Kodėl pirkėjai noriai moka už istorijas

Publikuota: 2016-10-08
Rinkodaristai žodį „dėvėtas“ prilygina istorijai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rinkodaristai žodį „dėvėtas“ prilygina istorijai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Apie 10.000 – maždaug tiek vestuvinių suknelių antrinėje šalies rinkoje pardavinėjama šiandien. Armina Staniulienė, pirmojo Lietuvoje dėvėtų suknelių komiso „MyDAY.lt“ įkūrėja, – viena iš verslininkų, pagavusių nenustojančią kilti vintažinio verslo bangą. Tokios verslo krypties pagrindas – istorijos, kurios girdimos iš atiduodančiųjų nebereikalingus daiktus ir perduodamos naujiems klientams.

Kylant pragyvenimo lygiui, sulig naujų drabužių mažmenine prekyba bei importu auga ir dėvėtų drabužių verslas. Dažniausiai vintažinės prekės Lietuvą pasiekia iš Jungtinės Karalystės, Švedijos, Vokietijos, Nyderlandų, ir Lenkijos.

Pagrindiniais tokio verslo rizikos veiksniais Justas Jonikas, SEB banko Lėšų valdymo ir prekybos finansavimo departamento direktorius, išskiria investicijas į ilgalaikį turtą, pavyzdžiui, nuomą, investicijas į ne pagrindinę veiklą, spartų pardavimų augimą, nesugebant jo suvaldyti, prekių sezoniškumą, naujų produktų įvedimą į rinką, sukuriamos pridėtinės vertės, pelno maržų bei prisiimamos rizikos disbalansą.

Ir fiziniai asmenys

Išmaniosios technologijos, internetas, prieinamas didžiajai daliai gyventojų, 1.4 mln. lietuvių persikėlimas į socialinį tinklą „Facebook“ diskusijos apie vintažinį verslą pranešėjų nuomone, sukuria geresnes sąlygas tokio verslo pradžiai ir reklamai mažesniais kaštais. Visgi, kaip sakė p. Jonikas, remiantis bendrąją naujų verslų praktika, tik dviem startuoliams iš dešimties pavyksta neužgesti savo veiklos pradžioje.

Ramintos Stravinskaitės, advokatų kontoros „GLIMSTEDT“ teisininkės, teigimu, dažniausias vintažinio verslo pasirenkamas elektroninės komercijos modelis – mažmeninė prekyba, kitaip tariant, verslas vartotojui.

Prekiauti vintažu gali tiek juridiniai, tiek fiziniai asmenys pagal verslo pažymą.

„Verslo liudijimas, šiuo atveju, neleidžiamas, nes ši veiklos sritis nepatenka į liudijimu leidžiamų veiklų sąrašą“, – priduria teisininkė. Jos teigimu, įprastai, tokios srities verslininkui nusprendus steigti juridinį asmenį, pasirenkama mažosios bendrijos (MB) forma dėl nebūtino įstatinio kapitalo bei mažesnės rizikos turtu.

Teisinių reikalavimų nedaug

Teisinių reikalavimų, kurie taikomi dėvėtų drabužių verslui, sąrašas nėra ilgas.

„Didžiausi reikalavimai taikomi vaikiškoms prekėms: negalima prekiauti dėvėtų vaikišku apatiniu trikotažu, avalyne, žaislais. Pardavėjas taip pat turi užtikrinti, kad prekė būtų švari, dezinfekuota ir pateikti informaciją vartotojui, kad jis taip pat turi darkart išsiskalbti, išvalyti chemiškai apdorotą prekę“, – aiškina teisininkė.

Vienintelė aplinkybė, kada vartotojas gali pareikšti pretenzijas dėl vintažinės prekės, – kai jos kokybė neatitinka tos, kuri nurodyta iš anksto. „Padevėta prekė – nėra nauja. Natūralu, kad ji gali turėti defektų. Rekomenduojama suteikti informaciją apie visus prekės trūkumus, prieš ją parduodant“, – verslininkams pataria p. Stravinskaitė.

Kuriant internetinę dėvėtų drabužių parduotuvę, svarbą įgauna asmens duomenų apsauga. Elektroninėse parduotuvėse paprastai būtina registracija, kurioje pirkėjas turi pateikti savo asmeninę informaciją. Verslininkas, kuriantis tokią parduotuvę, turėtų užsiregistruoti asmens duomenų valdytoju ir pateikti asmens duomenų tvarkymo puslapyje taisykles, kad išvengtų gresiančių bausmių.

„Kol kas baudos, neužtikrinant asmens duomenų apsaugos, nėra didelės – neperžengia 2.000 Eur ribos. Visgi nuo 2018 m. įsigalioję pakeitimai įgalins tokio dydžio baudas, kurios lengvai galės verslą nuvesti į bankrotą“, – sako teisininkė.

Vartotojai įtikinami istorijomis

„Rinkodaristai žodį „dėvėtas“ prilygina istorijai. Todėl, komunikuojant informaciją apie vintažinį produktą, taikoma turinio rinkodara – unikalaus turinio kūrimas arba naujų vartotojų ieškojimas vietoje tiesioginės reklamos“, – rinkodaristų požiūrį į vintažinį verslą dėsto Aurelija Plioplytė, reklamos agentūros „Market Rats“ kūrybos skyriaus vadovė.

Pranešėjos nuomone, reklamos biudžetas tokiam verslui – būtinas. Kitu atveju, jis gali likti nepastebėtas. Kaip palankią vietą transliuoti tęstinumą turinčią produkto istoriją p. Aurelija įvardija socialinį tinklą „Facebook“. „Šis socialinis tinklas suteikia galimybę taikyti daugiafunkcines reklamos formas, pagauti tikslinę auditoriją, lokalizuojant reklamą. Renkantis reklamą socialiniame tinkle „Facebook“, galima realiu laiku matyti jos rezultatyvumą ir, esant reikalui, nutraukti. Be to, reklamuotis socialiniame tinkle – pigiau nei ją spausdinti ar talpinti stotelėse“, – teigia p. Plioplytė.

Konferencijos metu užsiminta ir apie naują, Lietuvoje neseniai pradėtą naudoti rinkodaros sritį, – influencinę rinkodarą. Daug sekėjų socialiniuose tinkluose turintys ir visuomenei žinomi asmenys gali pritraukti nemažai pirkėjų, reklamuodami vintažinio verslo siūlomas prekes. Kitas p. Aurelijos įvardintas rinkodarinis metodas dėvėtų drabužių ir senų daiktų verslui, kol kas dar nepasiekęs mūsų šalies rinkos, – „Facebook“ turgelis: socialinio tinklo funkcija rasti netoliese parduodamus daiktus.

Kamilė Kovalska, tos pačios reklamos agentūros SEO grupės vadovė, pridūrė, kad, siekiant pritraukti vartotojus pirkti vintažinio verslo prekes, nereikėtų pamiršti ir tų, kuriems įdomios tokios pačios kategorijos naujos prekės.

Sekite „Gazelės“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Gazelė“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kodėl parduotuvė parduotuvėje geriau už krautuvę senamiestyje Premium

Renkantis parduotuvei vietą būtina įvertinti ne tik praeivių srautus, bet ir atsižvelgti į jų apsipirkimo...

Gazelė
2019.06.17
Ką apie pirkėjų norus žinanti „Amazon“ pataria smulkiesiems

„Amazon“ pranešė apie 10 fizinių parduotuvių JK tinklą, kurį kuria specialiai smulkiųjų produkcijai. Bendrovė...

Gazelė
2019.06.15
 Didžiausios lauko reklamos klaidos

Lauko reklama vėl atsikovoja pozicijas, kurias buvo užleidusi skaitmeninei reklamai. Kad statiškas stendas...

Gazelė
2019.06.15
Restoranų versle romantikos nerasi 3

Restoranų verslas tik iš pirmo žvilgsnio atrodo romantiškas. Iš tikrųjų – tai sunkus darbas, kurį įveikia ne...

Gazelė
2019.06.15
Apie 80% Lietuvos įmonių sukuria 16% pridėtinės vertės 16

Nors 2018 m. įmonės steigtos kiek lėčiau, bet tiek jų kūrimasis, tiek išgyvenimas pirmuosius metus yra gana...

Gazelė
2019.06.15
Labiausiai algas per metus pakėlusios privačios mokyklos Premium

Vidutinė mėnesio alga nevalstybinėse mokyklose 2018 m. buvo bent porą šimtų eurų aukštesnė nei ta, kurią...

Paslaugos
2019.06.15
MMA po mokesčių nuo 396 Eur pakels iki 447 Eur 29

Planuojama, kad kitą savaitę Vyriausybė priims formalų sprendimą minimalią mėnesio algą (MMA) nuo kitų metų...

Verslo aplinka
2019.06.15
Robotai – gerai, bet iki kiekvieno darbininko jiems dar toli Premium 1

Darbuotojų stoka daugeliui įmonių neleidžia plėstis, tačiau gamybos bendrovės sugeba lengviau nei kiti...

Gazelė
2019.06.14
Virtuvės šefų į senjorų namus paslauga brangi, bet pasitvirtino Premium

Demografinės tendencijos diktuoja verslo idėjas – paslaugas ir produktus pritaikyti senjorams ar kurti verslą...

Gazelė
2019.06.13
Kai juodai dienai skirtą pagalvę graužia infliacija Premium 8

Specialistai pataria juodai dienai sukaupti nuo 3 iki 12 mėnesių atlyginimo dydžio sumą, tačiau dabar mažų...

Finansai
2019.06.13
Verslumo tendencijos: metai geri, bet darbuotojų stygius tik stiprėja 2

Darbuotojų stygius išlieka didžiausia verslo kliūtis, kurios įtaka per metus tik sustiprėjo. Perkaitusi darbo...

Gazelė
2019.06.13
„HBH“ restoranų Vilniuje ir Druskininkuose savininkė: „Vadovauju kitaip nei mama“ Premium 17

„Kažkada mamą pati įtikinėjau, kad jai būtina atidaryti restoraną Vilniuje. Ji manęs paklausė. Bet atėjo...

Gazelė
2019.06.13
Kaip be didelių pinigų sukurti prekės ženklą, bet kad šis būtų veiksmingas Premium 2

Verslo pradžioje prekės ženklui dažnai skiriama nedaug dėmesio, tačiau vis dažniau jau ir smulkieji supranta,...

Gazelė
2019.06.12
„Amazon“ atstovas: ne vienam smulkiajam padėjome tapti milijonieriumi Premium 12

„Amazon“ investuoja į smul­kiųjų prekybininkų augimą. Birželį bendrovė pranešė kurianti „clicks and mortar“...

Gazelė
2019.06.12
„Amazon“ vėl investuoja į fizinę prekybą

„Amazon“ atidarys 10 fizinių parduotuvių Jungtinėje Karalystėje (JK). Tradicinių parduotuvių tikslas – padėti...

Gazelė
2019.06.11
Neįrodęs pajamų kilmės asmuo turės sumokėti 41.000 Eur 18

Gyventojas turės sumokėti per 41.000 Eur gyventojų pajamų mokesčio, privalomojo sveikatos draudimo įmokų ir...

Finansai
2019.06.11
Būsimų darbuotojų ieško gimnazijose

Klaipėdos miesto vystymo agentūra „Klaipėda ID“ organizuoja profesinio orientavimo projektą „Ateities...

Gazelė
2019.06.11
Finansavimą plėtrai gali gauti ir televizijoje, bet namų darbų vis tiek reikia Premium

Smulkieji, norintys auginti verslą, turi bandyti visus įmanomus būdus finansavimui pritraukti. Tačiau net jei...

Gazelė
2019.06.10
Nusibodo mokėti atrankos agentūroms – patys sukūrė talentų paieškos sistemą Premium

Kai užsakovai skubiai pageidauja sukurti produktą, o paslaugų teikėjai tave stato į eilės galą, reikia...

Gazelė
2019.06.10
Kodėl darbo vieta sau būna geriau už verslo plėtrą 3

Verslas turi stipriai augti – tik taip jis turi ateitį: tuo įsitikinęs ne vienas konsultantas. Todėl...

Gazelė
2019.06.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau