Po bankroto rankų nenuleido: plovyklą iškeitė į naują technlologiją

Publikuota: 2016-10-29
Tomas Ušinskas, UAB „Restorfiksas“ įkūrėjas: „Kai nėra konkurencijos, verslą pradėti kur kas paprasčiau.“
VLADIMIRO IVANOVO (VŽ) NUOTR.
Tomas Ušinskas, UAB „Restorfiksas“ įkūrėjas: „Kai nėra konkurencijos, verslą pradėti kur kas paprasčiau.“ VLADIMIRO IVANOVO (VŽ) NUOTR.

Jei vienas verslas nepasiseka, tai neužkerta kelio imtis kitos veiklos. Net jeigu iki naujos verslo idėjos tenka sukti aplinkkeliu ir kurį laiką padirbėti užsienyje: iš ten galima parsivežti jau gatavą verslo modelį ir jį pritaikyti Lietuvoje.

Tomas Ušinskas visą savo profesinę veiklą sieja su automobiliais. Ilgą laiką dirbęs samdomą darbą, prieš keletą metų pabandė kurti nuosavą verslą: Kaišiadoryse išsinuomojo patalpas, ten įrengė automobilių plovyklą. Viršuje esančiose patalpose buvo atidaryta kavinė „Tomo kava“ – kad klientai, atvežę nuplauti automobilio, turėtų kur jaukiai palaukti. Kaip tąkart p. Ušinskas sakė VŽ, atidaryti kavinę, kuri prekiautų įvairių rūšių kava, be to, būtų pilstoma išsinešti, paskatino tai, kad Kaišiadoryse panašios įstaigos nebuvo.

„Kavos išsinešti galėjai nusipirkti nebent degalinėje ar picerijoje. Mes propaguojame kavos gurkšnojimo kultūrą gatvėje. Turime įrengę ir jaukią kavinę, kur galima prisėsti. Esame įsikūrę netoli traukinių stoties, tad darbą pradedame 6 val. ryte. Daugelis žmonių tada traukiniais važiuoja dirbti į Kauną arba į Vilnių. Anksčiau jiems reikėdavo laukti perone, o dabar jie mielai prisėda pas mus kavos puodelio“, – pasakoja p. Ušinskas.

Vis dėlto tų, kurie vykdami į darbą arba laukdami, kol automobilis bus nuplautas, užsukdavo išgerti kavos, neužteko, kad verslas galėtų išsilaikyti, – po metų vyras paskelbė bankrotą.

„Jei būčiau atidaręs tik plovyklą, gal ir dabar ją tebeturėčiau. Tačiau būtent kavinė ir nusmukdė. Teko pripažinti, kad kaišiadoriečiams nereikia naujienų, – jei būčiau pasiūlęs riebių cepelinų, tradicinių karbonadų ir pigaus alaus nuo ankstaus ryto, gal būčiau paklausus. Bet štai elegantiška kavinukė nepasirodė jiems nereikalinga“, – rankomis skėsteli pašnekovas.

Blizgesys įtikino

Bankrotas daugeliui šalies gyventojų vis dar atrodo tarsi juoda dėmė verslininko biografijoje, tačiau p. Ušinskas tai vertina tarsi gerą pamoką – verčiau imtis to, ką išmanai. Kadangi automobiliai nuolat buvo jo aistra ir pragyvenimo šalinis, sulaukęs pasiūlymo padirbėti Norvegijoje, vyras ilgai nedvejojo.

Ten jis ir išvydo naują produktą „Restor FX“, naudojamą kaip alternatyvą automobilių paviršiui atnaujinti.

„Aš jau keliolika metų poliruoju automobilius, žinau įvairiausių cheminių priemonių. Todėl kai man pradėjo pasakoti apie naują technologiją, buvau nusiteikęs gana skeptiškai, suprask, manęs jau niekas nenustebins. Bet kai pamačiau, kaip atrodo šia priemone atnaujintas automobilis, buvau be žado. Jis blizgėjo kaip ką tik išriedėjęs iš automobilių salono. Supratau, kad nuo šiol noriu dirbti tik su šia technologija“, – pasakoja p. Ušinskas.

Pasirinko Lietuvą

„Restor FX“ sukūrė amerikiečiai, tyrimai buvo atliekami Kanados laboratorijoje. Pašnekovas nurodo, kad kol automobilių paviršiaus atnaujinimo priemonė buvo komercializuota, praėjo net 10 metų – automobilių pramonėje ji naudojama jau apie 6 metus.

Norint dirbti su šia technologija, reikia įsigyti licenciją. Dirbdamas Norvegijoje, p. Ušinskas net neabejojo, kad taps oficialiu šios priemonės platintoju – tik vis negalėjo apsispręsti, kur kurti naują verslą: Norvegijoje ar Lietuvoje.

„Jei būčiau likęs ten, būčiau galėjęs licenciją įsigyti iš savo darbdavio, kuris turėjo teisę ją platinti kitiems tenykščiams verslininkams: tuomet ji būtų man kainavusi perpus pigiau, nei pirkti iš JAV. Tačiau pradėjau dėlioti kitas sąnaudas: už buto nuomą Norvegijoje mokėjau 600 Eur – už tokią sumą galėjau išsinuomoti patalpas verslui Lietuvoje. Be to, ir pragyvenimo išlaidos gerokai skiriasi. Taigi viską pasvėręs, suskaičiavęs, apsisprendžiau grįžti į Lietuvą. Juk čia galų gale namai, visi savi“, – sako verslininkas.

Dar būdamas Norvegijoje, jis ėmė ieškotis patalpų Vilniuje, tartis dėl licencijos. Kol automobilių servisas „Restorfiksas“ pradėjo veikti, praėjo pusmetis.

Už licenciją dirbti su priemone „Restor FX“ ir galimybę ją platinti kitiems Lietuvos verslininkams p. Ušinskas sumokėjo apie 11.000 eurų. Iš viso verslui pradėti reikėjo apie 20.000 Eur.

„Daugiausia kainavo JAV įmonės atstovo atvykimas į Lietuvą ir jo surengti mokymai bei įvertinimas, kad su jų sukurta priemone dirbu nepriekaištingai. Jei kas norės pirkti licenciją Lietuvoje iš manęs, jos kaina bus 3.500 Eur, nes nuvykti iš Vilniaus kad ir į Klaipėdą juk ne tas pats, kas iš JAV į Lietuvą“, – šypteli pašnekovas,

Automobilį atnaujinti kainuoja 300 Eur. Anot p. Ušinsko, automobilio spalvai atnaujinti ir blizgesiu, lyg jis būtų ką tik nuo gamyklos konvejerio, suteikiama garantija galioja tiek, kiek bus naudojamas automobilis.

„Lietuvoje tai yra absoliuti naujovė, bet iš klientų atsiliepimų ir rekomendacijų savo pažįstamiems matau, kad ji netrukus prigis“, – sako UAB „Restorfiksas“ įkūrėjas.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
54.000 Lietuvos gyventojų sulauks VMI laiškų 7

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki šiandien dar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Finansai
2018.07.18
„Ebay“ pamėgtas mados aukcionierius – Ukmergėje Premium 4

Daikto vertė ir kaina nebūtinai atitinka viena kitą, o pagal tam tikrus požymius vertingas daiktas savo...

Elektroniniai arbatpinigiai: palikus eurą, padavėjui tenka 49 ct Premium 11

Vieša paslaptis, kad dažniausiai gautų arbatpinigių padavėjai ir kiti paslaugų teikėjai nedeklaruoja ir...

Ant prekystalio – dvi pelningai veikiančios Tauragės įmonės 8

Savivaldybei priklausančių UAB „Dunokai“ (56,14%) ir Tauragės butų ūkio (100%) akcijos, kurių bendra pradinė...

Rinkos
2018.07.16
Kai plėtra užtrunka: patalpų laukia dvejus metus, kliento palauks dar trejus Premium

Suplanuota ir galima plėtra kartais užtrunka – Šalčininkų kanceliarinių prekių UAB „Eripo“ patalpų trečiai...

Kodėl buvę darbuotojai tampa verslo pirkėjais

Darbdaviams svarbu motyvuoti darbuotoją ne tik dėl to, kad šis neišeitų pas konkurentą, bet ir kad nesiimtų...

Vadyba
2018.07.15
Paštomatų pavyzdį pritaiko drabužių valymo versle 1

UAB „Valykla.lt“ plečia drabužių valymo spintų verslo centruose tinklą. Šiuo metu veikia 6, tariamasi dėl...

Įmonių patirtis: kaip ieškoti gerų darbuotojų 17

Kai reikia prekybos ar maitinimo įmonei darbuotojo čia ir dabar, suveikia ir skelbimas, pakabintas ant lango.

Vadyba
2018.07.14
Restorano namie įkūrėjos bandymas atidaryti dar ir barą miestelyje nepasiteisino Premium

Namų restoranas „Kacės virtuvėlė“ sulaukia tiek svečių, kad visų negali priimti, tačiau kitas Jurgitos...

Nesikliovė patogiais užsakymais – per 10 metų atlyginimai vėlavo tik kartą Premium

Geriau turėti daug mažų įmonių užsakymų nei kliautis patogiais, bet rizikingais klientais, kurie bet kada...

Pramonė
2018.07.12
Įmonė persikrausto: kokių klaidų reikėtų vengti Premium

Kai verslas perkeliamas į kitas patalpas, iškyla ne tik pavojus prarasti dalį klientų, nes šie dažnai nėra...

Vadyba
2018.07.11
Anykščių kosmetikos gamintojai žino, kur gauti paramos eksportui Premium

Pažintis su augalais gali paskatinti palikti didmiestį ir virsti rankų darbo kosmetikos verslu. O jei šis...

Pramonė
2018.07.08
Kodėl vadovas be karūnos – priimtinesnis

Sakoma, jei nori sužinoti, ko darbuotojams labiausiai reikia, paklausk jų pačių. Tačiau nėra jokių garantijų,...

Vadyba
2018.07.06
Iš anksto augimui nesiruošiama Premium 9

Verslo plėtra kupina iššūkių, kuriems, atrodytų, galima pasirengti, tačiau verslo konsultantai tikina, kad...

Vadyba
2018.07.03
Verslo plėtra: kyla pavojus tapti konkurentu pačiam sau Premium

Verslą plėsti galima ne tik geografiškai, bet ir imantis naujos veiklos. Bet kuriuo atveju plėtros...

Vadyba
2018.07.03
Anykščių verslininkė: nežiūrėkite serialų ir viską spėsite Premium 1

Suvaldyti 4 skirtingus verslus nėra paprasta, tačiau Rita Šimkienė su vyru jau išmoko, kaip tai padaryti.

Parduotuvę atidarę kelioms savaitėms ir parduoda, ir patyrinėja 1

Laikinosios (angl. Pop up) parduotuvės – vienas iš būdų e. prekybą papildyti fizine, taip pat tiesiogiai...

Plėtros kryptį nurodo patys klientai 1

Tie, kas imasi maitinimo verslo, stengiasi būti ten, kur daugiausia praeivių, o dar geriau – turistų. Vis...

Rinkodara
2018.07.01
9 paslaugų Mažeikiams buvo per daug – liko dvi ir ramūs pirmadieniai Premium

Pirmas ramus pirmadienis per penkerius metus ateina tada, kai tiksliai žinai, kokią paslaugą verslas siūlys...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau