Kaip neišgąsdinti darbuotojų, kai vadovas dirba kartu

Publikuota: 2016-10-30
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Vadovui kartkartėmis padirbėti su darbuotojais naudinga, nes galima iš arčiau pamatyti, su kokiais iššūkiais susiduria personalas. Specialistai atkreipia dėmesį, kad dirbant su komanda irgi reikia laikytis taisyklių, kitaip darbuotojai jaus diskomfortą arba manys, jog jų darbas stebimas pro didinamąjį stiklą.

Smulkieji verslininkai noriai stoja prie prekystalio nuosavose parduotuvėse, išvežioja prekes klientams, priima užsakymus, kitaip tariant, daro viską, ko nesuspėja darbuotojai. Arvydas Būta, konsultacijų bendrovės „Grand partners“ konsultantas, akcentuoja, kad norint iš bendros veiklos turėti naudos, reikia iš anksto įmonėje sukurti atitinkamą darbo kultūrą bei santykį su darbuotojais.

Trys žingsniai

Jei vadovas niekada nedirbo su darbuotojais, o vieną dieną nei iš šio nei iš to pareiškia norą dirbti kartu, komandai gali kilti įtarimų. Norint to išvengti, pataria p. Būta, vertėtų darbuotojus iš anksto informuoti, kad konkrečią dieną vadovas norės padirbėti kartu.

„Ne tik praneškite darbuotojams, kad ketinate dirbti su komanda, bet ir paaiškinkite, kodėl nusprendėte tą padaryti. Svarbu, kad darbuotojai suprastų, jog vadovas dirba kartu ne todėl, kad nori juos kontroliuoti, o norėdamas sužinoti, kaip galėtų pagerinti teikiamas paslaugas“, – detalizuoja p. Būta.

Dirbant kartu derėtų išlaikyti draugišką santykį su darbuotoju, nepulti jo kritikuoti, kai šis bendrauja su klientu: kai vadovas kliento akivaizdoje auklėja darbuotoją, vargu ar tokios pamokos duos norimą rezultatą. Greičiau priešingai, darbuotojas stengsis tik tada, kai jį stebės vadovas.

„Bus daug efektyviau, jei vadovas darbo dienos pastebėjimus užsirašys ir vėliau aptars su darbuotoju. Delsti nereikėtų, pasikalbėti su darbuotoju tinkamiausias laikas pasibaigus darbo dienai. Aišku, leiskite žmogui kiek atsikvėpti, išgerti kavos, tada kalbėkitės“, – kalba p. Būta.

Pradėti pokalbį su darbuotoju derėtų nuo pozityvių dalykų, tai yra, ką jis darė gerai. Pavyzdžiui, maloniai šypsodamasis pasitiko klientą, gražiai atsisveikino.

„Norimo efekto nebus, jei darbuotojui tik pažersite kritikos. Geriau pasiteiraukite, kaip, jo nuomone, būtų galima patobulinti darbą. Kai žmogui suteikiame galimybę pačiam įsivertinti darbą, jis jaučiasi atsakingas už savo veiksmus ir imasi iniciatyvos“, – nurodo pašnekovas.

Kaip klientas

Būna atvejų, pastebi p. Būta, kai darbuotojas nežino, kaip galėtų ištaisyti klaidas savo darbe. Tokiu atveju vadovo pareiga yra nukreipti darbuotoją tinkama linkme arba pasufleruoti, kaip jam derėtų elgtis.

„Kai darbuotojas tikrai nežino, ką daro blogai, vertėtų žmogaus paklausti, kaip jis jaustųsi būdamas kliento vietoje. Sakykime, pardavėjas, bendraudamas su pirkėju, atsiliepia telefonu. Kaip tada klientas jaučiasi, kaip tokiu atveju derėtų elgtis. Galbūt verta pabaigti bendrauti su pirkėju ir vėliau perskambinti. Arba atsiprašyti pirkėjo, atsiliepti ir trumpai pakalbėti“, – pasakoja p. Būta.

Po pokalbio darbuotoju sudarykite planą, kaip planuojate taisyti klaidas. Patartina per savaitę susikoncentruoti ties vienu tobulintinu dalyku. Vėliau vadovas su darbuotoju turėtų susėsti ir peržvelgti rezultatus.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
54.000 Lietuvos gyventojų sulauks VMI laiškų 7

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki šiandien dar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Finansai
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01
9 paslaugų Mažeikiams buvo per daug – liko dvi ir ramūs pirmadieniai Premium

Pirmas ramus pirmadienis per penkerius metus ateina tada, kai tiksliai žinai, kokią paslaugą verslas siūlys...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau