Po bankroto rankų nenuleido: plovyklą iškeitė į naują technlologiją

Publikuota: 2016-10-29
Tomas Ušinskas, UAB „Restorfiksas“ įkūrėjas: „Kai nėra konkurencijos, verslą pradėti kur kas paprasčiau.“
VLADIMIRO IVANOVO (VŽ) NUOTR.
Tomas Ušinskas, UAB „Restorfiksas“ įkūrėjas: „Kai nėra konkurencijos, verslą pradėti kur kas paprasčiau.“ VLADIMIRO IVANOVO (VŽ) NUOTR.

Jei vienas verslas nepasiseka, tai neužkerta kelio imtis kitos veiklos. Net jeigu iki naujos verslo idėjos tenka sukti aplinkkeliu ir kurį laiką padirbėti užsienyje: iš ten galima parsivežti jau gatavą verslo modelį ir jį pritaikyti Lietuvoje.

Tomas Ušinskas visą savo profesinę veiklą sieja su automobiliais. Ilgą laiką dirbęs samdomą darbą, prieš keletą metų pabandė kurti nuosavą verslą: Kaišiadoryse išsinuomojo patalpas, ten įrengė automobilių plovyklą. Viršuje esančiose patalpose buvo atidaryta kavinė „Tomo kava“ – kad klientai, atvežę nuplauti automobilio, turėtų kur jaukiai palaukti. Kaip tąkart p. Ušinskas sakė VŽ, atidaryti kavinę, kuri prekiautų įvairių rūšių kava, be to, būtų pilstoma išsinešti, paskatino tai, kad Kaišiadoryse panašios įstaigos nebuvo.

„Kavos išsinešti galėjai nusipirkti nebent degalinėje ar picerijoje. Mes propaguojame kavos gurkšnojimo kultūrą gatvėje. Turime įrengę ir jaukią kavinę, kur galima prisėsti. Esame įsikūrę netoli traukinių stoties, tad darbą pradedame 6 val. ryte. Daugelis žmonių tada traukiniais važiuoja dirbti į Kauną arba į Vilnių. Anksčiau jiems reikėdavo laukti perone, o dabar jie mielai prisėda pas mus kavos puodelio“, – pasakoja p. Ušinskas.

Vis dėlto tų, kurie vykdami į darbą arba laukdami, kol automobilis bus nuplautas, užsukdavo išgerti kavos, neužteko, kad verslas galėtų išsilaikyti, – po metų vyras paskelbė bankrotą.

„Jei būčiau atidaręs tik plovyklą, gal ir dabar ją tebeturėčiau. Tačiau būtent kavinė ir nusmukdė. Teko pripažinti, kad kaišiadoriečiams nereikia naujienų, – jei būčiau pasiūlęs riebių cepelinų, tradicinių karbonadų ir pigaus alaus nuo ankstaus ryto, gal būčiau paklausus. Bet štai elegantiška kavinukė nepasirodė jiems nereikalinga“, – rankomis skėsteli pašnekovas.

Blizgesys įtikino

Bankrotas daugeliui šalies gyventojų vis dar atrodo tarsi juoda dėmė verslininko biografijoje, tačiau p. Ušinskas tai vertina tarsi gerą pamoką – verčiau imtis to, ką išmanai. Kadangi automobiliai nuolat buvo jo aistra ir pragyvenimo šalinis, sulaukęs pasiūlymo padirbėti Norvegijoje, vyras ilgai nedvejojo.

Ten jis ir išvydo naują produktą „Restor FX“, naudojamą kaip alternatyvą automobilių paviršiui atnaujinti.

„Aš jau keliolika metų poliruoju automobilius, žinau įvairiausių cheminių priemonių. Todėl kai man pradėjo pasakoti apie naują technologiją, buvau nusiteikęs gana skeptiškai, suprask, manęs jau niekas nenustebins. Bet kai pamačiau, kaip atrodo šia priemone atnaujintas automobilis, buvau be žado. Jis blizgėjo kaip ką tik išriedėjęs iš automobilių salono. Supratau, kad nuo šiol noriu dirbti tik su šia technologija“, – pasakoja p. Ušinskas.

Pasirinko Lietuvą

„Restor FX“ sukūrė amerikiečiai, tyrimai buvo atliekami Kanados laboratorijoje. Pašnekovas nurodo, kad kol automobilių paviršiaus atnaujinimo priemonė buvo komercializuota, praėjo net 10 metų – automobilių pramonėje ji naudojama jau apie 6 metus.

Norint dirbti su šia technologija, reikia įsigyti licenciją. Dirbdamas Norvegijoje, p. Ušinskas net neabejojo, kad taps oficialiu šios priemonės platintoju – tik vis negalėjo apsispręsti, kur kurti naują verslą: Norvegijoje ar Lietuvoje.

„Jei būčiau likęs ten, būčiau galėjęs licenciją įsigyti iš savo darbdavio, kuris turėjo teisę ją platinti kitiems tenykščiams verslininkams: tuomet ji būtų man kainavusi perpus pigiau, nei pirkti iš JAV. Tačiau pradėjau dėlioti kitas sąnaudas: už buto nuomą Norvegijoje mokėjau 600 Eur – už tokią sumą galėjau išsinuomoti patalpas verslui Lietuvoje. Be to, ir pragyvenimo išlaidos gerokai skiriasi. Taigi viską pasvėręs, suskaičiavęs, apsisprendžiau grįžti į Lietuvą. Juk čia galų gale namai, visi savi“, – sako verslininkas.

Dar būdamas Norvegijoje, jis ėmė ieškotis patalpų Vilniuje, tartis dėl licencijos. Kol automobilių servisas „Restorfiksas“ pradėjo veikti, praėjo pusmetis.

Už licenciją dirbti su priemone „Restor FX“ ir galimybę ją platinti kitiems Lietuvos verslininkams p. Ušinskas sumokėjo apie 11.000 eurų. Iš viso verslui pradėti reikėjo apie 20.000 Eur.

„Daugiausia kainavo JAV įmonės atstovo atvykimas į Lietuvą ir jo surengti mokymai bei įvertinimas, kad su jų sukurta priemone dirbu nepriekaištingai. Jei kas norės pirkti licenciją Lietuvoje iš manęs, jos kaina bus 3.500 Eur, nes nuvykti iš Vilniaus kad ir į Klaipėdą juk ne tas pats, kas iš JAV į Lietuvą“, – šypteli pašnekovas,

Automobilį atnaujinti kainuoja 300 Eur. Anot p. Ušinsko, automobilio spalvai atnaujinti ir blizgesiu, lyg jis būtų ką tik nuo gamyklos konvejerio, suteikiama garantija galioja tiek, kiek bus naudojamas automobilis.

„Lietuvoje tai yra absoliuti naujovė, bet iš klientų atsiliepimų ir rekomendacijų savo pažįstamiems matau, kad ji netrukus prigis“, – sako UAB „Restorfiksas“ įkūrėjas.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

E. parduotuvę sukūrė, kai dar nebuvo pirkėjų, bet plečiasi tik po dešimtmečio Premium

Lietuviška e. parduotuvė, sukaupusi tiek internetinės prekybos patirties, kiek laiko Lietuvoje iš viso...

Gazelė
05:45
Nusivylę augalais, kurie neprigyja, pirkėjai kokybės ieško medelynuose

Nors prekybos centruose ar turguose galima rasti augalų, kokių tik širdis geidžia, tačiau ne vienas pirkėjas...

Gazelė
2019.04.22
Latviai pradėjo gaminti marinuotų agurkų skonio degtinę 2

Prekės ženklo „Moskovskaya“ liniją papildė 4 nauji degtinės gėrimai, kuriems kurti panaudoti senoviniai...

Gazelė
2019.04.22
Molinių taikinių jau neužtenka – Švenčionyse kuria interaktyvią šaudyklą Premium

Švenčionių r. įrengta šaudykla modernizuojama iš esmės: bus ne tik įrengta stendinio šaudymo aikštelė ir dvi...

Gazelė
2019.04.22
Verslo įkūrėjų patirtis: net ir nedidelė klaida kainuoja 

Verslo pradžioje klaidų pridaroma daugiausia – pirmaisiais metais uždaroma kone pusė pradėjusių dirbti...

Gazelė
2019.04.21
Estai atrado lietuviškus dūmų detektorius  – „Eldes“ vos spėja juos gaminti Premium 2

Idėją patobulinti produktą gali pasiūlyti ir klientai: estų saugos tarnyba paprašė UAB „Eldes“ nuotolinį dūmų...

Gazelė
2019.04.19
Idėja iš Londono: lietuviai sukūrė sporto klubus vienijančią interneto platformą Premium

Aktyvi dviejų vaikų mama Greta Šidlauskienė su broliu Laurynu Gružinsku sukūrė sporto klubus vienijančią...

Paslaugos
2019.04.18
Didžiausias Šiaurės Europos dviračių gamintojas pardavinėti mokosi iš smulkiųjų Premium 1

Gamintojų kooperacija ar skatinimas tą daryti – įprastas reiškinys, tačiau bendradarbiavimas neįpareigoja...

Gazelė
2019.04.18
Ne visi smulkiausi ūkininkai privalo mokėti GPM – yra išlygų

Pernai įsigaliojus Gyventojų pajamų mokesčio pakeitimams, žemės ūkio veikla prilyginta individualiajai.

Gazelė
2019.04.17
„No Forks“ plėtra: „Oze“ vėl nusidriekė eilės, dar vieno prekybos centro laukia Premium 8

100 buritų per vieną valandą – toks greitis pasiektas per antrojo meksikietiško maisto restorano „No Forks“...

Gazelė
2019.04.17
Galėjo apsiriboti prancūzų darbo pasiūlymu, bet atsiplėšė šios rinkos dalį Premium

UAB „Galanis“ užsakymų turi kur kas daugiau, nei spėja gaminti – gelbsti tai, kad rudenį bei žiemą,...

Gazelė
2019.04.17
Moderniausio bokso klubo Lietuvoje įkūrėjai pirmąjį ringą surentė iš palečių Premium

Kovą Vilniaus Kalvarijų gatvėje atidarytas bokso ir fizinio rengimo sporto klubas „City Boxing“ prisistato...

Gazelė
2019.04.16
Feisbukas ir pelnas: įsitraukę vartotojai jį kilsteli 1

40% visų pasaulio 18-29 m. amžiaus vartotojų yra aktyvūs socialinėje medijoje. Socialinių tinklų atsiradimas...

Gazelė
2019.04.15
Medelynuose prasidėjo bumas: lenkiški sodinukai – jau ne konkurentai Premium 2

Vis daugiau medelynų įkūrėjų atsisako dalyvauti mugėse ir prekiauja tik savo sklype. Dabar į medelynus...

Gazelė
2019.04.15
Pirkėjų pageidavimų raktažodis – lengviau ir paprasčiau

Galvojantiems apie pirkėjų rytojaus norus patariama įsidėmėti augantį patogumo ir paprastumo reikalavimą.

Gazelė
2019.04.14
Rado paprastą ir nebrangų būdą pakliūti į akis potencialiam klientui Premium

Dažnas gamintojas savo produktą pirmiausiai pristato mugėse, parodose ir miesto šventėse. Tačiau verta būti...

Gazelė
2019.04.14
Prekyba keičiasi: ką daro, kad pirkėjas ateitų ir rytoj

Prekybos sektoriuje pokyčius lems dirbtinis intelektas, kuris apsipirkimą pakeis iš esmės. Tokias prognozes...

Gazelė
2019.04.13
„eGariunai.com“ neišdegė, bet internetinis turgus bus Premium

Turgavietėms modernėjant ir plečiant veiklą iki kultūros ir pramogų, dar viena iniciatyva sutelkti...

Gazelė
2019.04.12
Reklamdavių žinutė „Facebook“: stabdome paskyras ir remsimės influenceriais Premium

Pasaulinis Jungtinės Karalystės (JK) rankų darbo kosmetikos prekės ženklas „Lush“ praneša išjungiantis...

Gazelė
2019.04.11
Mažesnių miestų realybė: atvažiavai nelaiku, gali likti nevalgęs 2

Alkanas žmogus yra piktas žmogus. Ypač tada, kai jis atvykęs į svetimą miestą, o maitinimo įstaigos dar...

Gazelė
2019.04.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau