Kodėl pirkėjai noriai moka už istorijas

Publikuota: 2016-10-08
Rinkodaristai žodį „dėvėtas“ prilygina istorijai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Rinkodaristai žodį „dėvėtas“ prilygina istorijai. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
 

Apie 10.000 – maždaug tiek vestuvinių suknelių antrinėje šalies rinkoje pardavinėjama šiandien. Armina Staniulienė, pirmojo Lietuvoje dėvėtų suknelių komiso „MyDAY.lt“ įkūrėja, – viena iš verslininkų, pagavusių nenustojančią kilti vintažinio verslo bangą. Tokios verslo krypties pagrindas – istorijos, kurios girdimos iš atiduodančiųjų nebereikalingus daiktus ir perduodamos naujiems klientams.

Kylant pragyvenimo lygiui, sulig naujų drabužių mažmenine prekyba bei importu auga ir dėvėtų drabužių verslas. Dažniausiai vintažinės prekės Lietuvą pasiekia iš Jungtinės Karalystės, Švedijos, Vokietijos, Nyderlandų, ir Lenkijos.

Pagrindiniais tokio verslo rizikos veiksniais Justas Jonikas, SEB banko Lėšų valdymo ir prekybos finansavimo departamento direktorius, išskiria investicijas į ilgalaikį turtą, pavyzdžiui, nuomą, investicijas į ne pagrindinę veiklą, spartų pardavimų augimą, nesugebant jo suvaldyti, prekių sezoniškumą, naujų produktų įvedimą į rinką, sukuriamos pridėtinės vertės, pelno maržų bei prisiimamos rizikos disbalansą.

Ir fiziniai asmenys

Išmaniosios technologijos, internetas, prieinamas didžiajai daliai gyventojų, 1.4 mln. lietuvių persikėlimas į socialinį tinklą „Facebook“ diskusijos apie vintažinį verslą pranešėjų nuomone, sukuria geresnes sąlygas tokio verslo pradžiai ir reklamai mažesniais kaštais. Visgi, kaip sakė p. Jonikas, remiantis bendrąją naujų verslų praktika, tik dviem startuoliams iš dešimties pavyksta neužgesti savo veiklos pradžioje.

Ramintos Stravinskaitės, advokatų kontoros „GLIMSTEDT“ teisininkės, teigimu, dažniausias vintažinio verslo pasirenkamas elektroninės komercijos modelis – mažmeninė prekyba, kitaip tariant, verslas vartotojui.

Prekiauti vintažu gali tiek juridiniai, tiek fiziniai asmenys pagal verslo pažymą.

„Verslo liudijimas, šiuo atveju, neleidžiamas, nes ši veiklos sritis nepatenka į liudijimu leidžiamų veiklų sąrašą“, – priduria teisininkė. Jos teigimu, įprastai, tokios srities verslininkui nusprendus steigti juridinį asmenį, pasirenkama mažosios bendrijos (MB) forma dėl nebūtino įstatinio kapitalo bei mažesnės rizikos turtu.

Teisinių reikalavimų nedaug

Teisinių reikalavimų, kurie taikomi dėvėtų drabužių verslui, sąrašas nėra ilgas.

„Didžiausi reikalavimai taikomi vaikiškoms prekėms: negalima prekiauti dėvėtų vaikišku apatiniu trikotažu, avalyne, žaislais. Pardavėjas taip pat turi užtikrinti, kad prekė būtų švari, dezinfekuota ir pateikti informaciją vartotojui, kad jis taip pat turi darkart išsiskalbti, išvalyti chemiškai apdorotą prekę“, – aiškina teisininkė.

Vienintelė aplinkybė, kada vartotojas gali pareikšti pretenzijas dėl vintažinės prekės, – kai jos kokybė neatitinka tos, kuri nurodyta iš anksto. „Padevėta prekė – nėra nauja. Natūralu, kad ji gali turėti defektų. Rekomenduojama suteikti informaciją apie visus prekės trūkumus, prieš ją parduodant“, – verslininkams pataria p. Stravinskaitė.

Kuriant internetinę dėvėtų drabužių parduotuvę, svarbą įgauna asmens duomenų apsauga. Elektroninėse parduotuvėse paprastai būtina registracija, kurioje pirkėjas turi pateikti savo asmeninę informaciją. Verslininkas, kuriantis tokią parduotuvę, turėtų užsiregistruoti asmens duomenų valdytoju ir pateikti asmens duomenų tvarkymo puslapyje taisykles, kad išvengtų gresiančių bausmių.

„Kol kas baudos, neužtikrinant asmens duomenų apsaugos, nėra didelės – neperžengia 2.000 Eur ribos. Visgi nuo 2018 m. įsigalioję pakeitimai įgalins tokio dydžio baudas, kurios lengvai galės verslą nuvesti į bankrotą“, – sako teisininkė.

Vartotojai įtikinami istorijomis

„Rinkodaristai žodį „dėvėtas“ prilygina istorijai. Todėl, komunikuojant informaciją apie vintažinį produktą, taikoma turinio rinkodara – unikalaus turinio kūrimas arba naujų vartotojų ieškojimas vietoje tiesioginės reklamos“, – rinkodaristų požiūrį į vintažinį verslą dėsto Aurelija Plioplytė, reklamos agentūros „Market Rats“ kūrybos skyriaus vadovė.

Pranešėjos nuomone, reklamos biudžetas tokiam verslui – būtinas. Kitu atveju, jis gali likti nepastebėtas. Kaip palankią vietą transliuoti tęstinumą turinčią produkto istoriją p. Aurelija įvardija socialinį tinklą „Facebook“. „Šis socialinis tinklas suteikia galimybę taikyti daugiafunkcines reklamos formas, pagauti tikslinę auditoriją, lokalizuojant reklamą. Renkantis reklamą socialiniame tinkle „Facebook“, galima realiu laiku matyti jos rezultatyvumą ir, esant reikalui, nutraukti. Be to, reklamuotis socialiniame tinkle – pigiau nei ją spausdinti ar talpinti stotelėse“, – teigia p. Plioplytė.

Konferencijos metu užsiminta ir apie naują, Lietuvoje neseniai pradėtą naudoti rinkodaros sritį, – influencinę rinkodarą. Daug sekėjų socialiniuose tinkluose turintys ir visuomenei žinomi asmenys gali pritraukti nemažai pirkėjų, reklamuodami vintažinio verslo siūlomas prekes. Kitas p. Aurelijos įvardintas rinkodarinis metodas dėvėtų drabužių ir senų daiktų verslui, kol kas dar nepasiekęs mūsų šalies rinkos, – „Facebook“ turgelis: socialinio tinklo funkcija rasti netoliese parduodamus daiktus.

Kamilė Kovalska, tos pačios reklamos agentūros SEO grupės vadovė, pridūrė, kad, siekiant pritraukti vartotojus pirkti vintažinio verslo prekes, nereikėtų pamiršti ir tų, kuriems įdomios tokios pačios kategorijos naujos prekės.

Sekite „Mano verslo“ naujienas, dalinkitės nuomone, užduokite klausimus „Facebook“ puslapyje „Verslo žinios. Mano verslas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą MANO VERSLO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Stato laivus neturėdami jokių gamyklų Premium

Laivų statybos įmonė „CB Baltic“ veikia neturėdama nuosavos gamybinės bazės, specialistų dirbti Lietuvoje...

Pramonė
11:18
Ekspertai: premijas indeksuoti privalu Premium

Nuo 2019 m. darbo užmokestį reikia dauginti iš koeficiento, nes „Sodros“ įmokas turės mokėti darbuotojas, o...

Finansai
08:58
Sukūrė platformą, kur smulkiesiems gauti sprendimą užtrunka dvi dienas Premium

„Kaip „užkurti“ naujo prekės ženklo e. parduotuvę?“, „Kaip atgauti pinigus iš skolininkų?“ – keli iš...

Kodėl gamintojai nesiveržia pas prekybininkus

Kokybiška prekė kainuoti pigiai negali. Šią aksiomą gamintojai yra puikiai perpratę. Tačiau prekybininkams...

Rinkodara
2018.12.09
Privatus verslas pedagogo profesiją supranta kitaip 9

Kol valdžia ieško būdų, kaip patenkinti pedagogų reikalavimus, verslininkai, kurių veikla susijusi su...

Vadyba
2018.12.08
Eglučių augintojai keliasi į internetą: čia pirkėjai per dieną užsisako jų šimtais Premium

Mažesnė kaina ar patogumas: vis daugiau eglučių pirkėjų renkasi pastarąjį variantą ir eglutę užsisako...

Agroverslas
2018.12.07
Smegenų mankštą pavertė verslu: pasiūlymų plėtrai vos atsigina Premium

Vaikai nori mokytis, bet tik įdomiai – tai patvirtina pagal franšizę dirbanti „Menar“ akademija, kurią...

Apdovanotos sparčiausiai augusios Žemaitijos įmonės 1

Antradienį Klaipėdos, Tauragės ir Telšių regionų verslininkai susirinko į regioninę „Gazelės“ konferenciją,...

Verslo aplinka
2018.12.04
Kauno verslumo genas persidavė ir kitoms apskritims: kodėl čia verta investuoti Premium 5

Jau keleri metai investuotojų žvilgsnis pirmiausia krypsta į Kauną, o tik vėliau dairomasi po kitus regionus.

Pramonė
2018.12.04
Panevėžiečiai riša retus lininius kilimus, bet užtrunka įtikinti vartotoją Premium

Unikalus produktas yra brangus, o tiek galutinis vartotojas, tiek tarpininkas tarp jo ir gamintojo –...

Pramonė
2018.12.04
Gėlininkių istorijos: kodėl metė gerus darbus ir ėmėsi verslo 1

Gėlės moteris kartais pavilioja taip, kad dėl jų atsisako gerai apmokamo darbo ir karjeros. Nors verslininkių...

Vadyba
2018.12.03
Personalo atrankos įmonėse randa ir buhalterio konsultacijas, ir psichologų mokymus

Personalo paieškos ir atrankos įmonės dažnai be tiesioginių paslaugų teikia dar ir konsultacijas. Taip...

Vadyba
2018.12.02
Kandidatų mažėjant, personalo paieška išmanėja: laukiama botų Premium

Padėtis darbo rinkoje ir laikas spaudžia personalo atrankos bendroves. Ieškančios geriausio specialisto per...

Technologijos
2018.11.30
Pasiteisinęs sprendimas: sporto klubuose visi naudojasi raktais, kurių pamesti neįmanoma Premium

Sveikos gyvensenos banga ir drąsios investicijos į IT padėjo UAB „VS Fitness“ sparčiai plėsti sporto klubų...

Traktorių pardavėjams kaunantis dėl kiekvieno pirkėjo, žemaičiai rado alternatyvą Premium 1

Traktorių rinkoje ankšta net garsių prekės ženklų atstovams, todėl smulkieji turi ieškoti kitų nišų. Mažeikių...

Agroverslas
2018.11.28
E. parduotuvių galimybės: pristatymo kainos Lietuvoje 23,18% mažesnės 4

Skubių siuntų, pristatomų per 1–2 darbo dienas, kaina Lietuvoje sudaro 8,76 Eur – 23% pigiau nei pasaulinis...

2018 m. išmokėti atostoginiai gali išvengti dalies mokesčių 1

Pagal dabar galiojančius teisės aktus atostoginius už 2019 m. išmokėjus 2018 m., jiems tektų 5 procentiniais...

Finansai
2018.11.28
MB vadovams didina pajamų mokesčio tarifą, tačiau našta vis tiek bus mažesnė Premium 1

Valdantieji pasiūlė padidinti pajamų mokesčio tarifą mažųjų bendrijų vadovams, kurie gauna pajamas pagal...

Finansai
2018.11.28
„Foodout.lt“ įsijungė tylos režimą, rinka įmonei prognozuoja bankrotą 15

Nuo šiandien maisto išvežiojimo bendrovės „Foodout.lt“ tinklalapis ir mobilioji programėlė neveikia, į...

Savaitgalį pasitikrinę e. prekybos namų darbus, rengiasi kitam Juodajam penktadieniui Premium 1

Kalėdinei prekybai, prasidėjusiai sulig Juodojo penktadienio išpardavimais, rengiamasi nuo rugsėjo. Padidėjęs...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau