smulkesnis verslas, tuo sudėtingiau jam derėtis dėl patalpų nuomos kainos, ypač kai sutartis baigiasi ir...

Esate skolingi bendrovei? Jūsų skolos gali imtis „Sodra“ Premium 7

Jūsų bendrovė gali sulaukti „Sodros“ reikalavimo sumokėti skolą, nors įmonė su šia įstaiga atsiskaito...

Finansai
2018.04.18
Juodžiausia diena verslui: ką daryti, kai vienintelis partneris pasitraukia Premium

Galima sėkmingai auginti verslą ir galvoti apie plėtrą, tačiau yra dalykų, kurių nenumatysi. Vis dėlto...

Kaip lengviau pritraukti darbuotojų

Daugelis smulkiųjų įmonių vadovų, ieškodami darbuotojų, nurodo standartinius reikalavimus ir teikiamą naudą,...

Vadyba
2018.04.17
Be modernios veterinarijos klinikos, Ukmergėje – ir greitoji pagalba gyvūnams Premium

Įgyvendinti kadaise puoselėtą svajonę versle užtenka kelių dalykų – patirties, lėšų investicijoms ir tinkamų...

Finansų ministras: mokesčius slepiantys verslai lieka be bankų kreditų Premium 2

Su šešėliu draugaujančioms įmonėms bus gerokai sunkiau gauti banko kreditą ir beveik neįmanoma laimėti...

Finansai
2018.04.17
Atrado verslą, kai užtenka vieno pardavimo, ir milijoninė apyvarta jau yra Premium

UAB „Paleo Group“, kurioje dirba tik vienas žmogus, pernai pasiekė 1,2 mln. Eur apyvartą įvykdydama tik vieną...

Restoraną vietoje Italijos įkūrė Anykščiuose ir neprašovė Premium

Šeimos restoranas „5 Taškai“ garsina Anykščius gastronomijos žemėlapyje, nors jo įkūrėjai per metus reklamai...

Verslo laiko juostą galima panaudoti rinkodaroje

Nebe pirmus metus veikiantys prekės ženklai turi istoriją, kurią gali panaudoti rinkodarai, – verslo praeitis...

Rinkodara
2018.04.15
Klientai mėgsta verslo istorijas: papasakokite jiems ir savąją

Į savo prekės ženklą verta investuoti ir smulkiajam verslui. Kodėl?

Rinkodara
2018.04.15
Pusės milijono vertės mamutas – lankytojams nemokamai

Į sostinę atkeliavo unikalus eksponatas – mamuto griaučiai. Tai – pirmas kartas, kai Lietuvoje bus galima...

Laisvalaikis
2018.04.14
Dar kuriant kavinę, kurioje svarbiausia žaisti, klientai jau buvo žinomi Premium

Kai norima įprasminti savo pomėgį, galima bendraminčius, kurie domisi fantastiniais žaidimais, suburti...

Eksportas kitaip: net smulkiajam verslui verta steigti įmonę užsienye Premium 1

Kai įmonė ar jos filialas yra kitoje šalyje, ne tik lengviau pasiekti tenykštį pirkėją, pažinti jo poreikius,...

Mano verslas
2018.04.13

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau