„Google“ žinutė jauniems verslams: kaip tapti žvaigždėmis

Paprastumas, teisinga produkto kaina, globali komanda, pasitikėjimas savimi, gebėjimas iš investuotojų pasiimti ne vien tik pinigus 5 pagrindiniai žingsniai, leidžiantys jauniems verslams užsiauginti sparnus.
Iš sėkmingai dirbančių įmonių išgirdome daug netikėtų įžvalgų, tad nusprendėme pasidalinti idėjomis, kurios mus labiausiai įkvėpė, pasakoja Marijus Andrijauskas, Teamgate vadovas, grįžęs iš dviejų pasaulinio lygio renginių, skirtų jauniems verslams. Pardavimų valdymo sistemą (CRM) kuriantys lietuviai dalyvavo Google finansuojamos programos Google CEE Warsaw finale ir Silicon Valley Open Doors konferencijoje.
Nusipiginti nevalia
Šiandien versle svarbiausia kuo paprasčiau spręsti vartotojo problemą. Tačiau svarbu ne tik nesudėtingas produkto valdymas, bet ir aiškus produkto pateikimas, pardavimas ir komunikacija.
Ne kartą girdėjome sudėtingų programų ir produktų niekam nebereikia. Tai buvo viena svarbiausių Google ir investuotojų žinučių, sako p. Andrijauskas.
Kitas svarbus dalykas nereikia nusipiginti. Dažnai pardavėjai bijo didelės kainos, nes mano, kad klientai gali nesuprasti, už ką moka.
Tačiau kaina transliuoja žinią apie tai, kiek pastangų įdėta kuriant produktą ar paslaugą, ir parodo, kaip jos vertę suvokia patys kūrėjai. Tad užuot bijojus įvardyti didelę kainą, verta aiškiai argumentuoti ir įrodyti, kodėl produktas vertas tokios pinigų sumos, pabrėžia p. Andrijauskas.
Siekiant didesnės plėtros, komanda, kurioje yra darbuotojai iš kitų šalių būtina.
Tarptautinės, sparčiai augančios įmonės ir investuotojai nuolat akcentavo, kad pirmieji 30 komandos narių ir darbuotojų yra įmonės kultūros vertybių pagrindas, nurodo pašnekovas, pabrėždamas, kad būtina turėti atstovų užsienyje ar ten net perkelti dalį komandos.
Ne vien pinigai
Renginių metu ne kartą pabrėžta, kad Europos jaunos įmonės yra linkusios save nuvertinti, o pradedantys verslininkai iš JAV spinduliuoja pasitikėjimą savimi ir savo produktu.
Pristatydami savo veiklą, amerikiečiai nebijo pasakyti, kad yra patys geriausi. Ši pamoka labai svarbi jaunoms europiečių įmonėms, norinčioms plėsti savo verslą į JAV, sako p. Andrijauskas.
Penktasis patarimas: investuotojai duoda ne tik pinigus. Todėl didžioji vertė, kurią gauna jaunos įmonės iš savo investuotojų ir atsidavusių darbuotojų patirtis ir žinios.
Vieno iš renginių metu rizikos kapitalo įmonės Almaz Capital įkūrėjas Aleksandras Galitsky pasakė mums: Investuotojas yra tarsi tėtis, jauna įmonė su darbuotojais tarsi mama su vaikais, ieškanti tėvo, kuris užaugintų vaikus ir mylėtų juos kaip savo, sako p. Andrijauskas.
Jo nuomone, būtent gebėjimas iš investuotojo pasiimti ne vien pinigines lėšas, yra pats svarbiausias dalykas jauniems verslams.
Jei investuotojas ateina kaip partneris, jis atsineša visą ekosistemą Dažnai fondai investuoja kryptingai į panašias sritis, kurias jie supranta, todėl ta patirtis būna sukaupta tikslinė, artima. Jei partneris ateina ne tik su pinigais bet ir reikalingomis kompetencijomis, ištekliais, nereikia bijoti įsileisti tų naujų metodikų ar procesų pokyčių, - pabrėžia Teamgate vadovas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Gazelė
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti